Şcoala cu
bune practici

39 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Însuşirea unor noţiuni matematice la vârsta preşcolară

Învăţământ preşcolar | Domeniul Ştiinţă (DŞ)

Propus de: Manuela_2015 | 15.02.2015 22:44 | Revista cadrelor didactice nr. 9/2015 | 1305 vizualizări

Matematica este materia cu valente formative care le ofera posibilitatea celor mici sa fie creativi.

Însuşirea unor noţiuni matematice la vârsta preşcolară

Matematica impune mobilizarea permanentă a proceselor gândirii, cultivă curiozitatea copilului, deschide noi orizonturi ale cunoaşterii, ajută la formarea unor trăsături pozitive de caracter, dezvoltă precizie, dârzenie şi antrenează voinţa. Pe lângă contribuţia celorlalte activităţi la dezvoltarea personalităţii, am observat că jocurile didactice matematice şi jocurile logico-matematice au o pondere deosebită în dezvoltarea gândirii matematice şi a inteligenţei.
Poate pentru că eu întotdeana am fost „matematica”, am reuşit să insuflu preşcolarilor mei o atracţie pentru activităţile matematice, acestora făcându-le mare placere să participe la activităţile matematice. Încântarea lor este şi mai mare când pot aplica noţiunile matematice şi în celelalte activităţi.
Prin activităţile matematice am urmărit să formez la copii o mobilitate a minţii lor, am încercat să îi determin să-şi folosească cunoştinţele şi în cadrul celorlalte activităţi.
Cert este că încă de la vârsta preşcolară, copiii pot să-şi însuşească unele noţiuni matematice, contrar părerilor multor părinţi care confundă grădiniţa cu spatiul de joacă din faţa blocului.
Am încercat şi o să încerc mereu să selectez cu mare atenţie conţinuturile, să dezvolt creativitatea copiilor, să cultiv şi să trezesc interesul pentru cunoaştereş şi să imprim copiilor dorinţa de a munci independent. Întotdeauna am fost alături de cei mici, i-am făcut să înţeleagă că mereu sunt alături de ei pentru a-i ajuta. Dacă la început, din dorinţa de a a-i face să nu fie temători, am stat numai lângă ei, a venit şi timpul când am realizat că trebuie să le imprim şi un stil de muncă independent. Altfel, riscam ca micuţii mei să fie capabili să-şi foloseasca cunoştinţele însuşite numai cu mine alături. Mă întreb oare ce s-ar putea întâmpla dacă vreodată eu nu sunt la timpul potrivit, la locul în care mi se cere ajutorul?
Mare mi-a fost satisfacţia când am reuşit, atât cât am putut, să-i implic şi pe copiii mai lenti, aceşti fiind în permanenţă în atenţia mea. Am lucrat individual în activităţile ce au precedat sau au urmat celor obligatorii.
În accepţiunea mea, de succesul activităţilor matematice sunt strâns legate materialele ce trebuiesc alese cu mare grijă. În funcţie de conţinutul activităţilor, am reflectat şi apoi am ales materialul intuitiv folosit. Nu demult, m-am gândit să găsesc utilitatea unor telefoane mai vechi si nefuncţionale, şi aşa m-am gândit să inventez un joc pe care copiii să-l îndrăgească, acela de a forma pe rând numere de telefon inventate de ei. Astfel, am reuşit să consolidez numeraţia, iar ei au fost încântaţi că au acces la telefonul pe care acasa poate unii din ei nu voie nici să îl atingă.
Jocurile didactice matematice sunt atractive pentru copii, reuşita lor în cadrul acestora le formează o încredere în forţele proprii mai mare şi astfel ei se simt mai importanţi şi mai utili.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 47 evenimente

«MARTIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre simularea Evaluării Naționale pentru clasa a 8-a? Votați ceea ce vi se pare mai important, comentați.

147 voturi | 4 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN