Noile programe şcolare de gimnaziu: dezbatere în Cancelaria Naţională


Informatică şi TIC

Care sunt problemele principale din programele şcolare la disciplina Informatică şi TIC?

Ce ar trebui scos din programele şcolare la disciplina dvs? Ce ar trebui adăugat?

Cum se suprapun anumite conţinuturi comune pentru mai multe discipline? Care ar fi ordinea firească?

Oferiţi exemple cât mai concrete, precizând anul de studiu, capitolul/ conţinuturile la care faceţi referire.

Cu ajutorul colegilor, putem prezenta o listă completă de soluţii pentru programe şcolare mai bune!

Repere de continut programa

Elemente de continut programa de Gimnaziu

Programare:

-          algoritmii

-          rezolvarea problemelor in pasi, legatura cu disciplinele studiate: matematica, fizica, chimia...

-          exprimarea in limbaj de programre simplu. Elemente de intrare, date, variabile constante, programe, functii, proceduri

-          programarea automatelor, roboti

-          programare cu efecte grafice

-          programare obiect

-          practica in proiecte

Utilizare (TIC)

-          principii generale de functionare a calculatoarelor

-          dispozitivele mobile

-          retelele

-          internetul si programele din lucruri

-          despre  interfetele de lucru ale SO

-          programele si utilizarea lor – procesare text, procesare grafica, procesare baze de date

-          practica in proiecte

 

Propus de: emil | 02.06.2016 00:54

 

Comentarii (7)

1 0

02.06.2016 00:19 emil

Programa va fi de Informatica si TIC. Este o situatie cu totul noua care trebuie tratata cu maxima raspundere.
Elevii vor absolvi clasele de gimnaziu cu doua competente importante:
A. sa stie sa gndeasca structurat, sa poata rezolva o problema in pasi(algoritm), sa poata scrie linii simple de cod
B. sa stie sa foloseasca creativ calculatorul, sa poata filtra informatia astfel incat sa poata rezolva probleme curente de existenta.

0 0

04.06.2016 07:24 band206

Trăim în secolul 21. Punct

0 1

10.06.2016 00:22 mirela_osan

Părerea mea este că în gimnaziu la acestă disciplină ar trebui să-i învățăm pe copii despre componentele calculatorului, aplicațiile din Microsoft Office, Paint, Calculator, etc așa cum a fost conceput proiectul de programă TIC. Copiii nu știu să scrie un referat, nu știu să scrie cu diacritice, nu știu să folosească corect tastatura, nu știu să facă o prezentare PowerPoint și multe lucruri pe care le folosesc destul de des.
Nu toți copiii se îndreaptă spre informatică, iar cei interesați au timp să învețe la liceu elementele de informatică și să le aprofundeze la facultate. La școlile în care funcționez eu, nu merge nici internetul, nici rețeaua de calculatoare, datorită faptului că calculatoarele sunt depășite. Abia se încarcă. Pot să mai adaug că sunt copii (și nu puțini) care nu-și permit un calculator acasă, abia scriu câte un text scurt sau fac un desen simplu, abia au ce mânca, se ceartă pentru cornuri și lapte la școală și eu vin cu pretenția de a rezolva probleme în pași.... Am impresia că exagerez, sincer.
Trebuie să gândim programa, în primul rând, pentru toți copiii și nu numai pentru o minoritate.

1 0

10.06.2016 09:04 emil Acest comentariu a fost moderat de emil

In ceea ce priveste comunicarea, reguli de tehnoredactare, de adresare online, de documentare, de securitate, de retele, de utilizare constructiva a calculatoarelor, a tabletelor, a smartphone, aveti dreptate. Dar nu sa invete MS-office ci orice program gratuit care ii permite sa realizeze ceea ce spuneam mai sus.
Cat priveste algoritmii si rezolvarea logica, rationala a unor probleme, sa nu uitam ca se fac din clasa a III-a!
Iar invatare rezolvarii unor probleme in pasi nu necesita calculator ci gandire... Acesta este scopul fundamental al invatarii ...
Problemele tehnice in scoala dvs. sau in multe alte scoli vor fi rezolvate. Noi nu trebuie sa legam elaborarea unei programe de aceasta si nici nu asociem cu starea materiala sau familiala a unor elevi....asa cum nu legam nicio programa la oricare disciplina de ceea ce mananca copiii acasa...

1 0

10.06.2016 09:15 emil Acest comentariu a fost moderat de emil

Elaborarea programei de Informatica si TIC trebuie legata de realitatile tehnice/tehnologice curente, de viitorul unei societati in care il integram pe absolvent:

- utilizarea constienta a dispozitivelor calculator sau cu rol de calculator(laptop, tableta, smartphone, etc...)
- managementul informatiei si comunicarea eficienta
- internetul din lucruri si integrarea in retele
- masinariile programabile
- nevoia de a avea competente de gandire structurata pentru a rezolva mai usor probleme, pentru a lua mai usor decizii
- interdisciplinaritatea, mijloace online de invatare, programe specifice unor materii...etc

Dar trebuie sa ne gandim cum legam programa de gimnaziu cu viitoarele programe de liceu si, de ce nu, de invatamantul primar

1 0

03.07.2016 21:20 dionasc

După o lung experiență în profesie, în mai multe discipline, după o luptă acerba între programe, nevoile fiecărei generații și disponibilitățile elevilor de gimnaziu, cred că programa ar trebui să aibă o componentă obligatorie, minimală, care să conțină și acomodarea cu diverse utilitare Word, Excel, PowerPoint, Paint, aplicații Google, dar și software-uri specializate bazate pe elemente de programare ca Logo, GeoGebra, etc. Pentru cei câțiva (statistic) elevi în general din câteva școli poate fi o parte de extindere a programei. Să nu transformăm una din puținele discipline „îndrăgite”/atractive, cu care-i mai putem educa și interdisciplinar dar în general pentru orice carieră pe copii, într-o disciplină „anostă”.
Tehnologia are potențialul de a înlătura barierele atât pentru elevi cât și pentru educatorii din toată lumea. Atât softurile puternice cât și Internetul ne schimbă accesul la cunoaștere. Moduri inovative de a preda și învăța redefinesc acum experiența la clasă. În acest moment există noi așteptări de la elevi: pe lângă cunoștințe de bază au nevoie și de competențe în colaborare, comunicare și mânuirea informației. Prin îmbinarea dintre tehnologie, rezolvarea de probleme, lucrul în echipa și un context atrăgător (cu mare accent pe acesta), elevii trec printr-o transformare a învățării.
Însă să privim școala românească de la nivelul copilului „obișnuit”, care este majoritar după o analiză mai atentă a situațiilor școlare la nivel național, copilul care are un părinte sau doi plecați afară sau doar un părinte care lucrează sau are părinți care dacă-i dau tot ce cere cred că și-au îndeplinit datoria. Majoritatea copiilor din școala românească au nevoie de comunicare reală nu virtuală (în care se refugiază din frustrare, din lipsă de altceva). Lumea reală este foarte frumoasă și poate fi cunoscută, învățată și înțeleasă utilizând noile tehnologii.

1 0

29.01.2017 10:45 vasilicamic

Programa stabileste niste principii generale. La asta se pare ca se pricepe toata lumea. Problema apare la implementarea acestora. La informatica (dar si la TIC) sunt importante softurile cu care lucrezi. Din punctul de vedere al profesorului care a predat informatica la gimnaziu, daca folosesti limbajele de programare C/C++/Pascal nu vor intelege decat 2-3 copii dintr-o clasa normala, hai 6-7 dintr-o clasa buna. Pentru ca informatica sa fie inteleasa de cat mai multi copii de la gimnaziu, trebuie folosite reprezentari/softuri ca cele facute de cei de la Code Hour. Cine va face la noi aceste reprezentari/softuri? Cei de la Hour of Code au buget de milioane de dolari. La noi ministerul da o programa si apoi nu mai da nimic, ne lasa sa ne descurcam singuri. In schimb cheltuie banii de diverse alte lucruri inutile sau cu eficienta scazuta. De ce prefera ministerul sa faca licitatie pentru manuale, care apartin ca drepturi de proprietate editurilor sau autorilor? Ar putea sa puna cativa profesori cu reputatie sa faca acest lucru, le-ar da acestora banii care se dau la licitatii si ar avea ministerul drepturile de autor. Asa se facea inainte si treaba mergea. Si asta este valabila la orice disciplina.

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.