Şcoala cu
bune practici

43 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Propuneţi un sondaj

Sondajele Didactic.ro

Cum apreciați activitățile din ,,Săptămâna altfel”?

Foarte utilă pentru valorizarea talentelor și competențelor copiilor, efect educațional maxim.
20.73% ( 233 voturi )
O activitate preluată din alte sisteme de învățământ, nepotrivită cu școala românească
18.06% ( 203 voturi )
O vacanță mascată cu eficiență educațională minimă;
20.2% ( 227 voturi )
Un efort mare pentru pregătire, cu un efect foarte mic pentru elevi.
25.71% ( 289 voturi )
Un eșec.
15.3% ( 172 voturi )

Nr. total voturi: 1124 Sondaje anterioare

Propus de: sportiv | 10.04.2014 / 5391 vizualizări

41 comentarii

Comentarii (40)

0 0

14.04.2014 08:36 churmuzache

Pentru educatorii care se implica este un efort maxim, cu rezultate asemanatoare. Este o saptamana placuta elevilor, daca activitatile se desfasoara dupa un program bine gandit.
Pentru cei care se considera deja in vacanta/concediu este un un timp pierdut pentru educatie.

0 0

15.04.2014 20:56 ioana_serban

Copiilor le place si cred ca e un mod placut de a invata altfel.

0 0

16.04.2014 11:38 ToriAne

De ce asteptati"saptamana altfel" ca sa mergeti la un muzeu? Aceiasi harmalaie,dezordine, tipete ca trece o clasa supranumeroasa pe strada, chiar daca sunt insotiti de un cadru didactic.Nu cred ca este vreun efect pozitiv, mai ales daca se lasa activitatea la alegerea cadrului didactic.Daca se face si aici ca la cursurile optionale, vezi si auzi fel de fel de actiuni,in interesul nu stiu cui,pt salariul de merit al nu stiu cui!

0 0

16.04.2014 15:12 fodorda

O săptămână plină, activități pregătite cu ceva timp înainte, a presupus stabilirea unor parteneriate cu alte instituții sau asociații.
Pentru noi a fost un efort mare, dar rezultatele se văd dacă te implici.

0 0

18.04.2014 22:39 1xyz2p

Sa va spun drept...mie nu-mi place aceasta saptamana creata special pentru ai face pe copii sa inteleaga rolul jocului, al excursiilor, al vizitelor la muzee, etc! Faceam si pana acum, la sfarsitul fiecarui semestru, folosind orele ,, la dispozitia profesorului,, , activitati distractive, curiozitati, excursii...dupa puterea financiara a parintilor elevilor, etc. De aceea, consider ca daca vom folosi ultimele 2-3 ore din semestru, la fiecare obiect, ar fi mult mai bine! Am incheiea anul scolar pe 15 iunie! Dupa aceasta data caldura ne moleseste in clasa!

0 0

20.04.2014 18:26 oanamihaela

Am constatat ca toate aprecierile pozitive apartin educatorilor sau invatatorilor. Motivul este simplu: clasa de elevi este in responsabilitatea unui singur cadru didactic si este foarte usor de organizat. Dar la liceu, saptamana "altfel" este de cele mai multe ori un esec! Intr-o cladire in care se desfasoara cursurile in doua schimburi, cu multi profesori la fiecare clasa si cu profesori care predau si la alte scoli sau sunt plecati la olimpiade, fara resurse materiale si fara sisteme de proiectie in toate clasele, cu elevi care au trecut de varsta jocului, organizarea unei astfel de saptamani devine imposibila, mai ales ca cerinta este ca fiecare elev/profesor sa participe la/organizeze acelasi numar de ore care este in programul obisnuit. Pentru foarte multi elevi, saptamana se transforma in "vacanta altfel", iar scoala devine "un club de vacanta" unde ruleaza filme mai mult sau putin interesante, unde se desfasoara cateva competitii sportive sau cate un spectacol de muzica si dans, iar pana anul acesta se faceau si multe excursii. Rareori exista alte activitati. Proiectele de alt tip se pot desfasura pe tot parcursul anului la fiecare disciplina si nu neaparat cu toti elevii clasei, ci doar cu cei care au interes si inclinatie pentru continutul proiectului. Ar fi bine ca de la anul viitor, macar la liceu si gimnaziu, saptamana altfel sa dispara! De fapt, ea a fost introdusa ca o perioada in care sa se organizeze olimpiadele nationale.

0 0

20.04.2014 21:32 poptraiana

Pt mine personal,parinte fiind,a fost o cheltuiala enorma,mai ales ca trebuia sa si insotim copiii,acestia fiind in clasa o. In fiecare zi copiii plecau care incotro,trebuia sa ii si ducem, si apoi sa-i si luam dupa o ora sau o ora jumate. Niciodata in saptamana altfel nu au stat pana la 12 la scoala. Nu stiu zau ce au facut parintii care erau la servici ,eu personal mi-am luat concediu special pt acea saptamana. Am inteles ca trebuie sa faca si astfel de activitati,dar daca tot sunt pe buzunarul parintilor,atunci sa nu-i conditioneze pe toti fix intr-o singura saptamana. A fost macel peste tot,aglomerat si tensionat,buluceala maxima.'

0 0

22.04.2014 12:01 alynushu

Sunt total de acord cu ce a spus dn Oana Mihaela, chiar daca sunt cadru didactic la scoala generala. Si aici intampinam aceleasi probleme. Si ar mai fi ceva de surprins: ce fac oraselele mici care nu au decat un parculet si elevi cu posibilitati materiale limitate?. Am observat si faptul ca nu sunt toti elevii implicati in aceste activitati. Desi am desfasurat activitati in aceasta saptamana, cei mai multi elevi erau spectatori...

0 0

22.04.2014 13:11 FlutarMonica

As comenta multe aspecte, dar cine le ia in seama? Factorii de decizie tin cont vreodata de recomandari de jos in sus? Am depasit cu mult cele 40 de ore saptamanal in Saptamana Altfel! Ce-ati zice daca la sfarsitul fiecarei zile ar trebui sa predati procesele-verbale inregistrate (de la care sa aveti si copii), fisele de activitate completate, dovezile activitatilor, sa semnati condica, intre timp sa mergeti la film cu copiii, sa organizati concursuri interdisciplinare, si multe altele !!! Asta am facut eu, personal, lucruri planificate, gandite, care mi-au pus la incercare creativitatea si imaginatia, dar si lucruri impuse, birocratice, exagerate care pur si simplu m-au stors de vlaga pana la sfarsitul minunatei saptamani (Saptamana Patimilor). In paralel, sa va spun ce am vazut pe la alti colegi? Copiii faceau ce vroiau in clasa iar la catedra se citea ziarul...Concluzia? Cred ca cel mai bine ar fi ca feedback-ul sa vina din partea elevilor si a parintilor si intr-un fel sau altul sa fie masurat gradul de implicare al profesorilor astfel incat sa existe o concordanta intre munca depusa si eficienta ei satisfactiile sau rezultatele inregistrate. Deocamdata intereseaza doar hartogaria, fara de care nu ne primim salariul!!! Si ma opresc aici!

0 0

23.04.2014 01:53 sopy

Da, prea multa hartogarie. Continua aceeasi maniera de a ni se cere hartii peste hartii, justificarea in scris a fiecarei miscari pe care o facem. Inteleg si aprob importanta proiectarii, dar cu multele raportari.... se exagereaza. Deocamdata mai putem, dar cu siguranta se pierde din eficienta activitatilor. Un om obosit de hartogarie, mai poate avea eficienta/randament maxim la activitatea propriu-zisa? NU!!!

0 0

23.04.2014 19:05 mireile

O activitate reuşită sau nereuşită în acestă săptămână , ţine mai ales de seriozitatea profesorului. Fiind cadru didactic, ştiu ce înseamnă a activitate de acest fel, săptămâni de lucru , de pregătiri. La gimnziu mai merge, la liceu , e JALE... În orice ţară evoluată o astfel de activitate, o săptămână ALTFEL e organizată în ultima săptămână de şcoală ,când oricum se simte "miros de vacanţă". Nu ca la noi, fărâmiţăm semestrul, când s-ar putea lucra bine cu elevii, şi ne chinuim apoi pe o căldură de 40 de grade în clase ,prin iunie.
Dar aşa e pe le noi, furăm idei de peste tot ,dar nu încercăm să facem ceva pe placul şi în interesul elevului, al ÎNVĂŢĂMÂNTULUI în general.

0 0

23.04.2014 20:44 IrinaMagureanu

Sunt elev şi la noi în şcoală cam toţi au constiderat şcola altfel o vacanţă. In fiecare zi au fost activităţi, dar drăguţe fiecare în felul lor- După mine e complet ok.

0 0

24.04.2014 16:22 cristinabnc

Am petrecut in ,,săptămâna altfel,, 3 zile într-o tabăra tematica in Rucar Bran alături de 5 instructori de la Direcția judeteana pentru sport si alături de 2 colegi din scoala de la catedra de sport... A fost o minunatie pentru copii: vizite la muzeu, parcuri nationale manastiri, drumetii, aer liber, tiroliana, jocuri de indemanare, forța, orientare, foc de tabăra....Dar totul implica bani care spun totul. Am obținut feed back deosebit din partea copiilor, iar pentru noi, cadrele didactice a fost o relaxare, dar daca nu ar fi existat posibilitate materială......

0 0

24.04.2014 16:56 moniq

Exact! Invatamantul romanesc de stat este sau nu gratuit? Tu, statule ( cu "s" mic), cum contribui la aceasta saptamana? Altfel? Nuuuu! Asa cum le-ai asigurat manuale elevilor de clasa I anul acesta. Noi avem toata dragostea pentru elevii nostri, facem totul pentru ei si in aceasta saptamana. Parintii aidoma. Pai asa?

0 0

25.04.2014 20:37 sportiv

Da! Cred că am reușit a-mi face o idee! Despre învățământul românesc GRATUIT, să discutăm? Cât de gratuit este? Eu, de fapt, am vrut a vedea părerera colegilor despre această săptămână, care , de altfel , n-avem cum să o depășim, altfel decât cu un program.
A fost nevoie de multe ,,sponsorizări( ale cuiva de-aiurea).

0 0

26.04.2014 22:30 mariean_ghe

Şcoala, oricum era ALTFEL ... Acum are şi moţ !

0 0

27.04.2014 07:25 ilyesi2i

Activităţi UTILE copiilor, frumoase,cu condiţia să reuşeşti să te mobilizezi, să pui suflet, să te implici, să nu priveşti DOAR către obiectivele "pecuniare" ale muncii tale, să VREI !( şi....să ...POŢI! )
Nu am avut nevoie de nicio sponsorizare, am lucrat cu ce am avut în clasă...în primul rând, cu copii dornici de a învăţa şi..."altfel".
:)

0 0

27.04.2014 20:43 claudia70_12

O MARE PIERDERE DE TIMP SI MULTI NERVI IROSITI!!!!!!
Aceasta saptamana nu are nici o eficienta pentru elevii de gimnaziu. Cei mai multi nici nu vin la scoala in aceasta saptamana altfel. Activitatile sunt o corvoada pentru cadrele didactice si o cheltuiala inutila tot pentru ele, pentru ca nu ne da nimeni bani sa luam materiale.
CEL MAI BINE AR FI SA FIE SCOASA
SI SA INVATAM, DECAT SA PIERDEM TIMPUL SI SA NE VAIATAM CA NU AVEM REZULTATE!!!!!!!!!!!

0 0

27.04.2014 22:10 nedelculuisa

Mi-am planificat activitatile la timp,tinand cont de diverse aspecte.Nu e usor,dar e o metoda educativa agreata de elevi,cu impact mai mare decat orele de curs.Nu pot spune,insa, ca totul e O.K. Scoala nu are dotarile care ar permite organizarea unor activitati practice inedite(atelier foto, o sala in care elevii sa puna in practica ceea ce au invatat despre alimentatia sanatoasa,etc.)Apoi, tarifele pentru excursii,pt.vizitarea unui muzeu,pt.un spectacol sunt mari.MEN ar trebui sa se implice si,probabil in baza unor protocoale,sa poata fi reduse tarifele.
In plus,cred ca ar fi evitata aglomeratia daca pentru aceasta saptamana s-ar fixa 2/3 perioade,astfel incat sa alegem in functie de tipul activitatilor pe care le vom desfasura.
*"Defect"... profesional- " a-i face pe copii", nu "ai face pe copii"!( comentariul 1xyz 2p).Poate din cauza asta nu stiu copii sa scrie,nu din cauza saptamanii in discutie!?

0 0

28.04.2014 21:23 poptraiana

,,Defect'' profesional : unii copii sau copiii............Daca tot corectam.

0 0

29.04.2014 17:43 maripo

Dreptul la opinie este liber,nu-i așa ? În această săptămână nu se fac doar excursii și vizite pe banii părinților,eu n-am făcut niciuna.Se fac altfel de activități,în general activități care nu pot fi realizate într-o singură oră.Fiecare dascăl a ales cum a considerat dar,era prevăzut un program,anunțat și discutat cu părinții copiilor,cu acordul lor,cu propuneri venite de la elevi și părinți înainte de întocmirea acestui program.Copiii din școala noastră,atât cei din ciclul primar cât și gimnazial, s-au bucurat de activități deosebite în fiecare zi( a se vedea imagini postate pe site-ul școlii http://scoala7resita.ro ),iar părinții au fost încântați de cele realizate.Cât despre părerile ”acre” postate mai sus,unii din emițătorii lor și-au creat cont aici doar pentru așa ceva,din păcate.
”Prea des noi ne bucurăm de confortul unei opinii fără disconfortul cugetării.” (John F. Kennedy)

0 0

30.04.2014 09:18 sopy

Ar trebui schimbata perioada pt. Saptamana Altfel. Daca ar fi in mai, ar fi mai multe sanse de vreme buna pt. activitatile in aer liber.

0 0

01.05.2014 16:25 melinte_ele

Celor ce nu le place să facă și altceva pentru copii,sigur că vor considera această săptămână inutilă...

0 0

01.05.2014 20:09 professorbujor

Statistica relevata de raspunsurile date arata clar ca este vorba despre un esec !

0 0

01.05.2014 20:12 professorbujor

P.S.
Nu am avut la dispozitie virgulele necesare ;ramane sa le puneti dvs. !

0 0

01.05.2014 20:15 professorbujor

P.P.S.
"Celor ce nu le place " cum am scris ,sa faca demersul de rigoare !

0 0

02.05.2014 16:56 maria_oniga

Statistica spune tot: un esec!
Era acceptabil chiar si un procent de 40-50% al celor care apreciaza Scoala altfel, avand in vedere ca pana la clasa a IV-a (exceptional pana la a VI-a) se pot desfasura activitati atractive, fara costuri foarte mari. La 20% e dezastru!
As propune: 1. Renuntarea la "scoala altfel" la clasele de gimnaziu si liceu;
2. Desfasurarea acestor activitati numai pana la clasa a IV-a, in saptamana de vacanta a ciclului preprimar si primar din octombrie/noiembrie sau in alta perioada;
3. Profesorii sa aiba la dispozitie orele alocate acestei saptamani pt a desfasura alte tipuri de activitati, dar nu ingramadite in aceeasi saptamana, ci dispersate pe tot parcursul anului.
Da, poti reusi activitati in aceasta saptamana, dar nu doar in scoala, nu fara costuri materiale, nu 5 zile la rand! Esti zombi dupa.

0 0

02.05.2014 19:02 professorbujor

La noi ,la romani,toate treburile se fac"altfel" .
Politica e "altfel" decat la altii ,justitia e "altfel" ,etc.
Trebuie sa dispara idiotenia aceasta cu "altfel" si sa se faca toate treburile intr-un singur fel : "corect" !

0 0

04.05.2014 12:11 iuliagoldi

Sunt de acord cu maria_oniga. Am clase de gimnaziu și de liceu. Cu cei mici am făcut activități interesante, a fost în regulă, dar cu ei fac lunar astfel de activități. La liceu, s-a chiulit. În timpul zilei nu ai ce activități deosebite să le propui, vorbesc de o majoritate a tinerilor care nu au interese în niciun domeniu. În timpul semestrului mai fac activități, dar efortul depus de mine nu merită. Parcă „cerșesc” să-i scot în diverse locuri.
O problemă dureroasă și greu de spus este și faptul că mulți dintre profesori nu pot să fie „altfel”, nu au imaginația și dorința de a propune ceva deosebit, așa că pentru o vizionare îndoielnică, o prelegere, o vizită anuală la același obiectiv neatractiv, nu merită deplasarea la școală.

0 0

05.05.2014 13:02 trombitas_jeno

Dacă eşti serios şi devotat profesiei de dascăl, în săptămâna dedicată activităţilor extracurriculare ai ocazia să organizezi excursii de studii sau aplicaţii de teren, având o durată de mai multe zile (maximum trei), pe care nu le poţi organiza în timpul anului şcolar. Ca geograf, consider activitatea "Săptămâna Altfel - Să ştii mai multe să fii mai bun" extrem de utilă. Poate nu se ştie, dar astfel de activităţi de fac şi în alte ţări...

0 0

05.05.2014 13:41 mada_m79

Eu am numit-o "Saptamana-alti-bani" o ocazie pentru smecherasii cu pravalii "creative" si cei cu locuri de joaca (ma refer la copii de clase mici). Mai bine le mai lasa o saptamana in vacanta de primavara.

0 0

06.05.2014 16:23 gabryeladinca

Saptamana altfel este o pierdere de vreme si pentru copii si pentru profesori. O vizita la muzeu sau o excursie se pot organiza si in alte perioade, nu trebuie sa astepti aceasta saptamana pentru aceste activitati !
E o forma de chiul mai mult sau mai putin organizat. Punct :)

0 0

06.05.2014 20:26 nedelculuisa

Pentru "poptraiana"...Corect,ce sa mai zic?(rad.+plural+art.)...Se invata cam din cls.I !!!!!!!!!!:))

0 0

10.05.2014 16:35 apadurar

Scoala altfel pe banii parintilor.

0 0

11.05.2014 07:06 gggaaabbbiii18

In scoala mea un ESEC.
Conducerea scolii a anuntat elevii ca pot lipsii, elevii s-au conformat, am stat degeaba 4 ore in fiecare zi.

0 0

15.05.2014 21:22 isamarya_77

Nu sunt de acord cu cei care o consideră o pierdere de vreme! Am în vedere elevii de la ţară, din familii modeste, care n-au văzut în viaţa lor oraşul, o instituţie de cultură sau, pur şi simplu, de ,,loisir"! Vă puteţi imagina copii care n-au fost cu trenul, n-au urcat pe o scară rulantă, n-au intrat în viaţa lor într-o cofetărie? O excursie bine gândită, pentru astfel de copii face cât un semestru de şcoală!
Nu doar română şi matematică trebuie să învăţăm în şcoală!
Sunt însă de acord cu colegii care afirmă că perioada nu e tocmai cea mai potrivită. Eu cred că ar trebui lăsat la latitudinea fiecărei şcoli, să-şi stabilească perioada pe care o consideră propice desfăşurării activităţilor pe care le poate realiza. Şi, da, partea financiară chiar e o problemă!

0 0

17.05.2014 14:24 oprea_sorina

Nu este o pierdere de vreme. Eu ma bucur pt baiatul meu care s a mai relaxat in aceasta perioada. Au mai facut si ei si altceva in afara de matematica si romana. Nu este vina invatatoarei-ea respecta programa- este vina acestui sistem bolnav care in fiecare an schimba programa, in fiecare an schimba manualele si, mai nou schimbam ministul dupa fiecare semestru.

0 0

17.05.2014 14:25 oprea_sorina

sau dupa alegeri.

0 0

17.05.2014 19:45 sportiv

Culmea că nici manualele,nici programele nu s-au mai schimbat de vreo 10 ani (excepție clasa pregătitoare ,clasa I și....la anul, clasa a II-a- dar pe manuale vechi).În ,,săptămâna altfel” nu este o programă eleborată de cineva-ar fi și culmea-!

0 0

17.05.2014 20:43 professorbujor

Tot felul de bolânzi care nu au cu ce-şi petrece vremea inventează gaura la covrig şi coada la corcoduşă !
Şi te obligă să produci dovezi ale inepţiilor din care ei şi-au construit întreaga lor carieră de sfertodocţi !

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 47 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

311 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN