Ce cred cadrele didactice despre manualele Intuitext

Predoi Mihaela

Manualele Intuitext? Exact ceea ce aveam nevoie. După ce anul trecut, la clasa I, creativitatea mea ca învăţătoare a atins nivelul maxim, alergând prin medii virtuale, cărţi prăfuite, dosare şi librării, anul acesta am fost norocoşi să se editeze manuale şi auxiliare în concordanţă cu noua programă. Folosesc la clasa ambele manuale de clasa a II-a (CLR şi MEM) împreună cu caietele speciale. De ce le-am ales? Foarte simplu: calitate, integrare intra şi interdisciplinară, atractive, sarcini clare, care dezvoltă gândirea critică, metodele moderne de predare şi evaluare care apar în fiecare unitate (proiecte, jocuri, experimente). Elevii mei sunt foarte încântati, învaţă jucându-se, se joaca învăţând, investigheaza, explorează, descoperă, se dezvoltă.



Iulia Maria Roşoiu

Şi pentru noi, dascălii, apariţia şi implementarea manualului digital a fost o provocare. În acelaşi timp, cu toţii, am fost conştienţi că modul de predare, în special, şi învăţământul românesc, în general, trebuie să treacă la un alt nivel, racordat la realităţile de zi cu zi şi raportat la mijloacele digitale la care cei mai mulţi dintre copiii noştri au acces.
Ca învăţători, scopul nostru este să oferim copilului un bagaj de cunoştinţe care să îl ajute să se descurce în lumea în care trăim, o lume digitală în creştere, iar apariţia acestui manual nu face altceva decât să ne înlesnească drumul către mintea copilului.
În mod evident, şi manualul tipărit reprezintă o schimbare. Dupa o primă răsfoire, am concluzionat: acesta este un altfel de manual. Sarcinile propuse au legătură cu realitatea de zi cu zi, copilul se află faţă în faţă cu adevărate provocări, este transformat în detectiv, este impulsionat să caute răspunsuri şi să îşi pună întrebări. Conţinuturile de matematică sunt corelate logic cu cele de explorarea mediului , nimic nu este foţat şi rezolvarea sarcinilor nu reprezintă o corvoadă,  dimpotrivă este o plăcere.
Manualul Intuitext chiar îţi îmbunătăţeşte predarea, lecţiile sunt mult mai atractive,constituie punctul de plecare al unor activităţi originale şi creative de care,  noi, învăţători,  avem nevoie ca de aer, pentru a putea preveni monotonia în demersul didactic.
Deoarece am utilizat până acum acest manual am observat cu plăcere că învăţarea a devenit facilă pentru copii deoarece le place acest manual, sunt încântaţi, uimiţi, curioşi şi entuziasmaţi.



Clara Adriana Badea

Manualele de Comunicare în limba română şi Matematică şi explorarea mediului pentru clasa a II-a de la editura Intuitext constituie materiale care se adresează atât minţilor, cât şi inimilor copiilor.
Pentru mine, ca învăţătoare, aceste manuale reprezintă principalul suport al predării, învăţării şi evaluării eficiente. Plecând de la o abordare integrată a învăţării, ele oferă sarcini de învăţare creative, care se pretează diverselor metode activ-participative, care permit o învăţare prin descoperire, prin joc, care îi captează pe elevi prin aceea că se referă la mediul lor de viaţă, la experienţele lor. Prin simbolurile utilizate, se sugerează îmbinarea judicioasă a diverselor modalităţi de organizare a activităţii didactice: individuală, grupală, frontală. Manualele mă ajută în realizarea diverselor tipuri de lecţii, inclusiv a acelora mai greu de proiectat, adică de recapitulare, evaluare, reglare. Varianta digitală ne pune la dispoziţie o diversitate de mijloace de învăţământ organizate, sistematizate şi deosebit de captivante.
Aceste manuale mă determină atât pe mine, cât şi pe elevii mei să lucrăm cu plăcere, eficient, dar şi să simţim roadele muncii noastre şi a acelora care le-au creat şi cărora le mulţumim pe această cale.



Oana Bauer

Digital, interactiv, animat, iata câteva “atribute” ale manualelor pe care nu le-am întâlnit în cei 18 ani de carieră diadctică. Îmi doream să pot utiliza la clasă materiale de calitate, care să stârnească interesul elevilor mei, obişnuiţi cu tabletele şi jocurile pe calculator.
Alegerea şi implementarea la clasă a acestui manual a fost o provocare şi pentru mine ca dascăl. Îmi doream ca  manualul pe care îl voi alege să urmărească noul curriculum școlar și să prezinte informațiile într-o viziune interdisciplinară, să pună elevul în centrul activităților prin intermediul  exercițiilor care să permită activități diferențiate și cu grade de dificultate variate, dar şi să pot  adapta conținutul lecțiilor alegând dintr-o gamă variată de jocuri și exerciții practice.
Am descoperit împreună cu elevii şi părinţii, cu mare plăcere, manualul Intuitext, o resursă educaţională valoroasă, un  instrument de lucru modern şi  un suport util pentru învăţare .
“Avatarurile”,  încă de la prima pagină,  Ada şi Matei, copii asemenea celor din clasa mea,  dornici să exploreze realităţile lumii înconjurătoare şi mereu curioşi, ne însoţesc  în călătorie, “vorbesc”, oferind explicații și sugestii, îi încurajează pe copii să exploreze, sugerează soluții și dau elevilor feedback pe loc. Aceştia sunt  transformaţi pentru ora de MEM în  mici detectivi şi  pregătiţi pentru provocările propuse. 
Lecţiile sunt acum jocuri atractive, experimentele simple şi logice sunt însoţite de animaţii incitante, explicaţii şi feed- backul sunt oferite clar şi pe înţeles de către o voce caldă şi prietenoasă, iar copii pot lucra în ritmul propriu.
Am descoperit cu plăcere, prin utilizarea la clasă a acestui manual, că motivaţia pentru învăţare a crescut pentru copii.
Pe mine, ca învăţătoare, manualul mă ajută să îmi redefinesc stilul de predare, să îmi îmbunătăţesc metodele şi modalităţile pedagogice moderne în contextul utilizării noilor tehnologii IT,  să caut resurse noi şi originale cu care să vin în completarea activităţilor la clasă.



Gabriela Focaru

Am avut asteptari mari in ceea ce priveste noile manuale, insa manualele de la Intuitext (CLR si MEM), au depasit aceste asteptari.
Manualele sunt bine structurate, sunt elaborate în manieră integrată, conform noii programe școlare în vigoare, iar textele, suporturile vizuale şi audio sunt atractive si pe placul copiilor.
Din pricina faptului ca elevii participa activ la actul învățării, inca din prima zi cand am primit manualele de la Intuitext, ele au devenit „Prietenele noastre” si pentru acest fapt va multumim!



Maniți Delia

În postura de cadru didactic ce funcționează la clasa a II-a, am achiziționat caietele-auxiliare pentru disciplinele Comunicare în limba română și Matematică și explorarea mediului, editura Intuitext, în scopul eficientizării activității de predare-învățare-evaluare, încă din semestrul I al acestui an școlar.
Utilizarea acestor caiete a venit în ajutorul activității de proiectare a conținuturilor și de planificare a activităților de învățare aferente acestora. Modul de prezentare a auxiliarelor a stârnit interesul elevilor, captându-le atenția și stimulând spiritul de observație. Încercând să rezolve sarcinile vizate de exercițiile propuse s-a apelat la utilizarea unor tehnici de muncă individuală care solicită autonomia, disciplina și perseverența, precum și responsabilitatea pentru propria învățare. Tehnicile de informare și comunicare sunt conforme cu vârsta și particularitățile copiilor, instrumentele de creare a conținuturilor informaționale, atât din spațiul real cât și din cel virtual fiind pliate pe specificul dezvoltării personale.
Eficiența activității de învățare desfășurate pe parcursul orelor a crescut, în special datorită aplicațiilor care au ajutat la dezvoltarea unei atitudini pozitive față de sine și față de ceilalți, precum și la manifestarea opțiunii pentru o viață sănătoasă și echilibrată, a unei inițiative pozitive pentru activitățile școlare și extrașcolare. Cunoștințele acumulate pe mai multe căi au fost utilizate în rezolvarea sarcinilor de lucru care aparțin proiectelor specifice celor două discipline.
Elevii au obținut rezultate foarte bune la evaluările sumative, consecință a capacităților formate pentru rezolvarea unor situații problematice, a manifestării disponibilității pentru explorarea unor procese naturale și sociale simple.



Mimi Marin

Elevii mei au spus ca auxiliarele folosite de noi la clasa, in paralel cu manualele de la editura Intuitext, sunt: frumoase, atractive, ilustrate corespunzator cerintei exercitiului, educative, interesante si foarte indragite de ei.
Parerea mea este ca sunt bine structurate, se pliaza pe unitatile de invatare, respecta particularitatile de varsta ale elevilor, sunt practice, aduc completari exercitiilor din manual, (contin exercitii cu grad diferit de dificultate), sarcinile de lucru sunt clare, in asa fel incat elevii sa inteleaga ce au de facut, vin in sprijinul cadrului didactic care pregateste elevii pentru Evaluarea Nationala.
Multumim autoarelor manualului Intuitext care s-au gandit sa ne ofere noua,cadrelor didactice, un material care sa ne sprijine in activitatea  la clasa (ma refer la caietelele auxiliare)!



Mariana Neculae

Caietul elevului pentru MEM este un sprijin de necontestat atat pentru cadrele didactice, cat si pentru elevi. Acesta este în concordanță cu programa și cu manualul, conține sarcini de lucru, exerciții și exerciții-joc variate care contribuie la dezvoltarea competențelor specifice vârstei. Are o grafică modernă, atractivă pentru copii, este ușor de parcurs, este adaptat nevoilor de învățare ale copiilor.
Exercițiile și problemele, sacinile de lucru țin cont de particularitățile clasei și cele de vârstă ale elevilor fiind clare, concise, atractive, pornesc de la ușor la greu, de la simplu la complex, asigurând înțelegerea și consolidarea cunoștințelor. Este conceput într-o manieră integrată contribuind la dezvoltarea gândirii logice, a curiozității și a inițiativei în exprimarea liberă a unor idei.
Evaluarile propuse la sfârșitul fiecărei unități de învățare conțin itemi variați oferind posibilitatea elevilor să demonstreze formarea competențelor și, în același timp să se autoevalueze.



Necula Floriana

Mã numesc Necula Floriana si sunt profesor pentru învãţãmântul primar la clasa I, Şcoala Gimnazialã Glogoveanu. Şcoala Glogoveanu se aflã în sudul judetului Dâmboviţa, ultima localitate din judeţ la limitã cu judeţul Telorman. Pot spune ca am ceva experienţã în învãţãmânt (18 ani) şi am mai avut  clasa I, însã  anul acesta pentru prima datã mi-a fost teamã de schimbãrile apãrute în demersurile de  predare integratã a disciplinei matematicã – explorarea  mediului.
Dupã ce am analizat mai multe caiete auxiliare de la diverse edituri,  am descoperit caietele auxiliare de MEM, editura Intuitext care mi-au îndepãrtat toate temerile legate de predarea integratã .
Folosesc deja auxiliarele pentru semestrul I si sunt nerãbdãtoare sã le primesc si pe cele de pe semestrul al II- lea.
Acestea respectã programa scolarã, structura manualelor şi au o abordare integratã a predarii- învatarii. Conţinuturile de matematicã şi explorarea mediului sunt îmbinate într-un mod firesc si plãcut. Desenele au culori armonizante, paginile sunt aerisite, iar cerinţele sunt atractive  încât capteazã atenţia elevilor, ajutându-i sa înveţe cu plãcere. Personajele-copii care îi insoţesc pe elevi pe tot parcursul anului în aventura Matematicii si a explorãrii mediului, Ada şi Matei, doi copii în vârstă de opt ani al cãror rol este acela de ghid pentru explicarea de noţiuni teoretice, exerciţii, jocuri, recapitulãri, evaluãri si au devenit prietenii elevilor.
Caietul invitã elevii sa înveţe într-un mod atractiv si activ, prin descoperire, conţine jocuri interesante, desene adecvate vârstei, exerciţii şi probleme interesante legate de viaţa si activitãţile lor. De asemenea, acest caiet de lucru oferã numeroase si variate tipuri de exerciţii asigurând fiecãrui elev posibilitatea de a rezolva sarcina solicitatã in ritm propriu.
Sarcinile de lucru se gasesc de la simplu la complex, oferã  modele de rezolvare, experimentele sunt interesante şi uşor de realizat.
Prin calitatea lor, aceste auxiliare constituie un instrument de lucru util şi plãcut pentru micuţii noştri  şi  un real sprijin pentru activitatea la clasã a noastrã, a profesorilor.
Caietul auxiliar este un sprijin real pentru profesori,  la finalul fiecărui capitol se gasesc exerciţii de recapitulare si evaluare, dar si  activitãţi  de ameliorare, dezvoltare şi  consolidare intitulate “Ne jucãm, corectãm, învãţãm!”, aceste segmente sunt utile învãţãtorilor pentru lucrul diferenţiat cu elevii, în funcţie de nivelul acestora.
Nu știu ce aș mai putea adăuga  decât profesionalism, calitate, seriozitate, atractivitate din partea  autorilor. Totul este la superlativ! Elevii mei sunt încântaţi de aceste caiete si învaţã cu plãcere, iar munca mea este mult mai uşoarã.
Felicitari întregii echipe!
Recomand  cu căldură tuturor cadrelor didactice alegerea manualelor și auxiliarelor INTUITEXT .  



Vizitiu Ioana

Elevii clasei I de la Școala Gimnazială Valea Mare ( Dâmbovița) , unde îmi desfășor activitatea, sunt mult mai activi și lucrează cu multă plăcere la disciplina Matematică și explorarea mediului de când am primit manualele și caietele auxiliare.
Având o grafică atractivă adecvată vârstei elevilor, reprezintă pentru aceștia un adevărat prieten alături de care pot explora, exersa și descoperi lucruri noi, însoțiți permanent de personaje pe placul lor.
Auxiliarele INTUITEXT sunt ușor de parcurs, vin în completarea manualului, au un conținut potrivit vârstei elevilor, sunt în conformitate cu programa școlară și respectă abordarea interdisciplinară.
Dragi colegi, auxiliarele INTUITEXT ne oferă posibilitatea lucrului diferențiat fiind adaptate nevoilor de învățare prin structurarea sarcinilor de la simplu la complex, varietatea itemilor utilizați în probele de evaluare, modelele de rezolvare oferite.Vin în sprijinul nostru prin existența paginilor alocate recapitulării, evaluării,  ameliorării și dezvoltării  cunoștințelor elevilor, punându-ne la dispoziție un set variat de exerciţii simple, cu grad mediu sau ridicat de dificultate, concepute într-o manieră integrată.



Iuliana Tudor

Lucrând concret cu caietul auxiliar Intuitext pentru MEM, am constatat ca nu m-am înşelat atunci când am decis să optez pentru acestea deoarece:
- problemele respectă tematica şi au grade diferite de dificultate;
- abordează toate conţinuturile din programă;
- oferă spaţiu de lucru pentru elevi;
- culorile sunt atractive şi imaginile sugestive pentru temele de la explorarea mediului;
- exerciţiile sunt suficiente pentru dobândirea competenţelor;
- sarcinile pot fi înţelese şi de părinţi pentru a-l sprijini pe copii în studiul individual;
- caietul conţine pagini pentru recapitulare,evaluare. Elevul se poate evalua singur cu ajutorul indicatorilor din josul paginii;
- sarcinile sunt clare, încât le pot înţelege singuri;
- grafica este familiară elevilor;
- experimentele şi problemele au legătura cu viaţa reală.
Recomand cu căldură şi încredere tuturor colegilor!



Crăciun Bucurică Tania

Am aşteptat cu nerăbdare apariţia caietelor de lucru ale Editurii INTUITEXT, încât aşteptarea a însemnat posibilitatea de a lucra la nivel de standarde, în conformitate cu programa în vigoare. Competiţia a fost câştigată de INTUITEXT, dar adevăraţii câştigători sunt elevii noştri care au şansa să lucreze pe nişte caiete diferite de conceptul care exista până acum. De fapt, aceste caiete sunt o prelungire perfectă a manualului şi sprijină copilul pas cu pas. Aş putea să le numesc chiar mai mult decât caiete, şi anume nişte materiale care-i fac pe elevi să le deschidă gândindu-se ce vor descoperi în paginile următoare. Conţinuturile de la matematică sunt integrate cât se poate de firesc cu cele de la cunoaşterea mediului, punând copilul în situaţii reale din viaţă. Sarcinile de lucru sunt concepute pe niveluri de învăţare diferenţiate şi pe trepte progresive de dificultate, oferind tuturor copiilor avantaje. Cromatica paginilor măreşte interesul pentru învăţare. Folosesc cu mare încredere aceste caiete şi le voi utiliza şi mai departe.



Tatiana Tudor

Utilizez  auxiliarele  Intuitext  încă de  la apariţia  lor. Ca  şi manualele, oferă o abordare integrată a conţinuturilor învăţării, realizând conexiuni între diferitele discipline din programa şcolară, favorizând crearea unor  contexte  de învăţare pentru viaţa reală.  Auxiliarele didactice Intuitext completează activităţile din manual: unităţile tematice  se succed  asemănător, sarcinile diferite oferă exersarea  aceloraşi competenţe, utilizând alte texte suport foarte atractive,  realizând  astfel consolidarea cunoştinţelor şi a deprinderilor.
Utilizarea caietelor de lucru  Intuitext,  uşurează activitatea cadrului didactic, oferindu-i  sarcini integrate (citire –scriere-desen-matematică-explorarea mediului), sarcini care determină diverse tipuri de activităţi( în pereche, pe grupe, individuale) permiţând  exprimare liberă a opiniilor şi sentimentelor elevilor.  Multe exerciţii presupun utilizarea metodelor didactice moderne (explozia stelară, metoda cadranelor, ciorchinele etc),  favorizând dezvoltarea imaginaţiei, a creativităţii, gândirea critică.  La MEM, auxiliarul oferă sarcini în care copiii exersează, în mod firesc, deprinderi  matematice (adunarea, înmulţire) în cadrul unor probleme de cunoaşterea mediului ( înmulţirea animalelor, medii de viaţă), nexistând o separare a acestora, sunt reţinute  uşor multe cunoştinţe.
În sprijinul diferenţierii învăţării, activitatea destul de greu de organizat şi realizat,  caietul elevului oferă sarcini cu nivel mediu pentru elevi cu ritm mai lent al  învăţării,  dar dă posibilitatea dezvoltării  şi celorlalţi prin exerciţii cu grad mai mare de dificultate.
Testele de evaluare prezente în auxiliare pot fi  aplicate cu  succes la clasă din multe motive: evaluează aceleaşi competenţe, din cadrul aceleiaşi unităţi tematice, sunt corect concepute,  au nivel mediu, conţin imagini şi sarcini atactive şi dispun de grile de autoevaluare.  Itemii testelor de evaluare sunt construiţi  conform modelului PIRLS,  obişnuindu-i  pe elevi cu  astfel de sarcini pentru Evaluarea Naţională la clasa a II-a.
Elevii  clasei  mele lucrează cu plăcere şi uşurinţă exerciţiile din caietele de lucru  Intuitext, acestea îi determină să colaboreze, să cerceteze, să investigheze ajutându-i  să  evolueze.



VÂNZĂRI: 0372.156.300
SUPORT: 021/300.02.20
              021/300.03.73
Program suport:
Luni, Miercuri și Vineri: 09:00 – 16:00
Marți și Joi: 15:30 – 21:00
E-mail suport: suport@intuitext.ro

Contact

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii