BILANŢ POST-PANDEMIE

Interes general | Toate disciplinele

Propus de: SymonaB | 25.08.2021 14:31 | Revista cadrelor didactice nr. 78/2021 | 33 vizualizări

Articolul prezintă câteva dintre aspectele pozitive şi negative ale predării online din perioada pandemiei.

O radiografie a activităţii didactice desfăşurate online în perioada pandemiei scoate în evidenţă următoarele aspecte:
• POZITIVE
- S-au făcut investiţii semnificative în vederea achiziţionării de tablete, calculatoare, table interactive, soft educaţional, etc;
- A fost creat în şcoli un sistem video-audio care permite participarea la lecţii a elevilor în sistem online;
- Atât profesorii, cât şi elevii au dobândit competențele și abilitățile digitale necesare adaptării unei lecții clasice la predarea online, au învăţat să folosească tabla interactivă, să posteze lecţii şi teme pe platforme educaţionale, să creeze prezentări, teste şi chestionare online;
- Profesorii au la dispoziţie numeroase platforme educaţionale şi Resurse Educaţionale Deschise;
- Cursurile cu prezenţă fizică au fost înlocuite de webminarii online, ceea ce permite participarea a unui număr mai mare de persoane interesate;
- Şedinţele cu părinţii şi consiliile profesorale au fost susţinute în online, aşadar a fost timp câştigat;
- Portofoliile şi documentele şcolare au fost încărcate online, pe Google Forms, prin urmare, consumând mai puţină hârtie am protejat mediul înconjurător;
- Evaluările şi testele scrise susţinute online oferă economie de timp şi de hârtie;
- Am fost educaţi să avem o igiena corectă (spălatul pe mâini înainte de masă, după ce intrăm în casă/clasă, dezinfectarea mâinilor şi a obiectelor, etc).

• NEGATIVE
- Vulnerabilitate emoţională ca o consecinţă a ameninţării şi a luptei cu un „duşman invizibil”;
- Ştirile false care conduc spre pierderea încrederii în autorităţi şi agresiune;
- Dezvoltarea socio-emoţională a fost influienţată negativ în această perioadă grea din cauza restricţiilor cu privire la interacţiunea cu prietenii, colegii şi profesorii;
- Inactivitatea, lipsa de mişcare şi sport;
- Anularea activităţilor extracurriculare, „Şcoala Altfel”, vizite, excursii, tabere, mobilităţi în cadrul proiectelor Erasmus+.
- Elevii defavorizaţi, care nu dispun de tehnologia necesară pentru participarea la lecţiile susţinute online, au acumulat goluri şi nu stapânesc cunoştinţele de bază, ceea ce poate conduce spre analfabetism funcţional şi chiar abandon şcolar.
- Predarea online este limitată de timp, de semnalul la internet, de performanţa dispozitivelor de conectare.
Această perioadă a fost o încercare pentru toată lumea, elevi, profesori şi părinţi. Efectele şcolii online vor fi resimţite în anii următori. Însă lecţiile învăţate pot fi baza pentru reformele şi investiţiile următoare.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 14 evenimente

«IANUARIE 2022»
LuMaMiJoViSaDu
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Eminescu ...și atât!

Propus de: budeanu-m

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre condițiile tehnice pentru lucrul online(local sau la distanță) in școala dvs.?

477 voturi | 10 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN