Şcoala cu
bune practici

43 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

4 lucruri importante despre Evaluarea Națională 2015 la clasa a II-a, a IV-a și a VI-a. Dumneavoastră le știați?

Evaluarea Națională pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a se apropie. Iată câteva lucruri importante de știut despre organizarea, desfășurarea și valorificarea rezultatelor elevilor:

1.Rezultatele  pentru fiecare elev în parte vor fi introduse în Aplicația Evaluări Naționale 2015, conform Metodologiei de organizare și desfășurare a Evaluărilor Naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a în anul școlar 2014-2015, aprobate prin Ordinul  ministrului  educației  naţionale  nr.  5123  din  15.12.2014

Rezultatele obținute de elevi vor fi încărcate de informaticianul școlii în Aplicația Evaluări Naționale 2015, pentru fiecare elev în parte, în funcție de clasă și de testul susținut.

Pe baza acestor date, fiecare inspectorat în parte va elabora un raport în care vor fi centralizate rezultatele obținute în fiecare școală.
CNEE va întocmi raportul final al Evaluării Naționale 2015. Și în acest caz, datele încărcate în aplicația Evaluări Naționale 2015 vor sta la baza elaborării raportului final. În concluziile raportului final, CNEE va propune și măsuri educaționale în vederea ameliorării rezultatelor învățării.

2. Caietele de teste pentru Evaluarea Națională 2015 clasa a II-a  ale Editurii Intuitext respectă în totalitate cerințele formulate în articolul 9 din Metodologia de organizare și desfășurare a Evaluărilor Naționale 2015:

-Sunt formulate în concordanță cu programele școlare în vigoare,
- Au nivel mediu de dificultate,
-Au un format asemănător cu evaluările internaționale,
-Au aceeasi structură, aspect, număr de itemi, mod de parcurgere și de rezolvare ca și testele date la EN în 2014.

Comandați caietele de teste Intuitext pentru Evaluarea Națională 2015 de pe magazinul Intuitext


3. Rezultatele elevilor vor fi corectate de 2 cadre didactice
Anul trecut, la clasa a II-a și a IV-a testele elevilor au fost corectate de un cadru didactic, altul decât învățătorul de la clasă.
Anul acesta testele vor fi corectate de 2 cadre didactice, din care unul va fi învățătorul de la clasă.


4. Învățătorii vor elabora planuri individualizate de învățare
Rezultatele individuale obținute la Evaluarea Națională 2015 nu se afișează/ nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei.
Însă ele sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic și de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară.

În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învățare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării.

Planurile individualizate de învățare sunt comunicate părinților/reprezentanților legali ai elevilor.

După informarea părinților/reprezentanților legali, se întocmește proces-verbal, în care aceștia semnează pentru luarea la cunoștință a informațiilor referitoare la rezultatele elevului și, după caz, la măsurile prevăzute în planul individualizat de învățare.


Comandați caietele de teste Intuitext pentru Evaluarea Națională 2015 de pe magazinul Intuitext

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: intuitext | 10.03.2015 18:59 | 19527 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Rolul de frate mai mare

Rivalitatea intre frati

Egocentrismul la parinti

Echilibrul emotional

Comentarii (28)

9 0

13.03.2015 17:48 music

Nu sunt formulate in concordanta cu programele scolare in vigoare. Nu au nivel mediu de dificultate. Ma mir cum de nimeni nu zice nimic. Vi se pare normal ca un copil de clasa a II-a sa rezolve in 25 minute un test care este alcatuit din peste 300 de cuvinte (180 sunt maximul admis) si apoi sa rezolve pe baza acestuia mai multi itemi, dupa care la 5 minute inca un testla fel de greu. Am dat anul trecut cu clasa acest test si consider ca nu are nicio relevanta.

3 0

02.04.2015 16:58 anemona123

Asa este, nu au nicio relevanta, este 100% pierdere de timp pentru toata lumea implicata.

0 0

16.03.2015 00:04 dordevis

Exact, music!

1 0

16.03.2015 06:49 badila_miha

Sunt de acord cu ceea ce spuneți!!!

9 0

16.03.2015 14:51 uleanu

1. Evaluarea are efect dacă se finalizează prin notă nu prin vorbe goale .
2. Subiectele nu sunt edificatoare şi nu reflectă achiziţiile elevului .
3. Este o pierdere de timp pentru toţi factorii implicaţi ( elevi , profesori corectori , informaticieni , inspectori e.t.c )
4. Întrebarea unui părinte " care este nota copilului meu ?"

7 0

17.03.2015 18:29 oly20

De acord 100%.Daca imi permiteti inca ceva in plus : un stres inutil pentru toti, iar elevul mic este ori coplesit de responsabilitate ori indifferent si ,,rece"......Cunosc dumnealor profilul psihologic al scolarului mic?!
Si la ce sau cui foloseste?!Oare nu tot noi, dascalii, facem acele programe inividualizate dupa ce ii testam si observam de-a lungul mai multor ani!
Tara arde de atata incompetenta......si copiii dau teste de competente!

0 0

03.05.2015 16:59 palici_g

aveti perfecta dreptate

0 0

16.03.2015 19:55 szuszi

M-ar interesa dacă s-au tradus caiete de teste pt. secția maghiară

0 0

17.03.2015 14:17 intuitext - Autor

Editura Intuitext nu a tradus caietele de teste pentru Evaluarea Națională în limba maghiară.

0 0

16.03.2015 21:37 severin_nicoleta

Buna seara. Ma intereseaza si pe mine caietele de teste pentru sectia germana.

0 0

17.03.2015 14:17 intuitext - Autor

Editura Intuitext nu a tradus caietele de teste în limba germană.

4 0

16.03.2015 22:39 philos

Ce se întâmplă dacă elevul lipsește de la evaluare? Nimic. Prin urmare poate alege dacă să participle sau nu. Apoi care este rezultatul ? Cum se va măsura progresul copilului de la clasa a VI-a la clasa a VIII-a dacă nu este același sistem de notare, același tip de teste și aceleași discipline evaluate?!
Și mai este o problemă: cum se face pregătirea elevilor de clasa a VI-a pentru testare? Fiecare profesor cu material lui sau toți deodată ?
Eu cred că ar fi fost utilă o testare la sfârșitul clasei a IV-a, dar nu la a II-a și a VI-a. Și nu sub forma aceasta.

7 0

17.03.2015 19:54 lili57

După testarea elevilor de clasa a IV-a, cine întocmește planuri individualizate de învățare? Cât de mult se poate merge cu individualizarea? Testele nu sunt individualizate. Atunci, dacă toți copiii primesc ACELAȘI test, care nu are nicio miză, de ce lucru individual? Prea multă presiune pe sistemul preuniversitar, iar la facultate se face admitere fără examen. Cel mult, concurs de dosare. Paradoxalul sistem de învățământ românesc nu va crea valori în astfel de condiții.

12 0

22.03.2015 13:33 valibenzar

Aveți dreptate cu planurile individuale de învățare. Aceste planuri le facem după testele inițiale, pentru a avea la îndemână un an să recuperăm sau să aprofundăm ceea ce este necesar.
Anul trecut am avut clasa a II-a, deci am aplicat testele. Copiii s-au concentrat unii mai bine, alții mai greu. Nu toți copiii cu potențial au avut rezultatele așteptate.
Apoi, să le dai la testul scris un bilet care în programă abia este amintit, pentru o oră sau două, nu mi se pare corect.

5 0

21.03.2015 19:54 louanne

Anul trecut testele elaborate pentru clasa a II-a la Lb. Romana au fost mai dificile decat cele pentru clasa a IV-a. Nu s-a observat nici o corelare cu programa si nici gradul mediu de dificultate . Rezultatele statistice sunt publicate undeva? Produc efecte aceste rezultate in sensul " ajustarii" componentelor sistemului de invatamant care au fost "vizate" prin evaluari?

4 0

23.03.2015 21:10 andaluzia

i inca ceva ce nu s-a amintit aici....ceva,destul de grav,dupa parerea mea,faptul ca raspunsurile date in baremul de corectare au fost gresite in proportie de 30%.Va rog sa verificati modelul de anul trecut de la evaluarea data la limba romana si veti constata erorile din barem.Eu,ca profesor,cum procedez?Corectez gresit,luandu-ma dupa barem sau corectez dupa raspunsul corect al elevului???

4 0

28.03.2015 19:00 oly20

Eu am corectat cu toata responsabilitatea profesionala de care sunt capabila si mai ales cu toata dragostea pentru elevii care evident nu erau ai mei.

7 0

26.03.2015 22:59 ada_drag

1.De ce permitem noi,părinţii,să fie batjocoriţi copiii noştri?Ce putem face din punct de vedere legal pentru a stopa aceste teste?Poate o petiţie împotriva încălcării drepturilor la şanse egale de evaluare adresată cui trebuie??
2.Testele acestea au fost aplicate la un moment dat în Gemania,dar s-a constatat inutilitatea lor.Probabil cineva de sus ia bani frumoşi!!!!!
3.Baremele la engleză,cele de anul trecut,au fost pline de greşeli.Textele şi cerinţele au fost diferite ca grad de dificultate.Eu am corectat în favoarea elevului.Am punctat şi răspunsurile corecte din punct de vedere logic,dar şi în funcţie de soluţiile aberante oferite de Minister.Şefii nu pot fi contrazişi,nu?Dacă tot suntem în "ferma animalelor''
să behăim porceşte!!!Se poate găsi logică în sistemul acesta imbeciloid?
4.Dragi colegi,a venit primăvara!Să-i întrebăm pe elevii noştri ce-şi doresc,să-i ajutăm să se cunoască,să-i iubim,să-i valorizăm să încercăm să-i pregătim pentru viaţă.Pe ei cine-i mai întreabă ce simt??Cu ei cine mai comunică??Cine-i mai întreabă când şi-au văzut ultima dată mama plecată la muncă?De ce sunt trişti sau veseli?Dar ...... noi suntem ocupaţi cu pregătirea testelor.....nu dăm bine la statistică.....uffff.Ce bine ar fi dacă ne-am trezi!Numai bine!

0 0

27.03.2015 11:28 dermazin

Aceste teste sunt utile in special pentru parintii copiilor care se implica prea putin in educatia lor. In mediul rural, unde predau, se intampla des acest fenomen.

3 0

29.03.2015 11:29 mironelena

Suntem cobaii unora care castiga din toate acestea!

3 1

30.03.2015 09:56 rodicadelia

Eu am clasa a ll-a anul acesta deci sunt promotoarea clasei pregătitoare sau ,,cobaii'' care au început clasa pregătitoare şi răsfoind TOATE tipurile de evaluare naţională nicăieri nu am găsit ceva legat de ,,EXPLORAREA MEDIULUI''. Pentru cine nu ştie la cl. a ll-a disciplina matematică se numeşte MEM adică, matemetică şi explorarea mediului ori nimeni n-a catadixit să cerifice şi să modifice conform cu noua programă. Şi noi la MEM ne chinuim să facem ca cafeaua 2 în 1, sper să nu fie în viitor 3 în 1 !

4 0

23.04.2015 20:15 petra7

Este o sarcina data in plus profesorilor din categoria voluntariat,care pe langa corectarea propriu-zisa presupune completarea unor registre si rapoarte, ce nu intereseaza pe nimeni.Testarea de anul trecut nu a avut nici o finalitate!Elevii nu au fost interesati de rezultatele codurilor!

0 0

29.04.2015 16:34 vyo45

De acord Petra si aş mai adăuga o întrebare, care, cu siguranţă va rămâne retorică:"Dacă elevul este în clasa a IV-a şi dacă testele se aplică la sfârşitul anului şcolar, ce plan de remediere se mai poate aplica elevului în timpul rămas?"

0 0

02.05.2015 19:43 mihailplinga

Introducerea testelor grila cu nivel de dificultate mediu ar fi cea mai buna solutie pentru toate nivelurile de pregtire ce presupun cultura generala, adica inclusiv BAC! Nu se vrea pentru ca stiti dvs de ce!

0 0

03.05.2015 09:00 mariatancau

Si uite-asa mai avem o sursa de stres, ca sunt cam putine... La anul, alte noutati... Vom mai apuca pensia?

0 0

22.05.2015 16:42 tatiana1

Evaluarile acestea au devenit un stres. Toata lumea cauta caiete cu teste pentru pregatirea suplimentara. Oare chiar este nevoie? Cine are de castigat si in ce fel?

0 0

24.05.2015 07:41 neamitea

-Sustin pe cei care in mare majoritate cred ca aceste teste sunt irelevante si doar o sursa de stres pentru toti cei implicati...mai ales pentru copii...mai putin pentru cei ce le-au impus aceste teste...habar n-au de realitatile concrete...nu le pasa...

0 0

21.01.2016 21:30 baileys

Unii trebuie sa-si justifice functiile....

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 47 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

312 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN