Şcoala cu
bune practici

43 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

ȘCOALA ÎN VREMEA PANDEMIEI

Învăţământ liceal | Toate disciplinele

Propus de: profesorbuzau | 26.06.2021 08:31 | Revista cadrelor didactice nr. 73/2021 | 628 vizualizări

Schimbări majore în învățământul românesc: modificarea structurii anului școlar, Ordine de Ministru cu privire la examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat.

Începutul pandemiei de COVID-19 a contrâns instituțiile școlare să-și închidă porțile și să treacă rapid la învățarea online ca o alternativă ce putea răspunde recomandărilor de distanțare socială care au fost impuse. Rând pe rând, problemele provocate de această schimbare au copleșit profesori, elevi și părinți: de la lipsa aparaturii necesare și a accesului la Internet până la competențele digitale necesare pentru buna desfășurare a procesului educativ. Însă toți am conștientizat că este o soluție ale cărei riscuri sunt mai mici decât înghețarea anului școlar care ar fi afectat iremediabil viitorul elevilor.
Profesorii au fost constrânși să găsească mijloacele necesare continuării activității trecând de la teme trimise elevilor pe WhatsApp la susținerea integrală a orelor într-un „față-n față virtual” pe platformele Zoom sau Google Meet, în tot acest pasaj intervenind televiziunea care a început să difuzeze conținuturi școlare pentru elevii din anii terminali (clasa a VIII-a și a XII-a). Elevii și părinții au fost determinați să accepte că anul școlar se va derula online și că trebuie să respecte regulile impuse din mers într-o perioadă în care omenirea s-a confruntat cu cea mai mare pandemie din ultimul secol.
Luna mai a anului școlar 2019-2020 avea să aducă schimbări majore atât pentru profesori cât și pentru elevi. Ordinul Nr. 4247/2020 din 13 mai pentru modificarea şi completarea Metodologiei de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar menționează la art. 7- În situaţii excepţionale, calendarul de evaluare, fişele postului şi fişele de autoevaluare/evaluare operaţionalizate/ individualizate pot fi modificate în cursul anului şcolar." și la articolul 7 alineatul (2), litera a (iv) proiectarea activităţilor-suport pentru învăţarea în mediul online şi a instrumentelor de evaluare aplicabile online, din perspectiva principiilor de proiectare didactică introducând astfel în fișa postului învățarea online.
În ceea ce-i privește pe elevii de clasa a VIII-a, Ordinul nr. 4.317/21 mai 2020 aduce schimbări majore în admiterea la liceu înlocuind probele de aptitudini și probele de cunoștințe, care înainte de pandemie se desfășurau față-n față, cu evaluarea portofoliilor sau echivalarea conform anexelor ordinului mai sus menționat.
De asemenea, Ordinul nr. 4.307 din 21 mai 2020 privind organizarea și desfășurarea examenului de bacalaureat național 2020 aduce schimbări prin înlocuirea probelor de competențe lingvistice și digitale (examene care se susțineau, conform graficului, cu prezența fizică a elevilor) cu echivalarea.
Anul școlar 2020-2021 începe prudent, în sistem hibrid, jumătate din elevii unei clase online, cealaltă jumătate fizic la scoală. Este o soluție greoaie, lipsită de eficiență la care se va renunța în semestrul al II-lea.
Creșterea numărului de cazuri COVID pozitiv și perspectiva întunecată a unui sistem medical în colaps au determinat decizia de schimbare a structurii anului școlar și limitarea participării la cursuri față-n față doar pentru elevii din anii terminali, în vederea pregătirii pentru examenele de Evaluare Națională și Bacalaureat.
Pe lângă problemele de care lumea învățământului s-a izbit în prima fază, apar altele, cum ar fi apatia elevilor sau participarea lor selectivă la ore în funcție de materie sau nivelul clasei, lipsa interacțiunii interpersonale și, nu în ultimul rând, lipsa resurselor. Dar au fost identificate și avantaje, flexibilitatea fiind unul dintre ele: elevii pot să învețe în orice moment, oriunde ar fi, în orice ritm. Aceasta abordare a învățării ar răspunde nevoilor de învățare ale elevilor care au stiluri de învățare diferite.
Vaccinarea și scăderea numărului de persoane infectate cu virusul SARS-CoV-2 au dus la revenirea la școală în luna mai a acestui an școlar. Profesori și elevi, față-n față, după atâtea luni de învățare online, într-un efort vizibil de ambele părti de reacomodare la atmosfera cursurilor cu prezența fizică, ne-am izbit de realitatea de care ne temeam: pierderile sunt mari, procesul de evaluare o arată limpede ca lumina zilei. Unii elevi recunosc că nu se puteau concentra la lecțiile online, că aveau conexiunea slabă, că oboseau, că se „inspirau” din materialele de pe Internet.
In concluzie, toate schimbările majore prin care trece o societate necesită timp pentru acomodare și perfecționare. Prin urmare, este o chestiune de timp și de voință ca învățământul online, ca alternativă la învățământul cu prezență fizică în vremuri care afectează securitatea sănătății, să devină performant. Profesorii și elevii trebuie să facă un efort comun pentru a se acomoda la învățământul secolului XXI.

Bibliografie
Ordin nr. 4247/2020 din 13 mai 2020 pentru modificarea şi completarea Metodologiei de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6.143/2011
Ordin nr.4.307 din 21 mai 2020 al ministrului educaţiei şi cercetării pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 4.950/2019 privind organizarea si desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional-2020
Ordin nr. 4.307/21.05.2020 pentru modificarea şi completarea ordinului ministrului educaţiei naţionale nr. 4.950/2019 privind organizarea şi desfăşurarea examenului național de Bacalaureat - 2020
Sursă foto: Google Images

Comentarii (1)

0 0

30.08.2021 09:14 emil

Rugăm colegii să adauge comentarii, aprecieri, chiar și critici, legate de acest material aflat în competiție cu alte lucrări legate de tema "Experiențe didactice în timpul pandemiei".
Folosiiți și butonul "îmi place", puteți să și distribuiți dacă doriți.
Succes!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 47 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

312 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN