Model de opțional integrat (LE FRANCAIS ENCHANTE)
06.02.2021 14:17
Nivel de dificultate: mediu
Opționalul propus de dna profesor Cristina Pricope-Damian pentru dezvoltarea aptitudinilor/competențelor lingvistice de limba franceză la clasa a VIII-a are un titlu inspirat și o programă care poate fi punct de plecare și pentru cadre didactice care predau la liceu. Programa oferă următoarele capitole: Nota de prezentare (Argument). Competențe specifice cu exemple inspirate de activități de învățare care vizează în egală măsură receptarea și producerea mesajelor scrise și orale. Conținuturi ale învățării, cu melodii în franceză potrivite atât conținuturilor cât și orizontului de așteptare al elevilor. Sugestii metodologice cu o grilă amplă pentru analiza unui cântec. Propuneri de teme de proiect. Modalități de evaluare. Biblio/Sitografie.
10 review-uri
06.02.2021 14:25 damianc
Vă mulțumesc! Mult succes și dumneavoastră!
Itinerariul scenariului didactic corespunde cerintelor metodicii moderne.
09.08.2020 17:17
Nivel de dificultate: mediu
Organizarea cuprinzand reperele proiectarii si fazele derularii scenariului didactic este remarcabila.
Este salutara ideea de a motiva raspunsurile stimuland creativitatea elevilor prin documentele vizuale inspirat alese, care contribuie inclusiv la faurirea culturii lor si la generarea dorintei de explorare a spatiului civilizatiei franceze. Imaginile pentru care s-a optat sunt pretabile mai multor tipuri de lectii.
Exercitiile de pe Fisa de lucru sunt bine dozate ca nivel de dificultate si incita interesul pentru aprofundare la gramatica, dar si amuzamentul care ii determina pe elevi sa descopere placerea pentru studiul lb. franceze.
Era de preferat sa se renunte la Anexa 1-obtinerea titlului lectiei prin completarea unui rebus, intrucat este atat de mare consumatoare de timp, incat nu va mai permite sistematizarea atat de multor notiuni propuse: “SI Cond.” de rangul II, prezentul modului conditional si imperfectul modului indicativ.
Era de preferat ca exercitiul din anexa 2 (“Si j’allais à Dijon…”) sa fie redus cel mult la jumatate (de la 18, la maximum 9) din enunturi, din acelasi motiv al eficientizarii resursei de timp.
Corolar
Lectia are in vedere interactivitatea ce strabate ca un fir rosu intregul parcurs didactic, interactivitate care creste performanta scolara si dezvolta relatia profesor-elev.
Exercitiile alese, nici prea grele (descurajante), nici prea simple (usor de rezolvat (superficial) ii fac pe elevi sa se simta competenti si mandri ca le-au rezolvat si ii motiveaza sa vrea sa continue.
5 review-uri
09.08.2020 18:38 damianc
Va multumesc mult pentru aprecieri.
Intr-adevar, rebusul a consumat destul de mult timp, ar fi trebuit unul mai simplu, dar am tinut eu la ideea de a fi gasit titlul lectiei in acest mod.
Conditionalul si imperfectul au fost studiate in lectii separate, dar nu era rau daca mai insistam pentru ca sunt notiuni dificile pentru elevi.
Va multumesc ca mi-ati acordat din timpul dvs. pentru a scrie acest feed-back, deosebit de util.
Pagina 1 din 1