Jocuri educaţionale

Girafa la dietă
Aflarea termenului necunoscut. Metoda balanţei
Matematica Clasa a III-a

Baloane
Adunări şi scăderi fără trecere peste ordin
Matematica Clasa a II-a

Curcubeu
Elemente intuitive de geometrie. Forme spaţiale
Matematica Clasa a III-a

„O LUME FĂRĂ VIOLENŢĂ!” PROIECT DE EDUCAŢIE EMOŢIONALĂ

Învăţământ primar | Consiliere si orientare

Propus de: lisandra2005 | 28.02.2019 21:30 | Revista cadrelor didactice nr. 56/2019 | 105 vizualizări

Un factor important în constituirea unui climat propice
învăţării şi în realizarea succesului şcolar, îl constituie
şi crearea unui climat non-violent.

„O LUME FĂRĂ VIOLENŢĂ!”
PROIECT DE EDUCAŢIE EMOŢIONALĂ

Prof. înv.primar: Iuga Maria-Liliana
Şcoala Gimnazială „Henryk Sienkiewicz” Soloneţu-Nou

MOTIVAŢIE:

În ziua de azi zâmbim din ce în ce mai rar, suntem din ce în ce mai grăbiţi, stresaţi sau nervoşi şi acest lucru se poate observa şi la copiii noştri. Când nu ne convine ceva răbufnim şi acuzăm. Ne transformăm încetul cu încetul în altcineva. Este vorba oare de furie? O rezolvare practică a acestor probleme ar fi, după părerea mea, exerciţii diverse de reflecţie asupra propriei persoane în relaţie cu sine şi cu lumea (a învăţa să fii, a învăţa să trăieşti împreună cu alţii – Raport UNESCO, 2000)
Un factor important în constituirea unui climat propice învăţării şi în realizarea succesului şcolar, îl constituie şi crearea unui climat non-violent. Am propus acest proiect, deoarece elevii trebuie să cunoască beneficiile pe care le aduce în viaţa noastră un mediu non-violent, dar şi dezavantajele pe care le atrage după sine un climat lipsit de pace şi marcat de violenţă.
Aş dori, ca prin desfăşurarea acestui proiect să rezolv o anumită instabilitate psihomotorie şi emoţională a elevilor mei, care se reflectă în:
 Lipsa concentrării atenţiei;
 Agitaţie continuă, excesivă, exprimare incoerentă;
 Abundenţă de mişcări;
 Labilitatea emoţiilor şi sentimentelor, a gândirii;
 Comportamente dependente de circumstanţe de moment ale mediului.
SCOPUL:
• Proiectul îşi propune prevenirea unor tulburări comportamentale ale copiilor şi conştientizarea importanţei unui comportament adecvat într-o societate pe care cu toţii ne-o dorim non-violentă.
• negocierea: capacitatea de a rezolva conflicte
GRUPUL ŢINTĂ: elevii clasei a II-a şi a III-a de la Şcoala Gimnazială „Henryk Sienkiewicz”, Soloneţu-Nou-Cacica, jud. Suceava: 16 elevi cu vârste cuprinse între 8-10 ani

DURATA: 1 semestru (22.10.2018-01.02.2019)

NUMĂR DE ŞEDINŢE: 6 (o şedinţă la două săptămâni)

OBIECTIVE GENERALE:
 Sensibilizarea şi educarea elevilor pentru o societate non-violentă;
 Dezvoltarea responsabilităţii pentru menţinerea unui climat non-violent;
 Conştientizarea importanţei informării complete, corecte şi precise asupra riscurilor la care ne supunem daca avem un comportament intolerant şi violent;
 Dezvoltarea capacităţii de informare şi lucru individual şi în echipă.

OBIECTIVE SPECIFICE:

O1-dezvoltarea abilităţilor de autocunoaştere;
O2-dezvoltarea stimei de sine;
O3-cultivarea unor trăsături pozitive de caracter prin puterea exemplului;
O4-informarea asupra cauzelor şi efectelor violenţei;
METODE UTILIZATE: observarea,jocul de rol, studiul de caz, simularea, exemplul moral, chestionare, povestirea morală, dezbaterea

DESFĂŞURAREA PROIECTULUI:

1. „Să ne cunoaştem !”
Activităţi:
-exerciţii de spargerea gheţii:adresarea unui gând frumos altui membru al grupului;
-stabilirea regulilor şi normelor grupului;
-exerciţii de descoperire a laturii ascunse a personalităţii copiilor din grup;
Exemple:
I-Imaginaţi-vă o întâlnire cu un coleg care este foarte supărat.Scrieţi de ce este supărat.
II-Realizaţi un desen cu titlul:”Jucăria preferată”.
III-Joc didactic-dezvăluirea unei probleme,a unei suferinţe sufleteşti;
-exerciţii de autocunoaştere:
I-„Oglinda sufletului”-fiecare copil scrie pe o foaie nesemnată calităţile şi defectele sale;
II-„Copacul personal”-Se fac echipe de câte doi.Fiecare elev realizează un desen reprezentat prin doi copaci(două persoane.cea proprie şi colegul său).Pe frunzele fiecărui copac vor scrie calităţile şi defectele,apoi vor schimba foile;vor colora calităţile cu verde,iar defectele cu maro.
-realizarea stelei stimei de sine;(anexa I)
-exerciţii de autocunoaştere;(anexa II)
Evaluare:

a)”Ce aş face eu?”-comentarea unor fapte citite;
b)”Inimă plină”-colorarea inimii desenate în raport cu plăcerea desfăşurării activităţii;

2.” Cel mai interesant lucru sunt eu!”
Activităţi:
Elevii vor realiza un colaj care să cuprindă următoarele date: Numele, vârsta, înălţimea, culoarea ochilor, culoarea părului, ziua de naştere şi în stânga să precizeze lucrurile care NU îi sunt pe plac, ceea ce îi place şi, la final, lucrurile pe care le face cel mai bine.

3.”Tribunalul clasei”
Activităţi:

Elevii vor desfăşura un joc de rol în care sunt analizate sub forma unui proces anumite gesturi, fapte ale unor copii.
Situaţii:
- jignirea unui coleg;
-încercarea unor elevi de a-şi face dreptate singuri sau cruzimea faţă de animale;
• Argumentele pro şi contra scot la iveală idei interesante şi stimulează imaginaţia copiilor;
• Extrem de valoroasă este concluzia la care se ajunge în cazul unor conflicte, şi anume că vina poate fi a ambelor părţi. Aşa înţeleg copiii să fie mai reţinuţi, să aibă măsură în toate.
4.„Pace şi non-violenţă pentru toţi copiii lumii”– concurs de creaţie literară/plastică
Activităţi:
Informare:
-prezentarea riscurilor la care sunt expuşi elevii;
-prezentarea tipurilor de violenţă la care sunt expuşi elevii;
-prezentarea cauzelor violenţei la copii;
-Elevii vor prezenta, folosind o tehnică la alegere o situaţie reală pentru a descrie un anumit comportament violent.

BIBLIOGRAFIE:

1. Băban, A. (2003) "Consiliere educaţională, Ghid metodologic pentru orele de dirigenţie şi consiliere", Editura Psinet Srl, Cluj-Napoca
2. Băban A. (1998) "Stres şi personalitate", Editura Presa Universitară Clujeană,
Cluj¬-Napoca
3. Druţă, M., E. (2004) „Cunoaşterea elevului”, Editura Aramis, Bucureşti

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 112 evenimente

«MAI 2019»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Ziua Apei

Propus de: iuiu_flori

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre utilitatea evaluărilor naționale la clasele a II-a și a IV-a?

727 voturi | 18 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: 8101961 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Pentru cadrele didactice din preuniversitar: Abonaţi-vă la Premium și puteţi avea mai multe puncte la dosarul personal!