Şcoala cu
bune practici

39 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Propuneţi un sondaj

Sondajele Didactic.ro

Care sunt beneficiile aduse de evaluările naţionale, aplicate elevilor, la finalul claselor a II-a, a IV-a, a VI-a ?

Îi pregătesc pe elevi pentru educaţia şi învăţarea pe tot parcursul vieţii.
4.96% ( 23 voturi )
Evaluează competenţele fundamentale dobândite de elevi .
7.97% ( 37 voturi )
Ajută la proiectarea demersului privind ameliorarea/dezvoltarea pregătirii elevilor.
6.25% ( 29 voturi )
Nu sunt utile, sunt o sursă de stres pentru elevi şi un efort inutil pentru cadrele didactice implicate.
80.82% ( 375 voturi )

Nr. total voturi: 464 Sondaje anterioare

Propus de: aplesca | 26.05.2016 / 9540 vizualizări

52 comentarii

Comentarii (52)

16 0

26.05.2016 21:29 sucice

Pierdere de timp, paduri taiate si hartie pradata. Elevii nu le iau in serios atata timp cat nu se trec note in catalog.

6 0

02.06.2016 15:10 pavlovschi adina

Da, hartie consumata..ING TE INTREABA DACA VREI CHITANTA, spunand ca daca nu doresti salvezi padurea!...
Da, timp pierdut pentru cadrele didactice-Sac, nu mai aveti timp sa ganditi ce se intampla in tara asta! Aplicati, evaluati... nu cititi, viata culturala redusa...
Da, STIMATI ELEVI SI PARINTI, ce relevanta au? Ati avut un feed-back de luat in seama?
Da, stimati colegi care credeti ca au vreo importanta si manipulati elevii si parintii lor! Spuneti, va rog, nu vedeti ca este anulat total repectul fata de limba unui popor? ( Ortografia nu intereseaza, bataie de joc!)
Da, stimati colegi care credeti ca matematica inseamna incercuirea unui rezultat si...atat! ( Uitati ca norocul functioneaza si va treziti ca: cel mai grozav elev a gresit la un calcul, dar a avut un rationament exemplar, iar altul , pur si simplu...a nimerit!)
Da, stimati colegi care credeti ca se vrea binele unor copii, binele unui popor, dar se simte ca din stresul nostru ( elevi, parinti, profesori ), unii au castiguri materiale! ( Domnilor, aveti vreo teza de doctorat? Ceea ce facem noi este aplicatia practica a unei lucrari? )
Da, stimati colegi care va ghidati, ca si ciobanasul din Miorita, de altfel sigur, dupa parerea mea, analfabet sau elev cu CES, dupa principiul ,,asta e!" ( principiul resemnarii daca nu te duce capul sa rezolvi situatia) Si atunci...ne meritam soarta! Mama, ce beneficii importante aduc aceste teste! Daca trebuie, le aplicam, le corectam, ,ne strsam si ii stresam! Can facem front comun si terminam cu slugarnicia? ( intrebarea nu se vrea retorica!)
Mai doriti argumente? ...Gasesc!

6 1

02.06.2016 15:12 hoatamicarhibanna

Le as fi vazut utilitatea daca ar fi avut rolul unor credite.Si atunci cand elevul nu intrunea numarul minim de credite stabilit, sa se ia o masura.Eventual repetarea clasei.....

1 0

09.06.2016 20:09 ceraselabaltaretu

Am o singura problema, nu stiu cum sa bifez cercul ala mare si verde care spune ca sunt inutile. Vrei sa afli situatia la clasa II_? Intreaba invatatorul ! El iti spune si fara test de evaluare nationala care elev stie sa citeasca si care nu !

13 0

26.05.2016 22:33 caius

Pare inexplicabil, dar aceste teste se sustin la scurt timp dupa simularea/ resimularea testarii nationale la romana si matematica. Evident, si de aceasta data, sunt implicate obligatoriu limba romana si matematica. Testele se suprapun deseori cu tezele din semestrul al II-lea (romana si matematica), iar profesorii de la disciplinele respective corecteaza si completeaza documente in nestire, comparativ cu dascalii ce predau alte discipline... Salariile? Aceleasi. Corect? Desigur! Exista o scuza... Profesorii de romana si de matematica poarta din vremuri imemoriale blestemul meditatiilor cu care isi rotunjesc veniturile, dar si bucuria verificarii anuale a propriilor valori, calitati, experiente, competente, etc. As mai propune ministerului testari inutile si bilunare la romana si mate, simulari semestriale ale tezelor la fiecare clasa, ba chiar o injumatatire a retributiei lunare, ca..., de... suntem de comitet si intelegatori.

4 7

28.05.2016 14:48 emailinca123

Nu e pierdere de timp.Cand elevi vor fi majori cine le aduce caietul in fata,adica cel mai important lucru.Pentru ca altfel ce bani si ce loc de munca bun ar avea?
Elevii nu tin cont de asta asa ca ...rezultatul vitorului lor va fi ... 0.
Sa stiti,va intele,e greu,dar cum ramane cu vitorul nostru ?Vom avea de suferit daca nu ne interesam de pe acum de lucrurile pe care o data in viata,adica acum,le putem percepe.

11 4

29.05.2016 11:51 caius

Imi cer scuze, dar comentariul dumneavoastra nu are coerenta. Va rog sa-l recititi cu atentie si veti descoperi cauzele. Nu inteleg ce corelatie exista intre
"rezultatul vitorului lor", "vitorul nostru", "lucruri" si evaluarile nationale pe care le sustin elevii claselor a II-a, a IV-a si a VI-a.

17 1

28.05.2016 17:07 alina98

Cred ca teste /evaluari mai inutile ca acestea nu putea nimeni sa gandeasca.
Sunt fara rost, fara legatura cu ceea ce, efectiv, se lucreaza la clasa, elevii nu au nicio motivatie sa invete pentru niste evaluari fara finalitate...

2 3

29.05.2016 10:06 emailinca123

Cand esti mare poti avea un viitor.Voi il aruncati pur si simplu nu ?????...

3 1

29.05.2016 13:01 schek

De acord cu alina98. Vorbesc despre testele din ciclul primar: nu sunt reprezentative pentru competentele urmarite de-a lungul anilor,lungite fortat (deci, hartie pierduta), incurajeaza comoditatea si nu gandirea.

4 0

01.06.2016 23:49 monica_caruntu

Scuzati-ma doamna emailinca , dumneavostra cititi textul inainte de a-l posta ?
Daca da, intelegeti ce spuneti? Daca iarasi raspunsul este da, atunci e grav !
Cu scuzele de rigoare....

3 0

29.05.2016 15:59 inacleo77

Aceste teste nu se dau conform regulilor si nici nu se corecteaza " ca la carte". Fostii mei elevi au sustinut testele intr-un spatiu impropriu (deci i-au luat din spatiul lor cu care erau obisnuiti, ceea ce a fost inca o sursa de stres) iar corectura nu s-a facut impreuna cu toti profesorii, ci fiecare de capul lui. S-au respectat baremele, dar pentru copii a fost un mare chin.

30 0

30.05.2016 07:09 danvulc

Ce beneficii aduc evaluările ?
1. Primul „beneficiar” este elevul. Se bucură că a pierdut două zile de școală și nu se trece nicio notă în catalog. Știe peste câtva timp că a făcut ceva bine în zona de matematică, ceva parțial la fizică iar evaluarea de la biologie îl îndreptățește să urmeze Medicina !
2. Al doilea „beneficiar” este profesorul. A pierdut câteva ore la corectare și alte, mai multe pentru „poveștile” ce le scrie pe spatele fișei de evaluare despre părerea lui asupra rezultatelor.
3. Să nu uităm cel de al treilea „beneficiar”, părintele. El află, șoptit la ureche, că elevul are 6 răspunsuri „totale”, 7 răspunsuri parțiale din care două la codul 11, trei la codul 12 și restul cu codul 13, iar două răspunsuri sunt la alte coduri (nu le pot spune aici, pentru că sunt secrete !)
Însă, părerea mea, că adevărații BENEFICIARI, de data acesta fără ghilimele, sunt AUTORII acestor teste ! Se iau bani frumoși ! (cel puțin, așa am auzit !).
Eu în schimb, vă doresc tuturor, să ”beneficiați” de un concediu plăcut !

4 0

01.06.2016 23:17 monica_caruntu

Nu sunt sigura ca autorii testelor au luat " bani frumosi" ! Eu am fost anul trecut la evaluarea unor manuale digitale si, desi initial mi-au garantat ca plata are codul 21, la final am primit codul partial 12 !! Este posibil ca pana si autorii testelor sa fi fost pagubiti ......asa ca beneficiari 0 !!!

6 1

30.05.2016 14:25 Papaul

Saracii copii.

9 0

30.05.2016 16:30 68magda

Chiar nu înțeleg cine a programat evaluarea la clasa a II-a în ultima etapă,pe 6,7și 8 iunie,când copiii sunt deja cu gândul la vacanță,tragem de ei cu aceste evaluări inutile.Perdere de timp și hârtie .Nu am citit nicio statistică făcută în urma acestor evaluări!

4 0

30.05.2016 19:54 doinamicu

sa se vada ca in scoli mai muncesc si alti profesori de alte discipline si nu numai cei de romana si matematica.Ei considera ca duc cea mai mare povara din scoala. Elevii si parintii sa vada din timp performanta ca numai cu subiectul si predicatul nu reuseste elevul sa dezvolte cultura si baza in pregatirea profesionala!Sa vegheze pas cu pas evolutia copilului si sa ia masuri.

0 0

31.05.2016 15:00 roxyal04

Aplauze

10 0

30.05.2016 23:27 andreeamaria

Deci eu am participat la o conferinta despre evaluare . Am pus 12 intrebari si mi s-a raspuns la 2 : 1. -evaluarea nu e obligatorie , parintele poate sa faca cerere sa nu participe copilul; 2. Evaluarea are scop de autoreglare a cadrului didactic !!!!!! (de parca pana acum nu ne evaluam elevii si nu faceam recuperare ...) Atat. Directorul CCD (dl Vranceanu) a promis ca face un Forum unde sa punem intrebari si inspectorul sa raspunda . Asta a fost in martie cred . De atunci NIMIC !!!! Oricum am fost singura care a spus ceva . A mai multumit o colega pt ,,minunata " activitate . In rest am stat si am privit PPT-uri-cred ca eram 200 invatatoare . Asa o stare de lehamite are toata lumea ! Fratilor , sincer , suntem pierduti .

0 0

04.06.2016 16:13 sportiv

Sunt tare curios când a fost această conferință, unde, cine a desfășurat-o? P.S. Nicio lege sau metodologie NU SPECIFICĂ FAPTUL CĂ PĂRINTELE POATE FACE CERERE DE NEPARTICIPARE A COPILULUI la testare ! Cine a spus asta, ori nu-i informat, ori a confundat testarea cu ora de religie! :P

0 1

06.06.2016 09:54 andreeamaria

Gasesc diploma de participare si v-o trimit . Raspunsul a fost dat de membri Comisiei Nationale de Evaluare . Si TOCMAI !!! In lege nu scrie niciunde ca este Evaluare obligatorie. Nici examenul de capacitate nu e obligatoriu , colega.

0 0

07.06.2016 22:33 sportiv

file:///C:/Users/Administrator/Downloads/Ordin%20+%20Anexa%201_Metodologie_EN%20(2).pdf
Nici un ordin de ministru nu-i obligatoriu! Aveți dreptate! (Adică au cei ce v-au spus că se pot retrage copiii prin cererea părinților). La clasa a IV-a (peste 2 ani) voi putea, deci, să conving părinți să-și ,,retragă” toți copiii și să scăpăm de hârțogăraie inutilă! Vă sfătuiesc, atunci, să faceți cât mai mulți acest lucru! Ce rău că n-am știut anul acesta! :P :) ;)

0 0

07.06.2016 22:46 sportiv

O R D I N
privind aprobarea Metodologiei de organizare şi desfăşurare a Evaluărilor Naţionale
la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a
În baza prevederilor art. 74 alin. (2), (3) şi (4) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011,
cu modificările şi completările ulterioare,
În conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 1401/2009, privind înfiinţarea,
organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare, cu
modificările ulterioare,
În temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 26/2015, privind organizarea şi
funcţionarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice,
În temeiul O.U.G nr. 55/2015 din 19 noiembrie 2015 privind stabilirea unor măsuri de
reorganizare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea unor acte
normative,
MINISTRUL EDUCAŢIEI NAŢIONALE ŞI CERCETĂRII ŞTIINŢIFICE
emite prezentul ordin:
Art. I. Se aprobă Metodologia de organizare şi desfăşurare a Evaluărilor Naţionale la
finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, prevăzută în Anexa nr. 1, care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. II. Calendarul de administrare a Evaluărilor Naţionale la finalul claselor a II-a, a
IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2015-2016 se aprobă prin ordin de ministru separat.
Art. III. Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. IV. Direcţia Generală Învăţământ Preuniversitar, Direcţia pentru Învăţământ în
Limbile Minorităţilor, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, inspectoratele şcolare
judeţene/al municipiului Bucureşti şi unităţile de învăţământ duc la îndeplinire prezentul
ordin.
Nici vorbă despre vreo cerere.

4 0

31.05.2016 09:48 ics

O activitate utilă dar prost gândită și făcută, ca multe altele în învățământul românesc (voit) fără leac.

10 0

31.05.2016 14:54 constantanistor

Iata concluziile mele referitoare la evalurea nationala a elevilor la sfarsitul clasei a IV-a:
1. Subiectele (Itemii) in continutul evaluarii sa abordeze continuturile parcurse de elevi la cele doua discipline de baza ( lb. romana si matematica) - si CATEGORIC NU - niste subiecte despre care s-ar spune ca ar fi potrivite pentru elevii scolilor ajutatoare; DECI SUBIECTE RELEVANTE pentru achizitiile pe care trebuie sa le posede elevii la sfarsitul clasei a IV-a.
2. Aceasta testare si-ar avea rostul daca finalitatea ei ar conduce la ideea conform careia elevii care iau aceasta testare promoveaza in ciclul gimnazial, cei care nu - raman mai departe in ciclul primar pentru a-si insusi achizitiile fundamentale.
3. Asa cum se desfasoara acum - este pierdere inutila de resurse umane, financiare, temporale etc = INUTILE!!!!!!!!!
Este concluzia unui dascal aflat in al 40-lea an la catedra;
Toate cele bune, va doresc!

8 1

31.05.2016 20:12 sportiv

Eu subscriu în totalitate la ceea ce ați scris! Am întrebat și pe alte forumuri, diverși colegi, învățători, dacă au primit/citit/văzut pe undeva niște concluzii (ca să nu spun despre vreo analiză swot) ale celor ce organizează aceste evaluări, dar n-am primit niciun semnal! Mergem ,în continuare, pe sintagma ,,legăm calul unde spune stăpânul”!?? Trist!

1 0

04.06.2016 07:02 teodorescu

există rapoartele Centrului National de Evaluare (sau asa ceva) . Eu am avut ca şi temă la un curs de Politici educaţionale ENIV şi m-am informat că altfel nu ştiam nici eu ce urmăresc. Dumnealor vor să verifice modul în care gândesc elevii (asta nu înseamnă că toţi itemii sunt ok construiţi pentru a reliefa acest lucru) . La testările internaţionale rezultatele elevilor noştri sunt foarte slabe şi dumnealor vor să afle de ce. Desigur că răspunsul este la dumnealor PROGRAMELE ŞCOLARE acestea sunt marele motiv al rezultatelor scăzute dar de ce să se chinuie ei să le facă cum trebuie , ne chinuie inutil pe noi. Nu vor avea un feedback corect în modul de organizare actual....

1 0

04.06.2016 16:07 sportiv

Acele ,,rapoarte” sunt doar niște statistici, asta spuneam prin intervențiile mele (nu numai în cele de pe aici)! Undeva mai jos!

0 0

09.06.2016 16:32 andreeamaria

Au promis un FORUM al cadrelor didactice pe care sa punem intrebari si sa facem sesizari . NIMIC . Se tewm oare de ce am dori noi ???

0 0

31.05.2016 16:02 dimga

Testele nationale sunt un indicator al sistemului de invatamint. Testele evalueaza in ce masura elevii si-au insusit competente punindu-i sa le aplice intr-un context "practic" (ca la testele PISA). Si ar trebui luate in serios de profesori si parinti. De exemplu sunt utile la planificarile pe urmatorul an scolar. In fiecare an CENTRUL NAŢIONAL DE EVALUARE ŞI EXAMINARE publica un raport al acestor evaluari. Din nefericire exista neintelegeri. Cea mai tragica fiind pregatirea prealabila care viciaza functia de diagnostic a acestora.

0 1

31.05.2016 20:13 sportiv

Puteți posta (undeva-pe didactic, de exemplu) un raport de care amintiți mai sus? Mulțumesc!

2 0

31.05.2016 20:50 dimga

http://www.rocnee.eu/index100.htm

0 0

01.06.2016 23:25 monica_caruntu

Testele nationale sunt un indicator pentru intregul sistem ? Atunci sa predam toti romana, matematica, " stiinte" si limbi straine daca doar aceste materii reprezinta sistemul sau, mai bine, sa ne decimeze pe toti!

2 0

01.06.2016 23:40 monica_caruntu

Testele ar trebui luate in serios si de catre cei care le elaboreaza , sau macar sa le mai verifice cineva macar o data inainte de le trimite.... ce parere aveti de erata la erata la erata si tot asa din timpul desfasurarii minunatei evaluari???
Sugerez CNEE si un raport asupra activitatii dumnealor , asa ca sa fim cu totii evaluati.... fairplay pana la capat???

2 0

02.06.2016 15:04 sportiv

Mulțumesc, dimga! Pentru un prof. de matematică STATISTICA este bună! Eu doream niște concluzii: de ce trebuie să continuăm acest mod de lucru (părțile formidabile ale activității) sau , dimpotrivă, de ce ar trebui să ne oprim! Ori, tocmai acest lucru nu apare! (Se ,,laudă” acest departament cu partea ,,teoretică” a metodologiei și aplicarea ei! ÎNTREBAREA ERA DE CE AȘA E BINE ȘI NU-I ALTFEL MAI BINE?- sau de ce-i RĂU! P.S. La câte comentarii (și chiar multe propuneri) sunt pe forumuri diferite (sau pe FB) părerea multora este că aceste testări, în forma actuală, nu ,,împing” înainte activitatea sistemului (ba din contră)! ERATA LA ERATĂ,LA ERATĂ, stimată monica_căruntu, demonstrează superficialitatea celor responsabili, faptul că fac acest lucru doar ca să se încadreze în metodologie, faptul că sunt rupți de realitatea școlii, își păstrează locul călduț (și mult mai bine plătit decât la catedră) și, nu în ultimul rând, NU SUNT PROFESIONIȘTI, nici numiți pe competențe! CNEE nu poate lua hotărâri, doar ministerul! Toate bune, tuturor!

7 0

31.05.2016 17:31 GHENCEAR

Niste teste inutile stres pentru copii si parinti .Pe vechiul regim nu se dadeau atatea teste si tot au iesit copii destepti care sunt acum procesori, medici etc. Experimente pe copii ven clasa 0 .Halal minister .toate cele bune va doresc!!!!!!

1 6

31.05.2016 19:51 fulger20

Testele sunt foarte bine elaborate .Ar fi extrem de utile daca asistenta s-ar face de catre persoane straine ,la fel si corectarea lor.Orice test aplicat cu seriozitate are doar efecte pozitive pe termen scurt si lung.

Inutilitatea lor apare datorita modului in care se aplica acum...

0 1

01.06.2016 23:34 monica_caruntu

Bine ar fi si ca cei ce le evalueaza sa le interpreteze corect si tot ei sa prezinte parintilor rezultatele! Sa- si asume semnatura , nu sa puna in situatia ingrata dirigintele care trebuie sa comunice parintilor niste coduri sau comentarii "stereotip" , ca sa nu mai punem la socoteala faptul ca profesorul clasei trebuie sa recorecteze testele deoarece nu intotdeauna se poate baza pe evaluarea unui alt cadru didactic....
Da, sa le evalueze cadre didactice neutre daca am ajuns si noi sa ne banuim pe noi, dar sa duca munca pana la capat!!!!

3 0

03.06.2016 07:08 danvulc

Pentru utilizatorul ”fulger20” - Testele sunt ”foarte bine elaborate” !!!

A se vedea ”întrebarea 15” de la TESTUL 1, clasa 6, Științe.
Am pus în ghilimele pentru că NU este o întrebare !
Se cere o propunere de TEMA și o propunere de ACTIVITATE.
Încă mă ”războiesc” cu colegul de fizică și cu cel de biologie asupra ”paternității” acestui ”ITEM” !
Cred că, pentru evaluarea acestui ”item”, vom apela, așa cum sugerează colega de mai sus, la un evaluator ”neutru” ! Dar, cum nu se știe specialitatea celui care trebuie să evalueze, cred că apelăm fie la Secretara școlii, fie la Contabil, fie la alt cadru … auxiliar din școală !
Oare, ”armata” de specialiști la disciplina ”fotoliul cald”, să fi intrat într-o așa criză de idei pentru proiecte POSDRU, încât să apeleze la imaginația ”bobocilor” de clasa a 6 –a ?! Mai ști … ?!
Să meargă oare pe mâna celor cu ”mintea limpede și nepătată” în a dibui un alt proiect INUTIL și costisitor din fonduri comunitare ?!
Răspunsul cred că va veni doar mai târziu ! Poate mult prea târziu ca să mai facem ceva pentru acest sistem aflat în ceasul … trecut de 12 !

9 0

01.06.2016 06:24 ElenaTopescu

Deja caldura in salile de clasa e ingrozitoare. Copiii mei sunt in clasa a II-a,au evaluarea in iunie. E cald , e sfarsit de an scolar ,sunt obositi. Cel care a facut calendarul evaluarilor ,l-a facut doar ,,din pix" , minte deloc. Am impresia ca uita ca lucram cu COPII.

13 0

01.06.2016 10:55 sasa

În forma actuală de organizare evaluările naţionale sunt ineficiente.
• Întrerup recapitularea finală, care este mult mai importantă pentru consolidarea competenţelor elevilor. Evaluări se fac pe parcursul întregului an şcolar, acestea determinând alegerea demersului didactic potrivit specificului fiecărui colectiv de elevi.
• Testele propuse nu sunt în concordanţă cu materia predată şi cu nivelul de vârstă al elevilor.
• Un exemplu : textul propus pentru proba orală - pentru evaluarea competenţelor lingvistice în limba română - examenul de bacalaureat este de 200 de cuvinte, o jumătate de pagină cu tot cu cerinţe, în timp ce textul propus pentru evaluarea competenţelor elevilor de clasa a IV-a este mult mai lung, întins pe două pagini, cu variante de răspuns formulate neclar - testul se întinde pe 10 pagini.
• Profesorii sunt mutaţi de la clasa lor pentru supraveghere, se schimbă programul de 50 minute al lecţiilor...astfel este dereglată şi activitatea celorlalte clase din şcoală.
• În loc să-şi focuseze energia pentru organizarea unor activităţi interesante pentru elevi, acum în pragul vacanţei, profesorii sunt solicitaţi să corecteze testele pe baza unor bareme "codificate" : codul 10, 11, 12, ... 79...99... care nu sunt înţelese de beneficiarii evaluării : elevi şi părinţi.
• Prin faptul că nu sunt trecute calificative în catalog, evaluările devin nesemnificative: reprezintă doar o sursă de stres şi de pierdere de timp. Se pare că nu sunt obligatorii, deci încurajează chiulul !
• Prin această formă de organizare a evaluării se dă mai mare importanţă aparatului birocratic din învăţământ decât elevilor, părinţilor şi profesorilor.

1 0

07.06.2016 08:25 doinadanu

corect! II omoram cu texte pe cei mici, iar pe cei de/a 12 ii menajam....

4 0

03.06.2016 18:24 sportiv

Nu înțeleg de ce DOAR LA ATÂT S-A LIMITAT CNNE, de a trimite o statistică!(http://www.rocnee.eu/index100.htm) Nimic altceva: de ce sunt necesare aceste evaluări , care sunt părțile pozitive, care cele negative, ce s-a realizat în plus față de anii fără evaluări, ce-ar mai trebui să se realizeze, (de ce subiectele au fost făcute cu ,,dosul” ), de ce testare ȘI LA CLASA A IV-a care nu termină niciun fel de ,,ciclu” de învățare ,cui folosesc acele ,,notări/coduri” din fișe, de ce asemenea întinderi de texte (cel puțin la primar, unde programa prevede un anumit număr de cuvinte într-un text) ? Ș-apoi de ce toate cheltuielile pe banii școlii (rezultați, doar, din FINANȚAREA PER CAPITA?). Mă opresc aici (ca să nu plictisesc) dar aș mai avea! Poate cineva (autorizat) va încerca un răspuns!

5 0

03.06.2016 21:02 Delia_7

Ar fi ideal ca rezultatele acestui sondaj sa fie vazute si de catre cei care impun aceste evaluari. Poate iau niste masuri si ne scutesc de ele.

2 0

06.06.2016 16:12 56cati

Fără finalitate elevii, părinţii chiar şi profesorii le tratează ci indiferenţă.

CATI

3 0

06.06.2016 16:10 56cati

Fără finalitate elevii şi părinţii le trateayă cu indiferenţă.

6 0

06.06.2016 18:21 popina

Aveti mare dreptate!

Astazi, la cl a II-a la care am fost eu asistent, elevii au fost total dezinteresati de test, subiecte,... cred ca au tratat cu mare superficialitate aceasta "mare evaluare CLR- scris".
Abia asteptau sa sune de iesire in pauza, sa manance, sa se joace, mai ales ca erau mai inghesuiti din cauza cabinelor pentru vot.
Din discutiile cu colegele, aceeasi situatie a fost si la celelalte clase (chiar daca nu erau inghesuiti) si nu numai in scoala unde sunt eu.

Parerea mea despre aceste evaluari: "MULT ZGOMOT PENTRU NIMIC."

4 0

07.06.2016 08:27 doinadanu

Stres inutil, finalitate 0 si incompetenta maxima a celor care le propun....O zi buna....

2 0

08.06.2016 16:54 catadragu

Munca in zadar pentru profesori, hartie aruncata, cerinte ambigue si imagini neclare (tinand cont ca in majoritatea scolilor se printeaza alb -negru)= evaluari nationale la clasa a IV-a. La unii itemi baremele nu sunt stabilite corect,deoarece nu includ coduri pentru rezolvarea partiala .La limba romana nu sunt depunctati elevii pentru greselile de punctuatie, pentru ca baremul nu prevede acest lucru. Unii elevi trateaza cu superficialitate aceste evaluari, deoarece stiu ca nu se trec in catalog.

1 0

09.06.2016 11:26 aristita_andrei62

Cel mai tare ma doare pentru atata hartie irosita. Daca la nivelul unei scoli se consuma zeci de topuri de hartie, va imaginati ce este la nivel de tara ? Cei care au propus si sustin aceste evaluari ar trebui sa-si petreaca concediul de odihna plantand paduri intregi, ca sa inlocuiasca copacii sacrificati.

0 0

09.06.2016 20:01 ceraselabaltaretu

NU SUNT UTILE LA NIMIC!
Pierdere de timp, hartie, stres pentru profesori si directori.
Ar fu utile, daca dupa interpretarea rezultatelor s-ar intamapla ceva. Adica il vezi ca a ajuns in clasa VI si nu poate citi, atunci strangi toti elevii de acest fel din judet si faci o clasa care sa mearag dupa o alta programa. Dar asa? Nu se intampla nimic. Il vezi redus mintal si-l la in continuare la fel de redus mintal.

1 0

14.05.2018 17:02 cosivic01

Bine punctat!Un foarte mare stres pentru profesor...ne ingropam in hartii ,facem lucruri inutile.....De aceea sistemul nostru se scufunda de la an la an.....

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 47 evenimente

«MARTIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre simularea Evaluării Naționale pentru clasa a 8-a? Votați ceea ce vi se pare mai important, comentați.

149 voturi | 4 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN