Subiectul acestui proiect si tipul lectiei
02.02.2021 22:33
Nivel de dificultate: dificil
Lecția este de comunicare și însușire de noi cunoștințe, facandu-se identificarea poziției elementelor reprezentate pe hartă, dar si
raportarea corectă a poziției unor elemente pe reprezentările cartografice. Utilizeaza corect strategiile narative, demonstrative, resursele procedurale si materiale. Metodele noi sunt puse in aplicare la inceputul lectiei, la captarea atentiei, la dirijarea invatarii (utilizandu-se ppt-ul slide cu slide), se lucreaza pe grupe, iar evaluarea se realizeaza cu ajutorul unui smartphone. Se accesează linkul: http://www.geogra.ro./joc/relief/index.php.
10 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Practici stereotipe și clișee didactice
Practici stereotipe și clișee didactice
31.07.2020 20:00
Nivel de dificultate: mediu
Materialul surprinde foarte bine practicile stereotipe și clișeele didactice întâlnite în activitatea didactică. Totodată oferă soluții ingenioase pentru înlocuirea acestora cu practici didactice care solicită reinventarea și updatarea cadrului didactic la cerințele curriculumului actual și propune activități de învățare interesante, prin care elevii să învețe să își organizeze propria învățare.
5 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Un exemplu pentru tema „Proiectul unității de învățare”
Util
29.07.2020 16:15
Nivel de dificultate: mediu
Materialul prezentat oferă o imagine de perspectivă a materiei ce urmează a fi predate și a competențelor ce urmează a fi formate și dezvoltate. Apreciez alegerea textelor suport, flexibilitatea și diversitatea surselor informative, organizarea conținuturilor în funcție de caracteristicile individuale ale elevilor. O proiectare bine structurată!
10 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Aplicarea la clasă. Jurnal reflexiv
Un material interesant pentru activitatea didactica
25.07.2020 10:41
Nivel de dificultate: mediu
Un material interesant,modern, cu continut stiintific, usor de utilizat in activitatea didactica,cu rol reglator ,care asigura un feedback eficient.Poate fi folosit in toate ciclurile de incatamant si de catre toate cadrele didactice
14 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Aplicarea la clasă. Jurnal reflexiv
un material util
25.07.2020 08:15
Nivel de dificultate: mediu
Jurnalul reflexiv este una dintre metodele alternative de evaluare şi presupune scrierea de către elev, într-un jurnal, a aspectelor trăite în procesul cunoaşterii Este o strategie foarte bună de evaluare pentru dezvoltarea abilităţilor metacognitive, constând în reflecțiile elevului asupra propriului proces de învăţare şi cuprinzând reprezentările pe care le-a dobândit în timpul învățării.
6 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Practici stereotipe și clișee didactice
Stereotipii în predare
24.07.2020 00:50
Nivel de dificultate: mediu
Apreciez aplicabilitatea materialului și structura lui. Clarifică conceptul de stereotipie la catedră și exemplifică diverse situații în acest sens. Material care respectă cerința din cadrul modulului 2 al cursului CRED.
10 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Opțional bine realizat
23.07.2020 21:52
Nivel de dificultate: mediu
Materialul este interesant, bine realizat, documentat, folositor pentru toți colegii care au nevoie. Poate fi folosit cu incredere pentru abordarea temei propuse, valorificat în activitatea la clasă. Va fi plăcut și apreciat de elevi.
15 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Aplicarea la clasă. Jurnal reflexiv
Mulțumesc!
23.07.2020 17:07
Nivel de dificultate: mediu
Jurnalul reflexiv (“reflexive diary”) se înscrie în rândul metodelor alternative de evaluare şi cuprinde însemnările elevului asupra aspectelor trăite în procesul cunoaşterii Este o “excelentă strategie de evaluare pentru dezvoltarea abilităţilor metacognitive”, constând în reflectarea elevului asupra propriului proces de învăţare şi cuprinzând reprezentările pe care le-a dobândit în timpul derulării acestuia.
Se poate centra pe aspectele următoare:
1) dezvoltarea conceptuală obţinută;
2) procesele mentale dezvoltate;
3) sentimentele şi atitudinilor experimentate (trăite).
Reflecţia elevului asupra acestor aspecte poate îmbunătăţii învăţarea viitoare.
În jurnalul reflexiv se trec în mod regulat, experienţe, sentimente, opinii, gânduri împărtăşite cu un punct de vedere critic. Elevul este îndemnat să răspundă la întrebări de genul:
Ce ai învăţat nou din această lecţie?
Cum ai învăţat?
Ce sentimente ţi-a trezit procesul de învăţare?
Care din ideile discutate ţi s-au părut mai interesante?
Care necesită o clarificare?
Ce dificultăţi ai întâmpinat?
Cum te simţi când înveţi la ştiinţe?
Cum poţi utiliza în viitor această experienţă de învăţare?
În ce măsură ceea ce ai studiat ţi-a satisfăcut aşteptările?
Cum îţi place să înveţi în viitor următoarea temă (capitol, lecţie)?
Ţi-a plăcut experienţa (de învăţare)? Dacă da, de ce?
Dacă ai putea schimba ceva, ce ai face?
Adaugă alte comentarii care te preocupă.
15 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Aplicarea la clasă. Jurnal reflexiv
Mulțumesc!
23.07.2020 17:05
Nivel de dificultate: mediu
Jurnalul reflexiv (“reflexive diary”) se înscrie în rândul metodelor alternative de evaluare şi cuprinde însemnările elevului asupra aspectelor trăite în procesul cunoaşterii Este o “excelentă strategie de evaluare pentru dezvoltarea abilităţilor metacognitive”, constând în reflectarea elevului asupra propriului proces de învăţare şi cuprinzând reprezentările pe care le-a dobândit în timpul derulării acestuia.
Se poate centra pe aspectele următoare:
1) dezvoltarea conceptuală obţinută;
2) procesele mentale dezvoltate;
3) sentimentele şi atitudinilor experimentate (trăite).
Reflecţia elevului asupra acestor aspecte poate îmbunătăţii învăţarea viitoare.
În jurnalul reflexiv se trec în mod regulat, experienţe, sentimente, opinii, gânduri împărtăşite cu un punct de vedere critic. Elevul este îndemnat să răspundă la întrebări de genul:
Ce ai învăţat nou din această lecţie?
Cum ai învăţat?
Ce sentimente ţi-a trezit procesul de învăţare?
Care din ideile discutate ţi s-au părut mai interesante?
Care necesită o clarificare?
Ce dificultăţi ai întâmpinat?
Cum te simţi când înveţi la ştiinţe?
Cum poţi utiliza în viitor această experienţă de învăţare?
În ce măsură ceea ce ai studiat ţi-a satisfăcut aşteptările?
Cum îţi place să înveţi în viitor următoarea temă (capitol, lecţie)?
Ţi-a plăcut experienţa (de învăţare)? Dacă da, de ce?
Dacă ai putea schimba ceva, ce ai face?
Adaugă alte comentarii care te preocupă.
15 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)Aplicarea la clasă. Jurnal reflexiv
Importanta disciplinei Comunicare in limba romana
19.07.2020 22:03
Nivel de dificultate: mediu
Materialul este foarte bine documentat, cu exemple concrete. Am gasit multe exemple pe care mi-am propus sa le utilizez la catedra. Activiatile de invatare sunt bine alese, direct pe exemplele de continut exemplificate.
6 review-uri
Review util:
Da (0) Nu (0) Vedeţi comentarii (0)