Noile programe şcolare de gimnaziu: dezbatere în Cancelaria Naţională


Istorie

Care sunt problemele principale din programele şcolare la disciplina Istorie?

Ce ar trebui scos din programele şcolare la disciplina dvs? Ce ar trebui adăugat?

Cum se suprapun anumite conţinuturi comune pentru mai multe discipline? Care ar fi ordinea firească?

Oferiţi exemple cât mai concrete, precizând anul de studiu, capitolul/ conţinuturile la care faceţi referire.

Cu ajutorul colegilor, putem prezenta o listă completă de soluţii pentru programe şcolare mai bune!

Comentarii (4)

1 0

02.06.2016 11:43 vasilescoviciu

Cls, vi-a,vii-a au nevoie de 2 ore de ISTORIE.
La cls. v-a,foarte bine alocarea celor 2 ore.

0 0

21.06.2016 10:55 voicastefanalexandru

O decizie foarte buna sa introduca la clasa a V-a 2 ore pe saptamana.

0 0

27.06.2016 21:49 stela_25

CLS. V-VIII 2 ORE

0 0

28.06.2016 22:49 magarinlucian

___Programele sunt supraîncărcate și... prea expeditive, conținutul lor nu se regăsește în manualele alternative, depășite de realitatea socială și informațională contemporană... Ele ar trebui restructurate metodic și informațional.
___Sugerez: fiecare programă să prevadă pentru fiecare an de învățământ cel puțin patru ore introductive, dedicate cronologiei/ unităților de măsură cronologice, periodizării și definirii proceselor/ evenimentelor istorice selectate !

___Lecțiile recapitulative să prevadă/ recomande probe practice de evaluare națională unitară, respectiv redactarea individuală sau în grup a unor fișe tematice cu axe cronologice ilustrate sau cu reprezentări tematice.
___Multe concepte istorice prevăzute în prezent nu sunt prezentate accesibil în manuale, nu au coerență/ conexiune sistematică și nu se regăsesc în conținutul manualelor; aceste concepte ar trebui poate enumerate minimal pentru fiecare clasă și nu la fiecare lecție; de exemplu, în clasa a-V-a ar putea fi prevăzute concepte precum: istorie, activități general-umane, economie, politică, cultură, izvoare istorice, cronologie, unități de măsură cronologică, reprezentări cronologice/ benzi și axe cronologice, preistoria, comuna primitivă ș.a....FĂRĂ ACESTE CONCEPTE METODOLOGICE CENTRALIZATOARE, INTEGRATOARE_______ TOT CONȚINUTUL DIDACTIC PREUNIVERSITAR PLUTEȘTE ÎN APROXIMĂRI IDEOLOGICE, NEINTELIGIBILE SAU MEMORATE MECANIC DUPĂ DICTEU...
___ Programele ar putea fi realizate mai accesibil și pragmatic în forma unor tabele, care să conțină toate programele dintr-un ciclu de învățământ și să inspire creativ profesorii...
___De asemenea, programele ar trebui să indice orientativ câteva surse istorice/ izvoare istorice minimale, care să fie evaluate și care să se regăsească în conținutul manualelor alternative ...
___Ar mai fi alte sugestii, dar ar presupune o analiză pe text și...nu e cazul!

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.