Şcoala cu
bune practici

43 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

INTUITEXT şi Didactic.ro vă anunţă rezultatele cercetării TEZELE CU SUBIECT UNIC, sesiunea decembrie 2008

Tezele unice nu ar trebui să fie un criteriu pentru admiterea la liceu

INTUITEXT şi Didactic.ro au realizat o cercetare pentru a analiza cum a decurs sesiunea din decembrie 2008 a tezelor cu subiect unic şi care sunt opiniile dascălilor despre acest sistem de evaluare a elevilor. Peste 66% dintre cadrele didactice sunt de părere că rezultatele de la tezele unice nu sunt în concordanţă cu nivelul de pregătire al elevilor pentru că există foarte multe nereguli la supravegherea examenului şi la corectarea lucrărilor. În opinia a 76% dintre dascăli subiectele au avut un grad mediu de dificultate şi corespund standardelor actuale privind evaluarea elevilor. Cadrele didactice consideră că tezele unice nu ar trebui să fie un reper pentru ierarhizarea elevilor şi intrarea în clasa a IX-a, susţinând revenirea la examenul de admitere organizat în fiecare liceu.

Cercetarea a evidenţiat că sistemul educaţional din România are nevoie de un program de evaluare naţională a competenţelor elevilor şi a performanţei dascălilor. Profesorii susţin că tezele cu subiect unic ar putea fi un reper în evaluare doar dacă ar fi corect organizate. De asemenea, ei sunt de părere că vocaţia ar trebui să fie criteriul pentru admiterea la liceu.

O altă problemă evidenţiată este faptul că tezele unice perturbă desfăşurarea normală a orelor de curs, după cum consideră 43% dintre participanţii la studiul INTUITEXT şi Didactic.ro.

Datele pentru acest studiu, la care au participat 800 de cadre didactice, au fost obţinute prin răspunsurile membrilor panelului de cercetare în educaţie şi prin dezbaterea online de pe www.Didactic.ro. Cercetarea „Tezele unice, sesiunea decembrie 2008” a fost realizată în perioada decembrie 2008 – ianuarie 2009 şi face parte dintr-o serie de analize despre sistemul educaţional din România realizate de către INTUITEXT şi www.Didactic.ro.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 21.01.2009 14:21 | 14788 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Rolul de frate mai mare

Rivalitatea intre frati

Egocentrismul la parinti

Echilibrul emotional

Comentarii (46)

0 0

21.01.2009 15:34 profeugen

sunt perfect de acord sa se revina la admiterea la liceu. este bine sa avem ierarhii corecte.

tezele unice nu ar trebui sa conteze pentru intrarea in clasa a IX-a, ci doar sa evalueze elevii.

0 0

22.01.2009 09:57 ingrid07

sustin revenirea la examenul de admitere in liceu, mai ales ca aud de la alti parinti din alte orase din tara ca s-a copiat la tezele unice cu acordul tacit al supraveghetorilor. De asemenea ar trebui evaluati profesorii nu atat din punct de vedere al competentelor privind predarea unei anumite discipline, cat al competentelor pedagogice. Am o fetita in clasa a VII-a care este ingrozita de profesoara ei de istoria artei, in aceasta situatie fiind multi copii din scoala respectiva. Ceea ce as mai dori sa spun in legatura cu educatia din sistemul de invatamant din Romania este ca, fiind mama a doi copii, zilnic este necesar sa aloc minim 2 ore pentru explicatii la matematica, gramatica, engleza, franceza etc. Nu este normal.Stiu ca multi parinti fac asta, insa dupa serviciu si realizarea treburilor casei, este f obositor. Chiar ca este nevoie de schimbare!

0 0

23.01.2009 21:32 constantin_obreja

1. Va felicit pentru ce ati realizat si, mai ales, pentru procentele obtinute! Stim cu totii cum se obtin asemenea procente! (Toti am fost la vot!) Sa dea Domnul sa fie asa cum au deliberat, prin vot, cei 800.

2. Mi-ar parea rau sa dispara teza unica, nu pentru mine ci pentru elevii mei; nu stiu daca vor mai vedea vreodata 8-9-10 in teza! Nu stim inca daca aceste teze au respectat BAREMELE DE NOTARE (EVALUARE) prezentate acum cativa ani! Dar nu cred ca mai conteaza; noi aplicam la clasa ceea ce ne spune programa si adiacentele ei, ministerul cere ce vrea, si in final, cred ca ajungem pe undeva prin apropierea punctului de aterizare! Precizare: 4 la oral, 9 la teza da o medie ... rezonabila!

3. N-am vazut, pe site, reactia DIRECTA a profesorilor de liceu care primesc in clase 'de elita' elevi .. specializati in copiere! Un elev care intra in liceu cu media 9,23 se afla la sfarsitul semestrului I in sitauatia de .. corigenta! Oops!

4. Apare o MARE PROBLEMA: discrepanta dintre MEDIE si POSIBILITATILE ELEVULUI, CERINTELE PROFESORULUI (liceului), sau probleme de adaptare(!). Media generala din gimnaziu o las deoparte; presupun ca toti profesorii de EDUCATII dau note macar de la 8 in sus! (Ferice de ei si regret ca nu am ales si eu o asemenea fericire!) Cum se ajunge de la 10 la 4?

5. Raspunsul este stiut de 99% din profesori: notele mari au fost obtinute datorita dezvoltarii sistemului optic si auditiv al elevilor, diminuarii considerabile ale acelorasi sisteme- in cazul supraveghetorilor, imposibilitatea corectorilor de a SEMNALA UNICITATEA REDACTARILOR TEZELOR UNICE ( toate ca una si una ca toate!), sentimentul de siguranta si de detasare a elevului in tot demersul 'pregatirii lui pentru viata'- stiind ca SCOPUL SCUZA MIJLOACELE, urmate de ..

6. Refuzul (normal) al profesorilor de liceu de a accepta nulitati pe post de lideri, dorinta de performanta, gandul ca vor ajunge si ei, candva, sa-si prezinte produsele intr-o competitie-BAC.

7. Si asa, din greseala in greseala, masluim adevarul, il lustruim si mergem cu el in lume. Ce spun altii (vezi testul Pisa) e altceva!

8. Teste UNICE trebuie sa existe! Ministerul tebuie sa elaboreze grabnic o serie de teste LA TOATE MATERIILE, pentru a avea o anumita relevanta a actului instructiv. Evident ca aceste teste ar trebui sa constituie NISTE REPERE dupa care se pot face diverse studii. In niciun caz nu pot fi considearate nici ca un criteriu de admitere, nici ca un criteriu de evaluare a unui cadru didactic! De ce? E simplu: exista fluctuatii in dezvoltarea psiho-sociala si cognitiva a copilului si nu putem face previziuni decat evazive: intre ....

, etc.

Numai bine,

0 0

24.01.2009 20:42 ionut60

In sfarsit s-a ajuns la o concluzie care de atfel era inevitabila.Totusi de acum incolo lucrurile ar trebui privite cu mai multa seriozitate si mai mult bun simt.

0 0

24.01.2009 21:27 constantin_obreja

Chiar crezi ce spui? (pentru ionut60)

Numai bine,

P.S. Cel mai scurt comentariu pe care l-am postat!

0 0

25.01.2009 11:28 costicaneagu

Orice parcurs educaţional trebuie urmat de o evaluare a competenţelor acumulate. Evaluarea trebuie făcută în condiţii de încredere în evaluator. În condiţiile în care s-a renunţat la examenul de admitere în liceu, e clar că trebuia o formă de evaluare şi de ierahizare a absolvenţilor. Teza unică nu este cea mai potrivită formă de evaluare şi de ierarhizare deoarece se face în condiţii extraodinare de stres, cu o cheltuială imensă inutilă. Pe lângă aceste neajunsuri se mai adaugă şi faptul că s-a creat o jignitoare neîncredere în deontologia didactică a dascălilor, oferindu-i în acelaşi timp corectorului, posibilitatea de a nu avea responsabilitate pentru că nu-şi evaluează produsul muncii sale.

Dacă societatea doreşte să aibă o imagine adevărată asupra muncii profesorului atunci acesta să fie lăsat să-şi facă munca lui cu temeinicie. Revenind la afirmaţia iniţială, privind necesitatea evaluării la sfârşit de parcurs, consider că tezele ar trebui să fie unice doar prin subiecte, nu şi prin corectură. Profesorul să corecteze tezele clasei sale, iar dacă ministerul doreşte să vadă corectitudinea evaluării poate lua prin sondaj, după numărul de la catalog, 2-3 teze din fiecare şcoală şi judeţ, iar acestea să fie verificate de o comisie. Abaterile mari de note, să fie sancţionate foarte dur, mergând până la excluderea din învăţământ. Acest lucru se va face fără teama de a greşi, pentru că profesorul clasei nu se va putea deroba de calitatea muncii sale, de tentativa de a avantaja alţi elevi. Unde se pomenea înainte ca societatea să pună la îndoială corectitudinea notei de la teză?

În privinţa reluării examenului de admitere în liceu, acesta ar trebui regândit din temelii, în aşa fel încât un elev căruia nu-i place matematică, tocmai la acest obiect să dea examen şi, culmea, prin ,,jocul hazardului-calculator", să ajungă tocmai la un liceu de matematică, aşa cum ajunge acum.

Şi o ultimă observaţie: subiectele ar trebui să urmărească modul în care s-au creat competenţe, creativitatea elevilor şi mai puţin informaţiile deţinute - să facem subiecte, încât elevii să nu aibă ,,de unde şi de să copieze"

0 0

26.01.2009 20:51 mory

si eu sunt de aceeasi parere, ca tezele unice ar fi bune daca s-ar desfasura in conditii normale;dar nu toti dintre colegii nostri isi fac meseria corect!ar fi bine ca rezultatele obtinute la teze sa nu conteze la admiterea in liceu; cea mai buna solutie cred ca ramane examenul de admitere; dar, cred ca "sistemul" constientizeaza faptul ca o foarte mare parte dintre elevi nu ar reusi sa intre la un liceu, nivelul de pregatire al multora dintre ei fiind mult sub "mediu".

0 0

26.01.2009 22:31 1xyz2p

Elevii nu mai sunt interesati sa invete !Deviza lor este "voi copia la TSU"!Sper sa se renunte la TSU cat mai repede cu putinta !E posibil chiar si anul acesta ,daca s-ar da concurs de admitere numai din clasa a VIII-a !!!!Ce parere aveti,nu ar fi bine?

0 0

28.01.2009 23:02 despina6

Ar fi foarte bine sa se renunte la TSU deoarece prezinta multe inconveniente. Printre acestea as mai aminti si stresul de a parcurge la timp toata materia impusa pentru teza ( care la matematica era initial prea multa si ulterior s-a mai renuntat la o parte din ea . Candva se spunea ca putem parcurge materia si in alta ordine decat cea din programa dar acum asa ceva nu prea se mai poate.In plus, inaite de a se "inventa" aceste TSU, nu era normal sa se "inventeze" si niste manuale bune, care sa fie in conformitate cu programa scolara??? Oare acesti elevi nu au dreptul de a avea un manual bun, care sa ii ajute atunci cand nu inteleg totul din clasa si care sa le completeze notitele? Daca vrem rezultate, reforma trebuie sa inceapa de jos in sus. Programele au aparut, dar au si multe scapari. Manualele inca le mai asteptam. Dar vrem niste manuale unice si foarte bune, vizate de toate comisiile posibile. Dar sa fie cu adevarat niste manuale de nota 10, nu asa cum am avut pana acum. Cel putin la matematica, manualele sunt de mult depasite, expirate, neconforme cu programa scolara. Se lucreaza doar dupa culegeri mai mult sau mai putin bune. Manualele bine realizate ar avea si ele un rol important in formarea elevilor. Putini insa mai au timp sa se gandeasca si la acest aspect. In concluzie, inainte de a li se cere elevilor performanta, ar trebui sa se editeze niste manuale didactice, atractive si in stricta conformitate cu programa scolara.

0 0

01.02.2009 20:41 exdirfeb29

Revenirea la examenul de admitere in liceu si in scoala de arte si meserii ar fi un pas important in sporirea interesului pentru invatatura al elevilor. TSU reprezinta foarte mult timp cheltuit, resurse umane utilizate fara rezultate si evident cheltuieli materiale. Oare notele obtinute la tezele unice reflecta capacitatea si performanta atinsa de un elev? Nici vorba!! Este o pacaleala ! Sa ne amintim cand noi, generatiile mai in varsta sustineam teze, in calitate de elevi! Aveam voie sa miscam, sa ne intoarcem la banca? Apoi, in calitate de profesori, dadeam teza la clasele unde predam! Ce disciplina, cat interes din partea elevilor, iar exigenta era pe masura.

Apoi, admiterea - un hop, dar cu bataie lunga, motivatie din partea elevilor, implicare directa a lor in a-si hotari soarta.

0 0

03.02.2009 20:49 ivanmihaela

Am sustinut la inceput aceasta metoda de examinare , dar ce te faci cand nimeni nu respecta legea. Ca s-a copiat in unele centre e nimic pe langa ce s-a intamplat la mine in scoala: sa fii mama a trei copiii, elevi in scoala respectiva, doi sa sustina teza si tu sa fii supraveghetor . Cum vii se pare? Oare nici de lege nu ne mai temem ?

0 0

04.02.2009 15:59 iustinadrian

In aceasta incertitudine sociala...cine stie ce va mai fi?!Predictionam ca sistemul se va schimba in bine...?!Ca modalitatile de evaluare vor fi concrete...?!Tipologii de examinare care azi sunt...maine vor disparea...SUCCINT,IMI E GREU SA CRED CA MAI PUTEM AJUTA ACEASTA GENERATIE SACRIFICATA!

0 0

05.02.2009 09:27 cerina

Felicitari echipei INTUITEXT si didactic pentru finalizarea cercetarii. Pasul urmator ar fi deschiderea unei pagini in care sa fie propuse solutii, ceve de genul:

1.schitati un miniproiect cu tema:admiterea la liceu

2.schitati un miniproiect cu tema:evaluarea in sistemul educational preuniversitar

Apoi solutiile ar putea fi clasificate si propuse spre vot cadrelor didactice, parintilor si elevilor, pe categorii, binenteles.

Opiniile mele?

Admiterea la liceu:

- renuntarea la criteriile nationale;descentralizare;liceul sa dobandeasca dreptul si RESPONSABILITATEA de a stabili modalitatea de admitere.

Evaluarea:

-crearea unui segment didactic specializat in evaluare la nivel judetean/local/unitate de invatamant, in functie de posibilitati, care sa permita crearea si aplicarea unor standarde nationale de evaluare.Profesorul-formator, cel care intra la clasa pentru a forma competente sau deprinderi nu trebuie sa fie implicat in evaluare in mod direct.

0 0

05.02.2009 10:49 ramonagaboradi

Ar trebui să serevină la examenul de admitere in liceu . Atunci toti elevii vor fi îndreptăţiţi.

0 0

05.02.2009 11:01 cos_mit

Cred ca tezele cu subiect unic,desi sunt atat de comentate, trebuie sa ramana si e bine ca sunt:asa se vede valoarea fiecaruia-dascal si elev. Vorbim de corectitudine la clasa?pai noi care facem educatie ne plangem ca nu suntem corecti cu noi insine?!Sa respectam legea ...si pe cea a bunului simt si sa ne facem treaba in scoala, corect si ca dascali la catedra si ca supraveghetori. Ca supraveghetori se semneaza inainte de ase intra o declaratie- daca o incalci nu cumva se intra in conflict cu legea?Putina ordine printre domnii "manageri" care ar trebui sa nu se mai teama ca vor fi citati in sedintele de analiza; ei sunt cei care incalca legea punand ca supraveghetori, pe cine stie sa taca,ori sa nu vada.Cat priveste examenul acesta semestrial, e foarte bine, asa ii vom face mai responsabili si pe elevi si pe profesori, sa stie copilul din orice colt al tarii ca el are aceleasi drepturi cu fiecare de varsta sa, si ca intra la acelasi liceu si copilul de taran si cel de parlamentar.Daca e sa suspectam pe toata lumea, atunci si la examenele de admitere, pot lua cei care chiar nu pot fi altfel examinati, dacat prin tata sau mama.In clasa, la teza cu subiect unic-examenul national-toti pot fi egali. Copiii au dreptul acesta, prin constitutie.

0 0

05.02.2009 11:06 iulialuci

As fi de parere ca ,daca tot se incheie programul de implementare a programului AEL,admitrea sa se faca pe internet,online, elevii fiind supravegheati de profesori din alte scoli.In acest mod nici nu s-ar investi atatia bani pentru corectare ,nici nu s-ar mai deplasa atatia profesori de colo -colo si nici nu s-ar mai copia sau dicta raspunsurile. Intrebarile trebuie sa fie amestecate ,in acest mod sa nu mai fie in aceeasi ordine ,iar subiectele sa fie extrase de calculator dintrun numar de subiecte pregatite anterior.

0 0

05.02.2009 12:53 mirela78

Felicitări echipei INTUITEXT pentru finalizarea cercetării.Revenirea la examenul de admitere în liceu ar fi un pas important în sporirea interesului pentru învaţătura al elevilor. Este nevoie de schimbare!

0 0

05.02.2009 13:14 pricob_simona

Felicitari echipei INTUITEXT.Am baiatul in clasa a-VIII-a,sincer nu stiu ce sa mai cred.Rezultatele de la TSU nu reflecta munca profesorului si nici nivelul de cunostinte al elevului.Revenirea la examenul de treapta mi se pare o idee buna.

0 0

05.02.2009 13:37 vasiletudosa

MAI BUN ESTE SISTEMUL ADMITERII IN LICEU FORMULA VECHE IN ASA FEL INCAT ATAT LA SUPRAVEGHERE CAT SI CORECTARE CADRELE DIDACTICE DIN LICEU VOR FI INTERESATI SA RESPECTE REGULAMENTUL DE DESFASURARE(SUBIECTELE SA FIE NATIONALE).

MAI SUNT SI ALTE PROBLEME IN ACTUALA MODALITATE CU TEZE UNICE: GIMNAZIUL ORGANIZEAZA ADMITEREA IN LICEU DAR LICEUL NU ORGANIZEAZA ADMITEREA IN FACULTATE ; DEASEMENEA DACA INVATAMANTUL OBLIGATORIU ESTE DE 10 CLASE DE CE SUNT ORGANIZATE ACTIVITATI DE DISCRIMINARE A ELEVILOR ? PENTRU INTRAREA (NU ADMITERE) IN CLASA A IX-A SE POATE FOLOSI MEDIA GIMNAZIALA SI IN ACEST FEL SUNT IMPORTANTE PENTRU ELEVI TOATE DISCIPLINELE DE INVATAMANT REALIZANDU-SE ASTFEL CULTURA GENERALA NU SPECIALIZAREA LOR IN L.ROMANA,MATEMATICA,ISTORIA ROMANILOR SAU GEOGRAFIA ROMANILOR.

DUPA CLASA A X-A ELEVUL ALEGE PROFILUL SUSTINAND UN EXAMEN DE ADMITERE PT.CLASA A XI-A.

0 0

05.02.2009 14:23 mnbvcx

aceste teze se intind pe o perioada de timp prea mare, atat pentru elevi dat si pentru profesori. eu am facut parte din comisie si a durat aproape 0 luna

0 0

05.02.2009 14:32 sorindumitrescu

Salut si eu aceasta cercetare insa nu sunt foarte sigur de rezultatele pe care le-ar putea avea la nivel macro. Din punctul meu de vedere aceste teze nu reflecta cunostiintele reale ale elevilor si sunt de parere ca ar trebui sa se revina (in cel mai rau caz) la examenul de capacitate numai ca axat foarte mult pe ceea ce doreste elevul sa urmeze mai departe (deoarece un amalgam de examene fara importanta practica nu isi are rostul), ajutandu-l pe acesta sa nu aiba probleme in primi ani de liceu sau...in cel mai bun caz, examen de admitere la liceu, in acest sens facandu-se o reala departajare a valorilor si a celor care nu au ganduri prea marete in ceea ce priveste scoala. Cred ca ar fi un examen mult mai obiectiv deoarece, cred, ca fiecare liceu si-ar urmari interesul si nu cred ca se va merge pe modelul Romania intr-un astfel de examen, pentru ca nu ar avea interes sa-si umple liceul de pleava. Cred ca aceasta este cea mai buna varianta. Eu unul am prins capacitatea si nu pot spune ca m-a schingiuit asa tare cum spun foarte multi azi. A fost un examen care desi serios nu foarte folositor pe mai departe. Sper ca aceste opinii sa fie macar citite de cine trebuie daca nu luate si in serios. Numai bine in sistem...:)

0 0

05.02.2009 14:41 elena_rusu

personal, cred ca ar trebui revenit la examenele de admitere nu doar la liceu ci si in invatamantul superior. este o debandada tottala cu aceste teze unice si admiterea pe baza de dosar.obiectivele nu mai sunt reprezentate de pregatire, ci de obtinerea unor note cat mai mari.Pentru aceasta se recurge la orice metoda, mai putin cea a pregatirii reale.

0 0

05.02.2009 15:26 gardel2008

Examenul de admitere in liceu este sfantpentru ca-i da elevului posibilitatea sa se pregateasca temeinic timp de patru ani ;De asemenea ,fiecare liceu este interesat sa-si selecteze pe cei mai buni elevi.Astfel s-ar elimina goana dupa note mari care nu au nicio acoperire in evolutia lor ulterioara.Trebuie sa dispara acele tabele care indicau de la primul reusit si pana la ultimul medii intre 9,50 si 10; te si umfla rasul!

0 0

05.02.2009 15:38 1952

Parerea mea este ca ar trebui de urgenta sa se revina la examenele de admitere in licee dar si in facultati.Subiectele sa nu mai fie publicate pe internet.Problema cea mai dureroasa este multitudinea manualelor. Este o problema alcatuirea subiectelor tinand seama de varietatea acestor manuale. Cei care fac subiectele ar trebui sa fie foarte atenti la alcatuirea acestor subiecte.; sa fie cuprinsi numai acei itemi care sunt prezenti in toate tipurile de manuale.Felicitari echipei INTUITEX!

0 0

05.02.2009 16:45 atena66

Sunt de acord cu admiterea la liceu, tezele unice nu ar trebui sa conteze pentru intrarea in clasa a IX-a, ci doar sa evalueze elevii.

0 0

05.02.2009 16:50 teomagdaioana

ideal ar fi sa revina la sistemul vechi, cu admitere la liceu si mai ales cu examen pentru intrarea la facultate.Sunt convinsa ca s/ar rezolva multe dintre problemele grave ale invatamantului romanesc

0 0

05.02.2009 18:44 miana63

Va multumesc pentru ca-mi oferiti posibilitatea de a-mi exprima opinia!Tezele Nationale ar trebui sa solicite rezolvarea exercitiilor si problemelor,asa cum a fost pentru prima data ca experiment,ar fi mai dificil pentru cei slabi sa se apropie de cei buni prin copiere,i-ar motiva sa invete pentru a avea macar cunostinte minime pentru nota 5,ori grila copiata ii asigura 6 nefacand un efort prea mare nici macar la copiat.Procentul de promovabilitate pe tara a fost sub 50 la suta cand s-a dat pentru prima data elevilor de clasa a vii-a care acum sunt in clasa a ix-a,sa cred ca grila are rolul de a ridica procentul?

0 0

05.02.2009 20:52 nadacam

Sunt adepta unui sistem de evaluare obiectiv.Ar fi ideal ca TS.U.sa ramana la stadiul de teza.Pentru admiterea la liceu sa se creeze oportunitatea ca acesta sa isi gandeasca si sa realizeze propriul sistem de admitere .Stim ca de multe ori colegii nostri din licee nu sunt multumiti de repartizarea computerizata , nu le convine nivelul cunostintelor celor intrati cu note mari si foarte mari prin capacitate/testare/teze.Continutul subiectelor ar trebui sa vizeze cerinte pentru nivelul minimal, mediu si maximal.

0 0

05.02.2009 20:53 nadacam

Sunt adepta unui sistem de evaluare obiectiv.Ar fi ideal ca TS.U.sa ramana la stadiul de teza.Pentru admiterea la liceu sa se creeze oportunitatea ca acesta sa isi gandeasca si sa realizeze propriul sistem de admitere .Stim ca de multe ori colegii nostri din licee nu sunt multumiti de repartizarea computerizata , nu le convine nivelul cunostintelor celor intrati cu note mari si foarte mari prin capacitate/testare/teze.Continutul subiectelor ar trebui sa vizeze cerinte pentru nivelul minimal, mediu si maximal.

0 0

05.02.2009 22:26 iosga

Eu am avut doua copile care au trecut chiar in primii ani de la adoptarea admiterii la liceu prin examenul de capacitate. Recunosc ca nu mi-a fost atat de usor sa accept ca sa se faca iar experiente pe copiii nostri, dar acum consider ca este prea mult sa schimbam schimbarea de atatea si atatea ori, fara sa stim de ce si ce vrem de fapt de la scoala. Dupa parerea mea trebuie avut in vedere urmatorul lucru: ce dorim sa realizam prin aceste examene? Vrem sa le asiguram copiilor un viitor prin continuarea studiilor (cu orice pret?) sau vren sa asiguram unor licee obisnuite sa aiba selectie mare, crema, si restul la ce liceu/scoala ar ramane pe lista...("sa-si bata capul cine-o vrea cu ei!"/nu-mi apartine formularea dar am auzit-o destul de des).

Parerea mea este urmatoarea: Daca dorim cu orice pret ca sa se continue studiile (la nivelul de pregatire materiala a scolii si poate cu mentalitatile actuale) cu siguranta se va face rabat de la calitatea invatamantului, daca vrem elevi buni, sa faca scoala doar cine e capabil sa treaca printr-un examen de admitere. Ar fi si o cale de compromis dar asta...ar folosi partial calitatii, partial educatului. Cel care nu ia examenul de admitere, fie va fi repartizat pe locurile libere conform notelor de la tezele unice, fie vor continua Scoala de Arte si Meserii. Ce se doreste de la copiii nostri si de la noi trebuie gandit INAINE SI IN TIMP UTIL de catre cei care dau directia, adica reprezentantii nostri din conducere. Simplu!

Si mai am o problema de suflet, o mare durere, pe care n-am ezitat s-o spun ori de cate ori am avut ocazia. Doresc sa se faca reforma in invatamant, cu disperare chiar, dar m-am saturat ca, zilnic (si stiu ca nu ma crede multa lume) sa cumpar din salariul propriu, coli pentru fise, creta, materiale pentru planse, harta si chiar steagul de deasupra tablei s.a.m.d. Parintii nu dau bani nici de creta, stiu ca scoala nu are voie sa le ceara, dar vor ca sa li se dea. Cum de la scoala nu primesc mai nimic (anul acesta am primit niste planse cu care am ornat peretii), salariul meu este...stie o tara intreaga cum, cum sa porneasca reforma de la mine, ca sufletul il mai pot darui invatamantului...mai mult de atat... Nu vreau sa se creada ca ma vait, dar, stimati oameni buni, hai sa facem acea reforma care sa dea rezultate. Acea reforma se va face fixand clar, concret, ce-i trebuie educatorului, la clasa, ca sa-si duca munca la bun sfarsit, altceva decat intentii...poate bune, si atat!Reforma nu se face doar cu intentii!

0 0

05.02.2009 23:06 danybios

De la idealism la sistemul actual ipocrit , de la experiment la cruda realitate a mediocritatii, nimic nu a convins superspecialistii din Ministerul Educatiei Cercetarii Si Inovarii ca sunt rupti de ceea ce se intampla in invatamantul preuniversitar !

A face filozofie reformei sistemului, fara a avea cel putin un an de practica la catedra ca profesor preuniversitar, indiferent de specialitate, nu vei reusi sa descifrezi mecanismul procesului educativ din aceasta etapa de instruire si formare, deci si reforma va avea de suferit.

0 0

06.02.2009 06:52 voicugeorgica

CU SIGURANTA E MULT MAI CORECTA ADMITEREA IN LICEU PE BAZA DE EXAMEN

0 0

06.02.2009 12:45 victoriapetre

Ar fi mai eficient examenul de admitere la liceu ,mai realist..

0 0

06.02.2009 15:34 roval

Depinde de ce urmarim. Vrem sa fim un popor cu diplome? Atunci sistemul este Ok. Toata lumea va avea diplome. Dorim oameni de calitte? Poate mult mai putini decat ne-am astepta. Atunci este necesara o schimbare. Nu ideea de Teza unica nu este buna, ci cum este ea aplicata. Exista multe deficiente. De la pregatirea elevilor, intelegerea parintilor, a cadrelor didactice care predau alte materii decat cele vizate de teze, organizare, supraveghere, corectare...rezultate. Lipseste cu desavarsire corectitudinea, dreptatea. De aceea intalnim elevi frustrati si totusi cu merite deosebite, elevi cu lauri pe care nu-i merita si nu i-ar fi obtinut nici unde in alta parte. Si atatea alte aspecte... si aceasta din cauza "corectitudinii". Felicitari pentru studiu!

0 0

06.02.2009 16:26 popesti2009

Am multi ani la catedra si sunt de parere ca examenul de admitere la liceu este solutia cea mai buna.

0 0

06.02.2009 18:26 hapca_axenia

Tezele unice nu constituie un criteriu relevant de evaluare si admitere in liceu; este foarte mult subiectivism. Unele scoli sunt foarte permisive iar altele trateaza acest subiect cu foarte multa severitate, astfel incat notele nu reflecta nivelul real de pregatire al elevilor.

0 0

06.02.2009 22:32 diaconescumihaela

Cred ca examenul de admitere desfasurat la fiecare liceu in parte ar fi cea mai buna cale de selectie a elevilor . Ca sa nu mai vorbim de faptul ca asa ar conta si motivarea elevilor, nu aruncarea lor de catre calculator in scoli care nu au nici in clin nici in maneca cu aptitudinile si dorintele lor ...

0 0

07.02.2009 10:28 cloudine

Consider admiterea in liceu cel mai bun criteriu de evaluare al elevilor .

0 0

07.02.2009 14:18 spin3

Examenul de admitere in liceu, cu conditia securizarii subiectelor si modului de evaluare ar permite admiterea fiecarui elev acolo unde este pregatit.

0 0

07.02.2009 15:58 morarurodica

Sunt deacord cu reintroducerea examenului de admitere in liceu .Notele de la tezele unice nu reflecta in mod obiectiv nivelul de pregatire a elevilor.Apoi s-ar pune capat transferurilor de la un liceu la altul

0 0

07.02.2009 19:27 miharal

Consider ca cea mai buna solutie este examenul de admitere in liceu. Tezele cu subiect unic nu reflecta cunostintele elevilor.

0 0

07.02.2009 20:25 mihainv

Cel mai corect ar fi intrarea la liceu cu axamen.Iar daca vreti teze unice -atunci faceti si elevi unici.Ceea ce nu se poate!Tezele nu reflecta adevaratele cunostinte ale elevilor-ci mai bine zis "gradul de copiere al fiecaruia".Iar daca se mai si platesc dupa performante -ganditi-va ca va fi si mai si decat a fost pana acum in invatamant!

0 0

07.02.2009 21:06 mooglly

Ar fi mult mai bine sa se revina la examenul de admitere la liceu.Nu sunt de acord cu tezele unice.

0 0

08.02.2009 13:39 libi

tezele nu reflecta adevaratele cunostinte.

elevi cu note f. mari la teze au ajuns in clasa a 9-a si nu stiu aduna 2 fractii

0 0

13.02.2009 13:00 ghergu

Sistemul cu teze unice, stimuleaza frauda organizata la nivelul unitatilor de invatamant. Stimuleaza sistemul de aranjamente si pile. Acest aspect este observabil printr-o mare heterogenizare a claselor de elevi din ultima vreme. In plus cadrele didactice prinde in comisii de corectura consuma inutil banii alocati bugetului invatamantului. Sistemul "admitere", evident ca nu reprezinta un sistem "tabu", ajungand si aici 2-3/elevi pe clasa ce pareau sa fie nepotriviti cu nivelul clasei insa marea majoritate erau egali ca potential intelectual.

0 0

14.02.2009 16:58 ghergu

Imi pare rau pentru exprimarea anterioara, propusa in numele meu, de o colega. Calculatorul pastreaza numele de utilizator si parola, continuu. As fi folosit un limbaj mult mai dulceag in exprimare. Cam astfel:

Prin examenul de capacitate si cel al tezelor unice, se realizeaza o heterogenizare a elevilor in clase. Profesorul care preda la astfel de clase, nu va reusi sa isi stabileasca o strategie adevcata, avand elevi cu puterii de intelegere diferite, ori incercand o invatarea diferentiata se loveste de greutati in proiectare. As fi spus mai degraba exista o parte din profesori ce ar sustine ideia de examene de capacitate, pentru ca le ofera un mic adaos la "retributie". Alt motiv cred ca nu ar avea, pentru a sustine aceste forme de examinare. Referitor la eventuale fraude, poate ar fi intradevar mai numeroase si total necontrolabile decat in eventualitatea unui examen de admitere. Imi aduc aminte ca elevii (cu mici exceptii), erau mai omogeni repartizati in clase, in ce priveste capacitatile lor intelectuale, decat in cazul tezelor unice si al examenelor de capacitate unde corectitudinea ar depinde mult de scolile de provenienta, in dorinta cadrelor didactice de a demonstra ca au elevi foarte bine pregatiti, la nivelul scolilor unde functioneaza.

Raman deci la ideia, pentru examenul de admitere.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 47 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

311 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN