Şcoala cu
bune practici

39 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

CDL: MATERIALE DE INSTALAŢII, ÎMBINAREA ŞI MONTAREA INSTALAŢIILOR

Învăţământ profesional şi tehnic | Construcţii şi lucrări publice

Propus de: badeaalinadaniela | 30.08.2019 12:02 | Revista cadrelor didactice nr. 59/2019 | 576 vizualizări

Modulul CDL : „Materiale de instalaţii, îmbinarea şi montarea instalaţiilor” face parte din cultura de specialitate aferente clasei a XI-a, școală profesională de 3 ani.

1. NOTĂ DE PREZENTARE

Modulul Curriculum în dezvoltare locală : „Materiale de instalaţii, îmbinarea şi montarea instalaţiilor” componentă a ofertei educaţionale (curriculare) pentru calificarea profesională Instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze, domeniul de pregătire profesională Construstrucții, instalații și lucrări publice, face parte din cultura de specialitate aferente clasei a XI-a, școală profesională de 3 ani.
Modulul C.D.L. are alocat un număr de 300 ore/an, conform planului de învăţământ.
Curriculumul este construit pe baza Standardului de Pregătire Profesională.
Elementul central al conceptului de dezvoltare durabilă este deci reprezentat de interacţiunea dintre populaţie, progres economic şi potenţialul de resurse naturale, evidenţiindu-se problema esenţială: dezechilibrele produse în exploatarea şi gestionarea resurselor naturale induc modificări semnificative şi la nivelul celorlaltor două componente ale conceptului. Modulul “Materiale de instalaţii; îmbinarea şi montarea instalaţiilor” se studiază pe parcursul clasei a XI –a, școală profesională, în vederea asigurării pregătirii tehnice generale în calificarea Instalator instalații tehnico-sanitare și de gaze. Parcurgerea acestui modul asigură atingerea competenţelor tehnice specializate la nivelul 3 de calificare profesională.
Parcurgerea temelor ce intră în componența modulului Materiale de instalaţii ; îmbinarea şi montarea instalaţiilor are ca scop:
- Stimularea cooperării între instituțiile care se ocupă cu formarea profesiopnală: școală- agenți economici
- Dezvoltarea aptitudinilor și competențelor favorabile integrării profesionale
- Crearea unei forțe de muncă bine calificate
- Percepția angajatorilor cu privire la nevoile de formare
- Promovarea valorilor democratice în curriculum care să le permit viitorilor absolvenți să devină cetățeni responsabili ai unei societăți deschise.
Rezultatele învățării propuse prin modulul CDL “Materiale de instalaţii; îmbinarea şi montarea instalaţiilor”sunt integrate următoarele unități de rezultate a învățării din SPP nivel 3, pentru calificarea profesională: instalator instalații tehnico sanitare și de gaze, din cadrul domeniului de pregătire profesională Construcții, instalații și lucrări publice:
URÎ 1 – Precizarea poziţiei într-o echipă de lucru pe baza activităţilor desfăşurate
URÎ 2– Asumarea rolului care îi revine în cadrul echipei
URÎ 3 - Recunoaşterea tipurilor de materiale pentru instalaţii
URÎ 4 - Alegerea materialelor şi metodelor de îmbinare specifice
URÎ 5 - Utilizarea metodelor de îmbinare specifice materialului
URÎ 6 - Analiza calitativă a materialelor şi îmbinările realizate
Modulul este centrat pe rezultate ale învățării și vezează dobândirea de cunoștințe, abilități, atitudini specifice, necesare angajării pe piața muncii în una din ocupațiile specificate în SPP ul corespunzător calificării profesionale de nivel 3.
LISTA MINIMĂ DE RESURSE MATERIALE
Drept resurse materiale se vor folosi:
• Echipament de protecția muncii și de lucru;
• Materii prime și material, AMC-uri;
• SDV-uri;
• Instrumente de scris și desenat;
• Documentație tehnică de execuție/planuri de execuție;
• Calculator, tablă, materiale pe suport DVD, videoproiector ;
• Fișe de observație
Activitățile de învățare vizează:
• aplicarea metodelor centrate pe elev, bazate pe activizarea structurilor cognitive şi operatorii ale elevilor, pe exersarea potenţialului psiho-fizic al acestora, pe transformarea elevului în coparticipant la propria instruire şi educaţie;
• îmbinarea într-o alternanţă sistematică a activităţilor bazate pe efortul individual al elevului (documentarea după diverse surse de informare, observaţia proprie, exerciţiul personal, instruirea programată, experimentul şi lucrul individual) cu activităţile ce solicită efortul colectiv (de echipă, de grup) de genul discuţiilor, asaltului de idei, jocul de rol, explozia stelară etc;
• folosirea unor metode care să favorizeze relaţia nemijlocită a elevului cu obiectele cunoaşterii, prin recurgere la modele concrete cum ar fi modelul experimental, activităţile de documentare, modelarea, observaţia/ investigaţia dirijată etc;
• însuşirea unor metode de informare şi de documentare independentă (ex. studiul individual, investigaţia ştiinţifică, studiul de caz, metoda referatului, metoda proiectului etc.), care oferă deschiderea spre autoinstruire, spre învăţare continuă (utilizarea surselor de informare: ex. biblioteci, internet, bibliotecă virtuală).
Pentru a avea o eficienţă maximă şi a acoperi cât mai multe stiluri de învăţare propunem utilizarea următoarelor strategii de predare: video şi film; multimedia; brainstorming; teme şi proiecte integrate; vizite de studiu. În vederea centrării învăţării pe elev, prin care să fie luate în considerare stilurile individuale de învăţare ale fiecărui elev, inclusiv adaptarea la elevii cu CES şi pentru asigurarea dobândirii cunoştinţelor, abilităţilor şi atitudinilor prevăzute de SPP şi curriculum, se recomandă:
- utilizarea unor metode active / interactive (de exemplu, învăţarea prin descoperire, învăţarea problematizată, învăţarea prin cooperare);
- realizarea de proiecte şi portofolii;
- utilizarea calculatorului;

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 48 evenimente

«MARTIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre simularea Evaluării Naționale pentru clasa a 8-a? Votați ceea ce vi se pare mai important, comentați.

150 voturi | 4 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN