Jocuri educaţionale

Testoasa
Elemente intuitive de geometrie. Forme plane
Matematica Clasa a III-a

Podul
Adunarea şi scăderea fracţiilor cu acelaşi numitor
Matematica Clasa a IV-a

Baloane
Adunări şi scăderi fără trecere peste ordin
Matematica Clasa a II-a

Criterii de aprobare a materialelor pe Didactic.ro

Un material propus pe Didactic.ro trebuie să îndeplinească următoarele condiţii generale pentru a fi publicat.

1. Titlul şi descrierea (în fişă, nu în documentul cu materialul propriu-zis) să fie în limba română. Pentru materialele despre învăţarea limbilor străine se acceptă scrierea numelor de lecţii, capitole etc. în limba în care apar în manual, dar din titlu sau descriere trebuie să se înţeleagă ce conţine fişierul şi de către cei care nu vorbesc limba respectivă.

2. Cerinţe de redactare corectă: materialele trebuie să respecte gramatica limbii române. Ne rezervăm dreptul de a respinge materiale care nu sunt redactate corect.

3. Cerinţe estetice: materialele trebuie să fie corect organizate şi încadrate în pagină, textul şi imaginea să aibă un aspect îngrijit etc.

4. Cerinţe de policy: materialele nu trebuie să conţină cuvinte licenţioase, referinţe rasiale sau discriminatorii de orice tip, atacuri la persoană, defăimări sau reclamă negativă. Toate materialele trebuie să respecte Termenii şi condiţiile de utilizare a portalului Didactic.ro.

5. Cerinţe de utilitate: nu se publică materiale fără utilitate didactică şi fără contribuţii proprii ale propunătorilor. Nu se publică materiale cu sfaturi generale, diplome, planşe de colorat culese de pe net, materiale preluate în general.

6. Cerinţe de privacy: nu se acceptă materiale în care se publică explicit liste de elevi, adrese, referinţe cu caracter personal şi alte informaţii private sau confidenţiale.

7. Titlul să fie reprezentativ – să conţină numele lecţiei, dacă este cazul, sau numele tipului de material (ex. studiu de caz, planşă, fişă de lucru, simulare teză matematică…), numele operei literare, temei sau capitolului la care se referă. Materialul să conţină numele autorului, sursele de informare.

8. Descrierea (subtitlul) să fie reprezentativă, indicând tipul de material (planificare, lecţie, test, fişă), dacă acesta nu apare în titlu, eventualele particularităţi (profil clasă, nivel intensiv/bilingv, învăţământ special, elevi cu CES, clase serale etc), metodele folosite în predare sau evaluare şi manualul la care se aplică (dacă este necesar).

9. Fişierul trebuie să fie optimizat pentru a avea o dimensiune cât mai mică.

10. Nu se acceptă materiale care încalcă sau încurajează încălcarea drepturilor de proprietate (conform legilor în vigoare).

11. Se acceptă materiale scanate sau fotografiate doar dacă nu au fost iniţial realizate în format electronic. Exemplu: se acceptă fişe făcute de mână şi scanate, desene, ecusoane… dar nu teste, probleme, texte scanate etc. (pentru a evita mai uşor încălcarea drepturilor de proprietate). Fac excepţie de la această regulă subiectele de la examene, concursuri şi olimpiade.

12. Nu se aprobă « bucăţile » de materiale (mai multe părţi propuse separat dar aflate în relaţie de interdependenţă), se vor optimiza şi propune în acelaşi fişier, arhivându-se dacă este necesar.

Criterii specifice pe tipuri de materiale

1. În categoria Lecţii se pot posta proiecte didactice sau conţinutul unei lecţii editate cu un editor de texte şi prezentări powerpoint ce constau într-un proiect didactic sau conţinutul unei lecţii.

Fişierul trebuie să conţină:

- titlu reprezentativ - tip material, disciplină, temă/lecţie/capitol
- la proiect didactic – clasa, data, numele cadrului didactic, titlul lecţiei, unitatea de învăţare, manualul (nume manual, editura, autori), tipul lecţiei, durata, localizarea
- obiective, resurse şi alte elemente caracteristice unei lecţii
- demersul didactic
- fişă de exerciţii cu ajutorul cărora se face evaluarea (în cazul în care există)

Nu se vor aproba materialele care conţin anexa sau fişa de lucru într-un fişier şi restul proiectului didactic în alt fişier.

2. Un Test va conţine următoarele elemente în fişier:

- titlu reprezentativ indicând tipul testului: predictiv, formativ, sumativ (de ex. teza pe semestrul I), subiect disciplină examen/concurs + anul (ex. subiecte matematică profil mate-fizică bacalaureat 2007)
- clasa
- subiectele într-o formă lizibilă
- se recomandă existenţa unui barem de notare
- durata testului
- dacă e un test formativ adică dat pe parcursul unui capitol trebuie să fie precizat numele subcapitolului evaluat
- dacă testul este unul sumativ, în cazul în care s-a realizat analiza pot fi adăugate şi obiectivele urmărite şi gradul de atingere a acestora

3. În categoria Fişe, un material va conţine în fişier:

- titlul – tip fişă + tematica: ex fişă de lucru, fişă de exerciţii radicali
- cerinţele clare
- subiectele
- durata de lucru după caz

4. În categoria, Prezentări materialele trebuie să conţină în fişier:

- titlul prezentării sau tema tratată în cadrul prezentării
- particularităţi utilizare (exemplu: pentru elevii cu CES)
- autorul prezentării
- bibliografie

5. Un material din categoria Curriculum va conţine în fişier:

- titlu reprezentativ indicând tipul de material: planificare calendaristică, programă şcolară, proiectul unităţii de învăţare
- numele autorului
- tipul clasei la care se poate aplica (profil, nivel intensiv sau bilingv dacă este cazul, educaţie specială, clase serale)
- numărul de ore pe săptămână la disciplina respectivă
- dacă este proiectul unităţii de învăţare, trebuie precizat clar numele unităţii de învăţare, numărul de ore alocat unităţii respective şi repartizarea orelor pe activităţi de învăţare în funcţie de volumul de informaţie
- dacă disciplina e alta decât categoria-disciplină existentă pe site, dar este derivată din disciplina care are o categorie dedicată pe Didactic.ro sau este un opţional, trebuie precizat clar numele disciplinei în titlu
- dacă este planificare, se va preciza intervalul de timp planificat: semestru, an şcolar
- la clasele unde sunt manuale la alegere ex. clasele I-IV, trebuie precizat şi titlul manualului, editura şi autorii.

6. Activităţi

Un material de aici va trebui să aibă valoare educaţională şi să fie tehnoredactat (să nu fie scanat), cu excepţia materialelor realizate iniţial de mână sau a recuzitei pentru activităţile artistice.

Dacă materialul este de tip referat, eseu sau creaţie literară trebuie să se precizeze în fişier:

- autorul materialului
- titlul / tematica
- bibliografia (dacă este cazul)

Dacă materialul nu este referat trebuie să se precizeze:

- tipul de material: ecuson, planşă, pliant, şablon (în titlul materialului)
- autorul şi şcoala acolo unde este cazul - ex. planşă (în fişier)

7. În categoria Proiecte vor fi materiale ce vor conţine prezentarea unor proiecte educaţionale (nu un simplu anunţ al unui concurs şi al modului de organizare, ci rezultatul, de exemplu o descriere cu poze a unei acţiuni ecologice)
Acestea vor conţine obligatoriu în fişier:

- titlul: numele proiectului şi tipul acestuia
- tema proiectului
- autorii sau coordonatorii proiectului
- loc de desfăşurare
- condiţii de participare
- durata
- obiectivele şi activităţile derulate
- particularităţi (dacă este cazul)

Observaţii

Orice material propus este analizat înainte de publicare de către echipa de evaluare a materialelor, dar în ultimă instanţă corectitudinea ştiinţifică a materialelor postate este răspunderea propunătorilor.

Aceste criterii se aplică materialelor aprobate începând din anul şcolar 2009-2010. Este posibil ca materialele aprobate în anii precedenţi să nu respecte regulile enunţate, în special cele referitoare la informaţiile din titlu şi descriere.

Un material trebuie propus în secţiunea cea mai adecvată, în caz contrar va trebui editat (se amână aprobarea).

Nu se aprobă dubluri ale unui material deja existent pe site.

Dacă găsiţi însă un material incorect încadrat sau incorect întocmit, vă rugăm să ne semnalaţi cazul printr-un mesaj pe adresa webmaster@didactic.ro, indicând adresa exactă la care se găseşte fişa materialului şi secţiunea în care e încadrat acesta.

Pentru a afla mai multe despre postarea materialelor pe Didactic.ro, vă recomandăm consultarea rubricii Ajutor.

Autorii zilei
(10 autori)

Azi: 5 evenimente

«OCTOMBRIE 2019»
LuMaMiJoViSaDu
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Gârcina

Propus de: savcoco

Sondajul zilei

Ce procent din totalul "hârtiilor" pe care le produceți in activitatea dumneavoastră didactica sunt inutile (nu va sunt de folos la clasa, nu sunt relevante, nu sustin procesul didactic etc)

278 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: magghyc Propuneţi un sondaj

Harţi digitale

Patrimoniul uitat - Secţiunea proiecte

Descoperă patrimoniul românesc: Meserii de altădată

Nou pe didactic.ro

Pentru cadrele didactice din preuniversitar: Abonaţi-vă la Premium și puteţi avea mai multe puncte la dosarul personal!