Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Crearea şi promovarea unei imagini instituţionale pozitive în comunitate

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: steliana30 | 10.11.2018 06:17 | Revista cadrelor didactice nr. 51/2018 | 1359 vizualizări

Despre crearea si promovarea unei imagini pozitive a scolii in
comunitate

Datorită complexităţii sistemului educațional, orientat ȋn mod
sistematic spre formarea și dezvoltarea ȋnsușirilor intelectuale,
morale şi fizice ale tinerilor, promovarea imaginii școlii
implică o activitate/ un sistem de activități intense orientate
spre satisfacerea cerințelor consumatorilor actuali și
potențiali.
Ȋntr-o școală, promovarea modelelor de bune practici, mai ales
în cazul cadrelor didactice, aduce un plus de notorietate,
unității respective. Cadrele didactice vor fi mult mai stimulate
și mai receptive ȋn adoptarea unor metode și procedee didactice
noi, de actualitate, axate pe nevoile actuale ale elevilor.
Promovarea ȋn domeniul educational necesită din partea cadrelor
didactice dăruire, perseverență, consecvență, cinste, dragoste
pentru elevi.
Promovarea imaginii școlii trebuie să țină cont de calitatea
actului educațional, de investigațiile făcute ȋn asigurarea unor
bune condiții de desfășurare a activității, de calitatea
profesorilor care susțin educația.
Serviciile educaționale, activități prestate ȋn beneficiul
consumatorilor de educație (cursuri, seminarii, conferințe,
sesiuni de comunicări, spectacole, activități culturale ȋn
biblioteci, activități extrașcolare, etc.), cu sau fără
participarea lor directă, cu scopul de a le ȋmplini anumite nevoi
și a le produce satisfacții intelectuale, odată evaluate vor
determina o afluență mai mică sau mai mare de elevi.
Parteneriatele şcoală-familie-comunitate ajută profesorii ȋn
munca lor, perfecționează abilitățile școlare ale elevilor,
ȋmbunătățesc şi dezvoltă abilitățile educaționale ale
părinților şi conectează familia cu membrii școlii și ai
comunității. Motivul principal pentru crearea unor astfel de
parteneriate este dorința de a ajuta elevii să aibă succes la
școală și mai târziu, ȋn viață.
Ȋn calitate de ofertant, școala trebuie să țină relații
strânse cu publicul, cu exponenții colectivității umane și
consumatorii potențiali. Organismele publice, organizațiile
neguverna-mentale, mediile de informare ȋn masă reprezintă un
partener privilegiat al serviciilor educaționale.
Ȋn activităţile de promovare a imaginii școlii ar trebui să fie
incluse și dovezile unor reușite integrări sociale ale copiilor
cu CES.
Succesul sau insuccesul unei campanii de promovare imaginii școlii
depinde ȋn mare măsură de creativitatea temei. Trebuie să se
răspundă la ȋntrebarea „Care este cea mai potrivită modalitate
pentru a atrage atenția publicului?”. Prin creativitate, prin
folosirea de cuvinte și simboluri ȋntr-o abordare originală, se
obțin efectele dorite.
Un rol important ȋl au și târgurile educaționale organizate de
instituțiile de ȋnvățământ, precum ,,Ziua porților
deschise”. Organizarea judicioasă a acestora poate să se soldeze
cu succes ȋn ceea ce privește ȋnscrierea mai multor elevi la o
formă sau alta de educație. Târgul educațional trebuie să ofere
celor interesați multe informații dintr-un domeniu sau altul, prin
panouri, fotografii, grafice, pliante, ghiduri, etc.
Promovarea imaginii şcolii se mai poate face și cu prilejul unor
sărbători, a unor manifestări cultural-artistice, aniversări,
etc. Ȋn acest caz se tipăresc programe, pliante, ghiduri, ȋn care
se poate explica oferta educațională.
Ȋnainte de a planifica o campanie de promovare a imaginii școlii
trebuie să ai o descriere clară a publicului. Ȋn consecință,
trebuie selectată media potrivită pentru transimterea unui anumit
mesaj. Liceul Teoretic „Ion Creangă”, Tulcea a conștientizat
importanța asigurării transparenței şi a fost creată astfel
pagina WEB: http://www.licioncreangatl.ro, care este reactualizată
periodic şi pagina de facebook.
Adevărata valoare a unei școli se stabilește la sfârșitul
perioadei de școlarizare, ȋn funcție de rezultatele și
performanțele de care sunt capabili absolvenții școlii
respective. Prestigiul Liceul Teoretic „Ion Creangă”, Tulcea
s-a clădit în timp prin multă muncă, dăruire, onestitate şi
dragoste față de copii a generaţiilor de cadre didactice. Astfel,
ȋn opinia publică suntem cunoscuți ca o școală „bună”, ȋn
care elevii dobândesc cunoștințe temeinice care ȋi situează pe
primele locuri la olimpiadele școlare, la evaluările naționale,
la admiterea ȋn liceu, la examenul de bacalaureat, la competițiile
sportive - având clase cu acest profil.
Excursiile tematice fixează cunoștințele pe care elevii le
dobândesc, la clasă, serbările cultivă ȋnclinațiile artistice,
dorința de a ȋnvinge timiditatea şi stimulează independenţa ȋn
acțiune iar competiţiile sportive cultivă spiritul de echipă şi
fair playul.
Studiile arată că dascălii buni dintr-o școală au de regulă
și flerul marketingului, pentru că ei fac marketing ȋn orice
moment al muncii lor. Ca buni educatori identifică și anticipă
nevoile elevilor și încearcă să satisfică aceste nevoi ȋntr-o
manieră ,,profitabilă” trecând prin cunoștințele și
abilitățile din clasă și din afara ei. Promovarea marketingului
ȋn domeniul educației necesită din partea managerului dăruire,
perseverență, consecvență, dragoste pentru elevi.
În concluzie, școala, ȋn calitate de ofertantă, trebuie să
producă și să ofere pieței ceea ce se cere efectiv, şi să-și
orienteze activitatea ȋn funcție de așteptările
consumatorilor.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 50 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

314 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN