Şcoala cu
bune practici

43 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Rezultatele cercetarii Tezele unice, mai 2008

"Cadrele didactice considera ca notele de la tezele unice nu sunt in concordanta cu nivelul de pregatire al elevilor.

In luna mai, INTUITEXT si didactic.ro au realizat o cercetare in randul cadrelor didactice pentru a analiza opinia acestora despre tezle cu subiect unic. La chestionar au raspuns aproximativ 800 de educatori din toata tara. Majoritatea participantilor la studiu (63,64%) este de parere ca notele de la tezele unice nu reflecta nivelul de pregatire al elevilor, in timp ce 23,51% apreciaza ca rezultatele sunt in concordanta cu acesta. In opinia a 66,49% dintre cadrele didactice, in sesiunea din mai subiectele au avut un grad mediu de dificultate, in timp ce doar 16,11% considera ca acestea au avut un nivel ridicat de dificultate.

Rezultatele complete ale cercetarii le puteti vedea in fisierul atasat acestei stiri.
Va invitam sa comentati rezultatele pentru a identifica solutii la problemele identificate.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: intuitext | 16.06.2008 16:14 | 25659 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Rolul de frate mai mare

Rivalitatea intre frati

Egocentrismul la parinti

Echilibrul emotional

Comentarii (29)

0 0

17.06.2008 19:13 mariean_ghe

E plină de paradoxuri-comme d'habitude - suflarea românească : adică 63,25 % din cei care au răspuns la chestionar nu au pregătit elevi pentru tezele unice . Rezultă

1. Eu n-am înţeles nimic, era vorba despre pregătirea particulară şi nu cea de la şcoală prevăzută de metodologie

2. Am înţeles corect, dar 63,25 % din cei care au răspuns la chestionar vorbesc despre un lucru la care nu au participat, deci nu prea nu sunt în temă ...

0 0

17.06.2008 21:29 adrian

Si cati profesori au participat la sondaj?

0 0

19.06.2008 10:53 popanmc

Indiferent de nivelul de pregătire al elevului, acesta trebuie să ştie ce înseamnă trecerea de la nivelul gimnazial la nivelul de liceu, ori SAM!!!!Introduceţi examenul de admitere, măcar experimental.Veţi observa clar diferenţele.Mai mult, selectaţi cadrele didactice după criterii stricte , pentru supravegheat la aceste examene, care nu pot fi corupte cu plicuri şi alte mite!E foarte important!!!!!Să fie întradevăr examen de admitere, nu jocuri de noroc al posibilului "licean": dacă are noroc să copie, e super; dacă nu, ce face?Conştientizaţi- i să înveţe, nu să lenevească, mai ales pe părinţii lor, care sunt mai de neînţeles decât copiii!

0 0

19.06.2008 11:00 popanmc

Indiferent de nivelul de pregătire al elevului, acesta trebuie să ştie ce înseamnă trecerea de la nivelul gimnazial la nivelul de liceu, ori SAM!!!!Introduceţi examenul de admitere, măcar experimental.Veţi observa clar diferenţele.Mai mult, selectaţi cadrele didactice după criterii stricte , pentru supravegheat la aceste examene, care nu pot fi corupte cu plicuri şi alte mite!E foarte important!!!!!Să fie întradevăr examen de admitere, nu jocuri de noroc al posibilului "licean": dacă are noroc să copie, e super; dacă nu, ce face?Conştientizaţi- i să înveţe, nu să lenevească, mai ales pe părinţii lor, care sunt mai de neînţeles decât copiii!

0 0

20.06.2008 10:46 ima_sj15

Avand in vedere ca cei care au completat testul " nu au fost implicai in mod direct " discutiile pot continua ...

Un lucru e sigur :examenul de admitere nu trebuie inlocuit .

0 0

20.06.2008 13:26 sutaana

Intr-adevar , notele la tezele cu subiect unic nu reflacta nivelul real de pregatire al multor elevi. Si in scoala mea au fost multi elevi care au obtinut note mari la teze , cu toate ca la clasa notele erau mici ( 4,5,max.6). Media la teze le-a ridicat mult media de admitere , apropiindu-i de elevii buni , care s-au pregatit constant si au avut medii mari pe timpul scolarizarii. De aceea , multe licee bune se vor trezi cu elevi admisi care nu vor face fata in primul an pretentiilor lor , vor ceda , dar care au ocupat locurile unora mai merituosi. Acest lucru se datoreaza unor cadre didactice care nu au inteles cu adevarat sa-si faca bine datoria ca asistenti la clasa, unora care au fost prea exigenti la corectare ( in special la lb. romana ), dar si unora care s-au ocupat de " cosmetizarea " notelor prin aranjamente . In concluzie , tot examenul de admitere organizat de licee este cel mai concludent pentru admitere, eventual luindu-se in considerare si media de absolvire V-VIII.

0 0

20.06.2008 17:46 ancad

Sunt cadru didactic si parinte. Tezele unice sunt o minciuna. Stiu scoli unte s-au facut "aranjamente".Copilul meu a invatat si este acolo unde ii este locul, dar este devansat de acesti"protejati".De ce?Pentru ca am vrut sa invete sa se descurce in viata si am refuzat sa il iau in scoala unde lucrez. Sa dea domnul sa ajunga acolo unde isi doreste, dar aceste teze nu sunt deloc obiectve si corecte.

0 0

20.06.2008 19:20 monicaserban2003

Sunt de acord cu ancad.Si eu sunt cadru didactic si am copil in clasa a VIII(anul scolar viitor).Tezele cu subiect unic sunt o parodie.Lasati examenul de admitere sa fie examen.Copii cu pile sau slab pregatiti au luat note mari in detrimentul celor care au muncit sustinut su nu au intors capul in timpul tezelor.Colegele mele , profesori de romana si matematica au gasit clase intregi la tara,cu lucrari trase la xerox.Note de la 8 in sus.Si ei saracii nu stiau sa scrie simbolurile matematice.Dar s-au acceptat notele acoperindu-se ca de obicei neregulile.Nu nu bagam nu e treaba noastra.NU V-ATI SATURAT SA NE FIE COPIII COBAI?

0 0

20.06.2008 21:39 denis13

este o singura problema cu aceste teze:nu se mai ia bani de cei ce corecteaza! copii nu mai sunt stresati,iar cei care stiu,stiu oricum.Cei slabi,insa pot copia mai lejer si astfel se iau note mai mare de acestia.La mine copii buni nu au luat note extraordinare,dar nici nu au clacat.Au luat pe merit 9.20 -8.70,dar si 2.00 cei f.f. slabi,deci se poate

0 0

20.06.2008 22:58 viocro

Nu îmi vine să cred ce citesc!Unde s-au dat

plicuri sau mită la tezele unice? Am fost şi eu la supravegheat şi aşa ceva chiar nici nu s-a pomenit! Adică după ce suntem puşi în situatia să ne dăm peste cap programul ca să mergem la supravegheat mai ajungem şi arătaţi ci degetul! Şi să vă spun ceea ce ştiţi deja toţi:cei slabi nici să copie nu ştiu!Nu spun că a fost totul perfect, dar nici aşa cum spuneţi aici nu a fost.Şi încă ceva - copiii, mai toţi nu au avut nici un fel de stres, NICI UN FEL, întrebaţi-i dacă nu vă vine să credeţi, iar cobai ne simţim noi nu ei.Şi ăsta e sistemul aplicat în lume - şi cu ăsta trebuie să se înveţe, nu cu cel pe care îl credem noi ce bun mai e, că şansa copiilor noştri depinde de capacitatea LOR de a se descurca în lumea LOR, nu în lumea pe care o credem noi tare bună.Şi nu a fost chiar aşa de bună, că generaţia care a făcut toate cele ce nu ne plac, în sistemul cel lăudat cu examene şi altele a fost format...

0 0

21.06.2008 15:07 anca_cz

intr-adevar ar trebui sa se organizeze examen de admitere la liceu.

eu nu stiu ce sa spun despre aranjemente. niciodata, de cand corectez (de 6 ani), fie la teze unice, fie la examenul de capacitate nu mi s-a intamplat sa fiu abordatA de nimeni pt a "favoriza" pe cineva. atunci pot concluziona, ca, din experienta mea, nu se fac aranjamente.

e drept ca au fost lucrari identice sau lucrari in care subiectele cu grad inalt de dificultate au fost rezolvate, iar cele cu notiuni elmentare au fost...



e ciudat.. dar asta e realitatea.



corectarea exigenta la limba romana mi se pare necesara, pentru ca elevii, indiferent de profilul urmat, vor folosi aceata limba, straina pentru unii, elevi si profesori!!!

