Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Propuneţi un sondaj

Sondajele Didactic.ro

Ministerul Educației a definitivat planul cadru pentru învățământul gimnazial. Ce părere aveți despre această soluție? http://www.didactic.ro/stiri/planulcadru-pentru-invatamantul-gimnazial-varianta-finala

Este cea mai bună soluție.
14.72% ( 189 voturi )
Este bine dar mai am rezerve.
11.99% ( 154 voturi )
Consider ca trebuiesc făcute multe schimbări.
9.74% ( 125 voturi )
Nu sunt de acord cu această formă.
58.26% ( 748 voturi )
Nu sunt bine informat, nu am o opinie clară.
5.3% ( 68 voturi )

Nr. total voturi: 1284 Sondaje anterioare

Propus de: emil | 07.04.2016 / 10757 vizualizări

77 comentarii

Comentarii (77)

20 2

08.04.2016 09:14 Kateryna

Nu sunt de acord cu scoaterea unei ore de limba romana la clasa a V-a.

9 2

16.04.2016 23:40 mihaelamocanuv

NU SUNT DE ACORD CU ACEASTA PROPUNERE LA CARE AM FOST DOAR SPECTATORI CU DREPT DE OPINIE -IN APARENTA - PENTRU CA, NU S-A TINUT CONT DE PĂRERILE NOASTRE ALE CELOR CARE SUTINUT ALTCEVA. PREA MULTE OPTIONALE, CU CE A AERISIT ORARUL COPILULUI MEU?!? L-A INCARCAT PENTRU A MAI COMPLETA NISTE CATEDRE. PE MINE MĂ INTERESA CHIAR DEGAJAREA PROGRAMEI- AU FOARTE MULT DE INVATAT. CONDITIILE IN SCOLI, MAI CU SEAMA LA SATE SUNT PRECARE, NOI INCA STAM CU WC-UL IN CURTE FRATILOR, CE-AVETI? CALCULATOARE SUB FORMA UNOR BIBELOURI. TIMP PENTRU INVATAT- NU PREA - VARA MUNCA LA CAMP PENTRU A COMPLETA VENITURILE FAMILIEI, ETC- CINE LOCUIESTE LA TARA , CUNOASTE SITUATIA. CINE ARE COPII LA CINE TIE CE SCOALA CU DOTARI EUROPENE- HABAR NU ARE DE ASA CEVA! MAI PUTIN DE INVATAT- BAZA SI PRACTICA! SUNT COPII ENERGICI, PLICTISITI SI SUPARATI PE FAPTUL CA SUNT SARACI , NU I-A MOTIVAT NIMENI, IN JURUL LOR PRIMEAZA SARACIA!

ATATA TIMP CAT S-A DISCUTAT IN PLEN ȘI STIIND CA MAJORITATEA CELOR INTREBATI DE ACEST MINUNAT PLAN CADRU, NU AU FOST DE ACORD, DE CE S-A MAI APROBAT, LE-A FOST GREU SA-L MODIFICE? TREBUIE AERISITA PROGRAMA SI NU INTRODUSE ORE IN PLUS. NU S-A TINUT CONT DE NICIO PARERE, NICI DE A PĂRINȚILOR, ȘI NICI DE A CADRELOR DIDACTICE! OARE NE MAI MIRAM DE CEVA? RUSINE!

8 2

08.05.2016 15:26 doinaungurean

Scoaterea latinei la clasa a VIII-a este inadmisibila.ESTE ORA DE CULTURA , MITOLOGIE , ISTORIE ANTICA, MAXIME. Este baza culturii generale a unui elev gimnazist.

8 4

08.04.2016 11:09 Sorina1902

Dar există posibilitatea opționalului de Lectură. În plus, sperăm să se mai ”aerisească” noile programe care se vor realiza.

0 3

11.04.2016 16:35 cbodone

Cum au facut la matematica sau geografie?!

9 2

08.04.2016 14:14 popina

Daca programele se "aerisesc" la fel ca la ciclul primar(la matematica) va fi vai si amar.

