„Școala online – între necesitate și progres”


Coordonator: doina_sandu
Liceul Tehnologic "Petru Poni" Onesti, Onesti, Bacau
0 membri

„Școala online – între necesitate și progres”

Obiectivele generale ale proiectului
- Dezvoltarea unei atitudini pozitive faţă de activitatea didactică desfășurată în mediul online prin distribuirea rapidă a materialelor didactice, astfel că orice persoana din grupul țintă are acces la toate informațiile, oriunde și oricând ;
- Dezvoltarea unui comportament de cooperare între membrii grupului din care fac parte;
- Stimularea interesului pentru cercetarea mai amănunţită a lucrurilor necunoscute de elevi în acest domeniu, elevii pot primi feed-back în timp real, chiar rapid de la administratorul grupului sau de la colegi, astfel există și interacțiune virtuală și nu numai învățare individuală.
- Familiarizarea atât a profesorilor cât și a elevilor cu noile resurse educaționale online.

Școala online- între necesitate și progres”

Argument

Învățământul românesc a avut și are în continuare neșansa de a fi obligat să practice ”școala online” în lunile cele mai dificile și încărcate ale anului școlar 2020-2021. Învățarea online poate fi definită ca o formă alternativă de învățământ în cadrul căreia se asigură continuarea procesului educațional în condiții normale sau de autoizolare, de intemperii etc., prin intermediul diverselor instrumente informatice de comunicare la distanță.

Această modalitate alternativă este studiată de zeci de ani deopotrivă de pedagogi, experți în design curricular și experți în noi tehnologii comunicaționale.

Numeroase studii, teorii, modele, standarde și criterii de evaluare se axează pe cel puțin trei zone pedagogice:

-          învățarea online de calitate,

-          predarea online

-          proiectarea instruirii online.

Ceea ce știm din aceste studii este că învățarea online eficientă rezultă dintr-o proiectare și planificare atentă a instruirii.

Scopul proiectului

Evidențierea avantajelor învățării online care rezidă din faptul că activitățile online pot fi accesate oricând și oriunde, le pot accesa în ritm individual, timpul nu este determinat ca într-o sală de clasă, programul fiind mult mai flexibil iar fiecare elev poate parcurge în mod independent materialul propus, putând accelera procesul de învățare sau încetini. Fiecare școală parteneră își va stabili propriul Program de activități desfășurate în mediul online.

Obiectivele generale ale proiectului

-                      Dezvoltarea unei atitudini pozitive faţă de activitatea didactică desfășurată în mediul online prin distribuirea rapidă a materialelor didactice, astfel că orice persoana din grupul țintă are acces la toate informațiile, oriunde și oricând ;

-                      Dezvoltarea unui comportament de cooperare între membrii grupului din care fac parte;

-                      Stimularea interesului pentru cercetarea mai amănunţită a lucrurilor necunoscute de elevi în acest domeniu, elevii pot primi feed-back în timp real, chiar rapid de la administratorul grupului sau de la colegi, astfel există și interacțiune virtuală și nu numai învățare individuală.

-                      Familiarizarea atât a profesorilor cât și a elevilor cu noile resurse educaționale online.

Resursele proiectului

Resurse umane:

-                      Elevii şcolilor implicate;

-                      Cadrele didactice implicate; Resurse materiale:

-                      http://www.educatieonline.md/Manuals

-                      https://scoala-online.eu

-                      https://www.youtube.com/channel/UCyzZCkPPXWp6zYC7LQeJ24g/videos

-                      https://www.eduapps.ro

-                      https://www.invatasingur.ro/?fbclid=IwAR18GySHkfizIFBNFHJKr0XuLZP09Hlu7zAHzskVvUJU V2z1euCpN3Gejcs

Soluții complete educaționale online:

 

 

  • Skype
  • Google Meet
  • Zoom
  • WhatsApp
  • Facebook Messenger Resurse și materiale educaționale online:

 

 

-          Mape tematice;

-          Resurse IT;

-          Imprimantă;

-          Dosare.

Resurse informaţionale:

-          Internet;

-          R.E.D.

 

Locul de desfăşurare:

-         Liceul Tehnologic ,,Petru Poni” Onești;

-         Școala Gimnazială Nr. 1 Motru;

-         Colegiul de Artă ,,Ciprian Porumbescu” Suceava;

-          Centrul Școlar de Educație Incluzivă Suceava;

-          Liceul Teologic ,,Fericitul Ieremia” Onești;

Forma de organizare a activităţilor din cadrul proiectului

-          Frontal, individual, pe echipe

Durata proiectului: an şcolar 2020 – 2021

 

Echipa de proiect:

-          Prof. Sandu Doina;

-          Prof. Raț Jana Daniela;

-          Prof. Pîrvulescu Eduard;

-          Prof. Andreiaș Carmen;

-          Prof. Hisem Gabriela- Parascheva;

-          Prof. Țoloca Doinița- Felicia;

-          Prof. Trocin Dana- Elena;

-          Prof. Isache- Grădinaru Alina;

-          Prof. Petrovici Corina;

-          Prof. Sasu Carmen

-          Prof. Țîmpău Diana Iuliana;

-          Prof. Plămadă Vasile;

-          Prof. Pr. Albert Goșman.

Colaboratori:

-      Profesori din școlile partenere. 

Grupul ţintă:

-      Beneficiari direcţi: elevi din şcolile implicate;

-      Beneficiari indirecţi: părinți, cadrele didactice.

Monitorizarea

Echipa de lucru va realiza fotografii pe care le vor posta pe pagina de Facebook. Fiecare școală parteneră își va stabili propriul Program de activități desfășurate în mediul online. Se va urmări ca elevii implicaţi să-şi împărtăşească liberi părerile şi impresiile personale asupra temelor propuse la fiecare etapă a derulării proiectului.

Diseminarea

-      Prezentarea proiectului în cadrul comisiei metodice;

-      Completarea chestionarului pe parcursul desfășurării activităților educative online accesînd linkul: https://docs.google.com/forms/d/1ptqS7jpw0GDl2gvSqeS9aYhA9QWnRWoLL4k0OmdERCs/prefill

-      Postarea proiectului pe www.didactic.ro;

-      Acordarea de certificate de participare la sfârșitul anului școlar.

Impactul

-      Întărirea colaborării elevi – cadre didactice implicate;

-      Dorinţa elevilor de a desfăşura mai multe activităţi în mediul online;

-      Implicarea responsabilă şi afectivă a elevilor în viaţa şcolii;

Propus de: doina_sandu | 28.02.2022 22:34

 

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.