Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Ce cred dascălii şi părinţii despre Şcoala Altfel

La cercetare au participat 1273 de cadre didactice de pe didactic.ro si 1013 parinti de pe suntparinte.ro, la nivel national.

Cercetarea realizata de INTUITEXT arata ca atat cadrele didactice cat si parintii s-au implicat in diverse moduri in implementarea acestui program.

Cadrele didactice au iesit din zona de predare exclusiva la clasa, iar parintii au avut pentru prima data, la nivel national, posibilitatea de a se implica activ, ambele categorii avand ca obiectiv crearea de beneficii educative pentru copiii / elevii lor.

Iata si cateva date relevante:

  • 81% dintre cadrele didactice isi doresc sa-i vada pe parinti implicandu-se mai des in activitati asemanatoare programului “Scoala Altfel”
  • 45 % dintre cadrele didactice au lucrat impreuna cu parintii la elaborarea si aprobarea planului de actiuni.
  • 40% dintre parinti au contribuit financiar in cadrul acestui program.
  • 33% dintre parinti si-au insotit copiii la locul de desfasurare al activitatilor
  • 88% dintre cadrele didactice intervievate apreciaza ca elevii lor au fost entuziasmati de programul “Scoala Altfel”.

Top 3 la categoria tipuri de activitati, atat in mediul urban cat si in mediul rural, arata astfel:

  • activitati culturale (urban: 82%, rural: 81%)
  • activitati de educatie ecologica si de protectie a mediului (urban: 69%, rural: 76%)

ü  activitati sportive (urban: 67%, rural: 75%)

 

Printre cele mai putin desfasurate activitati se numara cele de educatie pentru cetatenie democratica, dar si cele de prevenire si stingere a incendiilor sau educatia pentru reactii corecte in situatii de urgenta.

70% dintre cei chestionati apreciaza programul ca fiind benefic. Asadar un procent foarte bun pentru primul sau an de implementare, care arata un potential de dezvoltare ridicat in contextul implicarii mai mari, pentru a-i putea adauga valoare de la an la an.

Dintre aspectele care pot fi imbuntatite, cele mai frecvent mentionate sunt: organizarea si aglomeratia, dezinteresul cadrelor didactice si al copiilor, lipsa mijloacelor financiare ale parintilor etc.

Extremele la capitolul “cat au cheltuit parintii” arata ca:

  • 25% dintre parintii din mediul urban si 41% dintre parintii din mediul rural nu au cheltuit nici un leu in saptamana “Scoala Altfel”

in timp ce:

  • 6% dintre parintii din mediul urban si 1% dintre parintii din mediul rural au cheltuit peste 100 lei pentru activitatile din aceasta “Saptamana Altfel”

In concluzie, programul “Scoala Altfel” a fost un bun prilej de implicare pentru parinti, de mai buna cunoastere a elevilor de catre cadrele didactice si de valorificare a abilitatilor de catre elevi.

Atat parintii cat si cadrele didactice participante la acest studiu au propus si solutii de genul:

  • organizarii unei Zile Altfel, o data pe luna.
  • implicarii mai puternice a autoritatilor in programul “Saptamana Altfel”
  • planul de activitati sa fie elaborat impreuna de elevi, cadre didactice si parinti

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: angelailas | 10.05.2012 19:25 | 13890 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (48)

1 0

13.05.2012 09:58 professorbujor

Sondajul arata doar parerea celor care au chef sa "arda gazul";acestia sunt mai mereu vizibili si se constituie in "vocea boborului".Este cazul sa ne uitam si la marea muta care nu are timp de declaratii care sa umfle panzele creatorilor de baloane de sapun.

0 0

13.05.2012 10:03 professorbujor

P.S. Sunt de acord cu organizarea unei" zile altfel " nu doar pe luna ci si pe Pluto.

2 0

13.05.2012 10:44 viovi

Mi se pare o tampenie. Si iata de ce:
- Culturalizarea, educatia pentru sport si cea cetateneasca nu se fac la gramada, toti deodata; prea seamana a "Cantarea Romaniei" si "Daciada".( Turnam cultura cu palnia, intr-o saptamana cat pentru un intreg an scolar.)
- In aceasta saptamana, toate muzeele, gradinile botanice si zoologice, tot ce se putea mai mult sau mai putin vizita au fost luate cu asalt; cu cozi si programari, eventual chiar cu "pile".
- S-au umplut buzunarele firmelor de transport, nimeni nu mai avea autocare sau microbuze disponibile pentru excursii.
- Aprecierea pozitiva a elevilor s-a bazat exclusiv pe faptul ca in aceasta perioada n-au avut de invatat, n-au avut teme.
- Toate aceste activitati se pot realiza pe rand, nu la gramada (spiritul de turma romanesc, imi pare rau sa spun asta), in orele la dispozitia profesorilor.
Concluzia mea : saptamana asta a fost o pierdere de timp, o intrecere de genul "care ajunge primul" sau " cine are mai multe pile in cutare sau cutare loc" cu finalitatea " hai sa frecam menta ca oricum trece si asta ".
Sa auzim de mai bine!

3 0

16.04.2015 13:13 iulia1106

Sunt total de acord. Aceasta este si parerea mea.

0 1

13.05.2012 11:42 shak_spawn

Antecomentatorii trebuie sa realizeze ca nu mai suntem acum 20 de ani cand elevii lucrau si invatau pentru ca asa li se spunea si ca asa trebuie,ca sa ajunga ineva in viata. Sistemul de valori s-a schimbat, trebuie sa atragi copilul spre scoala. Daca toti s-au imbulzit la autocare si la excursii si nu au avut loc de imbulzeli si pile inseamna ca nu au fost destul de creativi incat sa ramana pe plan local, in cadrul scolii chiar si sa faca activitati diverse acolo. Scoala Altfel, ca toate activitatile extrascolare, e menita si pentru a descoperi anumite talente in domenii care poate nu sunt prezente in curriculumul normal. Astfel, pot fi organizate concursuri de talente, activitati de simulare de incendii sau cutremure, piese de teatru.
Da, saptamana aceea a fost apreciata pozitiv de catre elevi, dar si de catre cadrele didactice. Cei ma conservatori nu au privit cu ochi buni, si nici nu au facut nimic notabil in saptamana respectiva. Eu m-am bucurat de idee, si am fructificat-o, insa nu la maxim pentru ca a fost o premiera si ne-am pierdut prin hartoage si zvonistici.
Acum stim ce e necesar si la anul vom imbunatati oferta de activitati, care va fi pe scoala, si nu ca anul aceste, propusa de fiecare cadru in parte.

1 0

13.05.2012 11:52 roxana_iancu

Este foarte adevarat ca ar fi fost , cred eu, mai eficienta saptamana ,,Scoala alftel "daca n-am fi fost asfixiati de multimea de hartoage. Cat despre costuri de asemenea este iarasi adevarat ca pe unii dintre parinti nu i-a costat nimic, insa pe profesori i-ati intrebat? Pe mine m-a cam usturat la buzunar , insa bucuria ca i-am vazut pe ,, gandaceii" mei veseli ca au facut treaba buna a facut sa trec mai usor peste acest aspect. Dar pana cand ?

1 0

13.05.2012 12:06 al_flory_74

Elevilor le-a placut ca nu au avut teme si de invatat ,iar ceea ce faceau la scoala era ca un fel de relaxare,era lejer.In schimb pt profesori a fost mult mai obositor sa conceapa tot felul de activitati,chestionare,sa completeze fise de activitate si chiar sa ii tina in frau pe unii elevi care aveau impresia ca sunt in vacanta si nu doreau sa faca nimic.

1 0

13.05.2012 12:17 cornellya47

Cu parere de rau,trebuie sa fiu de acord cu colega ce spunea ca avem un "spirit de turma" si unii nu pot uita multa indragita,de ei,a cantarii Romaniei.
Cu siguranta scolarii au avut de pierdut;orecreare fortata unde vrea scoala nu are efect.
Dupa cum se vede si din imaginile date multe activitati au fost formale,poze cu flori,oua colorate de care se lucreaza la gradinita oricum,pescuit plin de risc pentru cadrele didactice(s-ar putea sa asistam la copii disparuti in ape).
Undeva a existat un interes ca pe vremuri de demult(pe care le-as fi dorit uitate)de a se intra cu forta in muzee(se dadeau obligatoriu bilete la filarmonica acum 22 ani).
La gradinita am ales sa desfasor activitati in cadrul unui proiect ;asta insa nu se va repeta o vesnicie.
Parintii oricum ofteaza cand vorbesc de aceasta saptamana ,carepe langa faptul ca "au finantat",i-a facut sa-si ia libere,sa schimbe ture pentru a supraveghea plecarile si venirile cu autocarele.
Ca si parinte desconsider asemenea idei ,care se pun in practica doar de dragul de a arata cei ce ne conduc ca fac ceva si ca isi motiveaza "statul pe tron" fara sarcini de munca stabile si clare.
In anii 1962,fiind pioniera,invatatoarea ne dadea trompetele sa sunam tot satul ca avem o ASEMENEA ACTIVITATE.Ne intoarcem de unde am plecat?Copiii pot vizita orice ci familia(si o si fac mai mult decat cadrele didactice sarace).
Sper ca se va face o analiza corecta(nu prin directorii pusi politic) si mai cu seama sa fie intrebati parintii.
Scoala sa fie scoala!Examene nu se dau cu teste din ce muzee ai vizitat si nici pe malul carui lac ai fost si nici.....................
De ce sa luam"ca orbii"(scuze) totul din UE?Ei cu adevarat au si examene altfel si conditii dar si salarii altfel.Despre salarii altfel pentru cadre didactice nu doriti sa aflam care e opinia?Multumesc!

2 0

13.05.2012 12:22 professorbujor

@shak_spawn
Da, sistemul de valori s-a schimbat;a devenit un sistem de nonvalori;adica ,vom atrage copiii spre scoala prin acea amarata de "scoala altfel" ?Vei descoperi ,amaratule de dascal, in acea saptamana ,talentele nedescoperite ?Vei realiza puneri in scena ale unor scenete macar din Caragiale ?Si toate cele insirate ?
N-aveti timp nici macar sa va acoperiti de "dovezi" scrise, tiparite , c.d.,etc .Singura mare realizare si pentru elevi si pentru dascali este aceea ca s-a mai tras chiulul o saptamana.Acele multlaudate activitati pot fi desfasurate si sambata si duminica .
Daca chiar te crezi reformator in educatie .

0 1

13.05.2012 12:37 kaesarion

„Școala Altfel” este o picătură de apă în Sahara. Nu rezolvă criza profundă a sistemului educațional, în fapt nu rezolvă nimic. Este o inițiativă ce promovează la nesfârșit, ca întreaga societate românească, formele fără fond, schimbări artizanale care oferă încă o bulă de aer și nimic mai mult. Cu toate entuziasmele pe care le-am citit, „Școala Altfel” nu a fost decât „Școala La Fel”. Pentru mine, „Școala Altfel” înseamnă reforma de sistem, care se face cu specialiști, nu fără ei, și care prefigurează direcții limpezi de evoluție spre viitor a educației ca parte a sistemului social. De asemenea, „Școala Altfel” din perspectiva unei schimbări care depășește artizanalul trebuie să fie pentru fiecare elev o „călătorie spre marea interioară” (Romulus Rusan) prezentă atât la nivel macro cât și la nivel micro. Îmi doresc o „Școala Altfel” autentică, racordată la prezent, dar care, mai mult decât atât, să aibă în vedere viitorul. În fapt, sistemele educaționale se construiesc pentru viitor, mai puțin pentru prezent, cu toate că încep cu prezentul!
Vasile Flueraș

1 0

13.05.2012 12:46 maria_oniga

Unele procente sunt ameţitoare! Trag concluzia că “Săptămâna altfel” nu a întrunit doar calificativul “Bine” cum spunea doamna Oana Badea, ci “Magna cum laude”. De acord întrucâtva pâna la clasa a IV-a. Că mai sus… fiasco! Şi dacă adăugăm 3 săptămâni de recapitulare şi teste iniţiale, una de viscol, câteva zile libere legal, aproximativ câte o săptămănă la sfârşit de semestru pentru încheierea mediilor, zile de simulări, pilotări ş.a. mai rămân… Câte de şcoală?

1 0

13.05.2012 12:48 elly_mm

Scoala altfel nu cred ca trebuie sa continuie!Subscriu cu toate neajunsurile enumerate mai sus de colegi!

2 0

13.05.2012 14:06 anca31

Aceasta "Scoala Defel"(deloc) a prelungit semestrul pana la 22 iunie, pe langa toate celelalte neajunsuri enumerate. Este introdusa peste Programul Activitatilor Extracurriculare, care s-a desfasurat de la inceputul anului si continua. A fost o saptamana de activitati ingramadite, desfasurate si cu alte ocazii (zilele scolii, concursuri, activitati extracurriculare) sau care urmau sa se desfasoare.
Am fost transformati din condei, pe zero lei, in organizatori si inventatori de evenimente. Pentru cei care inca nu au aflat, nu avem si aceasta calificare!
Si cum nu te duci la spital pentru ca te atrage spitalul, nici la scoala nu trebuie sa mergi pentru ca te atrage scoala! Cu totul altul este scopul ei!!! Aceasta idee cu atractia scolii nu e de folos nici scolii, nici beneficiarilor ei!
Dupa "Scoala" Altfel, elevii de clasele I-II n-au rezolvat mai bine ecuatii si inecuatii....

0 0

13.05.2012 14:27 kristophora

Dacă am fi cu adevărat obiectivi cu privire la Programul ”Școala Altfel”, implementat anul acesta la nivel național, cred că a fost un eșec. Elevii au fost cu totul dezorientați cu privire la activitățile derulate. Majoritatea spuneau: ”am stat afară, în curtea scolii, ” la gimnaiu, iar la liceu, multi dintre elevii care fac naveta, pur si simplu, nu au venit, pentru că nu mai aveau abonamentele, pentru transport, valabile.

0 0

13.05.2012 14:28 gabryeladinca

Daca ati merge prin scoli si ati lua cu adevarat "pulsul" , ati observa ca majoritatea dascalilor sunt profund nemultumiti de asa zisa saptamana " Scoala Altfel ". Personal, mi se pare o pierdere de timp , un alt fel de vacanta mascata cu activitati la care copiii participa , uneori de teama absentelor sau obligati de profesori sau un chiul general !

1 0

13.05.2012 14:35 maria_oniga

Odinioară sunam din goarnă la activităţile pioniereşti, acum facem poze la Şcoala altfel. Nişte elevi de-ai mei se “căzneau” să vopsească ouă. Ouăle n-au ieşit dar au ieşit nişte poze formidabile. Să te joci şi să mai trebuiască să şi dovedeşti că faci asta! Actori muţi într-o tragi-comedie numită şcoală.

0 0

13.05.2012 14:40 coletta

Nici eu nu cred ca trebuie sa continuie. Dupa toata alergatura, oboseala, timpul pierdut si nervii incordati ne-au mai pus sa facem si dosare peste dosare, proiecte, programe de activitati, parteneriate, etc.... Si ca sa fie tacamul complet fiecare actiune sa fie insotita de fotografii pentru a vedea cei care ne controleaza daca am facut sau nu activitatile.
Pentru toate acestea au trebuit bani, bani pe care i-am pus din buzunarul nostru, ca erau si asa prea multi.
As mai intreba eu , ce facem cu activitatile extracurriculare pe care le planificam in fiecare an, cu cele pe care le defasuram cu ocazia diferitelor evenimente, astea nu sunt tot un fel de scoala altfel? Eu pot afirma ca nu am tras chiulul, am avut o saptamana de cosmar.

0 0

13.05.2012 15:15 draghici_cristina

Pentru cadrele didactice a fost o saptamana mai dificila, pregatirea materialelor, diversificarea activitatilor etc. Trebuie sa recunoastem ca anumite cadre didactice si-au dat toata silinta ca activitatile sa se desfasoare foarte bine, iar altele nici nu s-au interesat de nimic. Elevilor le-a placut f mult, eu la dirigentie le-am dat o fisa de autoevaluare in care sa precizeze ce activitate le-a placut sau nu si sa argumenteze de ce da, de ce nu.

1 0

13.05.2012 15:36 maria_oniga

@coletta,
Şi săptămâna mea a fost de coşmar, nu am tras chiulul. Episodul cu ouăle e doar unul anecdotic, dar din păcate, emblematic pentru acest gen de activităţi.

1 0

13.05.2012 16:01 bloomy

Oh, Dumnezeule! Ce esec rasunator!
Lasati-ne sa facem carte cu copiii! Dati-ne baza materiala si resursele sa le "mobilam" mintile frumos! Nu mai inventati ineptii de dragul unei reforme care nu reformeaza nimic!

0 0

13.05.2012 18:30 nelia_viulet

O experienta inedita. N-a fost multumitor pentru copiii care au participat la concursurile de romana si matematica, cu pauza de o zi intre ele (faza nationala). La noi, la Scoala de Muzica, au avut concurs si la instrumentul pe care-l studiaza. Prea mult pentru elevi, prea obositor...mai ales ca au participat aceeasi copii. Din greseli invatam, o sa fie mai bine in anul scolar urmator (daca va ramane asa)...!

0 0

13.05.2012 18:58 sertat

A fost o experienta frumoasa pentru copii, dar unii dintre ei au fost nemultumiti de faptul ca nu s-au organizat excursii, tabere etc. Pentru mine a fost "crunt", deoarece asa cum spunea si colega," nu am tras chiulul" si m-am implicat. Unii parinti ne-au reprosat ca mai bine "faceam carte cu copiii", decat sa ne ocupam de concursuri si competitii....
Nu cred ca ar mai trebui sa continue!Un ESEC!!!!

0 0

13.05.2012 19:32 professorbujor

Te felicit,draga "angelailas" ,cum ar zice celebrul nostru europarlamentar,care mi-a interzis sa-i dezvalui identitatea , pentru ideea de a pune in discutie subiectul aflat in discutie . Am o rugaminte catre domnia-ta : inlesneste cetitorilor acestui site accesul catre ultimul interviu acordat de catre Florin Constantiniu ,publicandu-l ,pur si simplu pe acest site .Eventual, poti sa-i faci si reclama ;eu sunt sponsor .Premiile sunt substantiale : 1 pix , 2 creioane , o guma chinezeasca !

1 0

13.05.2012 20:44 31_08

Si eu sunt de acord ca aceasta saptamana sa nu mai continue . Parintii foarte nemultumiti.Cum spunea o colega mai sus schimb de ture, invoiri ca nu mai stiau cand sa vina si cum sa-i mai ia/ aduca la scoala. Si noi dascalii foarte obositi si satui de atatea hartoage. Baza materiala nu se poate imbunatati...scoatem bani din buzunar. In concluzie SCOALA ALTFEL - o pierdere de timp.

0 0

13.05.2012 21:45 dragos_catalina

Ar trebui sa fim platiti de trei ori mai mult pentru aceasta saptamana. Am prestat munca de trei ori mai mult decat intr-o saptamana obisnuita. Plus ca eu imi pun la dispozitie cunostinte pe care le am in alte domenii decat materia pe care o predau.

0 1

13.05.2012 22:06 leo_dro

Dumnezeule Mare!!!! Am impresia ca majoritatea comentariilor apartin unor persoane trecute de 70 de ani!!! Fratilor, va dau o veste! Elevii aia mai au si ei viata!!!! Noi mai avem viata!!!!! Scoala este un job si o pasiune pentru noi, dar atat!!!! Mie mi-a placut saptamana de Scoala Altfel. Am avut posibilitatea sa merg cu elevii in parc, sa joc fotbal cu ei, sa facem un picnic in stil englezesc, sa vada si ei ca suntem si noi oamnei (unii nu prea, ce-i drept!)! Eu, unul, vreau sa imi cunosc elevii si in afara scolii, fara banci si cataloage si asta a fost una dintre ocazii. Fratilor SUNTEM OAMENI NU ROBOTI!!!!! Dumnezeule Mare!!

1 0

16.04.2015 13:22 iulia1106

N-am nevoide de Scoala Altfel ca sa-mi cunosc elevii!
In fiecare luna ies cu ei in parc, la o cofetarie, in excursie, etc.
De ce sa ma oblige cineva sa fac activitati tocmai in acea saptamana? Sa planific si sa dovedesc cu poze?

2 0

13.05.2012 22:12 lucia2

Subscriu parerii colegilor mei...""Cumplit mestesug de tampenie" aceasta saptamana...Pacat de energia risipita de toti cei implicati.

0 0

13.05.2012 22:28 maria_oniga

@leo_dro,
De la înălţimea celor peste 70 de ani ai mei (fac parte dintre cei ce consider această acţiune un eşec, cel puţin la nivel global) vă întreb respectuos: între multele activităţi enumerate de dumneavoastră, unde e şcoala? Sau astea au fost doar în pauze?

0 0

13.05.2012 22:54 cricricri

Subscriu cu toate nemultumirile dascalilor exprimate anterior. Ce e cel mai crunt este faptul ca parintii nu doresc acest program, iar elevii de asemnea nu si-l doresc, deci prin urmare nu si-l merita. Degeaqba imi doresc eu pentru elevi sa fac jocuri sau alte lucruri daca ei imi arata ca nu vor nimic, ci doar sa chiuleasca. Din pacate ideea ar fi fost buna daca exista si fondul, nu doar formele. Iata punctele slabe gasite de mine:

Elevi care nu s-au implicat şi care au considerat acestă „săptămână” una de vacanţă, în care nu trebuie să facă nimic
Inexistenţa unor resurse financiare care să permită realizarea unor excursii
Existenţa unei singure zile în care muzeele să fie vizitate gratuit; ar fi trebuit să fie aşa toată săptămâna.
Obligativitatea realizării de către profesorii diriginţi a unui număr mare de situaţii şi analize
Neimplicarea părinţilor
Lipsa de obligativitate pentru universităţi de a avea în vedere aceste activităţi la înscrierea la facultate a elevilor

0 0

13.05.2012 22:55 eph2158

Raspuns pentru leo_dro
Stimate coleg, frate si aducator de vesti interesante,
Apreciez atitudinea juvenila si entuziasmul specific "oamenilor de catedra" aflati la varsta de 10-15 ani! Totusi, nu pot sa nu ma intreb, asa...batraneste, ce te-ar putea impiedica sa mergi cu elevii in parc, la picnic etc. in afara orelor de curs, fara a fi programata o saptamana in acest sens, indiferent cum s-ar numi ea. Sau, daca e vorba de sacrificarea unor ore din afara programului, adica "free", ca sa dam dorita nota englezeasca, nu mai da in clocot pasiunea pentru meserie?!

1 0

13.05.2012 22:56 21oana

Lucrez in strainate ca profesor si ceea ce scrieti voi despre "Scoala Altfel" ma surprinde ,citisem in presa despre lucrul asta si chiar m-am bucurat ,doar ca la noi totul pare asa de complicat si atat de greu de realizat ,e adevarat nu sunt resurse dar si mentalitatea unora ar trebui schimbata (am lucrat in sistem in tara 8 ani) . E un sistem atat de diferit la noi ,stresant atat pentru elev cat si pentru profesor , ar fi multe de zis ...... mi-a placut comentariul lui leo_dro - asa da!

0 0

13.05.2012 23:16 sindicat

"La cercetare au participat 1273 de cadre didactice de pe didactic.ro si 1013 parinti de pe suntparinte.ro, la nivel national."
Asta e un esantion reprezentativ? Haidade!

0 0

13.05.2012 23:21 sindicat

Intr-o companie privata serioasa, orice lucru extra facut se plateste. Ca sa nu mai spun de munca prestata in week-end-uri sau in sarbatorile legale. La noi in invatamant se merge prea mult pe apostolat. Chestia gen "cele mai apreciate activitati vor fi premiate" transforma toata sandramaua intr-o competitie, nu o activitate relaxanta. Ori transformam invatamantul pe bune intr-o prioritate nationala, ori o sa avem, in 10-20 de ani, o populatie, nu un popor, o masa de manevra care de-abia stie sa citeasca. Sau... Poate asta se doreste? Va recomand in acest sens "Idiocracy" (dati pe net si o sa vedeti si voi la ce ma refer). La noi e pe care sa se transforme in realitate.

0 0

14.05.2012 10:40 professorbujor

@leo si nu stiu cum
Incercati nitel sa definiti,in termeni apropiati domniei-voastre ,notiunea de viata;sa ne lamurim si noi,nestiutorii.

0 0

14.05.2012 10:53 nicole06

saptamana altfel a meritat in masura in care am vazut bucurie si satisfactie in randul elevilor mei...in rest,ce sa zic..am facut o activitate absolut inedita,care m'a costat timp si bani,am trimis'o la inspectorat la concursul "Cea mai frumoasa activitate etc etc",iar,spre dezamagirea mea,am aflat ca dragii de inspectori si uitasera de ea,deci nu au trimis'o la minister,cum ar fi trebuit. Asa ca mi'e sila de "hai sa mai bifam o activitate",caci,de cele mai multe ori,la asta se rezuma....( activitatea o puteti vedea aici: http://myfavouritethings1.blogspot.com/2012/04/atelier-de-fotografie-stenopa-saptamana.html ). In rest,toate bune tuturor! noi sa fim sanatosi sa putem sa facem lucruri faine cu elevii care ne apreciaza...

0 0

14.05.2012 14:00 dorina_dinu

Sunt de acord cu "Scoala altfel", dar fiecare scoala sa aiba autonomie, adica nu toata tara in aceeasi saptamana. Am fi putut numi acea saptamana "Imbulzela altfel".

1 0

14.05.2012 16:34 anca31

Atata timp cat exista Programul Activitatilor Extracurriculare cu tot felul de activitati extrascolare (concursuri, vizite, excursii, s.a), aceasta saptamana nu se justifica. Cred ca cei care sunt atat de "entuziasmati" de activitatile din aceasta saptamana nu au facut nicio activitate extracurriculara in tot cursul anului. Nici pentru mine, nici pentru elevi nu au reprezentat nimic nemaivazut aceste activitati. Am fost la teatru, la concursuri, la biblioteca, in excursii, vizite, am facut activitati pentru diferite evenimente in tot anul scolar. N-am asteptat "Saptamana luminata"! Si mai avem multe activitati pana se termina anul. Activitatile "libere" din respectiva saptamana nu au fost apreciate nici chiar de elevii mici! Uimirea generala era ca nu au teme si ca nu fac lectii la scoala! In cele din urma, toti au ajuns la concluzia ca la scoala vor sa faca lectii. Toate celelalte se fac la timpul potrivit!

0 0

14.05.2012 23:00 leo_dro

Stimata doamna/domnisoara maria_oniga

Scoala se afla in Craiova si este a 2-a cu predare in limba romana infiintata in tara. Cred ca va obosesc prea tare daca va spun si numele. La noi in scoala a existat creier bun care sa stie sa programeze activitatile (s-a facut la nivelul scolii). Atat copiii, cat si colegii mei au apreciat initiativa. In strainatate exista o perioada de timp pentru altef de activitati si acolo oamenii au inteles utilitatea. Evident au mai exista si mici scapari organizatorice, dar nu putem fi perfecti de la inceput, sau dvs puteti?

Cat despre professorbujor daca pana la varsta asta nu a reusit sa alfe ce este viata, cred ca nimeni din galaxia asta nu il poate face sa priceapa. nu va mai imbujorez ca vad ca v-ati imbujorat prea tare si poate se ofileste bujorul!

0 0

15.05.2012 08:46 professorbujor

@leo si nustiucum
Eram si eu nitel curios sa aflu din preaplinul experientei dvs cate ceva despre o chestie pe care o stapaniti in deplinatate avand in vedere ca aveti o varsta respectabila care presupune si o experienta pe masura.

0 0

15.05.2012 14:22 salutari6323

Am citit cu interes toate opiniile, dragi colegi! Ca in orice proiect, exista parti bune si parti mai putin bune. Ceea ce nu pot sa inteleg este faptul ca sunteti atat de incrancenati in a respinge sau accepta parerile pro sau contra!!! Cand vom invata sa respectam opinia fiecaruia, pastrand dreptul de a o accepta sau nu???
Cred ca menirea noastra e sa fim uniti, sa analizam, cu maturitatea care ne defineste, ceea ce este bun, sa inlaturam ceea ce ne apasa si sa actionam in folosul copiilor pe care ii educam.
Poate ca si noi ar trebui sa vedem scoala ,,altfel''.

1 0

15.05.2012 17:24 zincabeiu

Nici eu nu inteleg de ce se accepta cu atata greutate, cu ironii si uneori cu discutii nedemne de un cadru didactic, o modalitate "altfel" de a face carte.Se transmit si cunostinte , se face si educatie, se salveaza si relatia profesor-elev , care este in cadere libera.
Trebuie intrebati, in primul rand , elevii.
Dragi colegi, respectati-va elevii, daca doriti sa fiti respectati la randul dumneavoastra.In psihologia elevului au intervenit elemente noi fata de cum am invatat noi in facultate.Vremurile s-au schimbat.Din pacate , nu si dascalii.

0 1

15.05.2012 21:51 zincabeiu

Stimati colegi, sunt ingrozita de comentariile dumneavoastra. Acesta este corpul didactic?Leo, felicitari.

0 0

17.05.2012 18:36 odette

Vad ca dvs dascalii nu sunteti convinsi ca aceasta saptamana este benefica pentru dvs si pentru elevi. Cum ati putea sa ii convingeti ca ceea ce faceti este un lucru bun, daca dvs nu credeti in el?
De ce nu intrebati elevii ce parere au?
La liceul unde invata fiica mea, toata lumea a fost entuziasmata. Profesorii au avut contributia proprie, de ex, profesoara de geografie a facut turul orasului, au invatat ceva despre cladirile vechi; profesorul d elimba romana i-a dus la biblioteci si i-a familizarizat cu modalitatea de cautare a cartilor, a publicatiilor, de asemenea au vizitat muzee, o expozitie foarte rara de documente antice; In sala de conferinte au venit tineri care s-au realizat in diferite meserii si le-au vorbit despre pasiunile lor, despre cum au ajuns sa se realizeze, etc. De asemenea au venit psihologi care le-au vorbit despre problemele varstei, despre multe alte provocari.
Mie mi s epare ca aceasta saptamana ar putea reprezenta chiar o sansa de a arata tinerilor diferite personalitati, meserii, facultati, participarea la diferite activitati de voluntariat (si nu ma refer aici la maturarea strazilor, sau plantarea florilor) la camine de batrani, orfelinate, spitale, activitati ecologiste.
Dvs credeti ca doar invatand matematica, sau fizica, copiii nostri vor ajunge oameni?
Ei trebuie invatati sa aiba opinii, curaj sa le sustina, argumente. Cum le preszentati dvs ca dascali toate acestea, doar de la catedra?
Poate se vor supara cadrele didactice pe mine, dar ca parinte consider ca si dansii au nevoie sa scoata nasul in lume, ca sa zic asa, sa-si priveasca elevii ca pe niste cetateni in formare, nu numai ca pe niste creiere bune de umplut cu cifre. Istoria poate fi prezentata si altfel decat invatata pe dinafara, limba romana la fel, logica, psihologia, geografia si multe altele! Copiii nostri sunt viitorii cetateni ai acestei tari, de care depind batranetele noastre si copiii lor.

0 0

17.05.2012 18:49 odette

Vreau sa va spun foarte serios, ca eu ca parinte nu sunt remunerat pt activitatea depusa. Iar activitatea mea nu se reduce la a-i da de mancare si a-i spala rufele.
Dvs ca dascali credeti ca doar la catedra va faceti treaba?
Veniti la noi la scoala si la liceu si veti fi surprinsi cum profesori tineri sunt extrem de iubiti de copii, in timp ce exigenta e la loc de cinste, sunt respectati, pt ca sunt DREPTI iar copiii stiu asta, aceiasi profesori se joaca cu ei; trebuie sa va spun ca am avut o jumatate de clasa olimpica la matematica? Iar cealalta la romana, istorie, geografie, etc?

PS: stiti oare ca elevii au pana in 18 ani si ca sunt minori, copii. Copii carora le place sa se joace, sa traisca. Stiti bine ca timpul liber este foarte limitat, abia ajungem la o piesa, sau un film.

1 0

21.05.2012 17:13 alintare

Stimată doamnă Odette, cu tot respectul, dați-mi voie să vă reamintesc faptul că un dascăl pune în slujba elevului nu doar o mare diversitate de activităţi pedagogice cu variaţii în modul de lucru, dar și timpul său prețios, sufletul său mare și frumos, inteligența sa emoțională, valoarea sa ca om. Chiar îi invățăm ,,sa aiba opinii, curaj sa le sustina, argumente,, și nu doar ,,de la catedră,,! Suntem dascăli și afara clasei, în fiecare zi,nu doar în SCOALA ALTFEL ! Rolul dascălului este și acela de a relua, an de an, bătălia cu indolenţa, cu ignoranţa, cu nepăsarea multor elevi şi cu obrăznicia, cu lipsurile sistemului, multe și mărunte, cu obligații,uneori absurde,pe care nici nu le mai percepem ca fiind obligații...Ne-am obișnuit cu ele! Fără supărare, nu expuneți păreri generale bazate doar pe experiențe proprii! Nu cunoașteți problemele școlii și ale cadrelor didactice decât la suprafață. Nu e deloc de ajuns!
SCOALA ALTFEL nu e pentru România! Nu există reguli clare, dar ,,trebuie să respecți regulile,,,nu sunt resurse materiale, dar trebuie să desfășori activități ce implică bani, nu
există bunăvoință din partea superiorilor,dar asta se cere profesorilor...A fi dascăl este o profesie de credință, o împărtășire de har, nu o meserie expusă oprobriului tuturor

0 0

25.05.2012 22:38 paulina

CONSERVATORII SI PLAFONATII N-AU CE CAUTA IN INVATAMANT! ACEASTA MESERIE CERE DARUIRE ,CREATIVITATE , SACRIFICIU,INVENTIVITATE SI DRAGOSTE.
NU PUTEM RAMANE LA NESFARSIT ADEPTII UNOR METODE INVECHITE CARE PLICTISESC ELEVII SI-I INDEPARTEAZA DE SCOALA. NU AJUNGE O SAPTAMANA SA REALIZEZI CU ELEVII TOT CE NU POTI FACE IN TIMPUL ORELOR.
CAT E DE FRUMOS SI PLACUT SA INVETI JUCANDU-TE , RELAXAT, IN ALTE CONDITII SI CU ALTE MIJLOACE....
V-AS SUGERA SA REALIZATI IN FAMILIE CATE O,, SAPTAMANA ALTFEL" SI ABIA ATUNCI VETI GANDI POZITIV ASUPRA ACESTEI ACTIVITATI IMPUSE DE SCOALA

CU SPERANTA CA AM MAI CASTIGAT CATIVA ADEPTI AI NOULUI , VA DORESC LA TOTI VACANTA PLACUTA SI MULTA SANATATE!

2 0

17.07.2012 06:56 sorinborodi

In forma in care s-a desafasurat, acest program este [strong]inutil [/strong]

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 52 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

317 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN