Şcoala cu
bune practici

39 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Analiza morfo-sintactică a cuvintelor (2)

Rebusul poate fi utilizat în etapa de recapitulare inițială sau finală

Învăţământ gimnazial - Limba şi literatura română Clasa a 5-a; Clasa a 6-a;

Capitol/lecţie: Recapitulare

pop_ana_mihaela | 14.07.2015 08:53

758 vizualizări
0 rezolvări

0 comentarii

 

Generaţi link pentru elevi     Printaţi     0     Raportaţi

Rezolvând corect rebusul, pe verticala AB veți descoperi denumirea analizei gramaticale a cuvintelor (trei cuvinte).

Se dă textul următor:
„În răsărit se zidise o culme de nouri negri. Simțeam în urechi și bâzâitul adierii subțiri. Mi se strângea inima - ca și cum vântul și ploaia ar fi fost iremediabile catastrofe. Nădăjduind fierbinte într-o ocrotire cerească, intrai pe drumul iezăturii. Și încă pe întuneric, sub stelele reci, cotii pe după moara cu roțile oprite și vuietul cufundat în apă, - ș-apucai pe cărarea de care-mi vorbise protectorul meu, pe lângă păretele nalt al stufului.
Ajunsei în locuri necunoscute, pe care le bănuiam că sunt locurile mele.
Poate-i târziu, poate pescarii adevărați au trecut la ascunzișurile lor, pe plăvii, în singurătăți, la Nada Florilor, ș-așteaptă cea dintăi lucire de zori ca s-arunce undițile. Trecui mai departe, în lungul trestiilor, cu urechea atentă.”
(Mihail Sadoveanu, „Împărăția apelor” - „Intrare în ostrov”)

Identifică următoarele părți de vorbire, care au următoarele funcții sintactice - prepoziția nu se va nota, în situația alăturării acesteia unei părți de propoziție:

Măriţi rebus

Afișați rezolvarea
    A        
   1         
   2         
   3         
   4         
   5         
   6         
   7         
8            
   9         
   10         
   11         
   12         
   13         
   14         
   15         
   16         
   17         
   18         
   19         
   20         
   21         
   22         
   23         
    B        
1. pron. pers., D, Ci.
2. art. nehot. ce însoțește un subst. com. simplu în N, S.
3. subst. com. simplu, Ac, Ccl.
4. adv., Ccm.
5. subt. com. simplu, Ac, Ccl.
6. subst. com. simplu, Ac, Ccl.
7. adj. prov. din vb. la part., Ac, Atr. adj.
8. prepoz. simplă, specifică Ac.
9. subst. com. simplu, N, S.
10. subst. com. simplu, N, S.
11. vb. pred., conj. a III-a, mod ind., timp p.s., Pvb
12. vb. pred., conj. a IV-a, mod ind., timp imperf., Pvb.
13. vb. pred., conj. I, mod ind., timp p.s., Pvb.
14. adj. pr.-zis, G, Atr. adj.
15. subst. com. simplu, Ac, Ccl.
16. adj. pr.-zis, Ac, Atr. adj.
17. adv. de timp, Np.
18. subst. com. simplu, G, Atr. subst. genit.
19. adj. pr.-zis, Ac, Atr. adj.
20. vb. pred., conj. a III-a, mod ind., timp p.s., Pvb.
21. subst. com. simplu, G, Atr. subst. genit.
22. adj. prov. din vb. la part., Ac, Atr. adj.
23. subst. com. simplu, Ac, Ccl.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 47 evenimente

«MARTIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre simularea Evaluării Naționale pentru clasa a 8-a? Votați ceea ce vi se pare mai important, comentați.

147 voturi | 4 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN