Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Programul eTwinning

Învăţământ gimnazial | Limbi moderne

Propus de: crisse | 06.05.2015 13:36 | Revista cadrelor didactice nr. 12/2015 | 778 vizualizări

Articolul prezintă avantajele derulării unor proiecte și parteneriate internaționale in cadrul programului eTwinning. Sunt prezentate doua astfel de proiecte derulate cu elevii, la Școala Gimnaziala nr. 1 din orașul Bolintin Vale, județul Giurgiu.

prof. Cristina NIŢĂ
Şcoala Gimnazială Nr. 1
oraş Bolintin Vale, judeţul Giurgiu

Programul e-Twinning

Lansat în 2005 drept componentă fundamentală a programului eLearning al Comisiei Europene, eTwinning a devenit parte integrantă a Erasmus+, Programul Uniunii Europene pentru Educație, Formare, Tineret și Sport, începând din acest an.
Aşa cum menţiona Androulla Vassiliou, comisar european pentru educație, cultură, multilingvism și tineret: „Inițiativa eTwinning a fost o poveste de succes încă de la început. Ea promovează învățarea și creativitatea, oferind tinerilor, în același timp, un sentiment de mândrie de a fi „european”. eTwinning nu are o agendă fixă – inițiativa include orice, de la încurajarea tinerilor să își utilizeze biblioteca școlii și până la promovarea învățării limbilor străine. Mai presus decât orice, este vorba despre utilizarea TIC pentru a-i ajuta pe copii să își valorifice pe deplin potențialul.”
Platforma europeană www.etwinning.net se adresează tuturor şcolilor din învăţământul preuniversitar, tuturor profesorilor, indiferent de disciplina predată, directorilor de unităţi şcolare, bibliotecarilor şi inspectorilor şcolari. Prin intermediul platformei, eTwinnerii au acces la o reţea europeană şi oportunităţi pentru dezvoltare profesională, prin colaborarea în proiecte internaţionale şi prin participarea la seminarii internaţionale de formare/ schimburi de experienţă. Elevii și cadrele didactice au acces la un cadru activ de învățare şi la instrumente pedagogice care integrează noile tehnologii în procesul didactic. Acest program deschide noi posibilităţi de interacţiune, învăţare, cooperare între profesori-elevi din Europa.
La Şcoala Gimnazială Bolintin Vale, s-au efectuat trei astfel de parteneriate educative internaţionale: în anul şcolar 2009-2010, proiectul „Le français ă travers le monde”, în parteneriat cu şcoala Don Martin Fernandez din Portugalia, iar în anul şcolar 2014-2015, proiectul „Les enfants de l’Europe, les amis du français” (în parteneriat cu o şcoală din oraşul Cios, din Grecia şi o şcoală din Tenerife, Spania) şi proiectul de corespondenţă „Communiquer avec des cartes postales”, în care sunt implicate paisprezece ţări europene.
Activităţile proiectului constau în principal în corespondenţa online între elevi, în limba franceză, vizând cunoaşterea reciprocă a celor implicaţi în proiect, dar şi aspecte ale activităţii şcolare din cele două şcoli.
Un astfel de proiect se desfăşoară de regulă pe parcursul unui an şcolar, respectând o anumită tematică şi un calendar specific de activităţi care prevede termenele de realizare a activităţilor. În general, în cadrul proiectului este prevăzută o activitate pe lună. Realizarea acestei activităţi lunare presupune o investiţie de timp de două ore pe săptămână şi trebuie realizată aşa încât să nu perturbe programul şcolar al elevilor. Echipa de proiect (profesorul coordonator şi elevii implicaţi) au întâlniri săptămânale în cadrul cărora pregătesc materialele care urmează să fie trimise şcolilor partenere: înregistrări video, albume foto, prezentări power-point, diverse obiecte realizate de elevi, etc. Acest tip de activitate îi motivează pe elevi, aceştia sunt plini de entuziasm şi dornici să prezinte unor elevi străini, dintr-o ţară aflată la sute de kilometri depărtare, elemente din cultura şi tradiţiile ţării noastre, dezvoltându-şi astfel sentimentul patriotic şi mândria de a fi români.
Dintre activităţile proiectului amintim: prezentarea şcolii, a echipei de proiect, crearea unui logo comun al proiectului, prezentarea ţării, a regiunii şi a oraşului, prezentarea unui monument/loc deosebit, a unei personalități culturale locale. Cu ocazia sărbătorilor religioase (Crăciunul şi Paştele), elevii fac schimburi de cărţi poştale şi prezintă pentru colegii lor felul cum se petrec aceste evenimente în fiecare ţară, ce obiceiuri şi tradiţii au loc cu aceste ocazii. Astfel de activităţi le dezvoltă elevilor conştiinţa culturală şi le pot îmbunătăţi competenţele de comunicare în scris. La încheierea activităţilor, se realizează un album final care cuprinde fotografii evocând principalele momente din derularea proiectului.
Acest tip de acţiuni reprezintă o componentă importantă a necesităţii de educaţie permanente şi de cetăţenie activă. Sunt imprimate şi dezvoltate abilităţile de comunicare, de creativitate, de muncă în echipă şi de solidaritate. Atât profesorii cât şi elevii dobândesc noi abilităţi relevante pentru viaţa profesională, actorii implicaţi practică şi îşi îmbogăţesc cunoştinţele de limba franceză, se îmbogăţesc spiritual şi îşi dezvoltă spiritul de toleranţă, acceptarea diversităţii şi respectul faţă de valorile altor culturi.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 52 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

317 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN