Jocuri educaţionale

Cu răţuştele la culcare
Formarea numerelor. Clasa miilor, clasa unităţilor
Matematica Clasa a III-a

Duelul primăverii
Probleme care se rezolvă prin 1-2 operaţii
Matematica Clasa a II-a

Liliacul somnoros
Ordinea operaţiilor
Matematica Clasa a III-a
Propuneţi un sondaj

Sondajele Didactic.ro

Noile programe de gimnaziu sunt acum in dezbatere publica. Dati o apreciere generala asupra lor si mai ales, comentati. Puteti face referire la specialitatea care va intereseaza. http://www.ise.ro/proiectele-de-programe-scolare-pentru-gimnaziu-in-consultarea-specialistilor-si-a-practicienilor

Sunt foarte bune si reflcta o schimbare reala.
9.02% ( 23 voturi )
Sunt bune dar mai necesita revizuiri.
14.51% ( 37 voturi )
Sunt la fel de incarcate ca si cele dinainte, nu sunt practice.
54.51% ( 139 voturi )
Nu sunt bune si ar trebui schimbate radical.
13.73% ( 35 voturi )
Pastrez rezerve. Nu ma pronunt deocamdata.
8.63% ( 22 voturi )

Nr. total voturi: 255 Sondaje anterioare

Propus de: emil | 28.01.2017 / 5226 vizualizări

16 comentarii

Comentarii (16)

9 0

30.01.2017 11:07 uleanu

Au copiat vechea programa si nu vad schimbarea . Matematica este un obiect de tortura pentru elevii de gimnaziu . Nu toti elevii trebuie sa fie olimpici . Jumatate din continuturi sunt inutile si nu avem timp de probleme practice . Geometria este un calvar pentru elevi ( clasa a VIII-a) si se reia in clasa a X-a ) De ce ?
Nu exista concordanta intre continuturile fizicii si matematicii .Ex : la fizica se fac reprezentari grafice in cls VI-VII si la mate se fac in clasa a VIII , Asemanarea triunghiurilor si functiile trigonometricre sunt predate la mate in sem II iar la fizica sunt necesare in sem I . Mentinerea acestei programe duce la intensificarea meditatiilor particulare . Deoarece prin Ord. Ministrului se dau max 2 ore teme pentru toate obiectele din orar dintr-o zi este necesar ca la matematica sa se fac aplicatii practice la scoala in timpul orei . Nu vad cum poti sa faci aplicatii multe daca stai sa predai teorie .

8 0

02.02.2017 13:26 gruiagabi

Total de acord. Trebuie neapărat sa se scoată din materie atât la matematica dar și la fizică și sa avem ore la dispoziție pentru aplicații practice făcute chiar în afara sălii de curs

3 0

07.02.2017 11:31 micha72a

E o mare problema neconcordanta intre continuturi!!! La clasa a VI a cand se preda viteza, ei inca nu stiu ce sunt numerele direct si invers proportionale!! Reprezentarile grafice se incep din semestrul I, clasa a VI a, la viteza!!!

3 0

07.02.2017 17:14 danvulc

Cred că s-ar putea rezolva destul de bine problema vitezei, a proporționalității în general, la clasa a 6 –a, înaintea predării mărimilor proporționale, (la matematică), dacă am da o interpretare naturală.
De exemplu 5 m/s : timp de 1 sec parcurge 5 m.
De aici, într-un minut parcurge de 60 de ori mai mult și deci exprimăm viteza 300 m/min sau 0,3 km /min (transformările unităților de măsură se fac în clasa a 5 –a, deci nu ar trebui să fie probleme)
De aici, într-o oră, parcurge de 60 de ori mai mult ajungând la 18 km/h
(Deși cred că nu e o problemă să învețe transformarea direct de la secunde la oră prin multiplicare cu 3600).
Cred că sunt mulți colegi de matematică ce fac astfel de probleme, de mișcare, cu viteză, în clasa a 5-a, sem. II, Unități de măsură pentru lungime.

În același mod, natural, se poate preda și densitatea. De exemplu 5 g/cm^3, interpretăm natural, ca fiind o masă de 5 g într-un cm^3.
De aici prin multiplicări și transformări putem ajunge la orice unitate de măsură sau la determinări de mase sau volume.
Chiar dacă nu predau fizică, din experiență vă spun, că această abordare, este cu foarte mult succes. Am impresia că le induce și o gândire ceva mai logică. Nu am observat să fie probleme nici în cazul mărimilor invers proporționale deoarece li se pare normal, folosind logica, să “inverseze” multiplicarea.
Dacă veți încerca, în vreun an, această abordare, și vă aduceți aminte de comentariu, mi-ar părea bine să-mi împărtășiți rezultatele !

2 0

12.02.2017 19:42 Elena202

Da, progarmele noi de fizica sunt la fel de incarcate mai ales la clasa a VI-a unde elevii nu au timp sa aprofundeze o notiune ca trebuie sa treci la alt capitol, Nu e timp de experimente, de interpretari de grafice, E o fuga prin continuturi, E imposibil de explicat la clasa a Vi-a intr-o ora si structura atomului si fulgerul, Trebuie timp sa la vorbim de structura atomului. e niste simulari on line a structurii atomului...si apoi sa pot explica in detaliu electrizarile . Ca sa pot explica electrizarile am nevoie de cel putin 3 ore . Optica trebuie scoasa la clasa a VI-a , Se va prezenta la cls a8-a si e suficient

4 0

02.02.2017 22:36 mihaelamocanuv

Nu pot sa cred ca nu s a schimbat in bine... tind sa cred ca profesorii care au lucrat la Programele scolare, uita ca multi elevi se mediteaza tocmai ca se alearga prin materiei din cauza planificarilor conform Programei. Un Plan cadru esuat, la fel si Programele- dar mergem inainte, doar asa se face treaba-n Romania. Ma exprim in calitate de parinte care observa oboseala copilului si efortul pentru a memora cat mai multe informatii...

1 0

06.02.2017 17:55 chiciudeanteodor203

Parcă mai erau odată discutate și chiar aprobate.

5 0

08.02.2017 19:08 mona90

Programe supraincarcate, planificari facute de forma, caci nu ai cum sa faci tot si sa mai ai si satisfactia ca elevul a inteles si e capabil de aplicatii ale materiei predate.Alergam prin materie, fortati de o programa care nu-ti lasa loc de ore de fixare. Transformam copiii in masinarii de memorat, devin scarbiti de scoala si de prea multe informatii. In calitate de profesor si de parinte, ma intreb cand se va schimba abordarea acestor probleme la nivel decizional.

4 0

08.02.2017 20:14 cristabercuci

O modificare reala a continutului este cea care se apropie de viata si capacitatea reala a unui copil la aceasta varsta. Exercitiul variat si ancorat si in alte discilpine este foarte valoros si este total absent.
Mi se pare foarte apropiata de vechea programa si nu prea vad schimbarea . Matematica este foarte incarcata pentru elevii de gimnaziu, mai ales pentru clasa V . Trebuie inteles ca trecerea de la primar la gimnazial este o trecere foarte importanta pentru copii. Nu toti elevii au aceleasi performante. Multe din continuturi sunt inutile si nu este timp de practica.

4 0

13.02.2017 11:57 sorinamardar

Inca sunt foarte incarcate. Ar mai trebui scos din continut - la matematica, romana (in special) si lasate mai multe ore pentru consolidare si exersare. Seamana cu un galop prin materie.

4 0

13.02.2017 18:49 gurapadinii

Programele scolare sunt foarte incarcate la toate disciplinele, in mod deosebit la limba romana si matematica unde timpul nu este suficient pentru aprofundarea cunostintelor. La invatamantul primar, introducerea inmultirii si impartirii la clasa a II-a este o exagerare. Nu in toate scolile elevii au acelasi sprijin de care beneficiaza elevii din scolile oraselor mari. Cine elaboreaza aceste programe, se vede clar ca nu are nicio legatura cu munca efectiva la catedra.

2 0

13.02.2017 23:14 gipsy1333

Cei care au "elaborat " programele sunt rupti de realitate .Pur si simplu promovam in continuare analfabetismul functional .Pornind de la faimoasele teste PISA ,ar fi putut sa se intereseze in tarile europene cum sunt construite programele .Concret :de ce elevul roman care pleaca in strainatate este trecut intr-o clasa superioara ,in schimb daca revine in tara este dus intr-o clasa inferioara !?! Pentru ca mergem pe ideile anilor '80 si uitam ca suntem in sec.XXI .Este clar ca suntem rupti de Europa .In timp ce Finlanda isi propune ca elevul lor sa stie printre altele inclusiv un sport de iarna ,sau sa cante la un instrument, noi .....NIMIC.

0 0

16.02.2017 20:55 moniqvs

La biologie, noile programe nu respectă particularitățile de înțelegere în raport cu vârsta elevilor. Se amestecă de toate...plante, animale și om, în așa fel ca la final elevii să nu mai înțeleagă și să nu mai știe nimic! Ca să nu mai amintim de faptul că nu se ține cont deloc de baza materială insuficientă pentru a putea realiza unele activități de învățare sau unele lucrări practice propuse. In intervalul orar de 50 de minute alocat orei de biologie, mai ales în mediul urban, unde se poate merge să se viziteze o fermă, o seră sau o gospodărie?
„înființarea unor microsere/microgospodării; vizite la grădini botanice, grădini zoologice, ferme de creștere a animalelor și/sau plantelor, gospodării individuale”

3 0

18.02.2017 22:09 barny70

ACEEAŞI MĂRIE CU ALTĂ PĂLĂRIE!!!!!!!!!!!!!!!!! MAI BINE NU O MAI SCHIMBAŢI

0 0

24.02.2017 16:08 dorin52

La educatie plastică, pentru aprofundarea cunoștințelor de geometrie în spațiu, ar trebui introdusă încă o oră, sau măcar jumătate de oră, pe lăngă jumătatea existentă. Ar ușura munca profesorului de matematică.

0 0

04.03.2017 19:27 ioanapitis

In general programe incarcate ,nu se aprofundeaza copiii sunt surmenati,iar profesorii pusi in imposibilitatea de a preda intr un mod accesibil si ,,aerat".Fixare putina, informatii multe prost organizate.Cu alte cuvinte mult, amrstecat si prost.Cine le elaboreaza nu cred ca au experinta la munca la catedra. Imi pare rau sa afirm asa ceva dar mergem din rau in mai rau cu sistemul de invatamant.

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 94 evenimente

«IUNIE 2017»
LuMaMiJoViSaDu
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Cât de utile sunt temele pentru vacanţa de vară?

382 voturi | 15 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: ioana_popescu Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Emoţii pentru admiterea la liceu?
Te ajută !
AFLĂ CUM