7 1

08.04.2016 19:14 alina98

Stau si ma intreb : de ce au mai supus dezbaterii publice cele trei variante de Plan Cadru? Ca sa nu aleaga niciuna dintre ele... Credeti ca tine cineva cont de sondajul acesta de opinie? (care, din punctul meu de vedere, este foarte pertinent, daca s-ar tine cont de el...)
Oricum fac ce cred ei ca trebuie....
Sunt , de asemenea, curioasa tare ce vor scoate din programa de limba romana la clasa a Va.... si asa materia este extrem de incarcata, abia ajung cele 5 ore actuale...

6 1

15.04.2016 16:17 rodicaem

Au supus spre dezbatere variantele respective doar pentru a induce opiniei publice, cu cinismul caracteristic, falsa idee că profesorii au fost consultați. Nu au menționat și că vor fi, ca de regulă, și ignorați, ba chiar sfidați. Țara, politichia adică, ne vrea proști!!!! Aceasta e deviza, acesta e idealul la care visează cei de ne conduc spre haos și pieire...

30 1

08.04.2016 19:41 enikobancila

Conform noului plan cadru elevii scolilor gimnaziale vor avea un orar foarte incarcat, vor avea cate 7 ore in fiecare zi(34+1 consiliere ). Ma intreb ce vor face elevii din mediul rural care sunt nevoiti sa faca cel putin 2 km pana la scoala si inca 2 pana acasa.Cred ca absenteismul o sa creasca vertiginos la fel si abandonul scolar. Acum vreo 2 ani se propunea pentru invatamantul gimnazial un numar maxim de 5 ore pe zi si maxim 6 in cel liceal. Cand in Europa se vorbeste despre reducerea zilei de lucru la un adult sa fie de 6 ore , la noi un elev de 12-13 ani va avea cate 7 ore, plus inca vreo 4 in care va trebui sa se pregateasca pentru ziua urmatoare

27 2

09.04.2016 13:04 andreia_dragulescu

Foarte pertinent! Bravo!

3 2

12.04.2016 09:49 alexiaioana

Bravo!!!!

0 0

07.05.2016 22:05 jeni1970

Bravo asa este.

3 0

08.04.2016 22:20 papanash

Ca sa va dati seama ce a insemnat "consultarea" societatii civile, urmariti inregistrarea:
https://www.youtube.com/watch?v=wldLfYeEWpE&feature=youtu.be

Eu nu am remarcat absolut nici o tentativa de usurare programa, de aerisire materii, nimic. toti vor sa adauge.

3 1

09.04.2016 10:45 patrick44

Este un plan cadru prin care pot spune ca si-au adus contributia in educatie ! Nimic LOGIC !!!

8 1

10.04.2016 10:29 luminitamorosanu2

Mare lucru nu s-a schimbat, consularea publica a fost doar mimata, nu i-a intrebat nimeni pe elevi(macar de forma) ce doresc sa studieze in scoala, au venit cu gura mare ong-istii ahtiati dupa munca putina dar bani multi sa-si aduca "contributia" la incarcarea planului de invatamant cu obiecte de studiu inutile(la dirigentie se fac oricum teme legate de drepturi, societate, igiena, etc). Stiintele au ramas cu acelasi numar de ore insa geografia a pierdut, istoria a pierdut, romana a pierdut. Sper ca acest plan cadru sa fie aruncat la gunoi de viitorul guvern. Planul de invatamant trebuie sa fie conceput de oameni competenti, de profesori dedicati muncii lor, nu de ong-isti ratati, asociatii ale parintilor conduse de insi care nu au copii sau ai caror copii au terminat de mult scoala, bursieri ai lui Soros, funcationarasi de mana a 7-a la Bruxelles. Apelul la constituirea grupului de lucru pentru programe mi se pare un alt simulacru de concurs; nu e destinat profesorului obisnuit care e pasionat de munca cu elevii. Ati vazut conditiile? Ati citit cum se puncteaza CV-ul?

12 1

11.04.2016 16:33 1957

Aprob! Mult zgomot pentru nimic. Am pierdut timp și energie în discuții, analize, motivări, explicații și redactări. Ce au realizat? Mai multe ore și bănuiesc că nici cu programa nu vor face mare lucru. S-a mai văzut..................

4 1

12.04.2016 09:51 alexiaioana

Foarte bine punctat!Felicitari!

1 0

07.05.2016 22:06 jeni1970

Felicitari ,asa este!

5 1

10.04.2016 11:22 devibad

Scoaterea unei ore de limba modernă 1 și 'ofertarea' acesteia în cadrul opționalelor este în detrimentul calității procesului instructiv-educativ, este în detrimentul dezvoltării competențelor de limbă și transformarea acestora în abilități de viață reale, necesare în epoca globalizării - ca atare este în detrimentul elevilor, a societății. Opționalele propuse cu atâta dăruire la toate ariile curriculare nu fac decât să încarce programul - deja încărcat - al elevilor. Ele și-ar fi îndeplinit menirea în contextul în care trunchiul comun le-ar fi permis undeva la 4 ore / zi plus un opțional. În forma actuală, nu fac decât rău, nu bine.

4 2

10.04.2016 11:51 alexiaelena

este cea mai proasta alegere

incao ora de geografie la clasa a 5a nu istorie

3 3

10.04.2016 19:39 valeriu71

Da si inca una de botanica.

4 1

14.04.2016 22:59 SevyRusu

Istoria si geografia trebuie sa aiba cel putin doua ore la toate clasele de gimnaziu. Biologia idem.

0 0

08.05.2016 19:53 boarliliana65

ABSOLUT ADEVARAT!!!!!!!!!! Elevii de gimnaziu au un talmes -balmes istorico-geografico-biologic in capul lor. este atat de greu de inteles ca la toate aceste trei discipline SE IMPUNE o ora de curs si una de aplicatii, una in scoala sau si mai bine in afara ei????????????????????????????

1 1

10.04.2016 19:24 Mcristo22

Atata vreme cat , vrem sa facem invatamant european cu ,, material" romanesc, nu este sufficient.

1 0

07.05.2016 22:09 jeni1970

7ore e oboseala si sa-si faca temele pentru a doua zi,totusi sunt copii.

7 2

10.04.2016 19:58 valeriu71

Nu cred ca planul asta cadru va mai apuca sa fie pus in practica, asa cum e el acum.Este total impropriu.Nu e normal sa se faca 7 ore de cursuri pe zi in gimnaziu.Parintii copiilor se vor opune. Asociatiile de parinti ce zic? Trebuia mentinut nr. actual de ore per clasa.Desi s-au introdus atatea optionale, daca se va pune in aplicare acest plan-cadru totusi, cred ca se va merge pe un singur optional per clasa sa nu fie incarcati excesiv elevii.Si atunci, ce folos sa introduce un nr. maxim asa de mare de optionale? Chiar ministerul va veni cu limitari, ca sa se reduca costurile, asa cum s-a mai intamplat.Si inca ceva, de ce disciplina Cultura Civica, deja consacrata sa isi schimbe numele in Educatie sociala.Sunt profesori de Istorie titulari si pe Civica si in cazul modificarii isi pot pierde titulatura pe aceste ore, revendicate de absolventii facultatilor de drept, care sunt multi si multi din ei someaza. Inca ceva, legat de aceasta disciplina, de ce trebuie predata Educatia interculturala 1 an de zile si nu la nivel de 1-2 capitole. Situatia tarii noastre nu e aidoma celei din Occident, atat de poliglote.Noi avem de regula, minoritati traditionale si nu e nevoie sa copiem modele din Occident, doar pt. ca ele exista acolo.Problemele lor nu sunt intotdeauna identice cu ale noastre.Sau trebuie sa ne asteptam la milioane de emigrant?

4 2

14.04.2016 10:03 SevyRusu

Istoria trebuia sa aiba cel putin doua ore la fiecare clasa de gimnaziu iar cultura civica trebuia sa ramana la acelasi nr. de ore si la aceleasi clase. Geografia trebuia sa aiba, ca si istoria, 2 ore la fiecare clasa gimnaziala. Era necesar ca nr. de ore pentru limbile straine sa scada la 1-2 ore pe saptamana. Studiul latinei sa se faca in liceu iar limba romana sa aiba 5 ore si la clasa a VIII-a. Matematica sa aiba, la toate clasele de gimnaziu, 3-4 ore.

5 5

14.04.2016 19:04 valeriu71

Pai daca Romana ar avea 5 ore la a 5-a si a 8-a, de ce nu si Matematica?Ar asigura stabilitate profesorilor celor 2 catedre intr-o singura scoala cu un rand de clase.In plus, nivelul de ptregatire al copiilor la matematica e catastrofal.S-ar impune mai degraba la matematica decat la Romana.Trebuie tinut seama si de capacitatea de efort a copiilor.Pastrand nr. ala maxim aberant de ore per saptamana, imposibil sa nu se gaseasca destui nebuni in destule scoli, care sa mearga pe maxim de ore si nu pe minim.Dar, cei care vor suferi vor suferi copiii.

3 1

14.04.2016 22:55 SevyRusu

Se exagereaza cu nr. de ore de matematica si programa este extrem de incarcata la aceasta disciplina dar limba romana este limba materna a marii majoritati a populatiei tarii si trebuie invatata cat mai bine. Accentul trebuie pus, in viitorul plan-cadru, pe stiintele social-umane care au un rol educativ mai pronuntat pentru tinerele generatii de romani...

1 6

10.04.2016 20:37 Borta_Eduard

Chimia obligatoriu de 2 ori pe saptamina

4 2

13.04.2016 08:46 miaprig

Vrem mai multi savanti, profesori doctori in chimie! Am avut si pe vremea raposatei! ,,CU RENUME MONDIAL"

0 3

13.04.2016 17:06 vali_d89

Și unde o să lucreze?? în occident

0 1

11.04.2016 10:43 todea_stefan74

La toate Şedinţele cu părinţii se afirma că elevii stau prea mult la şcoală, că au prea multe ore.Cu noul plan cadrul îi ţinem şi mai mult la şcoală pe elevii noştri. Când mai învaţă?

0 0

11.04.2016 16:34 1957

Ne vor un fel de babysitter !

6 0

13.04.2016 08:44 miaprig

Se vorbea de reducerea nr. de ore la maxim 5 pe zi dar s-au introdus in orar si zile cu 7 ore. Bravo! La sate vor ajunge copiii acasa, iarna, la ora 17 cand luna va fi pe cer. Bine gadit! S-au scos ore de geografie dar au ramas alte ore, care in mediu rural, se fac doar de necalificati. Vreau sa vad cati prof. de muzica sau de desen calificati sunt in mediu rural si cate ore de din aceste catedre se fac dupa programa. Hai sa nu ne ascundem dupa degete! Luam orele de geografie de la profesorul de geografie si-i completam catedra cu muzica si desen. Perfect! Ce sa mai zicem, niste natangi iau hotarari fara sa cunoasca realitaea din teren.

5 2

11.04.2016 16:51 cbodone

Se va obtine performanta la examene la romana, ca la matematica si vor fi profesorii de vina. Nu inteleg cum poate sa existe o programa pentru examene dar ore incluse pentru pregatirea elivor, nu. Pregatirea suplimentara ar trebui sa se faca doar pentru olimpiade si concursuri Sa-i obligi pe unii profesori sa faca pregatire suplimentara pentru ca materia lor reprezinta materie de examene, mi se pare discriminare. La consfatuiri suntem sfatuiti, de catre inspectori, sa parcurgem toata programa pentru clasa a VIII-a sau a XII-a, nu doar lectiile prezente in programa de examene, dar asa nu ramane timp pentru pregatire pentru examene. Daca s-a elaborat o programa pentru examene, logic si normal ar fi sa fie incluse si ore pentru pregatirea acestora in clasa a VIII-a respectiv a XII-a, iar rezultatele sa fie compare cu cele obtinute la examene.

1 0

13.04.2016 17:10 vali_d89

Nu sunt obligatorii , dacă nu le țineți nu au ce să vă facă

1 1

14.04.2016 19:06 valeriu71

Pai daca conducerea scolii ti-o impune, n-ai ce face.

3 0

12.04.2016 12:15 stefy_any

Nu sunt de acord cu scoaterea orei de limba romana.

2 1

12.04.2016 16:14 irina_buta

Ca in toate domeniile si in invatamant se face totul prost.

1 0

13.04.2016 08:42 miaprig

Se vorbea de reducerea nr. de ore la maxim 5 pe zi dar s-au introdus in orar si zile cu 7 ore. Bravo! La sate vor ajunge copiii acasa, iarna, la ora 17 cand luna va fi pe cer. Bine gadit! S-au scos ore de geografie dar au ramas alte ore, care in mediu rural, se fac doar de necalificati. Vreau sa vad cati prof. de muzica sau de desen calificati sunt in mediu rural si cate ore de din aceste catedre se fac dupa programa. Hai sa nu ne ascundem dupa degete! Luam orele de geografie de la profesorul de geografie si-i completam catedra cu muzica si desen. Perfect! Ce sa mai zicem, niste natangi iau hotarari fara sa cunoasca realitaea din teren.

0 1

13.04.2016 09:29 sportiv

Dle profesor (propunător)! La punctul portocaliu / 3 ,,consider” că trebuie schimbat un cuvânt pentru corectitudinea enunțului!

2 0

13.04.2016 14:28 lerus

"HAZ DE NECAZ"
Va dati seama cum vom scrie peste 10-15 ani (daca se mai scoate o ora de limba romana ?!!)

1 0

13.04.2016 18:29 chiciudeanteodor203

Orice stat civilizat din această lume pune mare preț pe cultivarea limbii materne,noi scoatem ora de limba română de la clasa a V-a.De ce ?

1 1

13.04.2016 21:39 sportiv

Păi, n-o scoatem NOI! O scot EI.

3 1

14.04.2016 19:16 valeriu71

Lasa, ca si cu 5 ore pe saptamana, ajung intr-a opta si scriu substantivele proprii cu litere mici, chear in loc de chiar etc. , ca sa dau doar 2 exemple.Problema e alta.Trebuie impusa rigoare, un sistem de teste initiale, semestriale si finale la toate disciplinele la nivel national, pe modelul examenelor si promovarea elevilor pe bune.Elevii cu retard sa fie testati si inclusi in scoli speciale, in care sa lucreze cu profesori specializati, medici, psihologi etc. unde sa li se certifice la absolvire competente limitate, dupa caz. La noi sunt promovati elevii cu mult prea mare usurinta, uneori la presiunea parintilor. Nu e normal si nu vom ajunge nicaieri procedand astfel.

1 1

15.04.2016 15:31 emil

Elevii scriu substantivele proprii cu litere mici pentru ca asa ii invata educatorii lor... Verificati continuturile, titlurile, numele utilizatorilor didactic.ro... Va rog sa va uitati cu atentie si sa nu ii mai faceti vinovati pe elevi sau pe parinti...

2 4

15.04.2016 17:35 valeriu71

Ai dreptate doar partial!Pai , recitind postarile mele si eu am gasit cateva inadvertente, dar ele au aparut nu din nestiinta, ci, fie din graba in care am scris, fie din cauza ca programul de scriere este setat implicit in engleza si modifica scrierea unor cuvinte, considerate ca englezesti.Nu-i acelasi lucru scrisul pe format electronic cu cel de mana!

1 0

15.04.2016 19:54 emil Acest comentariu a fost moderat de emil

Scrierea numelor proprii cu litere mici, prescurtarile incorecte, propozitiile care nu respecta niciun fel de reguli nu sunt datorita tastaturii sau altor setari pe care le invocati. Scrisul electronic respecta aceleasi reguli ca si scrisul de mana. Repet: ignoranta elevilor este determinata de "educatia" pe care o primesc. Cercetati cu atentie profilele miilor de utilizatori de pe didactic, vedeti-le comportamentul, vedeti aceleasi lucruri pe retele sociale...ȘI educatorii au probleme...

0 0

24.04.2016 12:25 danvulc

Mie mi-a rămas în memorie un comentariu … „tare”, ce vă susţine din plin ideea cu comportamentul !
Comentariul din 04.02.2016 la 17:25 a „domnului” profesor Taru Constantin (utilizatorul „panica”), în sondajul. din 29.dec. 2015, propus tot de dvs., cel cu variantele planurilor cadru.
Probabil că aţi citit şi altele asemănătoare dacă vă susţineţi cu aşa tărie poziţia !

2 1

14.04.2016 09:21 davidbest

O sa devenim o tara de analfabeti, cu oameni asezati in functii de conducere ce nu vor sti sa-si coordoneze activitatea din cauza deficientelor de limbaj. Scoaterea unei ore importante de la limba romana va naste un haos si mai mare in comunicare, adica toate lumea vorbeste si nu intelege nimeni pe nimeni. Toate aceste lucruri vor crea un efect de bumerang asupra societatii romanesti si o vor infunda intr-o prapastie a comunicarii.

5 2

14.04.2016 19:15 197302

O ora de geografie la cls. a V-a ???? Habar nu au cei care au propus asa ceva!
Le sugerez sa se uite putin prin manual si isi vor da seama ce aberatie au scos.
Este evident ca acesti oameni nu au nimic in comun cu realitatea scolara.
Dezamagitor!!!!!!!!!

1 0

14.04.2016 21:20 Elena-Lilia

Cu siguranţă politicile educaţionale propuse sunt împotriva elevilor şi a profesorilor. Am urmărit toată conferinţa celor din minister şi am constatat cu câtă uşurinţă au spus că acea oră de limba română era de remediere a lacunelor din clasele primare. Nu cunosc realitatea din mediul rural. Elevul acela e condamnat veşnic la analfabetism funcţional. Ce egalitate de şanse? Vorbe sforăitoare. Sunt discriminaţi! Acei elevi muncesc în gospodărie. Singura lor pregătire e cea de la clasă. Vor rămâne la sapă toată viaţa pentru că aşa doresc cei cere îi conduc.

3 2

15.04.2016 17:43 valeriu71

Daca li s-ar aloca 2 ore zilnic, crezi ca s-ar schimba prea mult situatia? Ma indoiesc! Exagerati cu acea ora de limba romana!Dar credeti ca Istoria de clasa a 5-a, sau Geografia, sau Botanica, pot fi predate intr-o ora? Nu mai vorbim de matematica la toate clasele.Elevii sunt tot mai deficitari la aceasta materie. Cauzele sunt multiple.Ele trebuie identificate si luate masuri in consecinta.Sunt de natura economica, sociala, a mediului familial al elevului etc. si nu stau in acea ora de Romana, care conteaza mai mult pt. completarea normei profesorului.

1 1

15.04.2016 19:41 pisicuta1975

O porcărie!

2 0

19.04.2016 09:59 Nicolau-Liliana

La clasa a Va era foarte necesar doua ore de geografie pe saptamana....
Sunt notiuni de baza care nu le poti parcurge intr-o ora pe saptamana....

1 0

21.04.2016 15:50 CRISTINA7501

Mai ales că la istorie s-a dat o oră la clasa aVa. Trebuia păstrat același echilibru între cele două materii.

1 0

27.04.2016 01:44 hereIam

Ce importanta are ce se da si ce se ia cand elevul doar asculta, sta si asculta. Profesorul crede ca elevul are discurs, ca stie sa-si exprime parerile si ideile. Cate minute pe saptamana un elev este ascultat de catre profesori? Daca elevul se exprima bine in scris nu inseamna ca poate sa o faca si oral. Se simte handicapat, stresat, de ce? Pentru ca nu are exercitiu. Pentru ca raspunde pentru nota. Elevul nu este in centrul atentiei.
In esenta: ce importanta are ce i se preda, oricum nu il formeaza. Cel care se formeaza este profesorul. In viata omul actioneaza nu sta sa asculte ca romanul.

0 1

14.05.2016 23:22 lumisimone

Herelam, cred ca nu sunteti din sistem. cine v-a spus d-voastra ca 'profesorul crede ca are discurs' ? Glumiti ?
Iar chestiunile acelea cu elevul care se simte 'handicapat' de unde le-ati scos ?
Cred ca vorbiti din ceea ce va amintiti d-voastra demult !

0 0

19.04.2016 15:28 sever

Integrarea invatamantului ramanesc in Europa:
-idealul educational- a ramas acelasi: romanul sa fie prost, sa poata fi furat usor;el nu trebuie sa stie cum sa-si castige existenta, sa o duca decent sau sa stie cum se educa un copil;
-reforma curiculara- cat mai multe de invatat ca tot nu foloseste; noi nu ne uitam la celelalte sisteme educationale, nu exista proiecte finantate de alte state din care sa preluam ceea ce la-a asigurat lor succesul; la noi trebuie sa dea toti evaluarea nationala numai la romana si la matematica; daca as fi dat admiterea la liceu la muzica sigur as fi picat. Ce ii trebuie unui agronom sa doctor atata matematica nimeni nu stie nici geniile nemuritoare de la mect
-planul cadru ar fi ultimul de facut.
Dupa mine asta ar fi trebuit sa fie ordinea. dar unii au prea scurt mandatul pentru a face si altceva decat pentru iei

2 0

20.04.2016 11:03 ioanamay

Ce facem cu acei copii care nu au capacitatea intelectuala ... corespunzatoare varstei. Cei care nu se pot integra in clase pentru ca nu au cum sa fie atrasi de ceva ce nu pot intelege. Clasele sunt deranjate iar ei sunt complet pierduti pentru societate.

2 0

20.04.2016 11:43 a_florina

elevii abia reusesc sa se concentreze intr-un program de 5 ore/zi. Ce atentie si ce putere de concentrare mai pot avea la 7 ore/zi? Si plus sa mai faca teme? Or sa adoarma cu capul pe banca sau or sa mothaie pe scaune. Ce randament vor avea? Vor fi surmenati la sfarsit de semestre exact in perioedele de teze sau examene. O sa scoatem generatii obosite.
Plus ca nu mai vreau ca al meu copil sa faca optionale impuse de scoala sau de majoritatea din clasa. Prefer sa aiba mai mult timp liber ca sa ii aleg eu ceea ce sa faca pe extrascolar dupa aptitudinile, inclinatiile, preferintele si puterile sale. Nu vrem sa-i impuna altii programul din afara trunchiului comun. Preferam sa se aeriseasca orarul scolar si sunt in asentimentul majoritatii parintilor si copiilor.

2 0

20.04.2016 16:42 toader

Ma indoiesc ca persoanele care au propus/aprobat un program de minim 31 de ore pe saptamana la clasa a 7-a au vreo idee despre cum arata un copil de clasa a 6-a, cat este de incarcat si de stresat si cat de obosit vine acasa in cele doua zile din saptamana in care are 6 ore. La anul, fiind intr-a 7-a, va avea 6 ORE ZILNIC, iar in cel putin o zi va avea 7 ore - asta in cazul fericit in care nu va avea cate 7 ore in 4 zile. Sa adaugam si numarul orelor in care trebuie sa se pregatesca pentru cursurile din ziua respectiva si vom vedea ca vor ajunge copiii sa munceasca mult mai mult decat adultii.

1 0

21.04.2016 15:54 CRISTINA7501

La clasa a V a, la geografie trebuie două ore. E o disciplină atractiva, utila, cu aplicații în viața de zi cu zi. Nu înțeleg de ce cei care diriguiesc sistemul nu vad sau nu vor să inteleaga asta.

0 1

23.04.2016 13:23 11pupil

Sunt de acord cu adaugarea orei de Educatie sociala. Este de sperat sa avem si oameni specializati care sa tina aceasta ora, nu niste "profesori" luati de la alte materii sau, stiu eu, suplinitori.
Pe bune .. "Elemente de limbă latină şi de cultură romanică" ?! Cultura romanica cred ca o putem "atinge" si la cele doua ore de istorie din clasa a V-a, iar limba latina, prea discutata limba latina, din cadrul invatamantului nostru, ar trebui sa dispara. Daca chiar avem nevoie de cuvinte de acolo, ni se pot explica ulterior.
Din cate vad eu, schimbari majore nu sunt deloc, asa ca tot elevi "obositi psihic" (Solomon Marcus) vom avea.
De la un om trecut recent prin ceea ce inseamna ciclul gimnazial romanesc.

0 0

23.04.2016 18:42 sportiv

Elevii sunt ,,obosiți psihic”, sau Solomon Marcus? :P

3 0

25.04.2016 08:50 lmboghian

În loc sa simplificam , noi trebuie sa ne dam cu stangul in dreptul. Propun ca elevii sa aiba , pe zi, 8 ore, ca trebuie sa-i invatam cu programul de lucru al părintilor!!!!!!!!!!!
Niste aberatii.
Eu vad un curriculum suplu, in care elevii de gimnaziu sa invete acele notiuni teoretice si practice de cultura generala, care sa-i sprijine in liceu la orientarea spre o profesie. Noi ii facem docenti din clasele primare, ii obosim, ii demoralizam prin volum de cunostinte exagerat, care in timp se uita.
Luati spre comparatie Polonia si Slovenia, si veti vedea cum se face un invatamânt cu elevii , pentru elevi. Cadrele didactice sunt prietenii elevilor si nu evaluatori obiectivi ai unor cunostinte fara rost.
Dar pentru asta trebuie dotare, cadre didactice motivate și desigur o continuitate in decizie. Daca schimbăm ministri ca pe camasi, fiecare vine cu indeile lui pentru implementare, vom fi in continuare in reforma reformelor reformate.

2 0

01.05.2016 09:47 buragaflorin

Un plan cadru neadecvat cerințelor societății românești. De ce este nevoie la clasa a V a de disciplina Drepturile copilului de vreme ce prin toate mijloacele posibile copii au posibilitatea de a cunoaște și de a ști cum să se folosească de toate drepturile pe care le au.
Doar pentru a-i ține o oră în plus la program.Tot ce este prea mult, nu face decât să-i plictisească. La școlile dinmediul rural se predă educație tehnologică identic ca în mediul urban. Cui folosește?

2 0

04.05.2016 19:39 profateach

Total neadecvat. Mult prea incarcat.
O minte neaerisita nu putea produce decat o programa la fel de imbacsita.
Mare pacat de mintiuca elevilor nostri, am putea s-o modelam mai bine si mai frumos. Dar nu stiu de ce ni se pun tot mai multe piedici in cale. Vor indeparta tot mai multi copii de scoala.

0 0

05.05.2016 21:19 alinaiacob

Super tare........ ! Destul de neadecvat... comme d habitude !

1 0

07.05.2016 17:15 mihacor

Ma intreb daca ii pasa cuiva de voturile si de comentariile noastre. Tind sa cred ca nu, pentru ca personal m-am simtit umilit a atunci cand mi s-a cerut sa aleg una din variante. Stiam ca nu se va tine cont de opinia noastra, dar, mai mult decat atat m-a pus pe ganduri intentia legiuitorilor: hai sa crestem numarul de ore, de materii, sa zapacim copiii, profesorii, parintii. Nu trebuia sa vina mai intai cu programe si manuale??? Eu predau pe manuale de pe care am invatat si eu cu 15 ani in urma. Au titularizat oameni pe rupte si acum ce se intampla?Restrangeri? Oare chiar isi bat joc de noi?

2 0

08.05.2016 18:19 maximus1971

Sunt sigur ca acest sondaj nu va fi luat în seama, asa cum nu au fost luate in seama nici pana acum opiniile noastre, indiferent pe ce cale au fost exprimate, din pacate.

1 2

13.05.2016 17:46 craciun12

Istoria si geografia 2 ore la toate clasele.Nu sa schimbat nimic.Ni sa dat sa alegem din cele 3 variante,nu sa propunem.Nu stiu ce parere are domnul Dumitrescu,inspector din minister care se ocupa de socio-umane.

2 1

14.05.2016 23:27 lumisimone

v-am dat un like, dar v-as fi dat si ununlike pt. gramatica ! 'Sa' dat, schimbat...

1 2

16.05.2016 19:20 sportiv

Stimate crăciun12 (Paști 16).În locul dumneavoastră rugam administratorii să -mi (să vă) șteargă intervenția (inclusiv cea de pe adresa ,,lumisimone”). Am înțeles doar că-l cunoașteți pe dl Dumitrescu din minister, altfel nu se explică faptul că ați ajuns prin sistem! Vă îndemn, dacă tot vreți să rămâneți prin învățământ, să deveniți un bun autodidact! Succes!

1 0

16.05.2016 21:10 stanislau

Mare porcarie!
Pentru cine nu stie,aceasta este o etapa in distrugerea invatamantului romanesc ce va urma.
In care tara europeana se schimba asa des planul cadru?
Idei macabre pornite de la guverne "democrate" care sa arate cat ne costa o schimnare politica!

0 0

25.05.2016 10:04 liliana02

Conteaza parerea noastra?????????????????

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 52 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

316 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN