Noile programe şcolare de gimnaziu: dezbatere în Cancelaria Naţională


Fizică

Care sunt problemele principale din programele şcolare la Fizică?

Ce ar trebui scos din programele şcolare la disciplina dvs? Ce ar trebui adăugat?

Cum se suprapun anumite conţinuturi comune pentru mai multe discipline? Care ar fi ordinea firească?

Oferiţi exemple cât mai concrete, precizând anul de studiu, capitolul/ conţinuturile la care faceţi referire.

Cu ajutorul colegilor, putem prezenta o listă completă de soluţii pentru programe şcolare mai bune!

Comentarii (6)

1 0

03.06.2016 20:27 aurora_lazar28

1.Spre deosebire de restul disciplinelor de invatamant fizica inseamna si teorie si probleme si lucrari experimentale , ceea ce este prea mult pt 2 ore pe saptamana . Nu stiu daca ar trebui scos ceva din manual , dar stiu ca este necesar ca un prof. de fizica sa aiba la dispozitie material didactic cat si mijloace audio vizuale .
Unele manualele alternative nu respecta programa scolara , nu au toate temele prevazute in programa scolara. Cu o singura exceptie , un manual de clasa a 6-a,manualele nu au suficiente tipuri de probleme . De asemeni este nevoie de mai multe probleme rezolvate pt a veni in ajutor elevilor . Mentionez ca parintii nu sunt incantati sa mai cumpere auxiliare .
Ne punem intrebarea de ce unii elevi nu pot sa analizeze sau sa inteleaga un text . Probabil ca manualele ar trebui concepute astfel incat sa-i atraga prin exemple simple , prin gradul de accesibilitate cat si prin varietatea de probleme rezolvate si propuse .
De asemeni fizica inseamna nu numai formule si rezolvari matematice , ci si fenomene care , dupa parerea mea nu sunt prezentate in detaliu , astfel incat sa poata intelege un elev care doreste sa invete singur din manual
2. Intrebare> De ce trebuie sa se faca unele notiuni de fizica la educatie tehnologica ? este cumva nevoie de o disciplina suplimentara ?

1 0

07.06.2016 19:43 lumireblean

07.06.2016
Pentru ca fizica sa devina mai atractiva pentru elevi, mai ales pentru cei din ciclul gimnazial, consider ca manualele ar trebui sa contina mai multe exemple si probleme rezolvate, pentru a putea veni in ajutorul elevilor la efectuarea temelor de acasa.
Avand in vedere ca exista scoli vocationale unde exista doar 1 ora/saptamana de fizica ma intreb la o materie atat de complexa, este suficient pentru a-i putea determina pe elevi sa indrageasca aceasta materie , cand programa este atat de stufoasa?
Mai exista si problema unor notiuni de matematica, de care fizica are nevoie si care se studiaza mai tarziu. Exista o neconcordanta! Numai vorbim de faptul ca notiuni de electrostatica se studiaza in gimnaziu, ptr. ca apoi la studiul curentului alternativ sa introducem notiunea de condensator, fara ca elevii sa aiba o baza prea solida in acest sens.

0 0

14.06.2016 17:44 band206

Si atunci de ce la titularizare la fizica si chimie un profsor are de rezolvat in proportie de 90 % numai probleme?

0 0

28.06.2016 19:36 Timi_roxy1

Ar trebui sa fie scoasă din gimnaziu și să se facă doar în liceu:chestiuni generale și introductive pentru profilul uman(clasele a IX-a și a X-a) și mai aprofundat pentru profilul real.

0 0

29.06.2016 13:55 Tomoiaga

1. Doamna Timina Popescu, cred că nu sunteți cadru didactic(v-ați făcut un cont fals!) , cum să propuneti scoaterea disciplinei din ciclul gimnazial?
2.In cazul în care sunteți cadru didactic ce predați disciplina fizică la liceu, propuneți soluții pentru programe școlare mai bune pentru nivelul de învățământ corespunzător!
3.Vă rog dacă se poate să răspundeți concret la subiectul propus spre dezbatere pe acest portal!

1 0

22.08.2016 16:09 NicuTiu

Doresc ca obiectul fizica sa fie atractiv elevilor si adus la nivelul lor informativ,la ora asta se prezinta la nivelul anilor 60 cu mici exceptii.Eu as comasa notiunile din 2 sau 3 capitole in 2 sau 3 ore cu care sa descopar cu elevii semnificatia lor ,fara a-mi propune si demonstrarea lor,lucru inutil pentru ca se uita repede ,aceasta se poate face la liceu.Restul orelor l-as folosi pentru exercitii ,probleme si discutii asupra modului de intelegere al fenomenelor si utilizarea aparatului matematic .Din 8 ore lunar doar 2 sau 3 le-as folosi pentru o predare prin care as defini notiunile de fizica cu care se va lucra, restul laborator filme didactice care explica aceste fenomene ,sau prezentate pe calulator,dar care nu prea exista acum si care ar face ca elevul sa vina la ora curios ca va invata ceva nou si va intelege lucruri pe care si le explica vag,fara frica ca va fi incorsetat intr-un sistem rigid in care nota este o pedeapsa si nu o evaluare asupra capacitatii elevului de a capata competente in acest domeniu.As schimba total structura manualelor prin faptul ca as introduce notiunile de fizica prin aplicatii tehnice simple,legandu-ma de realitate, care sa genereze competente.Obiectul Educatie Tehnologica este depasit moral pentru care l-as inlocui cu fizica aplicata.Aceasta daca vrem sa pretuim fizica ca stiinta fundamentala a naturii ce genereaza progres si consolidand scoala romaneasca de fizica.

Răspundeţi

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.