Şcoala cu
bune practici

43 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

"Grafică și pictură" – Gânduri și simțiri diferite, aceeași reprezentare

Învăţământ liceal | Toate disciplinele

Propus de: texana | 14.12.2014 20:25 | Revista cadrelor didactice nr. 1/2014 | 805 vizualizări

Omul ca ființǎ evoluatǎ ȋși gǎsește diverse forme de
manifestare, printre care se numǎrǎ și grafica și pictura.

"GRAFICĂ ȘI PICTURǍ" –
GȂNDURI ȘI SIMȚIRI DIFERITE, ACEEAȘI REPREZENTARE

Andrescu Mihaela – Profesor economist
Colegiul Agricol „Dimitrie Cantemir“ Huși, Județul Vaslui

Orice instituție existǎ și se menține ȋn conștiința unei
țǎri prin munca stǎruitoare, dublatǎ de pasiune, depusǎ de
oamenii care au acționat și de cei care acționeazǎ ȋn cadrul
acesteia; așa s-au petrecut lucrurile și cu vechea școalǎ de
viticulturǎ din Huși – cea care poartǎ numele savantului -
domnitor Dimitrie Cantemir; actualul Colegiu din “Orașul celor 7
coline”, cum este supranumit orașul Huși de cǎtre cei care-l
iubesc.
De-a lungul carierei mele de dascǎl, de aproape 20 de ani la
aceastǎ școalǎ, am organizat și desfǎșurat diverse
activitǎți extrașcolare și extracurriculare, dintre care vreau
sǎ amintesc despre o activitate derulatǎ ȋn cadrul "Festivalului
naţional al şanselor tale" (20 noiembrie 2013) sub genericul
"Cetăţean român - cetăţean european".
Așa cum am definit și lucrarea, tema activitǎții a purtat numele
de "Grafică și picturǎ"- gȃnduri și simțiri diferite; aceeași
reprezentare.
Egalitatea șanselor reprezintǎ unul dintre principiile
drepturilor omului pe care se bazeazǎ UE.
Omul ca ființǎ evoluatǎ ȋși gǎsește diverse forme de
manifestare, printre care se numǎrǎ și grafica și pictura.
Gȃndurile, ideile, sentimentele fiecǎrui individ se manifestǎ ȋn
funcție de propria viziune fațǎ de lume. Astfel, dacǎ unii aleg
cuvintele, muzica, ca formǎ de manifestare a ideilor artistice
(poeții, scriitorii, muzicienii), alții aleg culoarea (acuarela,
pictura ȋn ulei), tușul (caricaturi cu lumini, umbre, efecte),
creionul (schițǎ, caricaturi, desene), etc.
"Ce este o caricaturǎ?" Caricatura reprezintǎ o imagine
proiectatǎ pe hȃrtie a unei persoane studiate, vǎzutǎ ȋn
manierǎ proprie artistului în scopul ridiculizǎrii, satirizǎrii
sau pur divertisment. Ca sǎ te cunoști mai bine trebuie sǎ te
privești din alt unghi. Cine acceptǎ sǎ fie caricaturizat
ȋnseamnǎ cǎ este deschis oricǎror presupuneri despre el.
Abordarea umoristicǎ te ajutǎ sǎ treci mai ușor peste momentele
de cumpǎnǎ și ȋți redǎ optimismul. Se prea poate sǎ nu-ți
placǎ sǎ rȃzi ȋnsǎ decizia ȋți aparține. Ceea ce vei vedea
nu e ce crezi tu despre tine, ci ceea ce vǎd alții despre tine.
Ȋntotdeauna arta a fost, este și va fi un pașaport pentru
exprimarea libertǎților artistice.
Elevii noștri, cetǎțeni ai unei Europe unite sub directa mea
coordonare, și-au adunat forțele artistice și ne-au prezentat
ȋntr-o formǎ ineditǎ propriile creații plastice autentic
romȃnești. Este vorba despre:
1. Adochiței Dragoș Marian (a X-a C Resurse Naturale)
2. Augustin Cristina (a X-a A Servicii)
3. Balan Anton – Aluis (a XI-a E Resurse Naturale)
4. Bȃrcǎ Gheorghe (a X-a B Servicii)
5. Cǎrare Irina Adelina (a IX-a Servicii)
6. Costin Alexandru Daniel (a XI-a Servicii)
7. Croitoru George Bernardin (a X-a B Servicii)
8. Dura Alina Gabriela (a XI-a Servicii)
9. Ifteni Gabriela – Cristina (a X-a B Servicii)
10. Moraru Paula (a X-a B Servicii)
11. Munteanu Andrei Emanuel (a IX-a Servicii)
12. Scȋnteie Eugen Teodor (a XI-a Servicii)
13. Tofan Rǎzvan Mihail (a X-a B Servicii)
14. Țenu Diana – Tatiana (a XI-a Servicii)
Activitatea noastrǎ a constat și ȋn dezbaterea genericului
"Cetăţean român - cetăţean european".
Ce ȋnseamnǎ a fi și cum devii cetăţean european?
La aceastǎ ȋntrebare ne-au rǎspuns, ȋn cȃteva cuvinte, atȃt
elevii mai sus amintiți cȃt și elevele Ciobanu Andreea Viorica
(clasa a X-a B Servicii) și Luca Bianca Georgiana (clasa a XI-a
Servicii), astfel:
A fi cetăţean european ȋnseamnǎ a avea cetǎțenia Uniunii
Europene. Ca și cetǎțenia unui stat, cetǎțenia europeanǎ
conferǎ un anumit numǎr de drepturi deținǎtorilor ei; aceste
drepturi sunt enumerate ȋn tratatul ȋnsuși:
• libera circulație a persoanelor pe teritoriul tuturor statelor
care fac parte din U.E.;
• dreptul de a vota și de a candida la alegerile Parlamentului
European și la alegerile municipale ȋn statul de rezidențǎ
atunci cȃnd acesta nu este cel al naționalitǎții;
• a putea beneficia, ȋn caz de nevoie, de o protecție
diplomaticǎ și consularǎ din partea unui alt stat membru al
Uniunii ȋn state terțe;
• a exercita dreptul la petiție și a apela la mediatorul
european;
• cetǎțenia europeanǎ a fost instituitǎ ȋn 1992 prin Tratatul
Uniunii Europene.
Ansamblul drepturilor pe care ea ȋl vizeazǎ are ca obiectiv
apropierea dintre popoarele și cetǎțenii Europei și ȋntǎrirea
unui sentiment de apartenențǎ la o identitate europeanǎ comunǎ.
Cetǎțenia europeanǎ este o cetǎțenie de suprapoziționare la
cetǎțenia naționalǎ și nu o cetǎțenie de substituire. Ȋn
alți termeni, faptul de a fi european nu eliminǎ cetǎțenia unui
stat.
Ȋn continuare doamna bibliotecar, Marcu Angelica Marcela, ne-a
prezentat Power Pointul intitulat "De la cetǎțenie la identitate
europeanǎ".
La finalul activitǎții, juriul de specialitate a deliberat și a
acordat, pe secțiuni, diplome cu premii, inclusiv premii de
excelenţă și cǎrți elevilor cu lucrǎri la expoziție cȃt și
diplome pentru cei mai informați elevi - cetǎțeni romȃni despre
U.E., ai Colegiului Agricol „Dimitrie Cantemir“ Huși din
județul Vaslui.

Comentarii (1)

1 0

15.12.2014 11:36 texana - Autor

Un articol reusit in urma activitatii desfasurate. Felicitari!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 51 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

292 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN