Şcoala cu
bune practici

43 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Dezvoltarea culturii organizaționale prin proiecte europene la Școala Profesională Plugari

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: deleanu | 15.02.2018 07:04 | Revista cadrelor didactice nr. 44/2018 | 756 vizualizări

”Fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l câștigăm” ( V. Hugo).

Este sloganul sub deviza căruia de desfășoară actul educational în unitatea noastră școlară.
Pentru o integrare cât mai bună în spațiul european, este nevoie de a reacționa flexibil la cerințele pieței și la satisfacerea cerințelor salariaților privind locul de muncă.
De asemenea, mediul intern, climatul profesional, modul în care fiecare angajat se raportează la valorile organizației sunt elemente fundamentale pentru stabilirea ecuației în care este integrată cultura organizațională europeană în instituțiile de educație vocațională și formare profesională.
Modul în care se fac lucrurile, felul în care se comportă și acționează angajații atât în mediul intern cât și extern definesc cultura unei organizații.
Pentru salariat, cultura organizației este primul lucru la care ar trebui să adere după angajare.
Din perspectiva managerului, cultura organizațională este aspectul esențial asupra căruia trebuie atrasă atenția fie că este vorba de un nou angajat, fie că este vorba despre partenerii cu care vine
în contact.
Asemenea unui puzzle, în cadrul culturii organizaționale, piesele sunt oamenii care fac parte din organizație cu aspirațiile și convingerile lor.
Prin valorificarea modelelor europene de succes, la care se poate adăuga o implicare adecvată și flexibilă a tuturor actorilor cheie, țara noastră ar putea implementa cu rezultate certe astfel de modele de cultură organizațională adaptate în mod inteligent specificului local.
Pentru obţinerea unor rezultate bune, este esenţială trasarea unui plan pe termen lung şi dezvoltarea continuă.
Dezvoltarea continuă are loc atunci când echipa lucrează în baza unei concepţii unitare asupra principiilor calităţii în ceea ce priveşte leadership-ul, strategia, managementul resurselor umane şi al resurselor materiale.
Pe parcursul proiectelor noastre Erasmus+ce se vor desfășura în anul școlar 2017-2018, obiectivul de a interpreta conceptul de ”calitate” în educație și formare are în vedere, mai întâi de toate, ideea de asigura într-un mod transparent și precisrezultatele diferitelor rute educaționale/ de formare pentru a stimula implicarea civică a participantului.
Tema calității abordată de instituții și actori din domeniul educației și formării are în vedere și strategiile de formare,curriculum-ul, dezvoltarea profesională a cadrelor didactice și a formatorilor pentru activitățile educaționale/de formare oferite.
I. Proiect “ Experiența europeană - o șansă pentru tinerii absolvenți din agricultură”
SCOP: Reducerea șomajului prin îmbunătățirea competențelor profesionale ce sporesc perspectivele de carieră și cresc posibilitatea de angajare, dezvoltarea personală și socială a
elevilor pentru o mai bună tranziția de la școală la locul de muncă.
Obiective:
O1 - dobândirea unei experiențe de lucru relevante și utilă pentru cariera viitoare, pentru angajabilitate pe piața europeană a muncii;
O2-creșterea performanțelor individuale ale acestora;
O3 - creșterea procentului de elevi care continuă studiile la un nou nivel (5%);
O4-îmbunătățirea competențelor lingvistice;
O5 - menținerea parteneriatului cu organizațiile de primire pentru proiecte viitoare de mobilitate a elevilor.
Grup țintă:
- 28 elevi de clasele X și XI
- 2 fluxuri de câte 3 săptămâni
- acorduri de învățare care vor fi utilizate in mobilitate se referă la:
1. clasa X-CDL Creșterea animalelor(90h)
2. clasa XI-CDL Cultura plantelor furajere(90h)
Perioada de mobilitate:
- 5-23martie 2018(cl. XI)
- 28mai- 15 iunie 2018(cl. X)
Rezultate așteptate:
Pentru participanți:
- 28 elevi obțin Documentul de mobilitate Europass;
- 28 de elevi cu abilități și aptitudini care să le asigure
dezvoltarea lor personală și îmbunătățirea performanțelor școlare;
- 28 de elevi își vor îmbunătăți competențele lingvistice;
- 28 de elevi dobândesc o mai bună cunoaștere a valorilor europene și a oportunităților pe care le au tinerii, ca cetațeni europeni.
Pentru școală:
- creșterea motivației elevilor de a continua studiile la un nivel superior;
- creșterea încrederii că școala și programele europene oferă șanse reale de reușită și inserție socio-profesională;
- reducerea numărului de elevi care abandonează școala;
- îmbunătățirea capacității de management de proiect pentru cadrele didactice implicate;
- asigurarea unei dimensiuni europene a procesului de instruire și formare prin menținerea legăturii cu partenerii actuali.
Pentru comunitate:
- creșterea prestigiului școlii în comunitate;
- creșterea interesului agenților economici în vederea
angajarii absolvenților;
- atragerea de fonduri pentru dotarea cu material didactic necesar învățământului profesional cu sprijinul autorității locale.
II. Proiect „Un mediu școlar pozitiv - o soluție pentru diminuarea eșecului și abandonului școlar”
SCOP: Diminuarea eșecului și abandonului școlar prin găsirea celor mai bune soluții de comunicare - relaționare elev-profesor-părinte.
Obiective:
O1 - introducerea de strategii moderne și eficiente în procesul de predare-învățare capabile să crească motivația de învațare a elevilor;
O2 - dezvoltarea competențelor profesorilor pentru a desfășura activități non-formale atractive cu elevii;
O3 - formarea profesorilor în vederea consilierii elevilor pentru carieră, dezvoltarea gândirii critice, a spiritului antreprenorial;
O4 - îmbunătățirea strategiei de management la nivel de unitate;
O5 - îmbunătățirea relației elev-profesor-părinte încât să producă motivație, implicare, schimbare și în final crearea unui mediu școlar pozitiv.
Grup țintă:
- 12 cadre didactice din Școala profesională Plugari și structura Borosoaia;

Mobilități:
- 2 cursuri de formare cu câte 6 cadre didactice.
1) Educația non-formală în școală. Metode și instrumente utilizate în învățare (ITALIA)
2) Stimularea creativității și a inovației in clasă (PORTUGALIA)
Perioada: martie și aprilie 2018
Rezultate așteptate:
 Pentru profesorii participanți:
- îmbunătățirea strategiilor de predare-învățare prin implicare emoțională, relaționare, forme de exprimare diverse, creșterea stimei de sine;
- dezvoltarea profesională, personală și socială prin proiectarea mai eficientă a strategiilor didactice;
- 12 certificate de mobilitate Europass.
 Pentru elevi:
- propuneri de programe de activități non-formale atractive ce pot conduce la îmbunătățirea rezultatelor școlare;
- creșterea atractivității procesului de învățare;
- îmbunătățirea relației elev – profesor
 Pentru școală:
- reducerea numărului de elevi cu risc de eșec școlar;
- capacitatea școlii de a realiza noi parteneriate și contacte europene.
- îmbunătățirea relației școală-familie prin realizarea unui parteneriat elev-profesor-părinte.

Coordonator proiect
Prof. Lenuta Deleanu

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 47 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

297 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN