Adrian Blidariu
Învăţământ liceal / Limbi moderne
Liceul Tehnologic "Nicolae Stoica De Hateg" Mehadia - Mehadia - 2003-2004
DEDIC ACESTA “DIPLOMA” DE ONOARE UNUI DASCAL CU SUFLET DE COPIL,PENTRU MERITELE DEOSEBITE IN PROMOVAREA DISCIPLINEI POZITIVE CU ELEVII SI PENTRU EFORTUL SAU PERSEVERENT DE A PROMOVA COLEGIALITATEA
 
1 mulţumire
Toate povestile (1) Imi este profesor (0) Mi-a fost profesor (0) Este profesorul copilului meu (0) Imi este coleg de catedra (1)
Corina Tonita - imi este coleg de catedra

Învăţământ liceal / Limbi moderne - Liceul Tehnologic "Nicolae Stoica De Hateg" Mehadia - Mehadia - 2003-2004

“COPILUL DIN NOI”,UN PAS CATRE ETERNITATE PROF.CORINA TONITA ,LICEUL TEHNOLOGIC HORIA VINTILA,SEGARCEA,DOLJ. DEDIC ACESTA “DIPLOMA” DE ONOARE UNUI DASCAL CU SUFLET DE COPIL,PENTRU MERITELE DEOSEBITE IN PROMOVAREA DISCIPLINEI POZITIVE CU ELEVII SI PENTRU EFORTUL SAU PERSEVERENT DE A PROMOVA COLEGIALITATEA ,IN SPIRIT MORAL-CIVIC,MAI SINCER,MAI CURAT,DOMNULUI PROFESOR ADRIAN BLIDARIU,FOST COLEG,LICEUL TEHNOLOGIC NICOLAE STOICA DE HATEG,MEHADIA,CARAS-SEVERIN.De asemenea as dori ca acesta diploma sa fie un exemplu pentru toti dascalii pe care ii cunosc. MOTTO:CE ZAMBET POATE FI MAI SINCER, MAI CURAT,CE OCHI TE POT PRIVI IN INOCENTA LOR,CAND TU ALEGI SA FII NEPASATOR?/CE LACRIMA CURATA TE POATE INDUIOSA,ATUNCI CAND CULPA…….CAND CULPA, NU-I DECAT A TA?/IAR DACA ADEVARUL DOARE,TU,DASCAL PELERIN IN SCOALA TA/SA-TI FACI O CERCETARE LA CARE SA TE INCHINI/ATUNCI CAND LUMEA-I GOALA SI PASII TI-S STRAINI!!!PRIVESTE INAPOI….E TIMPUL PT MINE,E TIMPUL PENTRU NOI/”E TIMPUL PENTRU TINE,COPILULE DIN NOI! TEORII DESPRE COPILUL DIN NOI?NU,NU,NU TEORII!Atunci cand totul se opreste doar la o simpla teorie ,in cazul de fata,psihologica,lumea ne este o infrangere,viata o mare deziluzie.Spun asta,pentru ca teoria nu isi are rostul fara practica,teoria fara practica e pur si simplu forma fara continut,si permite-mi sa te intreb stimate dascal cititor,stii tu oare ca meseria pe care tocmai o imbratisezi sau ai imbratisat-o de atat amar de vreme nu este altceva decat o mare responsabilitate de modul cum pui in practica teoria copilului din noi?Nu vreau sa te trag la raspundere,am si eu carentele mele ca oricare,tot ceea ce-mi doresc este ca atunci cand lecturezi aceste randuri ,sa te gandesti pentru o clipa la copilul interior din tine si sa-ti asumi responsabilitatea amintita mai sus!FA-O PENTRU COPII,CACI CU SIGURANTA EI TE VOR AJUTA SA DESCHIZI “LACATUL RUGINIT”DIN VIATA TA,ODATA DESCHIS…

“COPILUL DIN NOI”,UN PAS CATRE ETERNITATE PROF.CORINA TONITA ,LICEUL TEHNOLOGIC HORIA VINTILA,SEGARCEA,DOLJ. DEDIC ACESTA “DIPLOMA” DE ONOARE UNUI DASCAL CU SUFLET DE COPIL,PENTRU MERITELE DEOSEBITE IN PROMOVAREA DISCIPLINEI POZITIVE CU ELEVII SI PENTRU EFORTUL SAU PERSEVERENT DE A PROMOVA COLEGIALITATEA ,IN SPIRIT MORAL-CIVIC,MAI SINCER,MAI CURAT,DOMNULUI PROFESOR ADRIAN BLIDARIU,FOST COLEG,LICEUL TEHNOLOGIC NICOLAE STOICA DE HATEG,MEHADIA,CARAS-SEVERIN.De asemenea as dori ca acesta diploma sa fie un exemplu pentru toti dascalii pe care ii cunosc. MOTTO:CE ZAMBET POATE FI MAI SINCER, MAI CURAT,CE OCHI TE POT PRIVI IN INOCENTA LOR,CAND TU ALEGI SA FII NEPASATOR?/CE LACRIMA CURATA TE POATE INDUIOSA,ATUNCI CAND CULPA…….CAND CULPA, NU-I DECAT A TA?/IAR DACA ADEVARUL DOARE,TU,DASCAL PELERIN IN SCOALA TA/SA-TI FACI O CERCETARE LA CARE SA TE INCHINI/ATUNCI CAND LUMEA-I GOALA SI PASII TI-S STRAINI!!!PRIVESTE INAPOI….E TIMPUL PT MINE,E TIMPUL PENTRU NOI/”E TIMPUL PENTRU TINE,COPILULE DIN NOI! TEORII DESPRE COPILUL DIN NOI?NU,NU,NU TEORII!Atunci cand totul se opreste doar la o simpla teorie ,in cazul de fata,psihologica,lumea ne este o infrangere,viata o mare deziluzie.Spun asta,pentru ca teoria nu isi are rostul fara practica,teoria fara practica e pur si simplu forma fara continut,si permite-mi sa te intreb stimate dascal cititor,stii tu oare ca meseria pe care tocmai o imbratisezi sau ai imbratisat-o de atat amar de vreme nu este altceva decat o mare responsabilitate de modul cum pui in practica teoria copilului din noi?Nu vreau sa te trag la raspundere,am si eu carentele mele ca oricare,tot ceea ce-mi doresc este ca atunci cand lecturezi aceste randuri ,sa te gandesti pentru o clipa la copilul interior din tine si sa-ti asumi responsabilitatea amintita mai sus!FA-O PENTRU COPII,CACI CU SIGURANTA EI TE VOR AJUTA SA DESCHIZI “LACATUL RUGINIT”DIN VIATA TA,ODATA DESCHIS ,SATISFACTIA IMENSA E DOAR A TA!!!Si inca ceva:”CHEIA “E LA TINE,IN INIMA TA!Ti-am spus toate astea,stimate dascal cititor,pentru ca ar fi pacat sa parasesti viata de la catedra cu sufletul pustiu si gol,nu pentru ca am tupeu,nu pentru ca eu sunt un dascal perfect si permite-mi in continuare sa ma justific in fata ta.As dori sa-ti prezint conceptia mea despre scoala,in general,pentru ca apoi sa-ti spun cate ceva despre responsabilitatile noastre ca si dascali in scoala,ca sa poti intelege mai bine aceasta pledoarie a mea pentru copilul interior,si daca inca nu ai gasit “cheia”de care iti vorbeam,atunci permite-mi sa te ajut eu ,nu ai nimic de pierdut.
________________________________________

Nu, nu este nici o exagerare, scoala ar trebui sa reprezinte pentru copil, UN AL DOILEA CAMIN,
In primul rand, acasa ,fiecare este in familie ,la fel si scoala, ar trebui sa fie o adevarata familie,in care copilul sa intreprinda relatii armonioase ,bazate pe respect reciproc,incredere,dezvoltarea unor comportamente moral-civice, crearea sentimentului de siguranta,indepartare temerilor,nelinistilor,dezvoltarea optima a personalitatii.
Copilul trebuie indrumat sa constientizeze toate aceste atribute pozitive ,pe care scoala I le ofera si acest fapt depinde de noi,dascalii,de cat de mult ne indeplinim rolul de parintii spirituali ai copiilor nostri,elevii.
Trebuie mentionat inca de la bun inceput ,ca in ceea ce priveste abandonul scolar,exista doua mari cauze:cauze ce tin de elev si cauze ce nu tin de elev.As dori,sa ma opresc in cadrul acestei pledoarii asupra cauzelor care tin de elev si asupra modalitatilor de preventie si inlaturare ale acestor cauze.Si aici,parerile sunt impartite,acest gen de cauze suferind si ele o clasificare,si anume:cauze ce vizeaza latura afectiva a elevilor si cauze ce vizeaza partea intelectuala,preventia si inlaturarea acestora,revenind ca o mare responsabilitate,noua ,dascalilor.
Atat in cadrul cauzelor care vizeaza afectul ,cat si in cadrul celor care vizeaza intelectul,noi dascalii,trebuie sa ne comportam ca niste adevarati parinti spirituali ai acestor copii ,aflati in situatie de abandon scolar ,intorcandu-I cu dragoste si tact pedagogic ,iarasi in familia de la scoala.Enumerand cauzele,care vizeaza afectul,amintesc cateva:refuzul copilului de a mai veni la scoala,din motive ce tin de inhibitie,dezgust,faptul ca in colectivul clasei este poate marginalizat,poate etichetat,proasta colaborare profesor-elev,elev-elev ,etc.
Aici aportul nostru ca si dascali,trebuie sa fie unul semnificativ,in sensul ca de noi depinde crearea unei atmosfere de lucru placuta ,interventia cu tact pedagogic in vederea eliminarii inhibitiilor de orice fel,a comportamentelor care promoveaza discriminari de orice fel practicate sub forma marginalizarii,ori a etichetarii intre colegi ,etc,caci pe langa faptul ca trebuie sa ne luam in serios rolul de parinti spirituali ai copiilor,trebuie sa fim adevarate modele de comportament,care sa vizeze corectarea altor modele gresite de comportament ale elevilor nostri.
Gandind la cauzele care vizeaza intelectul,si anume posibilitatile intelectuale reduse ale unor elevi,noi dascalii,suntem de doua ori responsabili,in sensul ca o data trebuie sa cultivam intelectul acestor copii pe care Dumnezeu nu i-a dotat corespunzator cerintelor educationale corespunzatoare programelor scolare,si a doua oara trebuie sa dam dovada de rabdare,dragoste,intelepciune,tact pedagogic,pentru a putea lucra intr-o modalitate optima cu acesti copi mai slab dotati intelectual.
Consider,ca din tot ce am amintit pana acum,un rol esential revine atmosferei de lucru,pe care o cream,de modul cum interactioneaza “copilul din noi”cu elevul,mai précis va rog sa va raspundeti la cateva intrebari:OARE DE CATE ORI AM STERS LACRIMILE UNUI ELEV TIMORAT DE DURITATEA UNOR CADRE DIDACTICE,CACI POT EXISTA SI SUFLETE SENSIBILE,CARE POT FACE TRAC,IAR DE LA ACEST TRAC PANA LA ESECUL SCOLAR,MAI ESTE DOAR UN PAS,ATATA DOAR,A MAI RAMAS?!OARE DE CATE ORI AM STRANS O MANA UNUI ELEV ATUNCI CAND FATA II DADEA DE GOL TRISTEA DIN SUFLET?OARE DE CATE ORI AM COBORAT IN LOCUL SAU IN BANCA ?Desigur,imi vei spune acum:ELEVII PROBLEMA,CE SA FACEM CU ELEVII PROBLEMA IN GENERAL,IN MOD SPECIAL CU ELEVII CU TULBURARI DE COMPORTAMENT?Cred ca a venit momentul sa-ti dau “cheia”,daca inca nu ai gasit-o in inima ta,stimate dascal cititor:DISCIPLINA POZITIVA!!!La disciplina pozitiva te-ai gandit?Uite ca,eu m-am gandit :DISCIPLINA POZITIVA ESTE ‘’CHEIA”intelegerii sufletului de copil,PRIN EA SI DOAR PRIN EA,vei regasi copilul interior si o data cu el,vei face MARELE PAS CATRE ETERNITATE,INTR-O SCOALA IN CARE NE-AM OBISNUIT CA SUFLETUL DE COPIL SA FIE DOAR UN INSTRUMENT IN MANA CELOR MAI MULTI DASCALI..DECI,NU UITA:ETERNITATEA E A TA!

Vezi mai mult

18 martie 2014

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.