Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Propuneţi un sondaj

Sondajele Didactic.ro

Sunteti de acord ca la festivitatile de inceput si sfarsit de an scolar sa se tina slujbe religioase, iar elevii sa fie pusi sa se roage in cor?

Da.
33.19% ( 311 voturi )
Nu.
45.04% ( 422 voturi )
Nu-mi pasa.
0.85% ( 8 voturi )
Nu cred ca ar fi ceva rau.
5.87% ( 55 voturi )
Sunt de acord doar cu slujba religioasa.
15.05% ( 141 voturi )

Nr. total voturi: 937 Sondaje anterioare

Propus de: AngelicaNeacsu | 04.08.2016 / 16212 vizualizări

73 comentarii

Comentarii (73)

13 5

24.08.2016 12:25 mircea-

Atât statul, cât și învățământul de stat sunt laice deocamdată. Sunt mai multe biserici decât școli și cred că acolo e normal să se roage și în cor, dacă se dorește.

10 5

24.08.2016 12:27 hoatamicarhibanna

Absolut corect!

1 1

25.08.2016 20:54 sportiv

Singurul stat laic din Europa este Franța! (Cel puțin așa am înțeles de la o intervenție a avocatului poporului!

2 1

26.08.2016 09:34 sportiv

Mai adăugați Albania și Muntenegru! (cu scuzele de rigoare)!

3 0

31.08.2016 15:39 LUMICLUJ2

Chiar daca suntem crestini, nu este normal sa ni se impuna cand si unde sa ne rugam.

3 1

02.09.2016 21:10 sportiv

Intervenția dv n-are nicio legătură cu sondajul!

9 4

24.08.2016 13:24 anav

De ce trebuie să ne rugăm în cor? Fiecare dintre noi o poate face acasă, singur cu Dumnezeu!
Uneori, când simt nevoia, elevii mei spun să ne rugăm pentru o mămică bolnavă, un coleg aflat în suferință, etc. Și chiar o facem cu credință!
Dascălii și preoții să-și exercite profesiile în instituțiile și domeniile pentru care sunt pregătiți. Asta nu înseamnă că nu putem colabora sau realiza parteneriate.
Să ne rugăm la comanda cuiva ,mi se pare un abuz.

17 3

24.08.2016 14:06 nada

Desi am asistat la fiecare inceput de an la astfel de slujba religioasa nu am auzit pe nimeni sa se roage in cor. Preotul rosteste o scurta slujba in care se roaga pentru sanatatea elevilor, a profesorilor si a parintilor si atat. Nu inteleg de unde ati scos rugaciunile in cor.

14 3

25.08.2016 01:29 AngelicaNeacsu

Preotul nu i-a pus pe toti cei prezenti sa spuna "Tatal nostru"? Eu am asistat la 4 ceremonii si asa s-a intamplat fara exceptie. I- a si mustratpe cei care nu s-au conformat.

4 1

25.08.2016 20:57 sportiv

Nu, preotul nu supune pe nimeni la nimic! În Tedeum, sunt rugăciuni speciale pentru începerea anului școlar, și-atât!

4 0

27.08.2016 21:57 diogene67

Intradevar relatia cu Dumnezeu o stim numai noi,pt ca este ceva intim.Insa intrebarea nu trebuia formulata ca rugaciune in cor,ci mai bine rugaciune impreuna,fiindca rugaciunea in cor poate fi si poezie,insa rugaciunea impreuna este mult mai puternica...Fiindca unde este unulu,nu-i putere,inasa unde-s doi sau trei sau mai multi adunati in numele Mantuitorului,dusmanul nu mai are putere si pleaca.Doamne ajuta!

5 1

31.08.2016 12:29 stavros

....si cu ce deranjezi daca rostesti Tatal nostru, alaturi de colegi si de elevi? sunt unii, Doamne....paranoia !

4 0

31.08.2016 16:39 anav

Nu mă deranjază să mă rog! Doamne ferește! Nu-mi place să mi se spună că într-o anumită dată, ce nu are nicio legătură cu credința mea sau cu momentul începerii Noului an școlar, cum să am o legătură sufletească cu Dumnezeu. Credința fiecăruia nu trebuie publicată, declarată sau demonstrată!

0 0

02.09.2016 21:17 sportiv

Nu vorbim aici despre CREDINȚĂ, doamnă! În școală nu se evaluează CREDINȚA copiilor! Nimeni n-are cum face asta nici măcar în afara școlii. Nu se face deschiderea școlii decât o dată pe an, de aceea se rostesc niște rugăciuni speciale (din Tedeum), la data deschiderii! Asta-i tot. P.S Până și la deschiderea sesiunii perlamentare se rostește ,,Tatăl Nostru”! Asta demonstrează că nu obligă nimeni pe nimeni!

7 1

24.08.2016 14:51 Andrei_Alina_Nicoleta

Rugăciunile sunt pentru sănătatea copiilor și a profesorilor.
Sunt rugăciuni scurte!
Dacă nu vrei nu te rogi! Nu obligă nimeni la rugăciunea în "cor".
Suntem un popor ortodox, urmașii lui Ștefan cel Mare și Sfânt, care a construit zeci de biserici ortodoxe...oare cum l-ar fi numit acum cei care au vrut să scoată religia din școli, iar mai nou să nu se mai țină slujbele de binecuvântare de început de an?!

5 0

30.08.2016 19:43 iulyyana

Religia nu mantuieste pe nimeni si nici rugaciunea preotului pentru ceilalti daca ei insisi nu se roaga. Asta ar trebuie sa-i invete poate preotul pe copii la inceput de an si atunci slujba aceea nu ar mai fi atat de plictisitoare pentru copii si nu ar mai face atata galagie in timp ce preotul se chinuie sa zica ceva..

10 5

24.08.2016 14:56 sfetnicul

DA, suntem creștini în marea noastră majoritate, iar rugăciunea "Tatăl nostru" este un simbol al credinței noastre milenare. Cine are alte credințe trebuie să ne accepte așa cum suntem, așa cum și noi, creștinește, îi acceptăm. Exprimarea în grup a acestui crez e tot o credință creștină - "Că unde sunt doi sau trei, adunaţi în numele Meu, acolo sunt şi Eu în mijlocul lor." (Matei) - aceea că rugăciunea în comun este mai puternică. Pentru cei care nu cred în aceste lucruri să o ia ca pe o formă de exprimare a comuniunii creștine.

12 4

25.08.2016 01:36 AngelicaNeacsu

Accept aceste lucruri cand intalnirea este facuta in acest scop. Nu accept sa fiu obligata sa asist la astfel de practici cand motivul prezentei mele acolo este cu totul altul.

5 8

25.08.2016 01:38 AngelicaNeacsu

De fapt toti cei prezenti la aceste festivitai nu au venit cu scopul de a se ruga sau asculta slujbe. In mod special copiii!

6 3

25.08.2016 21:13 sportiv

Da, ,,Tatăl nostru” este una din RUGĂCIUNILE de bază ale creștinătății, comună tuturor confesiunilor creștine . Simbolul mărturisirii de credință este CREZUL! Nu văd de ce aceste lucruri ar face ceva rău, ca de ex. prezența ,,organelor locale” care cu ocazia dechiderii noului an școlar care PROMIT o mulțime de ,,realizări” , ajutor necondiționat pentru unitățile școlare (la clădiri, măcar care sunt ale lor) și își reînnoiesc promisiunile anul următor! P.S Colegii care nu vor nu sunt obligați să participe (efectiv) la fel ca și copiii.

4 1

27.08.2016 11:04 AngelicaNeacsu

Cand trebuie sa treci prin culoarul de flori , esti cam obligat! Idem cand trebuie sa primesti premiul! As vrea sa vad cati ar mai ramane sa asculte aceasta slujba si sa spuna "Tatal nostru", daca s-ar anunta in microfon " Festivitatea s-a incheiat, doritoriii sunt rugati sa mai ramana la o slujba de binecuvantare."

0 2

02.09.2016 17:37 ana

Multi.

7 3

24.08.2016 15:11 mironcv

Buna ziua! Singura rugăciune spusa în cor este Tatăl nostru, dar nu este nimeni obligat să o spună! Unde sunt ortodocși 100% nu văd care ar fi problema! Unde sunt mai multe confesiuni, se poate gasi o soluție. Ținând cont că toate cultele promovează toleranta religioasa, iarăși nu văd care ar fi problema daca un musulman, de exemplu, ar asista la slujba religioasă ortodoxă, fără însă să participe la rugăciuni. Așa cum, dacă ar fi majoritari musulmanii, un ortodox poate fi de fata la slujba musulmană fără să participe la rugăciuni! Restul e intoleranta si lipsa de bun simt! Așa cum fac ateii prin sondajul de fata: dacă ei nu vor să se roage, să nu se mai roage nimeni! Nu, dragilor, nu vreți să vă rugați, retrageți-va mai în spate, dar s-ar putea să existe copii de atei care vor să se roage!

9 4

24.08.2016 20:23 smotocika

Se pot ruga acasă sau la biserica. De ce trebuie sa influențeze si copilul meu ? Al meu nu ii spune nimic , el de ce trebuie sa o spună ? Ce legătura are școala cu biserica ?

4 5

25.08.2016 21:16 sportiv

Cine-l influențează, doamnă? Dacă vrea să se roage, se roagă, dacă nu merge pe terenul de sport! Legătura este seculară, stimabilă! Primele școli s-au organizat pe lângă biserici!

4 0

27.08.2016 11:06 AngelicaNeacsu

Poate elevii cei mari pleaca. Cei mici raman langa doamnele lor.

1 0

02.09.2016 19:39 anaa

Putina rugaciune nu strica. Daca ati afla ca al dumneavoastra copil e bolnav v-ati ruga si la pietre sa se vindece si acum va e teama ca il influenteaza cineva sa se roage. Cred ca la dumneavoastra e problema dar Dumnezeu are rabdare cu toti.

6 2

24.08.2016 15:50 mitusicoco

Nu cred ca este o problema sa se tina o slujba scurta pentru binele comun, al elevilor, al profesorilor si al parintilor. Aceste rugaciuni au rol de comuniune, mai ales ca majoritatea copiilor sunt ortodocsi. Nimeni nu este obligat sa zica nimic. Atata timp cat crestinii tolereaza alte culte religioase, nu vad de ce altii nu ne-ar tolera pe noi. Cine nu vrea sa se roage, sa nu o faca, dar cei care dorim ca actul pedagogic sa-l facem sub ocrotirea lui Hristos, avem dreptul sa ne manifestam potrivit credintei noastre! Sa nu uitam ca acest popor a fost chemat sa faca o marturisire de credinta prin semnarea cererii pentru participarea la orele de religie, iar raspunsul a peste 90% a fost DA!

2 1

27.08.2016 11:08 AngelicaNeacsu

Cei care au optata au avut cele mai diverse motive, dorinta de a cunoaste cuvantul Domnului fiind pe ultimul loc sau inexistenta.

6 3

24.08.2016 15:54 profa_

Sondajul este gresit. Nu am vazut niciodata elevii pusi sa se roage in cor. Este tendentios pentru a atrage impresia de bigotism asupra unei slujbe religioase inofensiva pentru dumneavoastra si utila si dorita de altii.

2 3

25.08.2016 09:48 Scrabblera

Profa_, mai bine faceti corect acordul adjectivului cu substantivul (in gen, numar si CAZ!), ca sa-i invatati corect pe copii ceea ce sunteti platita sa-i invatati! Lasati slujbele si rugaciunile colective in grija parintilor.

2 0

25.08.2016 21:19 sportiv

E de matematică, doamnă (sau de tumbe) . Nu asta este esența lucrurilor! Sigur greșeala e greșeală, dar nu aveți de unde să știți că o face și-n clasă!

5 2

24.08.2016 16:31 viorique

Aceeasi manipulare secularista! In primul rând nu este vorba de o slujba religioasa, tinută la inceput de an si nici de rugaciuni in cor! Se rosteste Tatal nostru, pe care, cine vrea il spune, cine nu, tace apoi preotul rosteste câteva cuvinte ,urându-le copiilor minte luminata si dascalilor răbdare si intelepciune. Daca e de rău ....iertare!

12 0

24.08.2016 16:45 tulbureanu

1. Mai corect ar fi ca elevii sa cante in cor imnul national, pentru ca toti suntem, in primul rand, romani.
2. Nu putem cere elevilor sa se roage in cor, daca nu vor sau daca nu sunt crestini ortodocsi.
3. Statul roman si invatamantul nostru sunt laice.
4. Ca sa contraargumentez o alta opinie: In urma unui sondaj de opinie initiat printre elevii care au facut cerere sa studieze religie in scoala, am constatat ca motivele au fost, in ordinea descrescatoare a procentajului: marirea mediei generale, sa nu lase profesorii de religie fara serviciu la mijlocul anului scolar, sa nu renunte la o disciplina usoara la care pot purta discutii despre chestiuni de viata cu profesorul (in contextul in care s-a renuntat la ora de consiliere/dirigentie), sa nu fie marginalizat de colegi (pentru ca este ateu sau practica alta religie), isi doreste sa invete despre religie.
5. In ceea ce ma priveste: Nimic fara Dumnezeu si fara respect fata de semenii mei!

6 3

25.08.2016 21:35 sportiv

Dle profesor! Doar câteva observații:
1. 90% dintre noi suntem în primul rând CREȘTINI (și români. corect)
2.Nu le cere nimeni nimic elevilor (copiilor)! Am scris și mai sus.
3.,,Statul român nu e un stat laic aşa cum vehiculează diverşi oameni care vor să inducă opinia lor conform căreia statul ar trebui să fie laic în sensul de a fi total dezinteresat de religie şi chiar împotriva religiei. Suntem într-un regim de neutralitate a statului în plan religios, în sensul că niciun cult nu e privilegiat, nu avem o biserică de stat, ci toate cultele sunt egale în faţa legii. În acelaşi timp, această neutralitate este, cum spuneam, conotată pozitiv, în sensul că statul vine în întâmpinarea fenomenului religios”, a afirmat Secretarul de Stat pentru Culte.
4. Ce fel de cerere ați întocmit dv la școală de ați cerut elevilor argumente pro sau contra? Înseamnă că nu ați respectat legislația în vigoare. Nu s- a renunțat la nicio oră de dirigenție, dle profesor!
5. Ați ,,aruncat” explicația de la punctul 5 să nu vă ,,puneți rău cu Dumnezeu”?

3 1

24.08.2016 19:21 marian_dorin

Nu-mi pasa....oricum nimeni nu (mai) ia nicio atitudine pro ori nondefensiva....toata lumea se complace in ceea ce altii decid pentru ei....!....am ajuns la concluzia si in stadiul in care fac: doar ce mi se spune si fara sa cartesc, insa in clasa sunt eu suveran....

0 0

25.08.2016 21:36 sportiv

???????????

2 2

24.08.2016 21:05 marius2703

O mică slujba, o sfeștanie nu strica . Multi elevi nu se roagă nici la orele de Relige, dar minte când sunt in grup. Întrebarea este , cel puțin , deplasata!

3 1

24.08.2016 22:27 danielanistor

Întotdeauna avem nevoie de Dumnezeu.Oriunde am fi ,ar trebui să înțelegem că nimic nu se poate fără Dumnezeu.De aceea se întâmplă atâtea tragedii , avem atâtea eșecuri , nemulțumiri ,supărări......pentru că și Dumnezeu este supărat pe noi.Ne rugăm prea puțin sau deloc.

1 2

27.08.2016 11:17 AngelicaNeacsu

Mie mi se pare ca ne rugam mai mult ca acum 30 de ani. Acum in fiecare zi sunt mii de copiii care se roaga la inceputul si sfarsitul orei de religie si nu mi se pare ca suntem mai buni, mai corecti, mai cinstiti, mai cu iubire fata de aproapele nostru, dimpotriva!

2 0

27.08.2016 21:39 sportiv

Aveți dreptate, doamnă ,,vi se pare”!

3 1

25.08.2016 00:17 nicol_2010

Nu va aduceti aminte ca in timpul comunismului dechiderea anului scolar incepea fara ceremonia religioasa? Parca ne intoarcem la acele momente de trista amintire. Oare bunurile spirituale, printre care si religia, numai conteaza? Dumnezeu e pretutindeni. Deci, si in scoala ne putem ruga. Chiar copiii acestia au nevoie.

1 2

27.08.2016 11:18 AngelicaNeacsu

Sa se roage cand si unde vor ei, dar nu pentru ca le spune cineva.

2 0

27.08.2016 22:06 diogene67

Ba eu zic ca ar fi bine sa le spunem chiar noi,profesorii,parintii, sa se roage si chiar sa ne rugam impreuna si nu in cor.De ce sa ii lasam sa prinda pokemoni sau pokedemoni si sa nu ii invatam ceea ce am invatat de la mosii si stramosii nostri?Inainte scoala era pe langa biserica si biserica pe langa scoala.Si ce carte se invata...

3 2

25.08.2016 19:18 adrisuciu

Ortodocsii sunt mai rau decat paganii si mai ales neistruiti. Si asa sunt ei ignoranti si ahtiati dupa bani, alearga toata ziua ca besmeticii pentru cateva sute de lei in plus si habar nu au de valorile sufletului. Asa o sa si moara, numarandu-si banii care le vor fi aruncati in cosciug, ca sa isi cumpere bomboane si biscuiti din ceara pe lumea cealalta, adica in iad. Dar ceea ce spune Isus Cristos :" Cand doi sau trei se roaga in numele meu, acolo sunt si eu" e stiut doar de cei care cunosc cu adevarat valorile spirituale si morale crestine. De asta sunt atatea filme porno la TV, atatia betivi, atata prostitutie, atatea ciurucuri pe toate drumurile, atatea examene netrecute, atata indolenta, ignoranta, prostie, pentru ca pentru cei care refuza rugaciunea colectiva nu mai exista nimic valoros decat goana dupa bani, la servicii de nimic. Voi astia care va dati mari ( cu ce oare? ) v-ati auzit copiii cum vorbesc la scoala? Stiti cum se comporta in fiecare zi in colectivitate? I-ati auzit vorbind in mijloacele de transport in comun? ( si ma refer strict la cei care nu isi odihnesc fundurile in masini de dimineata pana seara ). Stiti cum si ce invata in fiecare zi? Cum si la ce se uita pe net, pe facebook, pe toate site-urile? Dar la TV in familiile in care nu mai exista moralitate ci programe XXX, astfel incat, dupa ce parintii adorm, copiii isi fac de cap uitandu-se la scarbele de programe grotesti si false si isi povestesc a doua zi pozitii si alte excremente la propriu pe care le scot pe gura. Ce societate bolnava si mizerabila creeaza parintii care refuza cultura adevarata, puritatea, frumusetea interioara, moralitatea, spiritualitatea si spun ca nu e nevoie de religie in scoli si nu e nevoie de rugaciune colectiva.

2 2

27.08.2016 11:21 AngelicaNeacsu

" Mainile care ajuta sunt mai sfinte decat gurile care se roaga"

0 0

02.09.2016 17:30 mcristinica

Adrisuciu, ai si sarit aici sa incriminezi ortodocsi si sa-i asimilezi cu diavolii in persoana, esti in plasa celor inghit tot ce pescuiesc si speculeaza negativ televiziunile despre popi..ignorand lucrurile bune delic mediatizate.. .comentariul tau iti dovedeste ura de sorginte sectara altminteri cu totul "crestineasa". Aici nu e locul revarsarii urii de casta dar nici nu e de mirare la o intrebare pusa intr-un mod atat de tendentios de catre profesionistii acestui site. Nimeni nu e pus sa se roage in cor acolo. Sa te rogi pt sanatate si putere de munca la inceputul unui an scolar timp de 5 minute e un lucru care nu face rau nimanui.

1 0

25.08.2016 21:40 sportiv

De ce nu-ți prezinți și confesiunea , care nu ,,procedează” ca ortodocșii?

1 0

27.08.2016 22:10 diogene67

Nu vad de ce adrisuciu nu ar fi ortodox.Intradevar a spus lucrurilor pe nume,ca noi ortodocsii avem pacatele noastre,insa daca ne vom uni si daca ne vom ruga impreuna din suflet si nu in cor,putem sa le invingem pe toate.Doame ajuta!

1 0

02.09.2016 21:22 sportiv

Ce nume poartă lucrul pe care l-a spus ,,adrisuciu”? Chiar sunt curios să-l pronunțați/traduceți!

2 0

28.08.2016 10:15 professorbujor

Inventăm false probleme .
Care este relația dintre slujba religioasă și rezultatele actuale din învățământul românesc ?

3 0

28.08.2016 13:52 Iryss83

Parerea mea personala este ca nu facem altceva decat sa ne pierdem identitatea si valorile. Suntem un poper crestin si sa nu uitam ca prima scoala a fost infiintata de biserica..e ca si cum un copil si-ar renega mama! De unde si pana unde atata inversunare? Cand pleci de acasa faci o cruce si spui Doamne ajuta, cand gresesti spui Doamne iarta-ma, vi se pare atat de nepotrivit ca atunci cand micutii incep un nou an scolar sa plece la drum cu binecuvantarea lui Dumnezeu?
Orice apartenenta religioasa ar avea un parinte sunt sigura ca isi doreste ca al sau copil sa aiba binecuvantarea lui Dumnezeu! Doamne ajuta!

5 0

29.08.2016 15:18 curelariu_cristina

Sunt de acord cu festivitatea de binecuvantare data de la Dumnezeu prin preotii slujitori.Iar doamna Neacsu care este stresata de rugaciunea Tatal Nostru sa stea ascunsa in cancelarie si cu urechile astupate .Pacat ca predati la o scoala sub ocrotirea Sfintilor Arhangheli.Oamenii frustrati intotdeauna l au gasit vinovat pe Dumnezeu.Bunul Dumnezeu sa ne aiba in paa Lui.

3 1

29.08.2016 15:42 caius

Nu am asistat/ participat niciodata la slujbe religioase la sfarsit de an scolar sau la rugaciuni rostite in cor cu prilejul inceperii fiecarui an scolar. Consider ca un "Tatal nostru" rostit de preot cu voce tare si de elevi in gand nu reprezinta un act degradant/ nociv pentru elevi, parinti, profesori. A-i multumi divinitatii pentru X,Y, Z si a-l ruga pe Dumnezeu sa ne daruiasca protectie, confera celui care se roaga o anumita siguranta, incredere in sine, speranta...

5 1

29.08.2016 17:18 Miripo

Sunt de acord cu rugaciunea. De ce sa ne fie rusine? La dreapta judecata ce vom face?

2 1

30.08.2016 19:33 iulyyana

Cei care au raspuns NU se roaga vreodata acasa? sau nu cred in puterea rugaciunii?! Slujbele sunt plictisitoare si pentru adulti, dar este important sa se inceapa totul cerand ajutorul lui Dumnezeu, indiferent ce confesiune suntem fiecare!

3 1

30.08.2016 20:10 lauraboamfa

Ce este un popor fara religie? De ce sa nu spunem un Tatal nostru in cor, in gand sau cum doreste fiecare? Preotul te sfatuieste nu te obliga. Dumnezeu nu te obliga sa faci ceva ci iti arata calea pe care tu decizi daca o urmezi sau nu. Nu discut maniera in care fiecare preot se face ascultat. Dar din cauza unuia care nu ajunge la sufletul elevilor si profesorilor nu putem alunga pe Dumnezeu din noi la deschiderea anului scolar, la inchiderea sa, la examene, la evaluare, etc. De aici pana a scoate ora de religie de tot mai este un pas. Atentie mare!

3 1

31.08.2016 11:53 t_elena

Elevii nu au fost obligati sa se roage in cor la inceputul anului scolar; de asemenea sistemul nostru de invatamant prin curriculumul sau tine cont de cultul fiecarui elev in sensul ca elevii care au un alt cult religios diferit religia ortodoxa nu a fost obligat sa participe la ora de religie; credinta noastra ortodoxa o avem inante de Reforma Protestanta si desi Romania nu are o religie de stat, peste 80% din poporul roman si-a pastrat credinta ortodoxa. De aceea nu trebuie "sa-l dam afara" pe Dumnezeu si din scoli.
Maniera in care este exprimata dorinta dvs de afla parerea noastra in finalul afirmatiei interogative "arunca" cu pietre intr-o activitate nevinovata.

2 1

31.08.2016 15:30 istdia

Oare doamna a vrut sa iasa in evidenta propunand un subiect "la moda"? Doamna nu simte nevoia unei binecuvantari la inceputul unui drum chiar si simbolic cum este anul scolar. Foarte bine, sa-i lase pe cei care simt o asemenea nevoie sa se bucure de impartasirea unei rugaciuni cu colegii si profesorii care vor. De ce majoritatea trebuie sa sufere din cauza unuia care e Gica contra ca-i la moda. Total neadevarata problema, nimeni nu obliga pe nimeni. In urma unor asemenea aiureli majoritatea crestina va fi obligata sa se roage pe ascuns. De ce? Asta era cea mai spinoasa problema la inceput de an!!! Tara arde si baba se piaptana, un vechi proverb romanesc, poate ati auzit de el.

3 1

31.08.2016 16:01 robert8000

Este un sondaj tendențios în care, cu voită știință, s-a dorit a pune o presiune nemeritată asupra momentului religios de la începutul anului școlar. Exagerarea s-a produs atunci când s-a adăugat un artificiu manipulativ de tip fumigenă: „...în cor” (de tip politic-acum încep să am îndoieli asupra unora dintre cei care administrează acest site). În loc să ne îngrijorăm de adevăratele hibe ale sistemului în care suntem călcați zilnic în picioare de cei care sunt în lumea politică, noi ne lamentăm că vine preotul și oficiază o slujbă timp de 10 min. Sunteți și suntem penibili (atât cel care a realizat acest chestionar, cât și cel care a aprobat ca el să fie afișat pe site)!!!

1 1

02.09.2016 17:34 mcristinica

Total de acord. Exact aceeasi impresia am avut-o si eu.

1 1

02.09.2016 16:49 mariabalea1

Este foarte interesanta formularea raspunsurilor... Optiunea "DA" a sondajului a fost impartita in trei , iar optiunea "NU" a ramas una singura (doar asa putea strange o oarecare majoritate), in incercarea de a obtine, cu orice pret, rezultatul asteptat/dorit. Eu cred ca acest sondaj este o incercare de manipulare.

0 1

02.09.2016 17:36 mcristinica

Buna observatie, nici nu remarcasem. Da, administratorii sitului se folisesc de aceasta tehnica de manipulare.

0 0

05.09.2016 15:52 emil

Ma vad obligat sa va raspund pentru ca faceti aprecieri asupra echipei ce administreaza didactic. Nu este absolut nicio manipulare, este pur si simplu intrebarea autorului cu optiunile gandite de acesta.
Ni s-a parut interesant sa aprobam sondajul pentru ca nu trebuie sa ne ascundem nicio problema legata de viata scolii.
Personal nu vad nicio manipulare, dimpotriva, ajuta exprimarea unor optiuni diverese. Daca veti analiza corect, veti vedea ca doar 45% din respeondenti spun categoric NU, restul privind nuantat lucrurile. Prin urmare putem spune ca optiunile PRO sunt ceva mai multe decat cele CONTRA.
Sondajul este foarte obiectiv si nu este "condus" de nimeni.
Este o realitate pe care trebuie sa o intelegem asa cum este si sa nu ne lasam manipulati de cei ce spun alte lucruri...

1 2

02.09.2016 22:30 safira

Nu se roagă nimeni în cor...Mă întreb cum de un site atât de serios a ajuns să fie gazda unui sondaj cretinoid....Cine l-a făcut?Un martor al lui Iehova?Auzi!In cor!Da'ce?Suntem la adunare?Să bolborosim ca demenții tot felul de bazaconii?

0 0

05.09.2016 15:54 emil

Pe ce va bazati cand numiti acest sondaj "cretinoid". Este intrebarea unui utilizator didactic. Puteti sa formulati obiectii, sa comentati critic, dar sa nu jigniti, daca sunteti om cu credinta in Dumnezeu!

2 2

03.09.2016 09:16 bleuciel

ROMANIA, TREZESTE-TE ! Avem nevoie de viitor. A te ruga nu tine de religiozitate sau de manipulare. E ceva absolut firesc, normal.Tine de legatura ta cu propria natura, cu Creatorul tau...( e timpul sa vezi, sa crezi ca esti o fiinta superioara si ca nu te tragi din maimuta...E timpul sa deschizi si ochii altora).
Vai de cei ce numesc binele rau, iar raul bine ...

2 1

03.09.2016 10:30 SilviuBuliga

Formularea "să fie puşi..." făcută aici de așa numita angelica neacsu (nu merită majuscule), izvorăște probabil dintr-o frustrare pe care o are sau a avut-o la un moment dat în ceea ce privește legătura dintre om și libertatea lui de a crede în ce dorește, de a se ruga individual, împreună cu ceilalți sau continuu etc.! Atunci când vine un preot să spună o rugăciune, în niciun caz nu face un lucru rău iar dacă vrei să-l asculți sau să rostești cu el odată acea rugăciune, este problema ta personală! Sunt profesor de peste 18 ani și niciodată nu m-a deranjat acest moment de la începutul anului școlar și nici nu am găsit măcar vreun părinte (mamă sau tată) al vreunui copil care să spună că l-a deranjat acel moment (de maxim 7-8 minute!)!
Deci, angelica, încearcă să discuți cu încredere această problemă a ta cu vreun psiholog!
Succes în noul an școlar și multă sănătate tuturor celor implicați în actul educațional: elevi, profesori și părinți deopotrivă!

0 1

05.09.2016 15:55 emil

Nu jigniti! Nu aceasta va indeamna credinta! Nu asa faceti educatie copiilor!

1 0

05.09.2016 19:24 SilviuBuliga

Cea care a / m-a / ne-a jignit este chiar cea care a formulat în mod tendențios întrebarea de la baza acestui pseudo-sondaj! Eu doar am sfătuit-o ce ar putea face pentru ca pe viitor să nu-i mai "clocotească" mintea o altă bazaconie de sondaj! Dacă are vreo problemă legată de actul religios, să încerce s-o rezolve într-un alt mod civilizat și fără alte trimiteri și generalizări rău sau prost intenționate!

0 1

03.09.2016 16:20 MihaPaun

Formularea acestei întrebări este oarecum tendențioasă .... Dintotdeauna, la începutul anului școlar, s-au rostit rugăciuni scurte atât de către preoți otodocși cât și catolici. Fiecare copil sau părinte are libertatea de a rosti rugăciunea sau nu. Nu văd nicio manipulare sau un fapt greșit în a cere Domnului să ocrotească tot ceea ce se întâmplă în școli de-a lungul unui an școlar. Poate că pentru unii credința în Dumnezeu, indiferent cum se numește EL, nu mai este o valoare deși, școala ar trebui să transmită valori. Trăim într-o societate în care primează vulgarul, ipocrizia,kitsch-ul, concurența neloială, intoleranța, declinul sufletesc și psihic. Ce loc ar mai putea găsi Dumnezeu în sufletele noastre, ale tuturor?...

0 1

03.09.2016 17:01 larisaburla

Păcat că un învățător poate participa și prin acest tip de întrebări, care, iată ajung la un număr foarte mare de oameni (aproape 14.000 oameni acum!!) la declinul țării. Nu au fost puși copiii niciodată să se roage în cor. Chiar nu înțelegem demersul dumneavoastra.....cu ce scop...de ce...?? de ce ați formulat această întrebare și de ce în acest mod??

1 0

04.09.2016 00:01 laura_diana0221

slujba oficiata la inceputul anului de catre preot este atat pentru elevi, cat si pentru profesori. asadar, daca va rugati impreuna , o faceti doar pentru dumneavoastra. si nu cred ca se cuvine sa criticam atat de mult biserica deoarece primele scoli au fost infiintate in biserica. haideti sa nu mai punem totul in carca bisericii pentru ca nu este raspunzatoare de tot ceea ce ni se intampla noua. primele scoli, spitale , azile, case pt copii au fost instituite de biserica.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 50 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

314 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN