Şcoala cu
bune practici

43 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Propuneţi un sondaj

Sondajele Didactic.ro

Sunteți de acord ca elevii să lucreze maxim 2 ore la teme, la nivel gimnazial, conform ordinului de ministru ce urmează a fi publicat?

Sunt de acord cu această limită maximă, elevii au nevoie de timp pentru practicarea unor hobby-uri, studiul nu trebuie să le ocupe tot programul.
38.12% ( 223 voturi )
Două ore de teme nu sunt de ajuns pentru ca elevii să se pregătească satisfacator la toate cele 6 ore de a doua zi.
12.65% ( 74 voturi )
Consider că volumul temelor trebuie decis de profesor, în funcție de obiectivele lecțiilor și de capacitatea elevilor.
49.23% ( 288 voturi )

Nr. total voturi: 585 Sondaje anterioare

Propus de: ioana_popescu | 28.11.2016 / 7952 vizualizări

27 comentarii

Comentarii (27)

5 1

28.11.2016 17:39 melinda_ax

Nu stiu cum s-ar putea contoriza in timp volumul temelor, tinand cont de urmatorii factori :
- fiecare elev are un ritm propriu de lucru, deci acelasi volum de teme poate fi executat in alte intervale de timp (ceea ce unuia ii ia 5 minute, altul poate sa faca intr-o jumatate de ora sau chiar mai mult...);
- la gimnaziu se dau teme la fiecare materie de catre profesori diferiti si sunt slabe sperante ( este de fapt imposibil) ca ei sa se puna de acord in corelarea temelor elevilor din punct de vedere temporal. Problema este ca sunt inadvertente mari in ceea ce priveste corelarea programelor la diferite materii. De exemplu, elevului i se cer la fizica sau educatie tehnologica unele cunostinte care se vor studia la matematica in anii urmatori.
Asadar propunerea de a se limita la 2 ore timpul acordat efectuarii temelor in gimnaziu este o absurditate!

5 0

30.11.2016 13:39 Moldovan58

sunt insuficiente ,îndeosebi pentru gimnaziu

3 0

02.12.2016 12:50 Benetti-Julieta

Se face un tabel intr-un caiet care va ramane pe catedra si fiecare profesor scrie cate exercitii a dat ca tema pentru care data si timp estimat de efectuare. In acest fel ceilalti profesori se pot echilibra cu temele astfel incat sa nu depaseasca 2 ore. Bineinteles ca anumit elevi sunt mai lenti sau mai rapizi. Solutia: teme diferentiate.

5 1

28.11.2016 18:12 popina

"Mintea creata" a celor(celui) care ne conduc(e) a mai "inventat" ceva!

Azi-maine n-o sa mai fie la carma "educatiei" si trebuie sa lase ceva "memorabil" in urma!

Ar fi multe de comentat, dar si asa nimeni nu tine seama de parerea noastra, asa ca mai bine ma opresc la atat.

4 1

28.11.2016 22:06 mihaelamocanuv

Eu merg pe premiza că Programa, atat la gimnaziu cat si la liceu, intr-un final va fi regândită și scose niste continuturi care nu vor exista bineinteles nici la examenele ce vor urma. strategia didactică pro vest- intarzie sa apară neavând cum sa aplicăm practic acele cerințe, datorită dotării inadecvate în primul rând, și mai apoi- îi cred și pe elevii care se plâng de sumedenia de materii la care sunt obligați sa invete(memoreze) teme?!? -la clasele mici , părinții cer- majoritatea, la clasele mai mari , unii le efectuează, unii nu. Plus , dacă li se dă un volum mare de teme, când le corectează profesorul, mai sunt la clasele primare să ia fiecare caietel in parte?!? să fim serioși!

1 0

29.11.2016 11:20 octavian_roman

Pentru învăţământul primar este simplu având un singur învăţător, profesor de religie şi profesor de limbă străină. Problema cred că se complică la gimnaziu unde sunt mai mulţi profesori. Consiliul profesorilor clasei trebuie să analizeze orarul elevilor şi să propună temele ce se vor da în fiecare zi, consiliu care să se adune şi ori de câte ori se schimbă orarul. Ordinul are cumva şi norme de aplicare defalcat pe materii? Poate comentăm degeaba ... aşa ... ca să .. fie ...

7 0

29.11.2016 20:32 Ela-Lin

Dar ce ministru poate opri un elev sa lucreze acasă la el mai mult de 2 ore? Nu toti elevii si părinții sunt incoștienți precum ministrul. Se vor bucura elevii mediocri, viitorii votanți fără discernământ. Elevii buni vor continua să se pregătească meticulos pentru a-și împlini visele. O aberație născută pentru că avem colegi care nu știu că e o limită în toate, chiar și în volumul temelor. Mă îndoiesc că va baga cineva în seamă acest ordin.

7 0

29.11.2016 21:06 Elena202

E simplu .Prima problema e stabilirea unei programe aerisite. Gramatica trebuie reesalonata, sa se studieze o prate din ea in liceu, E foarte multa gramatica pentru doar gimnaziu.La clasa a 5-a e ametitor de mult pt ac varsta .
Matematica este si ea multa pt clasa a 5-a , Nu vad rosul sumelor unui sir pt clasa, Asta se poate preda doar celor f buni., la orele suplimentare .
Geografia fizica la cls a 5-a e stufoasa, inutile atatea detalii pe care elevul nu le intelege, Istoria antica trebuie redusa,...etc si ....natura subiectelor la limba romana la examenele nationale. sf cls a 8-a sunt formulate ca si cum toti elevii au har, au talen in a comenta un titlu,, a scrie un eseu la comanda intr-o ora . Alooooooooo, sa verificam un minim de cunostinte nu creativitatea elevului ! Examenul final la cls a 8-a sa fie un examen de ferificare a culturii generale ( matematica, lb. romana, o limba straina, istorie, geografie, fizica, biologie ), un minim de notiuni elementare din aceste discipline si doar asa temele acasa vor fi scurte. se va insista pe notiuni de baza ce se pot consolida in clasa .

6 1

30.11.2016 12:24 anav

Prin acest ordin ce urmează a fi ”implementat”, așteptăm un alt ORDIN de MINISTRU, ca toți elevii să aibă același IQ; mic sau mare, nu contează: importantă este REGLEMENTAREA. Mai rămâne de văzut, peste câțiva ani, care grupă de elevi au mai mulți ”adepți”: cei cu IQ RIDICAT, sau cei cu IQ SCĂZUT? Conform DEX = IQ-uri, s. n. Coeficient care indică nivelul de inteligență al unei persoane, măsurat printr-un test special. [Pr. aĭ-kǘ] -Abr. din engl. i[ntelligence] q[uotient].

0 0

30.11.2016 12:25 anav

https://youtu.be/svGji5NANQE

7 0

30.11.2016 14:24 constantin_obreja

Formuland intebarile in acest mod, cel care a propus sondajul uita ca:
1) Hobby-urile pot fi o prelungire a unor activitati educative. Toti dascalii doresc ca elevii lor sa faca (ca si ei, cand erau scolari) o pasiune din studierea materiei predate de dansul: frumusetea unei exprimari elegante, a stilului unei exprimari, frumustetea formelor geometrice si a rationamentelor subtile si elegante, facinatia lumii care ne inconjoara si explicarea logica a unor fenomene intalnite la tot pasul sau in faze de ipoteza, spatiul care ne inconjoara sau cel cosmic ori microcosmic, legaturile dintre, frumosul din arta, frumosul din noi etc. Orice hobby 'bun' (deci sunt si 'rele') nu este decat o continuare de unul singur a cunoasterii deja dobandite. Ele trebuie respectate dar si 'verificate' de parinti!
2) Doua ore reprezinta 120 minute care trec, fara vrerea noastra, in ritmul lor! Fiecare om are ritmul lui! Fat-Frumos crestea intr-o zi cat altii in 7 zile. Ce sa facem, sa-i marim 'portia' lui Fat Frumos sau sa-l lasam sa se joace 6 zile pana ajung si ceilalti la nivelul lui? Solutia: Fat-Frumos sa fie congelat 6 zile din 7 si, apoi, mai vedem daca ii place ritmul lui de crestere!
3) Nu trebuie sa-si dea nimeni cu parerea: Singurul care decide volumul temei este dascalul! El stie unde, cand si cum trebuie sa ajunga cu echipa lui! Volumul temei trebuie sa acopere exact ceea ce isi propune sa realizeze cu formatia pe care o conduce. Tema reflecta in mare parte tinta pe care 'conducatorul' o vede pentru formatia lui. O tema superficiala poate insemna " sa aiba si ei ceva de scris, sa nu zica parintii ca nu ma preocupa soarta lor"; o tema grea, chiar scurta, poate insemna o bariera, o piedica pusa celor care ar vrea sa arate ca stiu si ei cate ceva, chiar daca nu e ceva iesit din comun, dar stiu; o tema mai lunga, in care sunt si cerinte 'de antrenament' dar si cerinte generatoare de intrebari, cu siguranta nu se inacdreaza in 'tiparele temei de ...(sec) min(ore). Depinde cum fructifica dascalul acea tema, cum a gandit sa o valorifice; poate asculta elevii harnici dar mai putin inzestrati la probleme mai usoare si, apoi, discuta si rezolva integral cerintele 'grele'. Elevii trebuie sa stie ca tema este un 'plan de munca' si nu 'munca silnica': a nu sti sa rezolvi o cerinta nu e o crima ci 'un far' care ne arata ca mai sunt lucruri care se pot invata. In cat timp? Sa zicem ca o viata nu e de ajuns...

Cat trebuie sa fie tema?
Suficient de mica pentru a prine esentialul, suficient de mare pentru a nu pierde esentialul!
"Din aceasta dilema nu puteti iesi!"

Numai bine,
http://math.edunet.ro/baza/mathHome.html

7 1

30.11.2016 19:27 codina2007

Volumul temelor trebuie decis doar de profesor/invatator.

0 0

09.12.2016 09:06 masi001

impreuna cu parintii,

3 2

30.11.2016 22:11 LUMICLUJ2

E doar o alta dispozitie care va ramane la nivelul de "hartie". Va fi imposibil de aplicat sau verificat modul de aplicare.

0 0

01.12.2016 13:45 florina2006

Ceea ce doreste actualul ministru este probabil o idee din ,,PUTUL GANDIRII ROMANESTI". Sistemul actual de invatamant este rezultatul unei astfel de gandiri lipsita de logica psihopedagogica la care ar fi trebuit sa apeleze toti fostii ministrii. Daca un ministru a ajuns sa emita o astfel de idee pe care s-o legifereze, imi este cat se poate de clar ca nu cunoaste programa supraincarcata de la nivelul intregului sistem preuniversitar. Ii recomand sa coboare pe PAMANT . M-a dezamagit profund. L-am considerat mai pregatit in ,,ale invatamantului", dar a dovedit contrariul. Sunt un profesor pentru inv. primar uimita de ce mai pot sa emita ,,desteptii" Romaniei.

4 1

02.12.2016 14:59 lungoci_andreea_amalia

Eu predau limba română la gimnaziu. Fetiţa mea e în clasa a IV-a şi ajut la teme un elev (fost elev de-al meu), aflat în clasa a IX-a. Ce aş putea zice? Din experienţa de la cercuri am învăţat să nu le dau elevilor mei ca temă mai mult de 3-5 exerciţii mai scurte sau 1-2 mai lungi (compuneri, argumentări etc.). Nu le mai dau nici teme pe vacanţe. Cred că au şi ei nevoie de timp liber, de relaxare. Eu vreau ca elevii mei să vină la şcoală, la ore cu drag, să le placă ceea ce fac, să înveţe din plăcere, nu din obligaţie, nu sub ameninţarea notei sau cine mai ştie... Fetiţa mea, până săptămâna trecută, primea teme "nebune" de-a binelea: de copiat lecţia din manual la fiecare obiect (inclusiv la muzică) şi de rezolvat, în cel mai fericit caz, 2-3 pagini de exerciţii la fiecare materie (a primit si 20 sau chiar 40 de pagini de exerciţii de rezolvat de pe o săptămână pe alta la limba română). Nici nu are rost să mai aduc alte argumente/ exemple. Cât despre elevul dintr-a IX-a...ce să mai zic? numai tema la română îi ia câte 3-4 ore de fiecare dată, ca să nu mai zic şi de matematică (şi a fost mereu de premiul I). Celelalte obiecte unde mai încap? Când?

5 1

03.12.2016 09:35 sportiv

Păi, dumneavoastră CA CAdru didactic, n-ați discutat cu învățătoarea clasei, așa ca între colegi? De ce să ne plângem când putem rezolva problemele ,,din mers”! Dacă e ceea ce înțeleg eu între dumneavoastră, profesorul, și dna învățătoare, atunci nu-i bine!Creed că trebuie să recitiți intervenția de mai sus a dlui constantin_obreja, la obiect și de bun simț!

2 1

06.12.2016 21:29 balananacuta

Copilul petrece la scoala invatand intre patru si sase ore. Daca la aceste ore adaugam doua ore de invatat acasa , rezulta ca elevul nostru invata intre sase si opt ore.
Dumneavoastra, oameni buni, cat timp petreceti la serviciul pe care il aveti? Care este norma legala de munca? Cate ore lucrati dumneavoastra prin contractul de muna etca pe care il aveti?
Credeti ca un copil ar trebui doar sa invete?
Cum mai isi dezvolta creativitatea si cum mai socializeaza?
Copilul trebuie sa fie invatat la scoala de profesor nu acasa de parinte.

1 0

06.12.2016 21:50 niculinaturlea

Oricum ne gandim ca elevii sunt la scoala 6-7 ore, mai adunam o naveta si mai au nevoie si de odihna pasiva si activa. Nu le dam foarte multe teme dar trebuie sa formeze niste deprinderi de lucru si de organizare a timpului.

1 0

08.12.2016 21:17 InvatatorFloriana

Cred ca trebuie sa se tina seama ca performanta in orice domeniu se obtine prin perseverenta, munca si exercitiu. Daca elevii nu lucreaza si nu invata cat mai mult, de ce ne mai miram ca nu sunt rezultate promovabile la examenele de admitere si bacalaureat? Le oferim voit posibilitatea ca timpul liber sa-l foloseasca in moduri mai putin favorabile dezvoltarii lor intelectuale si morale. Trebuie cantarit ce consecinte are invatatul si ce consecinte are pierdutul timpului pe fb.sau aiurea pe jocuri care le creaza in minte o falsa imagine a realitatii. oare tine cont cineva de problemele noastre. De ce invatamantul romanesc, cu performante de-atata timp, a devenit un ,,laborator” al altor sisteme educationale din strainatate?

1 0

06.12.2016 22:55 CristianaRM_ROTAR

sigur ca din punctul de vedere al parintilor aceasta idee nu le convine dar punctul de vedere al copiilor implicati este total diferit.Pe langa educatie avem dreptul si la odihna si relaxare pe care acest program nu le ofera .Tuturor copiilor ne-ar placea sa practicam niste sporturi sau activitai extrascolare dar faptul ca avem 6-7 ore de teme pe langa cele 6 ore de scoala nu ne permite acest lucru.

2 0

07.12.2016 14:36 soniy33

Eu mi-am exprimat părerea nu numai aici. Răul trebuie tăiat de la rădăcină. Atâta timp cât programa este supraîncărcată (uitați-vă , doar de curiozitate la programa pentru clasa a II-a la Matematică și explorarea mediului , valabilă pentru anul școlar în curs!!!), și temele vor fi ca atare. Schimbarea de la fosta programă la actuala nu a decongestionat materie, dimpotrivă a inmultit numarul orelor pe săptămână, la fiecare clasă și , mai mult, material este mai multă față de fosta programă.

4 0

07.12.2016 18:25 1971a

Programă supraîncărcată la matematică. Dacă ţinem cont de particularităţile de vârstă din vom afla că aflarea numărului necunoscut se poate înţelege la clasa a II-a, iar adunarea şi scăderea nr. cu trecere peste ordin în concentrul 0-100 tot la clasa a II-a. Nu e nevoie să apară în programă din clasa pregătitoare, nici măcar prin numărare şi folosirea materialului concret.
Texte prea lungi la Limba română, cu manuale pline de imagini şi formatul scrisului prea mic. De aceea nu se formează deprinderea de citit şi înţelegerea textului pentru că sunt forţaţi să citească texte prea lungi cu un scris mărunt.
Ce rost au Manualele de Muzică şi mişcare / Arte vizuale şi abilităţi practice / Dezvoltare personală la clasa a II-a ??? Mai bine investiţi banii în dotarea claselor cu TABLE TRIPTICE MAGNETICE !!!
Vechile table din sticlă datează de mai bine de 50 ani...
NU CRED CĂ VA ŢINE CINEVA SEAMA DE ACESTE OPINII / COMENTARII !!!

1 0

07.12.2016 22:29 olariugabriela

Ce zic minunatele Sindicate din învățământ?
Cadrele didactice de ce nu suntem uniti sa îi întrebăm de ce nu se aplica legile?!
Un sistem bolnav cronic!

3 0

08.12.2016 21:15 marshanna

Masura este de un cretinism sinistru, daca nu ar fi vorba despre inca o caramida pusa in procesul de tampire planificata a poporului roman. Sa nu ne amagim - tara asta este pe cale de disparitie, poporul este cretinizat deja, munca este o corvoada, daca furi si nu te prinde nimeni esti smecher. Nimic, dar nimic in lumea asta mare nu a fost facut fara MUNCA. Munca, nu numai talentul aduce realizari. Iar sa spui ca elevul nu trebuie sa munceasca este dovada ca acest ministru fie ca este pus in mod deliberat sa faca rau, fie trebuie consultat de catre un medic psihiatru.

0 0

08.12.2016 23:22 dal31

Aveti dreptate, marshanna! Pedagogiile spun clar: repetitia este mama invataturii. Sigur ca nu sunt de acord cu zeci de exercitii date ca tema, dar sa nu existe teme este ca si cum ai crede ca s- adescoperit secretul performantei fara munca! Stim fff bine ca parintii sunt din ce in ce mai indiferenti fata de propriul lor copil, din ce in ce mai preocupati...iar timpul copiilor lor este ocupat de butonatul tabletei, laptopului si al telefonului. asta inseamna sa socializeze, asta inseamna folosirea creativa a timpului liber???? Sunt parinte a doi copii, mereu imi voi gasi timp ptr ei, si la indrumatul temelor si la alte activitati. Asa este ...poporul e deja cretinizat, un popor care da doi bani pe valori universale: munca, respect, patriotism. dar atata timp cat Lenea si Hotia sunt ridicate in slavi la rang de virtuti...de ce ne mai plangem de mila!???

2 0

08.12.2016 22:02 mykmyk

Aceasta intrebare are un număr foarte mare de raspunsuri care mai de care. Nimeni nu forțează copiii sa lucreze, fiecare face cât poate, în ritmul său, ca și până acum. Este o întrebare dubioasă și provocatoare ce scoate la lumină carențe ale sistemului, vulnerabilități și fantezii etc. Învățământul nu este în epoca de piatră, avem și am avut pedagogi, care nu sunt de profesie părerologi. Îi înțeleg pe părinții copiilor care muncesc, însă agitația celor dezinteresați nu se justifică. Nu e normal ca elevii să fie obosiți din cauza excesului de teme, însă nici din alte cauze, străine de procesul instructiv-educativ. Mai nou, toată lumea se pricepe la tot, mai ales la școală.(de exemplu, directorii, de profesie dascăli, au fost evaluați de consilieri locali, unii chiar fără liceu, iar dascălii sunt evaluați tot de somități similare, prin structura discutabilă a consiliilor de administrație) Eu zic sa nu forțăm copiii, însă cele două ore de pregătire să fie timpul mediu pentru fiecare copil pentru că, trebuie să recunoaștem, foarte mulți nici nu deschid cartea.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 51 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

292 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN