O rememorare a experienței mele didactice
ÎNVĂȚAREA LIMBILOR STRĂINE PRIN DRAMATURGIE
Învăţământ gimnazial | Limbi moderne
Propus de: oliviafeher | 12.02.2022 10:08 | Revista cadrelor didactice nr. 82/2022 | 163 vizualizări
ÎNVĂȚAREA LIMBILOR STRĂINE PRIN
DRAMATURGIE
Dramaturgia , ca artă , oferă copiilor din clasele
primare dar și gimnaziale o paletă largă și captivantă
a posibilităților de a-și perfecționa cunoștințele de
limbă străină făcând orele mult mai atractive și
motivante . Îndelung de un deceniu am descoperit această
metodă , am cristalizat-o , am dezvoltat-o ca să crească
asemenea unui stejar ce ajunge la maturitate . Am început cu mici
scenete inspirate din fabulele lui Aesop după cum urmează :
Aesop’s fables –The Hare and the tortoise ;The Ant & the
Cricket ; The Shepherd Boy & the Wolf .
Aceste experiențe au crescut cu timpul precum boabele de grâu
care germinează în țarina acopertă de zăpada
mătăsoasă . Recolta mea de ‘’grâu ” a constat în
organizarea , la nivelul școlii în prima fază a unui
concurs de dramaturgie între două echipe a câte doi elevi
fiecare . Cele două echipe au avut ca și provocare să
interpreteze piesa de factură comică ’’The Angry
Doctor’’ , o piesă scurtă a lui Robert Scott .
Interpretarea celor două echipe urma să fie jurizată
după următoarele criterii :
A. ACORDAREA NOTEI PENTRU DECOR
B. ACORDAREA NOTEI PENTRU CSTUMAȚIE
C. ACORDAREA NOTEI PENTRU FLUENȚA ȘI NATURALEȚEA LIMBAJULUI
D. ACORDAREA NOTEI PENTRU CLARITTATEA VORBIRII
E. ACORDAREA NOTEI PENTRU CORECTITUDINEA PRONUNȚIEI
F. ACORDAREA NOTEI PENTRU COORDONAREA KINESTEZICĂ MIȘCARE –
VORBIRE
G. ACORDAREA NOTEI PENTRU SUGESTIVITATEA GESTURILOR
H. ACORDAREA NOTEI PENTRU INTERACȚIUNEA ACTORICEASCĂ INTERPRET
– INTERPRET
Scara notelor acordabile a variat de la 1 la 5 după cum
urmează :
1- Nesatisfăcător
2- Satisfăcător
3- Bine
4- Foarte bine
5- Excelent
Aceste criterii de jurizare se regăsesc în concluziile mele
metodico - științifice legate de obiectivele învățării
limbii engleze prin dramaturgie și acestea sunt :
1 ) Creșterea motivației elevilor cu performanțe
2 ) Promovarea valorilor morale și estetice
3 ) Îmbunătățirea comunicării în limba modernă
4 ) Creșterea coeziunii grupurilor școlare prin această
metodă activ – participativă
5 ) Creșterea motivației școlare intrinseci .
Experiența mea didactică nu s-a oprit însă aici . Grupul
cu cele mai multe puncte accumulate a avut șansa de a
participa împreună cu mine la Concursul Județean de
teatru în limba engleză ‘’ ALL THE WORLD’S A STAGE ,
ediția I din anul 2019 , ceea ce pentru mine a fost o
experiență de neuitat .
Coordonator, Fehér Olivia
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.