Jocuri educaţionale

Liliacul somnoros
Ordinea operaţiilor
Matematica Clasa a III-a

Cu răţuştele la culcare
Formarea numerelor. Clasa miilor, clasa unităţilor
Matematica Clasa a III-a

Armonia culorilor
Fracţii egale
Matematica Clasa a IV-a

Matematicieni

Referințe despre mari matematicieni ai lumii

Învăţământ liceal - Matematica Clasa a 9-a; Clasa a 10-a; Clasa a 11-a; Clasa a 12-a; Clasa a 13-a;

ro2007 | 11.04.2015 07:31

843 vizualizări
44 rezolvări

0 comentarii

 

Generaţi link pentru elevi     Printaţi     2     Raportaţi

Rezolvând corect rebusul, pe verticala AB veţi descoperi ce reprezintă puterea la care trebuie ridicat un număr fix (numit bază) pentru a se obține un număr pozitiv dat.

Măriţi rebus

Afișați rezolvarea
      A      
   1         
2            
     3       
   4         
    5        
 6           
  7          
     8       
      B      
1. Matematician şi fizician elveţian care a introdus noţiunea de funcţie, litera e pentru baza logaritmului natural, litera grecească ∑ (sigma) pentru sumă şi litera i pentru unitatea imaginară. (1707-1783)
2. Filosof și matematician grec, originar din insula Samos, întemeietorul filozofiei care îi poartă numele și care punea la baza întregii realități teoria numerelor și a armoniei.
3. Matematician, fizician şi astronom german, care s-a remarcat în domeniul matematicii încă de mic, uimindu-şi profesorii din şcoala primară prin găsirea unei metode de calcul a sumei 1+2+3+...+100. (1777-1855)
4. Filozof grec ce a contribuit la dezvoltarea matematicii şi astronomiei, demonstrând printre altele că: un cerc este împărţit în două părţi egale de diametru, unghiurile bazei unui triunghi isoscel sunt egale, unghiurile opuse la vârf sunt egale.
5. Învăţat al lumii antice care a demonstrat că raportul dintre aria sferei şi a cilindrului circumscris este egal cu raportul volumelor corpurilor, având valoarea 2/3. (cca. 287 î. Hr.-cca. 212 î.Hr.)
6. Matematician grec care a iniţiat tradiţia de a indica sfârşitul unei demonstraţii prin expresia latină: Quod erat demonstrandum, abreviat Q.E.D., în traducere: ”Ceea ce era de demonstrat”. (cca. 325 - 265 î.Hr.)
7. Matematician, fizician, astronom şi filosof britanic, a pus bazele mecanicii şi a calculului diferenţial şi integral, a descoperit legile atracţiei universale (gravitaţia), legile mişcării etc.
8. Matematician român, considerat părintele informaticii româneşti. (1906-1973)

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 6 evenimente

«OCTOMBRIE 2020»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Imagini

Propus de: 08flory

Sondajul zilei

Care dintre scenariile de începere școlii, propuse de guvern, este potrivit la școala dvs.?

3888 voturi | 60 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Cum veți începe școala? Votați!