Articolul prezintă avantajele activităților integrate,
prezentând un exemplu de activitate integrată.
Barocul. Un exemplu de activitate integrată
Învăţământ gimnazial | Istorie
Propus de: georgianatanase | 26.04.2021 21:13 | Revista cadrelor didactice nr. 71/2021 | 763 vizualizări
Activitățile integrate au la bază un scenariu didactic
orientativ, cu o structurã flexibilă și care lasă loc
imaginației să adapteze din mers activitatea, în funcție de
nevoile elevilor și de temele abordate. Pentru ca elevii zilelor
noastre să facă faţă solicitărilor lumii contemporane, trebuie
să le formăm capacitatea de a realiza transferuri rapide şi
eficiente între discipline, de a colecta, sintetiza şi de a pune
la lucru împreună cunoştinţele dobândite. Cei 4 piloni ai
învățării integrate sunt: a învăța să știi; a învăța să
faci; a învăța să muncești împreună cu ceilalți; a învăța
să fii.
Activitatea de proiectare se realizează în funcţie
de obiectivele presupuse pe zile, în aşa fel încât să permită
crearea unor scenarii de lucru plăcute copiilor, care să-i
antreneze în rezolvarea sarcinilor încredinţate. Se va avea în
vedere permanent ca obiectivele propuse să fie de ordin formativ,
dar şi informativ, să nu fie numeroase pentru a permite
împletirea și desfășurarea lor. Abordarea integrată este o
împletire a conţinuturilor într-o formă atractivă, flexibilă,
care conduce activitatea copilului spre investigare, documentare,
cercetare şi aplicare practică a celor învăţate. Întregul
program se realizează prin joc, un organizat, în care copilul are
prilejul să exploreze medii diferite şi să îndeplinească
sarcini diferite sarcini de lucru.
Exemplu
Istorie
Clasa a VI-a
Tema : Barocul
Elevii au discutat despre baroc, au fost fascinați de simplitatea
acestui curent, curent artistic ce a urmărit să strârnească
imaginația oamenilor, emoțiile și sentimentele acestora, prin
culoare, lumină, forme curbe, redarea mișcării.
Elevii au fost organizați în trei grupe:
Gr. I Arhitectura baroca (elevii au avut de căutat opere de
arhitectură reprezentative pentru baroc )
Gr. II Literatura barocă (elevii au avut de căutat autori
reprezentativi pentru această perioadă)
Gr. III Muzica barocă (elevii au avut de căutat informații despre
reprezentanții muzicii baroce)
În urma cercetării elevii au prezentat următoarele temele:
Gr. I Arhitectura baroca
- elevii au prezentat informații despre Piața Bazilicii Sfântul
Petru de la Roma, Biserica Il Gesu din Roma, Domul Invalizilor din
Paris;
- elevii au organizat o mică expoziție cu iamgini ale acestor
clădiri în stil baroc.
Gr. II Literatura barocă
- elevii au întocmit fișe biografice pentru autori precum La
Fontaine, Lope de Vega, Molière
- au citit pe roluri fabule scrise de Jean de La Fontaine
- au citit fragmente din opera lui Molière și Lope de Vega
- au pus în scenă un fragment din opera Avarul lui Molière.
Gr. III Muzica barocă
- elevii au întocmit fișe biografice pentru Antonio Vivaldi,
Johann Sebastian Bach
- au audiat fragmente din operele celor doi compozitori
La finalul activității, cele trei grupe au făcut aprecieri asupra
elementelor definitorii ale barocului și au discutat despre
emoțiile transmise prin intermediul muzicii, literaturii, a artei
baroce în general.
Comentarii (1)
02.06.2021 11:08 IonelaC
DE FÁCTO @
Stilul arhitectural baroc şi rococo îl putem găsi pe bancnota de 100 euro.
găseşti aici material ajutător
https://ec.europa.eu/romania/home_ro ,
apoi comisiaeuropeana
https://www.instagram.com/p/CPamGf_n9MM/
Succes în continuare :)
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.