0 0

22.06.2008 18:09 sonticaion

Tezele cu subiect unic,au fost lovitura de gratie pentru distrugerea invatamantului romanesc. Stiind ca vor obtine cel putin nota 6 la teze elevii nu se mai preocupa de invatat, nici macar elevii care mai invatau putin . Situatia din invatamint devine din ce in ce mai grea pentru profesorii cu dragoste de scoala, pentru impostori e raiul pe pamant.

0 0

23.06.2008 10:49 mariean_ghe

Orizontul meu s-a îngustat foarte mult în ultima vreme, până la următorul punct de vedere :

1. Or fi ele aceste teze unice în mare vogă în alte părţi, dar noi n-avem (încă) moralitatea necesară ;

2. Contribuţia mediei V-VIII la media de admitere este o idee nefericită a celui care a introdus-o şi favorizează loazele . Este de bun simţ să se renunţe la ea ;

3. Admiterea computerizată este bună . Ea cere examen unic şi e bun şi acesta . De ce ? Examenul organizat de fiecare liceu conduce, într-adevăr la elevii pe care şi-i doreşte fiecare : un liceu performant nu are nici un interes să-şi lase candidaţii să copieze, un liceu neperformant, da, îi lasă să copieze, ca să-şi completeze locurile (ca în trecut). Apoi, ce este preferabil : să existe câteva "scurgeri" de informaţii în ceea ce priveşte subiectele la nivel ministerial sau câteva zeci de mii de scurgeri la nivelul fiecărui liceu ? Dacă fiecare liceu îşi organizează propria admitere, cu propriile subiecte, autorii de subiecte devin atractivi, nu ? Şi au şi ei copii . Iar dacă n-au, au nepoţi . Şi dacă n-au nici nepoţi, au colegi . Şi prieteni ... Ca să nu mai vorbim de intervenţiile ierarhice, politice (pure fabulaţii, nu există aşa ceva, nu credeţi !) Şi cum se va face redistribuirea elevilor cu medii foarte mari, respinşi totuşi, la un liceu cu ultima medie 9,76, să spunem, în absenţa mai multor opţiuni ?

4. Decalarea admiterii, pe profiluri de licee : teoretic, tehnologic, vocaţional, cu subiecte distincte . În oraşele cu multe licee nu pare a fi o soluţie, din acelaşi motiv al dificultăţii redistribuirii celor respinşi . Şi dacă vor fi decalări mai amănunţite, nu se ajunge la un gen de admitere sinonim celui de la facultate ? Asta vis-a-vis de stresul elevilor, de care se face atâta paradă ?( de fapt e o motivaţie ascunsă a promovării nonvalorilor ...)

5. Admitere la licee de tip A, B etc. în baza mediei de absolvire şi a unei clasificări recunoscute şi publicate pentru fiecare şcoală generală (evaluare externă-nu şi internă !, ceva în genul A.R.A.C.I.P.-ului actual ). Dar suntem pregătiţi pentru aşa ceva ?

0 0

24.06.2008 01:04 antonescu_marius

Mare cacialma tezele astea!

0 0

24.06.2008 15:52 paulabuzatu

se copiaza pe rupte unde se poate(la română mai puţin) si aceste teze au ajuns concurs de note mari .

0 0

24.06.2008 19:05 lucrisan

Cea mai sigura solutie este examenul de admitere .

0 0

25.06.2008 08:24 vmonica

Tezele unice sunt bataie de joc pentru copiii nostri.Sunt cadru didactic si stiu scoli (mai ales de la sat) unde s-a copiat, iar la urma merg mititeii la liceu, sunt total pe langa materie si ocupa locul unuia care n-a copiat la teze, iar amaratii astia ajung la SAM. Mai scria cineva ca n-a auzit de mita la supravegherea tezelor, pai nici nu trebuie, daca vine profesorul si le ofera raspunsurile. Introduceti, oameni buni, examenul de admitere si abia atunci veti vedea de ce sunt capabili copiii.

0 0

25.06.2008 14:36 sanda001

Examenul de admitere ramane solutia finala .

0 0

25.06.2008 18:01 stephany

salutari tuturor!!!Eu sunt de parere ca examenul de admitere sa ramana solutia finala apropo de ceea ce zicea sanda .

Eu cred ca ar trebui scoase tezele atat de fara nici un rezultat si in locul lor ar trebui introduse examene finale la terminarea fiecarui an din ciclul gimnazial.Aceste examene zic eu ca ar trebui sustinute in fiecare clasa si la fiecare scoala in parte.Subiectele sa fie laborate de profesorii mai multor scoli si sa fie in mai multe variante tinandu-se cont si de nivelul unei scoli.Ptr ca nu putem compara nivelul unei scoli de elita cu nu stiu ce scoala [primara uitata intr-un colt de lume.Aceste rezultatae trebuie sa fie stocate in scola urmanad ca la finalul celor 4 ani sa se faca o medie generala la acre sa fie atasata si o nota in urma participarii elevului la activitati extrascolare (daca acesta va dori sa participe)In continuare cred ca ar trebui indrumati elevii spre licee in functie de inclinatia,capacitatea intelectuala si de ce nu si dorinata fiecarui elev in parte.Daca fiecare elev ar avea un cv personalizat cu tot ceea ce a facut el pe parcursul celor 4 ani si daca liceele s-ar respecta (adica sa primeasaca doar cv-uri care sa reflecte pozitia liceului)eu cred ca nu ar mai fi vb de coruptie si spaga .Da este bine ca sa se introduca examenul deadmitere este mijlocul de departajare corecta .

0 0

26.06.2008 17:23 mariean_ghe

Îi rog pe adepţii hotărâţi ai "examenului de admitere" să detalieze ce înţeleg prin aceasta : unde se desfăşoară, cine să supravegheze, cine să facă subiectele, cine să evalueze, care să fie disciplinele la care se susţine examen, cum să se calculeze media de admitere, ce se întâmplă cu candidaţii respinşi etc.

De exemplu, ca în pasajul de mai sus !

Măi, oameni buni, dacă înţelegeţi cum funcţionează rotiţele astea ...

0 0

26.06.2008 17:25 mariean_ghe

Spuneţi-ne şi nouă, că ne-a părăsit inspiraţia ...

0 0

27.06.2008 13:16 anca_cz

domnule mariean_ghe,pacat ca v-a parasit inspiratia! nu vorbiti in numele tuturor, vorbiti in nume propriu si folositi persoana I, singular!!!



dar pana nu demult cum s-a desfasurat examenul de admitere? cine facea subiectele? cine evalua lucrarile? care au fost disciplinele de examen? si media cum se calcula?



va rog frumos, atentie mare cum va adresati. "oameni buni"?



pacat ca vi s-a ingustat orizontul.



dar totusi, care e varianta cea mai buna?



citez in final replica dnlui sonticaion: "Situatia din invatamint devine din ce in ce mai grea pentru profesorii cu dragoste de scoala, pentru impostori e raiul pe pamant". (aveti mare dreptate!)

0 0

27.06.2008 16:16 mariean_ghe

1. De unde se deduce că vorbesc în numele altora. de vreme ce exprimam un punct de vedere, nu ştiu .

2. Chestiunea cu orizontul şi punctul de vedere aparţine unui celebru om de ştiinţă, pe care vă rog să-l aflaţi singură .

3. Am o vârstă care-mi permite să fiu autoironic, dar şi ironic la adresa unor opinii care nu au logică . În plus, chiar dacă specialitatea mea nu este limba română, am făcut această materie temeinic şi mă menţin în formă din diferite alte motive .

4. Nu obişnuiesc să intru în polemici ieftine, dar aluzia cu impostorii, la adresa unui om pe care nu-l cunoaşteţi, e cel puţin obraznică !

5. Imperativele "nu vorbiţi", "folosiţi persoana I, singular !!!" (nu ştiam ce incult sunt ... A propos, poate scrieţi şi dumneavoastră cu litere mari la început de rând şi cu diacritice ), chiar ameninţarea "atenţie MARE cum vă adresaţi.", mă face să cred că sunteţi cel puţin un şef de-al meu de la minister şi o să-mi pierd locul de muncă ...

6. Nu speraţi la o altă replică . Sunt prea plictisit.

7. Sunt convins că sunteţi o prietenă a d-nei (d-rei) "stephany", la ale cărei idei am făcut aluzie .

8. Eu chiar mă numesc "Mariean" (chiar dacă vă calcă pe nervi ) din vina unei doamne de la starea civilă, care era ... cum era, nu ştiu dacă şi impostoare ...

9. Nu sunt aşa de supărat precum par, sunt obişnuit!

0 0

27.06.2008 22:33 anca_cz

1. se deduce ca vorbiti in numele mai multor oameni folosind persoana I, plural: "ne-a parasit"

2.bun si ce sa inteleg prin "orizontul meu s-a ingustat f mult..."

3.nu am nimik de obiectat in aceasta privinta.

4.nu e vorba de o polemica. nu era nici o aluzie la dvs cu impostorii, sincer.

5.nu e vorba ca ati fi incult, ci doar faptul ca, folosind persoana I plural, se deduce faptul ca vorbiti in numele unui grup; aceasta impresie a dvs. poate ca este provocata de altceva; eu nu fac parte dintre cei ce au predat in vremuri trecute si nu obisnuiesc sa dau ordine, deci ati inteles gresit!!! (de ce-as scrie cu litere mari la inceput de rand si cu diacritice? as parea mai inteligenta?)

6.n-am nevoie de replici; mi-am expus pur si simplu punctul de vedere pe un site, am gresit cumva?

7.nu stiu cine este dna stephany.

8.nu ma calca nimik pe nervi. numele dvs e ok, mi-am imaginat ca era vina unei doamne de la starea civila.

9.nici eu.

concluzia: nu am nimik cu dvs., dar simteam nevoia unei replici!!

numai bine si...nu va speriati nu va veti pierde locul de munca din cauza mea!!

0 0

08.07.2008 22:15 viocro

Eu tot nu cred că introducerea examenului de admitere va rezolva problema...Dă Doamne să mă înşel, dar ce s-a întâmplat la bacalaureat m-a făcut să-mi fie ruşine, nu spun de ce, dar cred că orice cadru didactic care şi-a ales meseria asta din tot sufletul şi cu responsabilitate ştie de ce mi-e ruşine...Oriunde mergi tot auzi măcar o remarcă şfichiuitoare la adresa noastră...La orice fel de examen ar fi tot...

0 0

18.07.2008 17:06 popanmc

(pt viocro):"la fel?"Doar dacă se admite şi se readmite procedeul copiatului, poate fi la fel.Aici organizatorii acestor examene au de lucrat, pentru a elimina copiatul.Să se facă o selecţie serioasă între supravegheatori, să se aloce o sumă de protocol (minimă) de la M.E.C., pentru a elimina cuantumul protocolului strâns de elevi.Să se realizeze reguli stricte de aşezare a candidaţilor în bănci, supravegheaţi, mai important, înainte de intrarea în sala de concurs, să se perchiziţioneze fiecare candidat, cu aparatura potrivită (ca- n America, de exemplu)

0 0

05.02.2009 10:34 iulialuci

Examenul de admitere in liceu era o solutie mai obiectiva.Numai ca, atata timp cat pragatirea suplimentara pe bani, este o problema si pentru copii si pentru parinti.Ori se dau teze obisnuite si nu se mai admit pregatiri pe bani grei,ori se face admiterea pe baza mediilor din clasele V-VIII, dar trebuie facut ceva ,ca asa nu e bine . Nu exista obiectivitate in acest mod de evaluare.

0 0

05.02.2009 19:37 miana63

Cred ca cel care a propus pentru prima data sa fie luata in consideratie media generala nu i-a placut pedagogia unde se argumenta faptul ca elevul nu trebuie sa invete pentru nota.Este opinia mea si cred ca asta a fost cel mai mare rau care s-a produs in invatamantul romanesc,dupa manualele alternative care,de asemenea,nu respecta conditiile ce trebuie sa le indeplineasca un manual.

0 0

05.02.2009 22:01 sorinafilip

Eu cred ca examenul de admitere la liceu ar fi cea mai buna solutie.Tezele astea sunt cea mai mare prostie pentru ca nu prea reflecta ceea ce stiu elevii in realitate...

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 47 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

294 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN