Şcoala cu
bune practici

43 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Propuneri de restructurare a curriculum-ului naţional (document în dezbatere publică)

CUPRINS Introducere I. Demersuri europene actuale, cu implicatii la nivelul sistemelor educationale II. Diagnoza sistemului românesc de învatamânt din perspectiva curriculum-ului scolar:aspecte pozitive, dificultati, nevoi de restructurare III. Un nou Cadru de referinta pentru restructurarea curriculum-ului învatamântuluipreuniversitar: elemente de reper 3.1. Argumente pentru restructurarea curriculum-ului national 3.2. Obiective ale restructurarii curriculum-ului national 3.3. Principii directoare în restructurarea curriculum-ului 3.4. Repere în definirea profilului de formare pentru absolventul învatamântului obligatoriu 3.5. Concepte-cheie de operare 3.6. Rute de scolarizare, modalitati de evaluare si certificare 3.7. Propuneri de plan-cadru de învatamânt 3.8. Aspecte specifice privind elaborarea programelor scolare IV. Consecinte ale implementarii cadrului de referinta SURSA: www.edu.ro

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: 1957 | 14.07.2009 17:13 | 10127 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Rolul de frate mai mare

Rivalitatea intre frati

Egocentrismul la parinti

Echilibrul emotional

Comentarii (58)

0 0

15.07.2009 13:43 ioara

"Începând cu elaborarea primelor documente din 1998 si pâna în prezent, curriculumul national

românesc a parcurs mai multe etape de restructurari, mai profunde sau de mai mica amploare:

- 2001: aprobarea unor noi planuri pentru învatamântul obligatoriu si pentru liceu;

descongestionarea programelor scolare prin unele descongestionari; schimbari în sistemul de

evaluare a manualelor scolare;

- 2003: aprobarea unor noi planuri de învatamânt si programe scolare pentru clasele de intrare

si iesire din învatamântul obligatoriu;

- 2004, 2005: etapele de elaborare a noi planuri de învatamânt si programe scolare pentru

celelalte clase de învatamânt primar, respectiv liceal;

- 2009: modificari ale planurilor de învatamânt."



Se repetă cam des "noi". Şi noi şi ei şi doamna ministră ne vom pensiona tot încercând variante "noi" de a asigura noi generatii de menajere noi ptr . UE

0 0

16.07.2009 01:03 oanamihaela

Nu înţeleg de ce mai este pusă denumirea de profil real, dacă numai 6 ore din trunchiul comun (deci obligatorii)sunt din aria ştiinţe reale. Concluzia mea: trebuie să oferim Europei numai căpşunari şi îngrijitori de bătrâni. Prea mulţi absolvenţi de la profilul real merg la facultăţi ştiinţifice de renume.

Fizica şi chimia cu câte 1 oră în trunchiul comun la profilul real nu a exista niciodată. Numărul total de ore de fizică din preuniversitar va fi egal cu numărul de ore din gimnaziul actual.Asta înseamnă "decongestionare"?

"Alegerea" opţionalelor reprezintă (acolo unde elevii aleg)o falsă alegere după interesul elevilor pentru o pregătire pentru profesie, căci, de cele mai multe ori, interesul lor este să aleagă o disciplină la care se obţin note foarte mari fără niciun fel de muncă.În niciun caz nu vor alege disciplinele grele din aria ştiinţelor, chiar dacă vor dori să urmeze o facultate politehnică.

0 0

16.07.2009 05:20 oanamihaela

Aş vrea să văd conţinutul programei şcolare pentru fizică (cu 1-2 ore) aferentă acestor planuri cadru!

Până în 1978, când liceul teoretic avea doar două secţii: secţia reală şi secţia umanistă (ca şi în proiect), la secţia reală la clasa a IX-a orele erau distribuite aprox. în acest fel: 4 română,5 matematică, 4 fizică, 3 chimie, 2 biologie, 1 geografie fizică şi geologie, 1 istorie, 2+1 limbi străine, 1 muzică, 1 desen, 2 ed. fizică, 1 dirigenţie, 2 atelier = 30 ore.La clasele următoare se păstra aproximativ aceeaşi repartizare pentru disciplinele stiinţifice.La secţia umanistă existau 2 ore de fizică în toţi anii. O concluzie se impune foarte clar: aproximativ 50% din ore erau conform profilului secţiei reale!Iar atunci când era suficient timp pentru a se preda teoria, a se face lucrări de laborator şi probleme la ştiinţele experimentale, acestea nu mai păreau imposibil de învăţat ca acum într-un număr de ore redus la jumătate sau pe viitor redus la o treime. Dar laboratoarele pentru disciplinele experimentale sunt extrem de costisitoare pentru ministerul învăţământului, aşa că mai bine scoatem aceste discipline de tot, dacă se poate.

0 0

16.07.2009 10:06 sandutopy

Curriculum-ul la decizia scolii (CDS) – ca pondere si varietate – este prea restrâns

pentru a putea asigura flexibilitate si o reala adaptare a ofertei scolii la nevoile proprii si

la cerintele comunitatiipagina 10 iar la pagina25 la optionale gasesti 0-1 0re acordate

În practica scolara se manifesta o serie de dificultati privind selectarea si utilizarea

produselor curriculare (manuale scolare, auxiliare didactice).pagina 10 dar nu spun absolut nimic de subfinantare . La fel cu activitati extracurriculare sa fie facute dar cu ce . Se recunoaste ca nus-a reusit nimic in privinta descentralizarii dar a cui e vina ?

La pagina 21 privind ascederea in nivelul urmator nu se spune decat a, b argumente pro si contra . Probabil ca in urma discutiilor o sa o facem tot balcanic cum este convenabil pentru cei de sus . Experiente experiente !!!!!! Se vede ca cei ce le propun sunt tangentiali cu realitatea invatamantului

0 0

16.07.2009 20:44 yna

Pe site-ul MECI este publicat documentul aflat in dezbatre publica , fara a se preciza locul unde putem sa ne expimam opiniile si perioada cat este activa aceasta dezbatere publica.

0 0

17.07.2009 16:27 professorbujor

Opiniile pot fi exprimate unde doreste fiecare: pe trecerea de pietoni,la emisiunea domnului Tatulici,in Trafalgar Square,s.a.m.d.

0 0

17.07.2009 18:50 gra2005

Pana cand este in dezbatere publica aceasta minunatie? Poate vom fi pusi in toamna in fata faptului implinit (a se citi in situatia aplicarii unor astfel de masuri autoritare.)

Cine este responsabil pentru monstruozitatea asta?

0 0

17.07.2009 18:51 gra2005

Pana cand este in dezbatere publica aceasta minunatie? Poate vom fi pusi in toamna in fata faptului implinit (a se citi in situatia aplicarii unor astfel de masuri autoritare.)

Cine este responsabil pentru monstruozitatea asta?

0 0

18.07.2009 10:28 marcel_ghimisi

Am observat ca informatica a fost scoasa din TC, in noul plan cadru. Dar se precizeaza ca profilele si specializarile se vor pastra. Atunci cum va functiona profilul matematica-informatica si matematica-informatica intensiv daca nu exista informatica? Oare se va putea aloca din CD; CD-ul nu este detaliat, dar se spune ca va fi elaborat la nivel central...Cam multe neclaritati!

0 0

18.07.2009 12:38 marcel_ghimisi

Am observat ca informatica a fost scoasa din TC, in noul plan cadru. Dar se precizeaza ca profilele si specializarile se vor pastra. Atunci cum va functiona profilul matematica-informatica si matematica-informatica intensiv daca nu exista informatica? Oare se va putea aloca din CD; CD-ul nu este detaliat, dar se spune ca va fi elaborat la nivel central...Cam multe neclaritati!

0 0

18.07.2009 14:35 optimista

M-am lamurit si eu. Astia chiar ca au afectiuni patologice grave. Cica sa faci profil real cu 3 ore de mate si cate o ora de fizica, chimie, biologie, dar cu 3 ore de romana si 1 ora de religie!!!In schimb, vom avea un bac diferentiat, probabil dupa sumele de protocol stranse, ca in nici un caz nu poti diferentia dupa cunostintele dobandite intr-o ora de fizica, chimie sau biologie.

0 0

19.07.2009 17:53 cerina

1.Desi v-ati jucat cu sagetelele in tabelul 1. (relationarea competentelor cheie ccu ariile curriculare...) nu ati bagat de seama ca din ariile noatre curriculare LIPSESC COMPETENTELE METACOGNITIVE.. Asadar nu au fost introduse nici de data aceasta, in sistemul romanesc existand de fapt 7 COMPETENTE CHEIE.Argumentul" de fapt aceate competente sunt intrinseci celorlalte" este o aberatie. Toti profesorii se plang ca elevii lor nu stiu sa invete, fara sa-si asume nimeni rolul de a-i invata cum sa invete.

2.singurul element de noutate al acestui material," personalizarea invatarii" nu are acoperire pe niciun nivel al sistemului, nici vechi, nici nou.

3.numarul total al orelor pe an de studiu este nemodificat. Au fost transferate ore din TC in CD sau CDS.

4. numarul orelor de CDS este in continuare foarte mic, dar oricum nu are importanta, va fi folosit doar pentru a salva catedre.

Concluzie: NU ARE NICIO RELEVANTA aceasta restructurare. Este doar o ambitie a unui nou ministru de a semna o SCHIMBARE.

NOI NE-AM SATURAT! AJUNGE! Vorbiti de incompetenta si coruptia din Spiru. Voi cum sunteti? Nu faceti decat sa copiati prost ideile occidentului fara sa va asumati nici sensul propozitiilor nici responsabilitatea consecintelor deciziilor voastre.

A! Diagnoza e buna. Ce folos daca solutii nu exista!Pana nu gasiti solutii reale, nu va mai prefacei ca propuneti restructurari!

0 0

19.07.2009 23:36 yna

Referitor la Propuneri pentru restructurarea curriculum



Pe site-ul oficial MECI nu se precizeaza perioada in care acest document este in dezbatere publica, nici locul unde noi, cetatenii de rand , putem depune opiniile noastre ; tinand cont de faptul ca ne aflam in vacanta/ concediu voi adauga parerea mea pe acest site pentru ca , mai tarziu ,sa nu imi pot reprosa ca nu m-am implicat!



In primul rand , specialistilor de la ISE le-a “scapat” documentul UE –Raportul “Science Education Now” ,accesibil on line http://ec.europa.eu/research/science-society/document_library/pdf_06/report-rocard-on-science-education_en.pdf , care aduce in prim plan una din problemele grave ce planeaza asupra viitorului cercetarii stiintifice in Uniune : tinerii sunt din ce in ce mai putin interesati in a alege cariere legate de domeniul stiintific.Pentru viitorul apropiat se contureaza o perspectiva sumbra: nu vom mai avea cercetatori, oameni de stiinta si ingineri! Una din recomandari este de a incuraja o noua abordare a predarii-invatarii disciplinelor stiintifice pentru a le face cat mai atractive pentru elevi. In acest scop s-au finantat programele “Hands-on-science”; “Pollen” etc. Exista profesori romani care se implica cu succes in astfel de programe .Pe de alta parte , NASA ofera burse profesorilor de “science” din toata lumea , pe baza de concurs (din Romania participa anual, din toata tara , oameni care se remarca prin profesionalism si competenta !!!) cu conditia ca la intoarcere sa aplice ceea ce au invatat si sa disemineze informatia , tocmai pentru ca la nivel mondial se constata carente in sistemele de invatamant la acest nivel. Masurile de politica educationala din statele UE ( si nu numai) , sunt in concordanta cu recomandarea la care m-am referit anterior. Europa are nevoie de cetateni informati in toate domeniile, cu competente in investigare, experimentare, argumentare, gandire critica. Nu putem neglija aceste discipline indiferent daca le regasim grupate sub genericul “stiintele naturii” sau separat: fizica, chimie, biologie ( “la ei” este inclusa si geografia aici!) ; dimpotriva , trebuie restructurat curriculum-ul astfel incat sa existe mai mult timp pentru experimente. Din experienta acumulata in cei peste 20 de ani la catedra am constatat faptul ca elevilor le plac experimentele de laborator, activitatile si proiectele bazate pe investigare experimentala (hands-on –activities) dar si experimentele virtuale, lectiile interactive realizate folosind instrumente informatice.

De asemeni, interesul elevilor pentru studiul stiintelor naturii porneste de la varste mici. In cadrul programelor finantate de UE se promoveaza metode derealizare a activitatilor experimentale cu copiii inca de la gradinita sau ciclul primar. Rezultatele sunt spectaculoase! Cu riscul de a ma repeta , adaug din nou: si in Romania se practica cu succes aceste lucruri!

Realizand astfel de activitati cu elevii , la disiplinele “stiinte” putem realiza corespondenta cu competentele cheie (din partea stanga a schemei prezentata in Tabelul 1, pag 6) :

- comunicare in limba materna -prin dezvoltarea unui vocabular stiintifica si tehnic

- competente matematice , in stiinte sau tehnologii

- competente metacognitive ( in material nu are echivalent cu coloana din dreapta)

- competente digitale –prin folosirea echipamentelor ITde ultima generatie :senzori, softuri educationale, etc)

- competente interpersonale, sociale si civice- prin promovarea lucrului in echipa , spritului de apartenenta la o comunitate stiintifica

- competente antreprenoriale – dezvoltate in cadrul proiectelor experimentale

Apreciez ca extrem de superficial modul de stabilire al corelatiilor dintre competentele cheie si ariile curriculare in cadrul tabelului 1 pag.6 ;

Desi materialul face referire la “profilul european” al absolventului unui ciclu de invatamant , care ar trebui sa aibe o pregatire generala solida , competente si atutudini stabilite in mod obiectiv, in propunerea de plan cadru pentru gimnaziu se constata reducerea –tocmai- a orelor de “stiinte” : fizica, chimie, biologie – ce ajuta la completarea cu succes a profilului ! La o analiza mai atenta , se poate observa ca reducerea numarului de ore pe saptamana din programul scolar se face datorita scaderii numarului orelor de :bilogie, fizica, chimie! Este inadmisibil! In cazul eliminarii tezelor unice si introducerea unor testari complexe de tip Pisa ce implica notiuni din fizica, chimie, biologie, (geografie, matematica), elevii nu vor avea cum sa faca fata , avand in vedere numarul extrem de mic de ore!

Scaderea numarului de discipline optionale contravine flexibilitatii si parcursului diferentiat al curriculum-ului. Practic, toti elevii sunt oblicati sa parcurga curriculum national , iar pentru optionale au numai 1-2 ore pe saptamana!

Scaderea drastica a numarului de ore la “stiintele naturii” contrazice principiul constructiei progresive de curriculum; in fapt, volumul enorm de mare de cunostinte nu poate fi abordat –nici macar trecut in revista!

Interesant este faptul ca nu se mentioneaza in planul cadru de la gimnaziu disciplinele atat de dorite si de asteptate de elevi si de parinti: Informatica / Tehnologia Informatiei!!! Sa nu se confunde cu “Educatia tehnologica!” pentru ca la clasele I-IV se numeste”Abilitati practice!!! Daca la gimnaziu se poate ca in cadrul ariei curriculare VI sa se predea TIC ( in cazul in care legea va permite inlocuirea Educatiei Tehnologice) , la ciclul primar, TIC /Informatica poate fi numai CDS/optional!!! Iar, dupa cum stim , optionalele se propun “in functie de baza materiala si de resursa umana “ existente , precum si de disponibilitatea cadreor didactice de a le proiecta.

Practic, la gimnaziu este acelasi plan cadru cu cateva “mici” corecturi: defiintarea educatiei stiintifice, scadrea numarului de ore de CDS ,respectiv 1-2 ore la fiecare nivel! Problema reducerii numarului de ore pe saptamana nu se poate realiza “taind” pur si simplu anumite ore ! Este bine de lauat in considerare faptul ca elevii sunt obligati sa parcurga aceleasi teme la discipline diferite , fara o corelare intre ele: exemplu la fizica si la educatie tehnologica!

O alta solutie ar fi modificarea Ariilor curriculare. De ce trebuie sa ramana “batute in cuie” in aceasta forma? Pentru a realiza corelatiile propuse in Tabelul 1, pag 6 la care m-am referit deja, se impune schimbarea ariilor curriculare. Dar sistemul nostru este pregatit pentru asa ceva? Evident:NU!(nu inca!)

Pentru a face fata cerintelor “noilor educatii” elevii vor trebui –printre altele- sa abodeze domenii noi:

- comunicarea in limbaj stiintific -modul de redactare / prezentare a unui referat , material elaborat pentru a fi prezentat/publicat . Aici se vor implica profesorii de stiinte : fizica, chimie, bilogie, etc- cu experienta in participarea la simpozioane, sesiuni de comunicari.

- comunicarea in domeniul IT –pentru a “salva” limba romana de la degradare/ disparitie “ dak pot s zik asha”- aici se pot implica profesorii de informatica/TIC /fizica/ chimie/ bilogie

- transpunerea limbajului stiintific si de IT in limbaj artistic – din ce in ce mai multe competitii internationale solicita elevilor sa exprime prin desen / colaj/ computer art un fenomen din natura sau o tema ecologica.

- Abordarea stiintelor spatiale-total absente din curriculum-ul romanesc. Abia in 2009 Anul International al Astronomiei am observat cat de greu este sa poti participa la competitii internationale cu elevii pe teme de cosmos; dar si cat de interesati sunt elevii vis-à-vis de acest subiect!

La aspectele legate de liceu nu m-am referit aici!

Opinez ca sistemul nu este inca pregatit, in perioada de criza ,sa faca schimbari majore in curriculum si ca este de preferat ca aceste schimbari sa mai intarzie si sa fie luate decizii corecte , decat sa se lucreze in pripa si mai tarziu sa fie mai greu de “reparat” . Trebuie facuta o dezbatere publica adevarata , pe o perioada mai lunga de timp ; cu siguranta colegii nostri vor avea idei si solutii foarte bune!





0 0

20.07.2009 15:59 yna

Daca urmarim cu atentie Planul Cadru actual si il cimparam cu cel propus vedem clar faptul ca scadrea numarului de ore se face eliminand biologia, fizica si chimia pe de o parte , iar pe de alta parte defiintand CDS! La nivelul UE , CDS-urile au o pondere de 30-45%- La noi predomina TC!



La o testare de tip PISA , elevii cu 1 ora pe saptamana la "Stiinte" nu vor putea avea rezultate nici macar satisfacatoare !

Daca tot se pune problema elimnarii unor ore , trebuie vazut la ce discipline se suprapun informatiile peste cele de la stiintele exacte!

0 0

20.07.2009 16:01 yna

Daca urmarim cu atentie Planul Cadru actual si il cimparam cu cel propus vedem clar faptul ca scadrea numarului de ore se face eliminand biologia, fizica si chimia pe de o parte , iar pe de alta parte defiintand CDS! La nivelul UE , CDS-urile au o pondere de 30-45%- La noi predomina TC!



La o testare de tip PISA , elevii cu 1 ora pe saptamana la "Stiinte" nu vor putea avea rezultate nici macar satisfacatoare !

Daca tot se pune problema elimnarii unor ore , trebuie vazut la ce discipline se suprapun informatiile peste cele de la stiintele exacte!

0 0

20.07.2009 17:29 1957 - Autor

pt. YNA : nu vreau sa fiu partinitoare dar consider orele de chimie, fizica, biologie sunt foarte utile si interesante daca stim sa realizam in stransa legatura cu "viata cea de toate zilele" . Sper sa nu fim trecuti iar la "etc.", am trecut printr-o faza de reducere de ore la aceste materii (1 ora /saptamana) si a fost cumplit de rau, nu reuseam sa lucrez mai nimic din ceea ce stiam ca atrage elevii inspre aceste materii.

0 0

20.07.2009 20:54 emil

Pentru yna. Daca nu va sintetizati comentariile, este foarte greu sa fiti urmarita. Interventia dvs. a devenit monolog ... Respectati va rog pe cai care va urmaresc. Va multumesc

0 0

20.07.2009 22:35 marcel_ghimisi

Micsorarea numarului de ore din TC se face si prin eliminarea informaticii, poate singura disciplina care dezvolta logica, gandirea algoritmica!!! Este adevarat ca se afla mai departe de viata reala decat fizica sau biologia, dar totusi...

0 0

21.07.2009 14:16 monika

logica,gandire algoritmica dezvolta si stiintele,chiar si biologia;nu ma mai mira nimic.de ce nu scot cu totul stiintele astea?ca sa stim o treaba;dar religia la ce le trebuie sa o studieze din clasa 1-a pana in cl a 12-a?eu zic sa inchida cu totul scolile caci la copii acestia nu le mai trebuie sa invete nimic.solutia nu este asta ci ar fi cea ce tine de modificarea programelorde ce intotdeauna reducerea nr. de ore se face prin atacarea biologiei,fizicii si chimiei?

0 0

21.07.2009 17:21 1957 - Autor

" Asigurarea continuitatii disciplinelor scolare pe parcursul claselor I-VIII (de exemplu, de la Cunoasterea mediului în primele doua clase la abordare integrata a Stiintelor naturii pe intervalul III-VI, apoi la abordari disciplinare – Fizica, Chimie, Biologie)" Cine va preda aceste discipline: invatorul sau profesorii?

0 0

23.07.2009 07:48 optimista

Stimata luminita. Religia, in opinia mea, nici macar nu poate fi predata. Eventual istoria religiilor ar putea fi obiect de invatamant. Obligativitatea religiei este o alta mare problema a invatamantului romanesc care ne indeparteaza mult de tarile civilizate, alaturi de invatamantul privat gen Spiru Haret

0 0

23.07.2009 08:35 luiminita

Nu va mai legati, atunci cand faceti comentarii, de predarea religiei in scoala! Nu este corect! Materia nu este incarcata din cauza unei ore de religie pe saptamana in cadrul careia se dezvolta la copil trasaturi pe care nicio stiinta nu le poate dezvolta! Si Religia este predata de oameni care au absovit o facultate, care s-au pregatit mult pentru acest lucru! Materia in sine este greoaie, programa incarcata! Elevii de clasa a V-a invata la biologie niste lucruri...nici nu pot citi bine termenii ... Trebuie sa studieze din fiecare,dar lucruri de baza in clasele V-VIII si mai tarziu, in functie de aptitudini, dorinte, sa le aprofundeze! Si daca au doar o ora pe saptamana de fizica, biologie, chimie, religie va fi suficient!

0 0

23.07.2009 09:50 monika

fara suparare dar eu nu vad rostul religiei din clasa a 1-a pana intr-a 12-a;cred ca in clasele 1-4 ar fi arhisuficient apoi cine vrea merge la biserica;toata stima pentru cei care respecta orele dar sa fim seriosi cei mai multi profesori de religie sunt si preoti care rar dau pe la scoala deoarece intervin sarbatori,inmormantari etc. dar salariul merge inainte si salariul merge inainte;maiu sunt si cei de alta religie care teoretic ar trebui sa faca sambata ore(cel putin asa e la noi)dar eu care am tot felul de activitati sambata la scoala nu am vazut picior de profesor si elev la ora de religie ;am cunoscut profesorul abia la sfarsitul semestrului cand a intrat in cancelarie deoarece a venit sa incheie mediile;asta este din pacate realitatea din scolile romanesti.

0 0

23.07.2009 10:45 emil

Ce va recomand eu. Faceti presiuni peste tot pe unde credeti ca se poate, mai ales la Comisiile Nationale pe discipline. Presiunile, interventiile trebuie sa fie exacte, concrete si nu... lamentari si...povesti. In aceste comisii sunt colegi de-ai nostri! Trebuie sa stiti ca pana pe 15 august se vor valida programe cadru, curriculum... Atentie marita!

0 0

23.07.2009 16:16 1957 - Autor

EMIL., poate ne recomandati si niste adrese oficiale pentru a interveni. YNA avea dreptate: unde se fac aceste dezbateri? credeti ca noi cei "mici" putem dezbate undeva si sa ne auda cei "mari" ? Sunt sigura ca apare acest subiect si pe wwww.edu.ro dar cine studiaza aceste site-uri? NOI !!!!

0 0

24.07.2009 11:52 tirloaga

La fizica nu s-au redus ore de fizica niciodata dar la chimie s-au redus dupa 1990 cate o ora la gimnaziu si la fel si la liceu.

Nu mi se pare logic sa tot reduca chimia,ea ar trebui predata din clasa a 5 a la fel ca si biologia si ca celeltate obiecte ,istoria,geografia,religia ,desenul sau muzica.

De ca sa fac 2 ore de sport obligatoriu?

Nu e f indicat,vin transpirati la ore,obositi si apoi marea majoritate isi scot scutiri medicale.

In ceea ce priveste limbile straine ,a doua limba se poate face incepand cu clasa a9a ,asa cum se faceau f bine odata.

Sunt zapaciti elevii de atatea limbi straine si daca sunt in situatia de a vorbi sunt in mare dificultate.daca vor dori sa plece in strainatate sa munceasca isi vor aprofunda acolo conversatia.





0 0

24.07.2009 14:34 tirloaga

Unde se fac aceste dezbateri?

Nu inteleg de ce sunt mai utile 27 de ore decat 30 de ore la gimnaziu?

Si de ce tocmai stiintele sa fie afectate?

Propun urmatoarea solutie:

fizica si chimia sa fie introduse din clasa a 5 a cate 1 ora . Cine ar preda materia intitulata Stiinte in clasa a5a si a6 a?

Cine este mai indretatit sa predea?

Se pune problema ca intr-o scoala exista profesor titular pe fizica si altul pe chimie.







0 0

24.07.2009 16:04 luiminita

Pt. optimista ... considerati ca suntem departe de tarile civilizate pt. ca elevii au sansa de a afla lucruri importante despre credinta stramoseasca, despre morala crestina??!! Toate disciplinele au rolul lor, dar trebuie sa existe un anumit echilibru pt. ca elevului sa nu i se para totul o povara!

0 0

24.07.2009 18:58 nicoletatoba

Scurtă analiză a planului cadru de învăţământ:

a)la clasele V-VIII ora de Consiliere şi orientare este inclusă în trunchiul comun şi ia valori de la 0 ore la 1 ore;

b)la clasa a VII-a, numărul total de ore din TC pentru aria curriculară Matematică şi ştiinţe ale naturii este 4+1+1+2 =7 ;

c)la clasa a IX-a numărul total de ore din TC pentru aria curriculară Tehnologii este 1+1=1

d)ponderea orelor de fizică, chimie şi biologie este:

- 15,38% la clasa a VII-a

- 17,85% la clasa a VIII-a

- 13,63% la clasa a IX-a

- 14, 28% la clasa a X-a

- 16,66% la clasa a XI-a profil Real

- 16,66% la clasa a XII -a profil Real.

Cunoaştem cauzele, urmează să vedem efectele peste 8 ani.

0 0

25.07.2009 16:47 optimista

Nu vreau sa intru in polemica cu nimeni din cauza religiei. Eu personal am avut experiente incredibile in acest sens: copilul meu a fost lovit cu capul de tabla de catre doamna profesor de religie, iar la unica intalnire cu aceasta la care am participat mi s-a spus ca fiul meu stie poruncile, dar nu le simte. Am incercat sa fiu blanda in comentariile mele, desi consider predarea religiei extrem de daunatoare sistemului de invatamant. Va recomand, totusi, sa studiati in cate tari si in care se studiaza religia!

0 0

27.07.2009 08:49 rasmina

Fiecare disciplina isi are rostul ei cu conditia sa fie predata pe intelesul copilului si mai ales sa nu se simta constrans de a " recita mecanic" cunostintele predate. La capitolul religie daca cunostintele predate ar fi putin actualizate la nivelul zilelor noastre ar fi o disciplina frumoasa insa ce ne facem cand copilul intreaba iar cel care preda nu poate sa-si sustina afirmatiile ? La una din lectii preotul a concluzionat ca : " Din Adam si Eva s-au nascut Abel si Cain si astfel din ei omenirea s-a inmultit" reactia copilului meu de clasa a III a a fost urmatoarea : " Tata popa pai cum au facut asta cand singura femeie era mama lor? " evident ca explicatia a fost...esti prost crescut sa pui astfel de intrebari....Dar trecand peste asta ideal ar fi sa reusim sa pastram un echilibru in furnizarea cunostintelor sa ne apropiem copiii, sa reusim sa le transmitem informatii esentiale pentru reusita lor in viata si sa ne adaptam un pic la " copiii rebeli ai zilelor noastre". Este pacat sa ramanem rigizi , sa consideram doar materia predata de noi ca fiind cea mai importanta ....trebuie sa optam pentru transdisciplinaritate, sa imbinam informatiile la materiile care permit acest lucru si sa atragem copiii in diferite activitati initiate la nivelul scolii la care sa participe nu numai cei bine pregatiti ci si cei mai slabi care sunt lasati cam de capul lor de parinti si chiar si de noi cadrele didactice uneori. Stiu ca multe din aceste activitati pica din start din lipsa fondurilor si chiar a materialelor dar cum sa diversifici si cum sa captezi atentia daca la partea practica se renunta din acest motiv? Acele fonduri care ni se tot flutura pe sub nas pentru proiecte ce ar putea sustine educatia la un nivel optim sunt doar formale...ca si noul plan de restructurare propus . Toate dau bine pe hartie......si la acest stadiu raman....iar noi cei care trebuie sa punem in practica "ideile marete" ne adaptam din mers pentru ca nu avem de ales parerea noastra chiar nu conteaza. Este deja un fapt dovedit in cei 20 de ani de la "marea schimbare" educatia mergand in deriva cu tot felul de capitani la bord.

0 0

27.07.2009 10:27 monica_caruntu

Ati remarcat si modificarile la Limbi straine? Au redus si aici CDS, deci ADIO clase de intensiv si lucru pe grupe...Cam cate ore dispar in acest context??? Au gasit ei o rezolvare pentru toate! Cred ca nu mai este cazul sa discutam despre performanta nici la nivelul cadrelor didactice, nici la nivelul elevilor...obiectivele lor sunt altele!

0 0

27.07.2009 15:22 hgermer

avand in vedere importanta notiunilor predate la biologie(sanatate, mediu etc), ar trebui pastrate aceste ore cel putin la nivel gimnazial

0 0

27.07.2009 17:44 morarudinu

calculati ce impact ar avea aplicarea planului cadru din toamna aceasta: adica dupa trecerea tuturor etapelor miscarii personalului didactic e posibil sa te trezesti ca aiun deficit enorm de ore (mai ales la scolile mari). La un calcul scurt la scoal unde functionez ar disparea 10 ore de istori geografie, 17 ore de fizica, etc. Cred ca ar fi o crima aplicarea planului cadru din toamna. DACA E TRADARE MACAR SA STIM SI NOI!.

0 0

27.07.2009 17:45 morarudinu

calculati ce impact ar avea aplicarea planului cadru din toamna aceasta: adica dupa trecerea tuturor etapelor miscarii personalului didactic e posibil sa te trezesti ca aiun deficit enorm de ore (mai ales la scolile mari). La un calcul scurt la scoal unde functionez ar disparea 10 ore de istori geografie, 17 ore de fizica, etc. Cred ca ar fi o crima aplicarea planului cadru din toamna. DACA E TRADARE MACAR SA STIM SI NOI!.

0 0

27.07.2009 19:37 awrelian

pentru colegele noastre "monika" şi "optimista" :

1 . istoria religiilor se face doar la liceu - aşa "con aşpectu" - La clasele I-VIII se face educaţie religioasă nicidecum religie ortodoxă sau catolică sau protestantă e.t.c. Faptul - parţial real - că religia se predă de preoţi nu mai este de actualitate pentru că Sfântul Sinod deja a ratificat un document prin care preoţii să slujească doar la biserică , aşa că ...

2 . faptul că "optimista" consideră dăunătoare predare religiei în şcoală , mă duce cu gândul la alte comentarii , dar nu vreau să fiu răutăcios ...

3 . am ceva ani în sistem şi de aceea VĂ ROG să mă treziţi şi pe mine când scot cei în drept o lege a învăţământului care să fie utilă şi folositoare şi pentru cadre şi pentru elevi . Oricum , cu amărăciune spun , nu mai ştim cum se va face finalizarea studiilor unui ciclu educţional de la o lună la alta , darămite la final de an şcolar . Sper să avem un nou an şcolar mai clar ...

0 0

28.07.2009 16:42 olidu

Am urmărit de-a lungul anilor programa de Ed. tehnologică în gimnaziu şi modul în care se predă această disciplină şi am ajuns la concluzia, că este absolut inutilă, iar impactul în educarea elevilor este nul.Cei mai mulţi care predau acest obiect, nu au nimic în comun cu pedagogia. De aceea, propun scoaterea ei din Curriculum de gimnaziu şi alocarea de ore pentru activităţile practice la geografie şi biologie, materii cu mare impact in gimnaziu, dar cu 1 ora/saptamână(clasele V - VII). Geografia este materie de examen, responsabilitatea profesorului imensă, dar are nr. de ore mai mic decăt Ed. fizică, limbi moderne, egal cu Ed. tehnologică sau cu alte discipline, la care programa este mult mai lejeră.

Propun ca anul pregătitor, să se facă în şcoală, de către învăţător, ca urmare ciclul primar să dureze 5 ani.Ar asigura o pregătire unitară.

0 0

28.07.2009 19:19 proph

Stiati ca prin bugetul pe 2009 salariile profesorilor au fost date preoţilor, iar cercetarea ştiinţifică a fost convertită în 806 de noi biserici? http://www.secularhumanism.ro/index.php/lang-ro/comunicate-de-presa/62-comunicat-bugetul-anului-2009

Dar ca teoria evolutionismului a fost scoasa din programa stiati? “Biologie clasa a IX-a – Măiestrie şi strălucire divină în biosferă”, a fost avizat de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării cu nr. 71817 din 25.07.2002, într-o perioadă în care ministru era tot doamna Ecaterina Andronescu. Manualul a apărut în 2006 (fiind la doua ediţie) la editura Casa Cărţii, Oradea. Un astfel de manual aprobat e o premiera in tarile membre UE. Bine ati venit in Evul Mediu!

0 0

29.07.2009 00:18 felixmunteanu

Botanica la clasa a V-a sa fie descarcata de termenii imposibil de citit (bine spunea cineva mai sus).

Ed tehnologica e o povara pentru elevi. Religia trebuie predata altfel si nu pana intr-a XII-a. Accent pe morala crestina, pe pilde, pe poezia religioasa si nu pe ritualul spalarii mortilor. Nu mi se pare ca violenta si infractionalitatea juvenila sa fi scazut de cand se preda aceasta materie, oricat de bun ar fi profesorul.

Anul pregatitor mi se pare potrivit la gradinita. Nu avem baza materiala necesara unor copii de 5-6 ani. De asemenea, i-am aduce prea repede in "jungla" celor mari. Matematica la a V-a nu prea tine cont de faptul ca copiii nu au depasit total stadiul operatiilor concrete. Sa nu uitam ca sunt si copii care au inceput scoala la 6 ani!

Istoria la a V-a e incarcata si ea (termeni greoi, continuturi stufoase). Copiilor le lipsesc cunostintele de geografie (si nu numai) necesare intelegerii ei.

0 0

29.07.2009 15:30 gica_ionescu

Fiind alaturi de fiul meu, am facut, de-a lungul timpului, constatarea ca a doua limba straina are o programa excesiv de incarcata. Deja dupa un an, cerintele sunt la fel de mari ca la prima limba straina studiata din clasa a III- a. Ea devine in scurt timp o corvoada.

De acord cu biologia. Multe notiuni se invata mecanic. Chiar nu se poate simplifica?

Nu se face corelatie intre cunostintele de gramatica ale elevilor din clasa a iii-a si cele din gramatica limbii engleze. Uneori, copiii invata partile de vorbire la engleza mai intai...

Corelatie intre matematica si fizica...

0 0

29.07.2009 20:14 monikafazekas

Domnule Gica Ionescu, daca a II-a limba de studiu are o programa excesiv de incarcata dupa parerea dv, apai sa umble la programa si sa o aeriseasca desi cei care o predam stim clar ca nu e chiar asa!dar chiar asa nu mai e nevoie de a doua limba de studiu la cls a XI-A SI A XII-A cand toata lumea la angajare iti cere sa cunosti minim 2 limbi de circulatie internationala?

0 0

29.07.2009 23:35 gigiflorenta

Si eu sunt de acord cu scoaterea religiei si a educatiei tehnologice predata mai ales de catre ingineri care nu si-au gasit locul in productie. Argumente sunt multe si am inteles ca nu trebuie sa ocupam spatiu prea mult .

0 0

30.07.2009 16:52 felixmunteanu

Stimata doamna Monika Fazekas, tonul pe care il folositi ma deranjeaza chiar daca va adresati doamnei Gica Ionescu si nu mie. Doamna are dreptate. Si eu am observat acelasi lucru in privinta limbilor straine: la clasa a III-a se invata unele notiuni legate de verb (si nu numai) inainte ca ele sa fi fost studiate la l. romana. La limba a doua (a carei utilitate NU A FOST NEGATA!!!)da, materia e prea incarcata in primul an. Nu uitati ca un continut nu trebuie judecat numai din punctul de vedere al celui care preda ci si al celui care il primeste. Fetita mea a terminat clasa a V-a si stiu ce spun, la fel ca si colega Gica Ionescu.

0 0

30.07.2009 17:37 terranostra

De ce spuneti ca Ed. tehnologica este o povara?? Este chiar utila si sa stiti ca elevilor le place!

Dar 4 sau 5 ore/saptamana de lb. romana sau matematica nu sunt o povara pentru elevi???

Este oare nevoie de atatea ore pe saptamana??

Vedeti ce rai sunteti ?? cum va jigniti colegii, credeti ca unele discipline sunt mai importante decat altele??

Trebuie ca elevii sa studieze cate un pic din toate, iar mai tarziu, in liceu sau facultate pot studia mai in amanuntit.

Cineva spunea ca Ed. tehnologica este predata de ingineri...pai de cine vreti sa fie predata de preoti, muzicieni, coregrafi?????

Acesti ingineri au mai studiat postuniversitar 2ani au dat examene de licenta (scris si oral)si au dat si un examen de titularizare!!!!!!!!!!!!!!!!!aveti ceva impotriva lor???

Vacanta placuta in continuare!!!!!!!!

0 0

30.07.2009 18:16 marian_dorin

as propune ca limba straina sa nu fie predata in ciclul primar deloc , doar din clasa a V-a ! elevii nu retin nimic deoarece sunt foarte preocupati de ceea ce face invatatorul la clasa , dar si pentru ca din punct de vedere psihologic ei nu asimileaza ceea ce li se preda , adica continutul unei limbi straine...spun toate acestea din experienta si din ceea ce am observat si discutat cu elevii de scoala primara! Religia sa ramana , insa obligatoriu trebuie schimbat modul ei de abordare , atat din punctul de vedere al profesorului , cat si al programei scolare!

0 0

31.07.2009 06:09 anonimul66

curriculum ar trebui sa fie centrat pe elev, metode de invatare individuale, pe grupuri mici, invatare integrata si diferentiata, etc.

de ce nu se prevad programe alternative pentru copiii cu cerinte speciale?

in finlanda sunt considerati copii cu ces toti acei copii care intampina o dificultate in asimilarea cunostintelor unei discipline, de aceea la olimpiadele si concursurile internationale au rezultate foarte bune.

la noi se baga toti copiii intrun tipar si daca se adapteaza bine daca nu asta este. se cere cadrelor didactice sa fie si psihologi si medici psihiatri si sa faca toate activitatile in aceasi resursa timp:adica sa transmita/ verifice/ consolideze cunostinte, sa amelioreze comportamente, sa faca performanta cu cei mai buni, etc.

0 0

31.07.2009 06:20 anonimul66

se vor da afara 20% din personaluldidactic prin comasarea clselor/ grupelor de elevi?!! ce se va intampla acolo unde numarul de copii inscrisi la o grupa depaseste cu mult planul aprobat si majoritatea cadrelor didactice titulare trebuie sa acopere si posturile neocupate nici macar cu suplinitoare necalificate?

0 0

31.07.2009 06:22 anonimul66

Am vrea sa stim si numele celor care au colaborat la eleborarea acestui material.

0 0

31.07.2009 09:02 anonimul66

1.se precizeaza la inceput ca invatamnatul prescolar face parte din sistemul de invatamnat dar la planuri cadru nu apare;

2. grupa pregatitoare este obligatorie, dar unde fa fi desfasurata la gradinita sau la scoala?

3. grupa pregatitoare va avea un curriculum specific sau va fi folosit cel de la nivelul 2 gradinita/ clasa I?

0 0

31.07.2009 14:03 ioncicu

Pentru marian dorin



Aveţi dreptate! Limbile străine nu ar trebui să fie predate în ciclul primar. PREDAREA LOR AR TREBUI SĂ ÎNCEAPĂ DE LA GRĂDINIŢĂ. Problema nu este când începem, problema este ce îi învăţăm. Dacă programa ar pune accent pe vorbire şi aproape deloc pe gramatică eu cred că ar fi minunat. Să ne gândim că atunci când copilul învaţă să vorbească nimeni nu este preocupat de gramatica; să ştie care este verb, care atribut, etc. Gramatica să înceapă din clasa a V-a.

0 0

31.07.2009 15:23 felixmunteanu

Perfect adevarat, ioncicu, subscriu ideii. Problema e ca se face engleza (de obicei) la gradinita, contra cost si in timpul programului!!! apoi pana intr-a treia se uita. Se mai face uneori optional sau tot cu plata, dar nu prea.

0 0

31.07.2009 23:24 lvoda

Am lucrat in invatamant(din fericire am plecat),dar ma intereseaza soarta acestuia(mai am copii care vor merge in curand la scoala),asa ca imi exprim si eu parerea: limbile straine sa se predea ora(conversatii, poezii,cantece) de la gradnita,iar scrisul,gramatica din cl,a V-a. SA SE DESFIINTEZE CLASELE DE PREDARE INTENSIV A UNEI LB. STRAINE. De cele mai multe ori intrarea intr-o astfel de clasa e ambitia parintilor,nu dorinta copilului. In cl. a IV-a copiii sunt meditati, neglijand de multe ori celelalte materii,iar in clasele urmatoare nu mai invata nici lb straina ca nu le place,la celelalte materii au uneori serioase lipsuri...parintii, profesorii insista sa invete si uite asa ajung sa nu le mai placa scoala si sa nu aiba acea dorinta si sete de cunoastere pe care ar trebui s-o aiba(nu toti,dar majoritatea).Spun asta din observatiile pe care le-am facut in scoli si ce am observat la cei din jurul meu.. Pt.cei care doresc sa studieze mai mult o limba exista posibilitatea CDS-ului.Facand de exemplu teatru in limba respectiva cred ca ar invata mai mult decat la ore,ar participa doar cei care doresc (EI,COPIII).Sa ma scuze d-nii prof de limbi straine,daca s-ar proceda asa...adio atatea meditatii.

0 0

01.08.2009 14:12 gica_ionescu

Doamna Monika Fazekas,departe de mine gandul de a sustine scoaterea unei limbi straine. Am spus doar ca pentru copii, materia este prea densa. Sunt constienta de faptul ca tindem spre globalizare si daca nu ai abilitati de comunicare intr-o limba de circulatie esti in impas. Sincer, mi se pare multa teorie si actul comunicarii pus in umbra.

0 0

01.08.2009 18:33 mihaela34

Pentru cei ce doresc sa faca observatii privitoare la "gaselnitele" din viitorul asa zis curriculum, recomand adresa curriculum@cnceip.ro. Adresa am aflat-o in urma mai multor telefoane pe la ministerul de resort. Multi de pe acolo habar nu aveau despre ce e vorba...

0 0

04.08.2009 09:15 ramonagaboradi

pentru marian_dorin: orele de limba straina sunt absolut necesare in ciclul primar, cineva avea dreptate, lovim unii in altii si uitam de adevarata problema.

0 0

09.08.2009 14:49 1957 - Autor

Daca comparam (la gimnaziu)planurile cadru se obs. ca nr minim de ore/clasa se reduce(1, 3, 2 respectiv 0) asta este un lucru bun pt copii. Cred ca am scapat cu totii din vedere ca acesta propunere este facuta in favoarea copiilor, nu cred ca au tinut seama de ce se intampla cu dascalii care vor ramane fara ore. Imi aduc aminte ca eram cu totii revoltati de numarul mare de ore /clasa. Predau chimie si voi fi una din persoanele profund afectate de reducerea orelor, raman fara catedra (lucru care a inceput sa ma ingrijoreze, la aceasta varsta !!)dar copiii au de castigat. Poate nu e cea mai buna varianta de plan cadru....ESTE O PARERE STRIC PERSONALA .

0 0

12.08.2009 10:00 luiminita

Revin... toate disciplinele au rolul lor, dar trebuie sa existe o masura in toate! Daca predau religie oameni nepotriviti nu este vina celor care isi fac datoria! Personal le-as desface contractul de munca tuturor celor care procedeaza cum a spus mai sus optimista!

0 0

26.01.2010 14:05 iulius03

Acest plan cadru este o aberatie. Nu am mai vazut o asemena porcarie.Pai vor disparea o jumatate din cadrele didactice nu 15.000.Cine a redactat asa ceva? Eu predau limba straina credeti ca aceasta micsorare a nr de ore este benefica copilului eu nu cred. Umblati domnule la programe nu la nr de ore.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 49 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

290 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN