Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

PROIECT TEMATIC - ANIMALE DOMESTICE

Învăţământ primar | Alte discipline

Propus de: laura_iordache10 | 16.12.2014 21:51 | Revista cadrelor didactice nr. 2/2014 | 3445 vizualizări

Prin activităţile programate în cadrul acestui proiect, pe care-l vom realiza în şcoală, vom încerca să convingem copiii, de necesitatea ocrotirii animalelor.

PROIECT TEMATIC - ANIMALE DOMESTICE
Prof.înv.primar Iordache Laura
Şcoala Gimnazială Centrală, Câmpina

Respectarea conştientă a valorilor naturii şi ale peisajului în care trăim, se face prin instruire şi educatie. Ea începe în mod firesc, prin puterea exemplului personal şi apoi prin cea a cuvântului. Sub acţiunea celor două cuvinte magice: imitaţia şi modelul, se desfăşoară relaţia dintre copilul supus educaţiei şi percepţia sa despre mediul înconjurător. Activităţi precum descoperirea, îngrijirea unor animale, efectuate alături şi sub îndrumarea învăţătoarei, a părinţilor, determină încrederea în sine şi o anumită doză de responsabilitate, îndemnând copilul: să fie atent, să îngrijească animalele, locul unde stau, din proprie iniţiativă. Prin toate activităţile programate în cadrul acestui proiect, pe care-l vom realiza în şcoală, vom încerca să convingem copiii, de necesitatea ocrotirii animalelor, să putem spune, fără teama de a greşi, că cetaţenii de mâine, dacă vor fi educaţi pe aceleaşi coordonate, vor preţui şi vor împiedica distrugerea lor, astfel ca generaţiile viitoare să se poată bucura şi beneficia de acestea.
Grupul ţintă: Clasa Pregătitoare Timpul aproximativ necesar: 2 săptămâni
PROIECT CONSTRUCTIV în domeniul :
- Limbii şi comunicării
- Matematicii şi explorării mediului
- Artelor vizuale şi abilităţilor practice
- Muzicii şi mişcării
- Dezvoltării personale
COMPETENŢE GENERALE
- Competenţe de comunicare
- Creativitate şi curiozitate intelectuală
- Responsabilitate şi capacitate de adaptare
- Capacităţi de colaborare şi interpersonale
Competenţe ale învăţării integrate
CLR- 1.2 Recunoaşterea unor detalii dintr-un mesaj scurt rostit clar şi rar
2.2 Oferirea de informaţii referitoare la sine şi la universul apropiat, prin mesaje scurte
4.1 Reproducerea unor mesaje simple , în contexte uzuale de comunicare
MEM-1.1 Recunoaşterea numerelor în concentrul 0-10
1.2 Compararea cardinalelor unor mulţimi având cel mult 10 obiecte
3.3 Manifestarea grijii pentru comportarea corectă în relaţie cu mediul natural şi social
AV-AP 1.1 Sesizarea semnificaţiei unui mesaj vizual simplu, exprimat prin diverse forme care reflectă un context familiar
1.3 Manifestarea curiozităţii faţă de explorarea de mesaje artistice simple, exprimate vizual
2.3 Realizarea de aplicaţii/obiecte/construcţii simple pe baza interesului direct
MM- 2.1 Cântarea în colectiv a cântecelor, asociind mişcarea sugerată de text
ES- 3.1: Relaţionarea pozitivă cu alţi membri ai grupului de apartenenţă, în rezolvarea unor sarcini simple de lucru;
DP- 2.1 Recunoaşterea emoţiilor de bază raportate la experienţele de viaţă trăite
1.1. Identificarea unor trăsături personale elementare;
Cunoştinţe: alcătuirea corpului unui animal domestic, modul de hrănire al animalelor domestice, foloasele pe care le obţinem de la animalele domestice, cum putem îngriji animalele domestice;
Capacităţi instrumentale: decupează animalul după contur, desenează după şablon un animal domestic, colectarea de date, informaţii despre animale, identifică părtile componente ale corpului unui animal, realizează mişcări specifice animalelor indicate;
Atitudini şi valori: sensibilizarea faţă de animale, dezvoltarea sentimentului de ocrotire, motivaţia pentru informarea şi documentarea ştiinţifică.
Resurse:
- umane: copiii, învăţătoarea, părinţii, medicul veterinar;
- materiale: jetoane, imagini cu animale, atlas zoologic, cărti cu poveşti, ghicitori, figurine, jucării din pluş, truse de jucării diferite, coli de scris, plastilină,creioane colorate, acuarele, foarfece , CD-uri cântece
procedurale: conversatia euristică, explicaţia, jocul de rol, jocul didactic, problematizarea, învăţarea prin descoperire;

Forme de organizare: frontal, grupe, individual
Schemă orientativă pentru activităţi
CLR: Lecturi după imagini:“Copii şi animale”,“Pot să îngrijesc animalele domestice !”,
MEM: Observarea animalelor- alcătuirea corpului, mediul de viată, hrana, înmulţire, foloase;
„Joc didactic: „Al câtelea căţel a fugit?” (utilizarea numeralului ordinal în limitele 1 –8)
AV-AP: Desen - animalul preferat;Îndoire, lipire: „Căţeluşul”/MM: - Audiţie şi interpretare muzicală- “Un motan cât un pisoi”; „Ştii să faci ca el?” (tipuri de mers, sărituri) / DP: Discuţii în perechi despre foloasele pe care le obţinem de la animale; Discuţii cu medicul veterinar: „Cum avem grijă de animale?” „Animalul meu preferat”.
Proiectarea şi dirijarea activităţilor de învăţare:
1. Informarea
Colectarea informaţiilor necesare planificării şi realizării sarcinilor:
Elevii se vor documenta cu privire la : animalele domestice
2. Planificarea
- Selectarea soluţiei de abordat în cadrul proiectului:
analiza soluţiilor posibile şi enunţarea temei: “Animalele domestice”; întelegerea temei,
- Identificarea resurselor necesare:
stabilirea grupelor de lucru;
alegerea formei de finalizare a proiectului;
elaborarea planului de acţiune; se vor stabili sarcini şi termene; se planifică resursele ce vor fi utilizate.

3. Decizia
- Elevii decid , cu ajutorul învăţătorului, asupra structurii şi a formei de prezentare a proiectului.
4. Implementarea
- Elaborarea proiectului:
- efectuarea sarcinilor delimitate pentru fiecare grup;
- activităţi practice individuale: realizarea de schiţe; realizarea practică a unui produs de către fiecare elev;
- asamblarea temelor într-o formă unitară.
5. Controlul şi evaluarea
- Verificarea şi evaluarea proiectului:
analiza proiectului rezultat şi validarea sa ;
susţinerea şi argumentarea proiectului.
- Diseminarea rezultatelor:
expoziţie tematică;
prezentarea lucrărilor.
- Asigurarea feed-back-ului:
*evaluarea activităţilor derulate:-secvenţială- probe orale: evidenţierea aspectelor legate
de temă, ghicitori, convorbire, observarea curentă, verificarea, turul galeriei, jocul didactic,
probe scrise: fişe, labirint;
probe practice: activităţi experimentale, observarea sistematică, autoevaluarea.
Finală:
Expoziţie cu lucrările realizate pe parcursul proiectului;
Dramatizare: “ Animalul preferat”; “Căsuţa animalelor”, “Petrecerea animalelor” ;
Poze din activitatile desfăşurate pe parcursul derulării proiectului- CD;
Portofoliu.

BIBLIOGRAFIE:

 Anam, Aurelia şi Cioflică, Smaranda Maria-2004, “Proiecte tematice orientative”, Tehno-Art
 Cosmovici, Andrei şi Iacob, Luminiţa- 1996, “Psihologia generală”, Polirom
 Preda, Viorica coordonator-2002, “Metoda proiectelor la vârste timpurii”, Miniped

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 52 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

318 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN