Şcoala cu
bune practici

39 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Calculatorul- prietenul sau dușmanul copiilor

Învăţământ liceal | Consiliere si orientare

Propus de: danielaganeci | 16.12.2014 21:06 | Revista cadrelor didactice nr. 4/2014 | 3342 vizualizări

Calculatorul,datorită comunicării rapide, a ajuns să dea dependență, în special în rândul tinerilor.

Calculatorul- prietenul sau dușmanul copiilor

Autor: prof. Găneci Daniela- Iuliana
Liceul Tehnologic „Liviu Rebreanu”- Mozăceni, Argeș

Motto:
“ Un copil nu este un vas pe care trebuie să- l umpli,
ci o flacără pe care trebuie să o aprinzi…”

Calculatorul, apărut ca mijloc de comunicare la începutul anilor ‘90, datorită comunicării rapide, a ajuns să dea dependență, în special în rândul tinerilor. Jocurile pe calculator, rețelele de socializare, messengerul au devenit indispensabile pentru tinerii, care preferă să-și petreacă timpul în lumea virtuală. Această dependență poate crea diverse probleme: anxietate, depresie, nervozitate, plictiseală, dificultăți de învățare, alterarea relațiilor cu familia, rudele și prietenii. Toate astea pe lângă problemele reale de sănătate care pot apărea, cum ar fi afecţiuni ale ochilor sau obezitate dobândită în urma sedentarismului, dublat de un program alimentar neadecvat.
Tot mai mulţi părinţi îşi lasă copiii să folosească computerul încă de la vârste fragede. "O să aibă nevoie în viitor de aceste cunoştinţe", este justificarea cel mai des auzită. Putem spune că a- i interzice total accesul la calculator este un lucru dăunător, întrucât, în societatea de azi, a ști să te descurci în fața unui calculator sau pe internet este o chestiune vitală. Există o multitudine de site-uri educative pentru copii, unde ei se pot juca jocuri adecvate vârstei lor, unde pot chiar interacționa cu alți copii de vârsta lor, softuri cu enciclopedii, softuri de limbă care mai de care mai atractive și mai frumoase prin intermediul cărora copilul poate să învețe lucruri noi și utile. Acestea oferă posibilitatea copilul să își dezvolte abilitățile de comunicare virtuală, îmbunătățesc atenția distributivă și chiar și dexteritatea.
Insă toate aceste lucruri trebuie făcute cu măsură, deoarece educația copilului nu trebuie să se desfășoare exclusiv în fața calculatorului. El trebuie să meargă la școală, să aibă prieteni adevărați, să citească cărți și să învețe specificul și importanța acestora. In cazul copiilor care adorm dupa ce au folosit calculatorul, e bine să știm că imaginile continuă să acționeze asupra creierului lor și să le influențeze somnul, acesta devenind agitat. Așadar, copiii nu trebuie să se joace sau să se uite la filme pe calculator exact înainte de a adormi. Lumina de la monitor, mai puternică decât cea de la televizor, s-a dovedit a deregla secreția de melatonină, care este hormonul somnului. Deci, nu trebuie să existe un calculator deschis în camera unde doarme copilul.
Expunerea la tehnologie şi aptitudinile pe care copiii le dobândesc în domeniu sunt utile, dar în măsura în care nu iau locul unor deprinderi elementare de viaţă. Este foarte important ca micuţii să aibă un program bine definit. Aşa cum ar trebui să aibă un program de somn, de mers în parc, de joacă, de desene animate, trebuie să aibă program şi la calculator. Un astfel de program înseamnă organizare mentală. Iar copiii îşi fac tabieturile după cum sunt învăţati. Un program clar este un semn de ordine şi e mai uşor şi pentru părinte să gestioneze lucrurile. Aşa cum adultul învaţă că trebuie să respecte regulile şi copilul trebuie sa invete sa respecte un program stabilit. Părinţii trebuie să monitorizeze atent activitatea copilului la calculator, în condiţiile în care cei mici riscă să fie bombardaţi cu informaţii pe care nu le pot asimila la vârste fragede sau le pot asimila într-o manieră care să le facă mai mult rău decât bine.
Rolul calculatorului în viața noastră este extrem de important, ajungând de la un mod de a te relaxa, la o dependență de neînvins, care ia amploare din ce în ce mai mare. Iar copiii sunt primele victime, datorită lipsei de timp din partea părinților, acesta devenind o bună “baby- sitter” de care părinții nu ezită să facă uz frecvent. Responsabilitatea pentru dezvoltarea normală a copiilor revine tuturor- de la părinți, bunici, la educatori, învățători sau profesori.

Bibliografie:
• http://www.csid.ro/lifestyle/psihologie-si-cariera/internetul-intre-prieten-si-dusman-9706371
• http://infopet.wikispaces.com/CALCULATORUL+PRIETEN+SAU+DUSMAN

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 48 evenimente

«MARTIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre simularea Evaluării Naționale pentru clasa a 8-a? Votați ceea ce vi se pare mai important, comentați.

151 voturi | 4 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN