Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Promovarea imaginii școlii - opțiune sau necesitate?

Învăţământ primar | Consiliere si orientare

Propus de: auraboian | 12.03.2020 19:43 | Revista cadrelor didactice nr. 63/2020 | 1315 vizualizări

,,Marea artă a unui educator constă în cizelarea manierelor și informarea minții.” (Jhon Locke)

Promovarea imaginii școlii - opțiune sau necesitate?

prof. înv. primar Boian Aurelia Cornelia
Școala Gimnazială Vad, jud. Cluj

Promovarea imaginii instituției trebuie să țină cont de nevoile și interesele partenerilor și beneficiarilor procesului educațional. Atât instituția cât și cadrele didactice trebuie să fie bine pregătite pentru a-și câștiga locul lor în viața copiilor pe care îi educă. Crearea și promovarea unor imagini instituționale pozitive în comunitate se realizează în primul rând, prin rezultatele educaționale pozitive ale elevilor, părinții fiind primii interesați de acest aspect. Elevii trebuie să fie motivați să învețe, educația trebuie să fie adaptată la particularitățile elevilor, folosind diverse strategii de predare–învățare-evaluare atractive, stimulând potențialul maxim al acestora.
Prin oferta educațională, Scoala Gimnazială Vad dă posibilitatea părinților să aleagă activitățile opționale si extracurriculare la care doresc să participe copiii/elevii, având în vedere următoarele aspecte:
 Promovarea imaginii școlii la nivelul comunității locale, în rândul unităților de nivel școlar, la nivel județean, național si internațional;
 Promovarea școlii printr-un marketing educațional în care respectarea principiilor educației să fie prioritară;
 Realizarea unor activități de informare despre integrarea si progresul elevilor, a elevilor cu deficienţe de învăţare, despre politicile educaționale, despre resursele educaționale folosite; participarea la „activități deschise“, prin organizarea unor activități de tip: carnaval, expoziții cu produse ale activității elevilor, strângere de fonduri, serbări, concursuri școlare etc.
Oferta educațională a Scolii Gimnaziale Vad este definită în funcție de: dotările materiale, opțiunile părinților, resursele umane, resursele materiale si financiare și interesele comunității locale.
Putem afirma ca in școala noastă se practică un învățământ care încurajează competența în scopul formării unui absolvent responsabil, autonom, capabil să decidă asupra carierei, prin dobândirea unei culturi generale orientată spre toate domeniile disciplinelor de învățământ. Suntem în căutarea unor pași de acțiune pentru a face față concurenței unor scoli similare prin:
- formarea de absolvenți competitivi, capabili sa stăpânească la un nivel superior tehnologia informației și cea comunicațională;
- orientarea actului didactic spre a obișnui elevul sa gândească, să abstractizeze, să comunice în limba maternă şi în limbile moderne de circulație internațională;
- proiectarea activității școlare în scopul integrării in spațiul european prin constientizarea propriei culturi, dar și prin descoperirea altor culturi si tradiții europene;
- convertirea actului de predare-învatare dintr-un act reproductiv într-un act creativ, cauzal, explicativ;
- democratizarea relatiilor din școală la toate nivelele;
- perfecționarea colectivului didactic pentru înlaturarea formalismului.
Pentru Scoala Gimnazială Vad, promovarea ofertei educaționale este o prioritate însemnată. Nu este suficient ca oferta școlii să fie cunoscută, ci ea trebuie să fie înțeleasă, îndeosebi de părinți dar şi de preşcolari/elevi.
Pentru cunoasterea în comunitate a ofertei educaționale a școlii noastre ne-am propus câteva obiective specifice pentru promovarea ofertei educaționale, cum ar fi:
 informarea publicului/ comunității cu privire la activitatea școlii;
 informarea părinților cu privire la oferta de curriculum la decizia şcolii si la opțiunile de studiu (oferta educațională) din cadrul grădinițelor.
În acest sens, responsabilul cu activitatea de relații publice din cadrul școlii, a elaborat o strategie de promovare a ofertei educaționale pentru anul scolar în curs. Strategia de promovare a fost construită pe câteva direcții, si anume :
 promovare indirectă, prin intermediul articolelor de presă scrisă, unde școala si-a făcut cunoscute strategiile de derulare si dezvoltare a ofertei educaționale, prin intermediul Internetului, popularizarea exemplelor de bună practică, pe wwwdidactic.ro;
 promovarea directă, prin organizarea unui turneu publicitar, prin majoritatea unităților economice din comună. Această activitate implică și vizitarea de către cadrele didactice a familiilor cu copii, popularizând astfel activitatea școlii;
 promovarea directă prin parteneriate cu alte şcoli, derularea unor activităţi de popularizare a numelui şi renumelui şcolii (participarea la concursuri organizate de către școlile partenere, Festivalul de colinde de la Căşeiu, jud. Cluj, Concertul de colinde ,,Colind din suflet de copil” organizat de Protopopiatul Ortodox Dej, Concertul de colinde și obiceiuri de iarnă ,,Lada de zestre a satului someșan” organizat de Asociația Transilvană pentru Literatura Română și Cultura Poporului Român, Despărţământul "Dr. Teodor Mihali" Dej al ASTRA, cu colindul la Mitropolia Ortodoxă Româna din Cluj-Napoca și la școlile partenere etc.;
 activităţi de întrajutorare cu scop caritabil (expoziţii cu vânzare –ornamente pentru brad, felicitări, mărţişoare, produse culinare tradiţionale ecologice, activităţi derulate în parteneriat cu Şcoala Gimnazială Specială Dej, Școala Gimnazială Nr. 1 Dej, Colegiul Național ,,Andrei Mureșanu” Dej).
Promovarea școlii se realizează şi în cadrul unor parteneriate educaționale locale, regionale şi naționale prin prezentări Power Point, în fața potențialilor părinți, prezentarea de spectacole, expoziții.
Pentru anii următori ne vom intensifica modalitățile de promovarea a ofertei educaționale, proiectându-ne activități noi pe lângă cele prezentate anterior: editarea revistei şcolii, organizarea si participarea la manifestații stiințifice județene si naționale, realizarea unor prezentări web definitorii pentru calitatea procesului de instruire si educație care se desfăsoară în cadrul școlii.
În condițiile unui sistem concurențial în continuă dezvoltare devine imperativă accentuarea eforturilor de promovare a imaginii școlii si de stabilire a unor relații directe cu viitorii potențiali beneficiari/părinți. Se impune planificarea atentă a campaniilor de informare si comunicare cu beneficiarii, care vor avea un caracter permanent si vom folosi o gamă largă de mijloace: anunțuri la radio local si TV, interviuri, reportaje realizate cu alți părinți, broșuri, pliante.
În concluzie, imaginea școlii poate fi promovată oferind beneficiarilor ceea ce așteaptă: educație de calitate, accesul la ofertele educaționale, individualizarea învățării, combaterea discriminării, reducerea violenței, promovarea unui comportament moral pozitiv și participarea la activități extrașcolare. Educația de calitate este rezultatul unui efort colectiv al cadrelor didactice, fiecare contribuind individual asupra imaginii de ansamblu a instituției școlare. Responsabilitatea aceasta este în mâinile noastre, deoarece această imagine pozitivă se creează greu și se poate pierde rapid. Școala noastră, în ochii comunității, este rezultatul unei munci constante.

Bibliografie:
- Cristea, Sorin; ,,Managementul organizației școlare”, Editura Didactică și Pedagogică, București, 2003;
- Proiectul de dezvoltare instituțională al Școlii Gimnaziale Vad, pentru anii 2015-2020.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 52 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

317 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN