Şcoala cu
bune practici

43 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Un pas spre Europa- Analysing moral values in films and acting out

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: triobcatialexia | 16.03.2018 19:46 | Revista cadrelor didactice nr. 45/2018 | 573 vizualizări

Proiectul ”Analysing moral values in films and acting out” este un proiect de parteneriat strategic din programul Erasmus+.

Proiectele europene realizate în cadrul programului Erasmus+ reprezintă o ocazie extraordinară pentru elevi (și nu numai) de a-și dezvolta competențele de înțelegere și exprimare orală și scrisă într-o limbă modernă, de a interacționa cu prieteni europeni sau de a se integra într-un grup multicultural.
Proiectul pe care Școala Gimnazială ”Ion Minulescu” din Pitești îl desfășoară, ”Analysing moral values in films and acting out”, este un proiect de parteneriat strategic în domeniul școlar (axa KA2) și care are ca partenere unități școlare din patru țări europene: Grecia, Italia, Letonia și Turcia.
Proiectul a pornit la inițiativa Italiei (coordonatoarea proiectului) și a avut ca fundament comun preocuparea pentru integrarea adolescenților în comunitate și pregătirea lor pentru viitor. Astfel, într-o eră complex tehnologizată, în care copiii noștri au acces la informații diverse iar școala le facilitează formarea unor competențe conforme unui profil de formare, o completare care să-i ajute să structureze informațiile și să-i implice mai mult în comunitate a apărut firesc în cadrul acestui proiect. Și unde oare puteam găsi mai bine proiectate problemele sociale, temele preferate ale adolescenților, decât în filmele preferate de generația lor, în reclamele zilnice sau în filmările realizate chiar de ei.
A luat naștere astfel, scopul proiectului: îmbunătățirea competențelor digitale și a abilităților lingvistice prin crearea de filme, abordarea unor aspecte sociale, evidențiind diferențe și similarități și emfazând valorile fundamentale.
Pentru alegerea obiectivelor proiectului s-au avut în vedere atât nevoile copiilor, cât și nevoile unităților de învățământ implicate: îmbunătățirea abilităților de gândire critică și analitică, a nivelului de limbă engleză, crearea de filme, conștientizarea problemelor sociale, a similarităților și diferențelor dintre țări, comunicarea interpersonală, lucrul în echipă; schimbul de bune practici între profesori va îmbunătăți competențele digitale și cele de limbă engleză, dar și abilitățile organizaționale.
O primă etapă în demararea acestui proiect a constituit-o întâlnirea transnațională din Italia, unde coordonatorii proiectului din cele 5 țări partenere, împreună cu directorii unităților de învățământ, au stabilit detaliile proiectului. Astfel, în perioada 5-6 decembrie 2018, la Chieti, intercunoașterea și lucrul în echipă au fost pe primul loc. Și asupra noastră, a profesorilor prezenți la prima întâlnire din Italia, oamenii și locurile noi, emoțiile, pitorescul zonei, și-au pus amprenta în mod plăcut.

În primul rând a fost plăcerea de a cunoaște oameni noi, colegi europeni, cu care am împărtășit aproape aceleași sentimente, bucurii și preocupări în domeniul școlar sau dificultăți similare cu care ne confruntăm în domeniul profesiei alese. Am descoperit că plăcerea de a lucra cu copiii este cea care ne unește dar și că, în era tehnologică și concurențială în care trăim, trebuie să învățăm să fim competitivi și să ne păstrăm standardele ridicate, pentru a face față provocărilor viitorului.
Pe de altă parte, a fost oportunitatea de a afla informații despre sistemele educaționale europene sau despre zonele geografice în care se aflau școlile partenere. Dacă despre Turcia și Grecia știm că sunt reprezentative pentru turism, am regăsit în cele două state un sistem educațional aproape identic cu cel românesc, cu excepția clasei pregătitoare și a limbilor străine, care se învață începând cu clasa a IV-a. Despre Letonia a fost interesant să aflăm că, Saldus novada pasvaldibas Kursisu, este o școală primară care aduce copiii de pe o rază de aproximativ 30 km, iar Baltijas ceļš (lanțul baltic uman) s-a întins, în 1989, pe aproximativ 600 de km.
Instituto Comprensivo 1-Chieti, gazda noastră foarte ospitalieră, a făcut tot posibilul ca, după zilele petrecute în orașul cu rădăcini antice, să plecăm încărcați de istorie, artă, muzică și, bineînțeles, prietenie și căldură. Elevii au fost cei care ne-au prezentat, cu curaj și dezinvoltură, școala în care învățau și de ale cărei valori erau mândri, conform moto-ului de pe tricourile lor: ”We care”.
Partea interculturală a primei întâlniri a facilitat, prin schimbul de materiale, ca o mică parte din fiecare țară să fie prezentată și colegilor de acasă. Astfel, drapelul fiecărui stat, fotografii ale școlilor, imagini reprezentative ale regiunilor au constituit punctul de plecare pentru Erasmus corner.
Alături de partea culturală și afectivă a proiectului, a stat și partea organizatorică - două zile de muncă asiduă, dar plăcută:
- s-au stabilit, în primul rând, datele exacte pentru desfășurarea mobilităților cu elevii;
- fiecare școală parteneră a detaliat sarcina exactă din cadrul proiectului, Școala Gimnazială ”Ion Minulescu” având ca responsabilitate crearea
site-ului proiectului.
- s-a creat grupul de lucru WhatApp, care facilitează schimbul rapid de informații;
- s-a stabilit Celebrating Erasmus Day – GRILT (acronimul celor 5 țări) - 31 ianuarie 2018, totodată acesta fiind și termenul limită pentru realizarea colțului Erasmus+;
- stabilirea/ prezentarea logo-ului proiectului – 31 ianuarie 2018, câștigătoarea fiind Grecia;
- stabilirea termenului pentru selectarea elevilor participanți (22 ianuarie) și a criteriilor de selecție;
- crearea unui cont al școlii/al profesorilor și elevilor pe E-twinnig pentru a comunica cu partenerii;
- alegerea programelor/softurilor pentru crearea filmelor;
- realizarea unui plan de diseminare la nivel local;
- alegerea unor filme scurte, cu durată mai mică de 5 minute, subtitrate, care să trateze o problemă specifică fiecărui stat.
Iar munca nevăzută, din spatele acestor activități, a însemnat din partea coordonatorilor și a echipelor antrenate, ore întregi de căutări pe internet, pregătiri, mailuri, telefoane, rezervări, cumpărături și drumuri către agenție sau bancă, creare de grupuri și pagini web, diseminare, discuții, proceduri, selecție … și lista ar putea continua dar, toate acestea au un sens, o motivație și au început să prindă contur … REZULTATELE.
Bat la poartă mobilitățile:
1. SHORT FILMS WITH IMPACT – Grecia, 11-17 martie 2018 (NATIONAL MOVIES, 2 profesori și 5 elevi)
2. SHOOTING SHORT FILMS – România, 13-19 mai 2018 (SHORT MOVIES, (2 profesori si 5 elevi)
3. EDITING SHORT FILMS- Letonia, 14-20 oct 2018 (SOCIAL CINEMA FORUM, 2 profesori și 5 elevi )
4. EUROPE UNITES US: Italia, 31martie-6 aprilie 2019 ( EUROPE UNITES US, 2 profesori si 4 elevi )

Prof. Cătălina DUMITRAȘCU
Școala Gimnazială ”Ion Minulescu”, Pitești

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 47 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

311 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN