Experienţe didactice online în timpul pandemiei

Învăţământ primar | Toate disciplinele

Propus de: gabrielaalmasan | 25.08.2021 14:30 | Revista cadrelor didactice nr. 78/2021 | 167 vizualizări

Materialul propus prezintă experienţe proprii ,exemple şi rezultate obţinute în anul şcolar 2020-2021.

Experienţe didactice online
în timpul pandemiei
Şcoala Gimnazială ’’Şt.L.Roth’’-Moşna,Judeţul Sibiu
Profesor pentru învăţământul primar,Gabriela Almăşan

Din momentul în care am aflat că şcolile din întreaga ţară se vor închide ,a început marea provocare a carierei mele da dascăl. Am înţeles că mă aflu în faţa unei schimbări radicale, o adevărată revoluţie în abordarea procesului didactic dintr-o altă perspectivă. Prima întrebare pe care mi-am pus-o a fost:’’Ce pot face pentru a deveni un cadru didactic competent digital?’’, fiind conştientă de influenţa noilor tehnologii în viaţa elevilor.
Strategiile,metodele şi instrumentele utilizate în lunga mea carieră didactică de peste 35 de ani,nu au mai dat rezultate benefice în contextul actual. A fost nevoie ca începând cu luna aprilie 2020, să-mi revizuiesc întreaga activitate ,căutând soluţiile optime. A trebuit să mă adaptez rapid,să mă informez,să mă formez,apoi să pun în practică derularea activităţilor didactice exclusiv prin mijloacele moderne de comunicare.
Am făcut cunoştinţă cu noi instrumente şi metode digitale de lucru cu elevii,apoi cu paşi mici am început să experimentez la clasă o parte din aceste resurse,prin crearea unor contexte noi de învăţare care să-i inspire pe elevi să-şi asume propriul proces de învăţare,să aplice ceea ce descoperă şi să devină chiar ei multiplicatori ai unor astfel de activităţi.
Pentru ca procesul educaţional exclusiv online să se poată desfăşura în condiţii optime a fost nevoie de facilitarea parteneriatului şcoală-familie.Era nevoie de sprijinul familiilor elevilor întrucât copiii nu aveau deprinderile necesare pentru a lucra pe platforme sau cu aplicaţiile utilizate.Fiind din mediul rural o mare parte dintre elevi nu aveau propriul telefon pentru a se conecta.A trebuit ca împreună cu familia să stabilim un orar astfel încăt să fie un adult acasă care să-l poată ajuta.
În şcoala noastră procesul educaţional s-a desfăşurat pe platforma Edus,un instrument digital complex pentru gestionarea unei clase virtuale, oferindu-mi câteva oportunităţi:organizarea optimă a lecţiei,eficientizarea timpului,crearea,colectarea şi notarea temelor în mediul online,oferirea unui feedback direct fiecărui elev,postarea unor anunţuri.
Pentru predarea conţinuturilor de învăţare am putut folosi direct de pe Edus aplicaţia Zoom,prin care am putut să comunic instant prin video şi chat,să partajez ecranul,să distribui linkuri,să folosesc tabla virtuală,să împart elevii în grupe-Breakout Room,să prezint ppt-uri la aproape toate disciplinele .Lecţiile se puteau înregistra şi să fie revăzute sau transmise elevilor care au lipsit.
Dintre aplicaţiile utilizate cel mai des a fost aplicaţia colaborativă Padlet.Pentru clasa a IV-a A am creat ’’table’’virtuale pe care le-am putut împărtăşi cu elevii printr-un link unic,unde fiecare elev a putut contribui ,iar toţi puteau vizualiza contribuţiile celorlalţi.Am folosit Padlet zilnic,pentru sesiuni de brainstorming, a aduna lucrările elevilor şi a le oferi feedback,a le urmări progresul sau pentru a colecta ca într-un jurnal al clasei ce au învăţat lucrând acasă.
https://padlet.com/acasamosna/1xzytig2xb3ibgge Padlet –Desfăşurarea unei lecţii la L.L.R.-‚’’A oftat pădurea’’ de Lucia Olteanu
https://padlet.com/acasamosna/kg95s1ghhis72zd1 Padlet-expoziţie
https://padlet.com/acasamosna/q3d1rittgqf9jnja Padlet-evenimente
https://padlet.com/acasamosna/1owyt3142h0h5p26 Padlet-activităţi independente.
Consider că introducerea resurselor educaţionale digitale în procesul educaţional a permis modificarea conţinuturilor,orele au devenit mai atractive,a crescut interesul elevilor pentru tema studiată.
Şi nu în ultimul rând,am înţeles că perioada pandemică ne-a unit mai mult şi ne-a deschis sufletele către noi înşine şi către semeni,înţelegând rolul deosebit de important al învăţării colaborative, schimbul de bune practici ,împărtăşite de profesori la profesori.

Comentarii (7)

0 0

30.08.2021 09:12 emil

Rugăm colegii să adauge comentarii, aprecieri, chiar și critici, legate de acest material aflat în competiție cu alte lucrări legate de tema "Experiențe didactice în timpul pandemiei".
Folosiiți și butonul "îmi place", puteți să și distribuiți dacă doriți.
Succes!

0 0

07.09.2021 21:22 emil

Din pacate, linkurile dvs. nu functioneaza!

1 0

08.09.2021 08:56 gabrielaalmasan - Autor

Buna dimineata!
Linkurile functioneaza,doar ca trebuie copy/paste.Sau scris linkul /enter.Am incercat acuma si functioneaza!

1 0

08.09.2021 09:36 gabrielaalmasan - Autor

Bună ziua!
Revin din nou.Am rugat un coleg să intre pe site(Didactic) la articolul publicat de mine şi a putut accesa cele 4 linkuri.
Poate se mai poate să mai încercaţi încă o dată .
Vă mulţumesc !

0 0

09.09.2021 08:09 emil

Aveti dreptate. Linkul functioneaza si lucrarile facute copiii sunt frumoase!
Succes!

0 0

09.09.2021 08:12 emil

Linkurile functioneaza numai ca dvs ati scris titlurile in dreptul lor si de aceea nu au functionat cu titlu cu tot!
Exemplu https://padlet.com/acasamosna/kg95s1ghhis72zd1 Padlet-expoziţie

0 0

09.09.2021 16:24 gabrielaalmasan - Autor

Bună ziua!
Mă bucur pentru că ati reuşit să vizualizaţi lucrările elevilor.Doream doar să vadă colegii din comunitate o parte din activităţile desfăşurate online de elevii/profesorul de la o şcoală din mediul rural.
Vă mulţumesc pentru implicare!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 3 evenimente

«OCTOMBRIE 2021»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


"Albinutele"...la picnic

Propus de: Alina_M80

Sondajul zilei

Ce folosiți cel mai des la clasă?

236 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: Crisa177 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN